Kelpaako naisille enää fyysistä työtä tekevä mies?
Kommentit (84)
Mulle kelpaa vaan oloneuvos koska itsekin olen.
Kyllä lehdissä esitettävät ihanteet vaikuttavat mieltymyksiin. Ja ne ihanteet eivät ole "työmiesammatteja".
Minä erikoislääkäri, mies automekaanikko. Älykäs, käytännönläheinen ja rauhallinen mies, joka tykkää peruselämästä, kuten minä itse. Ollaan kumpikin ylpeitä toistemme työstä ja saavutuksista. Mies tuki vuosia pitkää opiskeluaikaa, minä vuorostani hänen unelmien toteuttamista myöhemmin ja jokainen ansaittu euro menee yhteiseen hyvään ja talouteen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään autonasentajan jolla ei ole koskaan ollut tyttöystävää. Tiedän myös 40v huumediilerin jolla 20-30v tyttöystäviä monia kierrossa. Antaa vähän suuntaa minkälaisia ne naiset on.
Näin yleensä ottaen sosiaalisilla taidoilla saadaan tyttöystävä. Jos huumediileri saa suunsa auki ja autonasentaja ei, niin noin siinä käy. Ei sillä että kukaan norminainen huumediileristä kiinnostuisi, mutta varmasti noissa piireissä pyörii kamaa käyttäviä naisia siinä missä miehiäkin.
Todellakin kelpaa! Fyysistä työtä tekevä mies on huomattavasti seksikkäämpi, kuin pöydän ääressä istuva, pehmeäkätinen pukumies. Vaikka sitten lapioisi paskaa 😁
Riippuu miehen muista ominaisuuksista. Tuolla ei ole vaikutusta suuntaan eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitäkin nyt suututaan, kun sanotaan että fyysistä työtä tekevät kelpaavat vallan mainiosti. Luulisi että sitten olisi aihetta suuttua jos ssanottaisiin, että eivät kelpaa? Ammattiloukkaantujat asialla.
Kun te naiset valehtelette taas.
Niin, sillähän ei ole merkitystä, että alemmin koulutettu mies halveksuu naisen korkeakoulutusta ja marisee ja v*ttuilee aiheesta päivittäin. Jos tuollaisella miehellä ei ole vientiä, niin ei se koulutuksen puutteesta johdu. Tämä syy se sinullakin on.
Kyllä kelpaa. Oma kumppani on jalat maassa, järkevä, käsistään kätevä ja hyvä kroppainen koska on raskaan työn raataja. Parempaa kumppania ei voisi toivoa; eli ei ole mikään 'neitimäinen' hipsteri joka ei tiedä miten saada oman pyörän rengas vaihdetuksi ;)
Minulle on duunarimies akateemisesta naisena kelvannut. Muitakin vastaavia pariskuntia tuttavapiiristä löytyy. Mutta parinvaihdoista on toki silloin kiinnitetty huomiota muihinkin asioihin kuin pelkätään siihen, mitä mies tekee työkseen.
Kelpaa, jos on mukava ja keskustelutaitoinen.
Varmaan nuoremmat alle 40v naiset välittää enemmän miehen koulutuksesta, kun haluavat katsoa miestä ylöspäin. Kyllähän täällä usein kuulee, että "miksi ottaa miestä, jos se ei tuo mitään lisäarvoa". Puoliso on muuttunut hyödykkeeksi. Eihän ystävistä vielä mietitä samalla tavoin. Kypsemmät rouvat on jo itsevarmempia ja ymmärtää, että ei se pelkkä titteli tuo onnea.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on duunarimies akateemisesta naisena kelvannut. Muitakin vastaavia pariskuntia tuttavapiiristä löytyy. Mutta parinvaihdoista on toki silloin kiinnitetty huomiota muihinkin asioihin kuin pelkätään siihen, mitä mies tekee työkseen.
*Parinvalinnassa
Eikö nyt ole trendikästä olla raskaan työn raataja?
