Mikä väri vanhoille pinnatuoleille?
Sain vanhat käytöstä poistetut pinnatuolit, jotka mielestäni aika karmean väriset - keltaista ja vähän valkoista. Peruskunto tosi hyvä, mutta maali tosiaan ruma ja tuolit haisevat tupakalle entisen käyttäjän jäljiltä. Ovat ilmeisesti tehty joskus 1930-luvulla.
Itselläni ei ole niille käyttöä, mutta ajattelin että kesällä olisi kiva harrastus kunnostaa nuo ja maalata uudestaan. Nyt vain mietin, että mikä väri olisi paras, jotta voisin myydä ne eteenpäin. Ja ei, en ole tässä käyttämässä ketään hyväksi, tuolit ovat tuossa maalikunnossa aika roskiskamaa ja silti maksoin niistä (joo, tyhmä minä ... mutta ajattelin niitä hauskaksi harrastusprojektiksi).
Mutta jotta niihin mahdollisesti laitettava työ ja raha (kun ne maalit yms. maksavat myös) eivät mene hukkaan, niin haluaisin, että voisin edes omakustannushinnalla myydä eteenpäin.
Mikä on raadin mielipide parhaiten kaupaksi menevästä väristä? Valkoinen toki helpoin ja neutraalein, mutta olisi tosi hauska leikitellä esimerkiksi jollain tosi söpöllä turkoosilla tms.
Mielipiteitä? Meinaan, että jos ryhdyn näkemään niiden eteen vaivaa, niin en halua, että ne joutuu kuitenkin loppujen lopuksi raivaamaan kirppikselle. Tässä vaiheessa kun se melkein on mielessä.
Ja kai tuo karmea tupakanhaju lähtee samalla kun poistaa vanhan maalin ja maalaa uudestaan?
Kommentit (17)
Maalaa kaikki eri värisiksi. Ja myy ne minulle. Tupakanhaju häipyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Turkoosi, fuksianpunainen, keltainen, vedenvihreä. Itse lähtisin arpomaan noiden värivaihtoehtojen välillä.
Kiitos vastauksesta! Olisi paljon hauskempaa leikitellä väreillä, mutta mietityttää, että onko sellaisilla sitten ostajia jos jostain syystä en itse pidäkään tuoleja. Itselläni ei tosiaan ole näille mitään käyttöä eikä tilaa, ostin ihan maalausharrastusprojektiksi.
Jotenkin tuntuu, että valkoinen olisi niin turvallinen jatkomyyntiä ajatellen.
Eli mitä daamit täällä ovat mieltä, ostaisitteko vain valkoisia vai menisikö myös kivemman värinen? Ei siis mikään räikeä, mutta joku tosi ihana turkoosi tai vedenvihreä.
Vierailija kirjoitti:
Maalaa kaikki eri värisiksi. Ja myy ne minulle. Tupakanhaju häipyy kyllä.
:-)
Ota nyt ensin selville, kenen suunnittelemat tuolit. Voivat olla arvokkaatkin.
Tutun kuolinpesästä löytyi kaksi kolmensadan euron pinnatuolia. Tupakanhajuisia, mutta pikku hiljaa ovat ahkeran tuulettamisen ja pesemisen avulla hajuttomat. Onneksi oli alkuperäinen, tosin kulunut maali pinnassa.
Jos on jo päälle maalattu, niin harmi. Hioisin kaikki maalit pois ja myisin sellaisenaan. Tupakansavuun ainoa hävitys taitaa olla otsonointi, mikäli ei ole aikaa ja paikkaa säilyttää hajuttomassa, kuivassa paikassa.
Jos olisin itse ostamassa tuoleja, ostaisin ne tasan tuossa rähjäkunnossa, että pääsisin maalaamaan itse! Mutta myyntiä ajatellen ehdottomasti valitsisin valkoisen. Valkoisena ostajan on helpointa nähdä tuolin tyyli ja muoto, ja jos pohjatyö on hyvin tehty, siihen voi sitten itse vetää jonkin muun värin päälle.
Musta tai valkoinen myyntiä ajatellen. Mutta oikealle ostajalle pastelliväritkin menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tutun kuolinpesästä löytyi kaksi kolmensadan euron pinnatuolia. Tupakanhajuisia, mutta pikku hiljaa ovat ahkeran tuulettamisen ja pesemisen avulla hajuttomat. Onneksi oli alkuperäinen, tosin kulunut maali pinnassa.Jos on jo päälle maalattu, niin harmi. Hioisin kaikki maalit pois ja myisin sellaisenaan. Tupakansavuun ainoa hävitys taitaa olla otsonointi, mikäli ei ole aikaa ja paikkaa säilyttää hajuttomassa, kuivassa paikassa.
Kiitos! Yritin ja yritän selvitellä, mutta niissä ei ole mitään merkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin itse ostamassa tuoleja, ostaisin ne tasan tuossa rähjäkunnossa, että pääsisin maalaamaan itse! Mutta myyntiä ajatellen ehdottomasti valitsisin valkoisen. Valkoisena ostajan on helpointa nähdä tuolin tyyli ja muoto, ja jos pohjatyö on hyvin tehty, siihen voi sitten itse vetää jonkin muun värin päälle.
Lisään vielä kun luin tuon vitosen: tosiaan, ehkä fiksuinta olisi myydä ne puupinnalle hiottuina. Hiominen kun on se kettumaisin homma, voisin maksaakin siitä että joku on tehnyt sen valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Siinä on vain se, että pääsyy ostaa tuolit oli päästä leikittelemään maaleilla :-) Nyt vain mietin, että jos itselläni ei ole jatkossakaan tilaa eikä käyttöä niille, niin olisi toivottavaa pystyä pääsemään niistä myös eroon :-) Eikä välttämättä ihan kauhealla tappiolla. Hmmm, pitää miettiä ...
Ei kiitos turkoosia, kaikki muut värit käy. Ja mieluiten erivärisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä kun luin tuon vitosen: tosiaan, ehkä fiksuinta olisi myydä ne puupinnalle hiottuina. Hiominen kun on se kettumaisin homma, voisin maksaakin siitä että joku on tehnyt sen valmiiksi.
Hyvä pointti!
Vierailija kirjoitti:
Tutun kuolinpesästä löytyi kaksi kolmensadan euron pinnatuolia. Tupakanhajuisia, mutta pikku hiljaa ovat ahkeran tuulettamisen ja pesemisen avulla hajuttomat. Onneksi oli alkuperäinen, tosin kulunut maali pinnassa.Jos on jo päälle maalattu, niin harmi. Hioisin kaikki maalit pois ja myisin sellaisenaan. Tupakansavuun ainoa hävitys taitaa olla otsonointi, mikäli ei ole aikaa ja paikkaa säilyttää hajuttomassa, kuivassa paikassa.
Ja joo, taitavat olla päällemaalattu joskus ehkä 60-70 luvulla. Tuon aikakauden tyyppinen maali ja keltaisen sävy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva
Ovat nyt ullakossa, käyn tutustumassa niihin paremmin vähän myöhemmin. Eli just nyt ei ole kuvaa.
Mielestäni muoto vaikuttaa paljolti samanlaiselta kuin tässä, vaikka maalipinta onkin paremmassa kunnossa. Jossain blogissa mainittiin, että olisi Fanett-kopio.
Niin, tässä se oli mainittu, ettö Fanett-kopioita. Antiikkiliike pyytää 40 euroa/kpl.
Mielestäni muoto muistuttaa tuota.
Turkoosi, fuksianpunainen, keltainen, vedenvihreä. Itse lähtisin arpomaan noiden värivaihtoehtojen välillä.