Ammattikoulut vetää täällä meillä porukkaa todella paljon. Oppilaina on jopa yliopisto-opettajien lapsia.
Jos avaa telkkarin niin siellä ajaa miehet ja naiset kuorma-autoilla, kaivavat kultaa, kaivavat matoja, metsäsävät alligaattoreita, kaatavat puita, rakentavat miesluolia ja mitä kaikkea.
Sitten kaksi suomalaista naista vielä tutustuu erilaisiin ammatteihin, eikä siinä esitellä mitään kaulupaitahommia.
Naisten ihanne juuri on luku- ja kirjoitustaidoton väkivaltainen amis.
Kelpaisi!! Kunhan tosiaan ei sitten kiskota kaljaa vapaa-ajalla senkin edestä, kuten yksi exä..
En jotenkin arvosta työksensä tietokoneen eessä istuvia. Tekeekö nää tyypit sitten vapaa-ajalla kehollaan enemmän. Kunhan edes harrastaisi kunnolla liikuntaa kolme kertaa viikossa!
Mä olen haksahtanut jonkun pari kertaa jo semmosiin miehiin, ketä kiinnostaa enemmän tietokoneet ja pelailu, kuin kehittää itseään muulla tavoin ja pitää huolta terveydestään, niin ei kiitos enää.
Fyysinen hyvässä kunnossa oleva mies, joka kehittää itseään järkevillä harrastuksilla, oispa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tapansa mukaan lässyttävät ja selittelevät tähänkin ketjuun, mutta jos kuunnellaan asiantuntijoita, niin:
"Parisuhteiden asiantuntija, tutkimusprofessori Osmo KontulaVäestöliitosta sanoo, että jopa puolet keski-ikäisistä duunareista, vähemmän koulutetuista miehistä on vailla partneria.
Syynä on se, että koulutetuille naisille ei kelpaa kouluttamaton mies."
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoi… .
"Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa"
Voi sitä tuttavapiirin paheksuntaa, kun korkeasti koulutettu nainen otti komean ja salskean poliisimiehen :D näin varmasti joo
Myös poliisit ovat nykyään korkeakoulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi!! Kunhan tosiaan ei sitten kiskota kaljaa vapaa-ajalla senkin edestä, kuten yksi exä..
En jotenkin arvosta työksensä tietokoneen eessä istuvia. Tekeekö nää tyypit sitten vapaa-ajalla kehollaan enemmän. Kunhan edes harrastaisi kunnolla liikuntaa kolme kertaa viikossa!
Mä olen haksahtanut jonkun pari kertaa jo semmosiin miehiin, ketä kiinnostaa enemmän tietokoneet ja pelailu, kuin kehittää itseään muulla tavoin ja pitää huolta terveydestään, niin ei kiitos enää.
Fyysinen hyvässä kunnossa oleva mies, joka kehittää itseään järkevillä harrastuksilla, oispa sellainen.
Et arvosta tietokonetyöläisiä, mutta heidän työnsä tuotos kelpaa hyvin?
Mulle kelpaa sellainenkin mies, joka on kokonaan työtön. Työssäkäyminen ei ole mikään ehto parisuhteelle. Ehdot ovat seuraavat: Mies on luotettava, fiksu ja ystävällinen. Ei ole väkivaltainen tai aggressiivinen, eikä alkoholisti tai narkkari. Piste. Kiitos.
Joillekin kelpaa, joillekin ei. Suomessa nainen ottaa todennäköisemmin itseään alemmin koulutetun puolison kuin mies. Se on fakta.
Kuntosaliharrastus ei ole työtä, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ei meikkaaminenkaan ole työtä, jos sitä tekee vain näyttääkseen itse hyvältä. Pakkomielteinen puntin nostaja ja esim ihmishenkiä pelastava nyt ovat ihan eri viivalla, jos lihaksista puhutaan. Toinen on seksikäs, toinen vähän ällö.
Maajussina saan kyllä aika paljon öögaa kaikenlaisilta naisilta näin kevätaikaan.