Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihmettelette miten kehtaan elää vinojen hampaiden kanssa...

Vierailija
11.05.2018 |

Niiden suoristus maksaa 6000e!

Eli ei, en vapaaehtoisesti halua olla tämmöinen ruma vinohammashirviö, mutta eipä ole ihan niin paljon rahaa laittaa hampaisiin..

Olin kyllä lapsena oikomishoidossa, mutta jostain syystä hampaat on tässä 20 vuodessa mennyt aivan yhtä vinoksi mitä silloin, kuin alotettiin.

Onkohan Virossa yhtään sen halvempaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt tuollaista ihmettele... Itselläni olisi hyvinkin varaa suoristukseen, mutta en halua.  Vastustan kerta kaikkiaan tätä nykyistä kauneusihannetta, jossa ei ole tilaa vinoille hampaille, vinoille nenille, erimuotoisille tisseille ja perseille ja mahoille. Minä aion olla ylpeästi se mikä olen ja haistatttaa pitkät nykymaailman ulkonäköstandardeille.

Vierailija
22/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vielä jatkaa. Olin myös ainoita omaa ikäluokkaa, joka sai kunnallisen oikomishoidon. Paha ristipurenta korjattiin teininä, mutta näin aikuisiällä vielä pahoja oireita kun ei samaan syssyyn ole hoidettu ristipurennan jälkeisiä poskihampaissa plus purentavian aiheuttama leukanivelten löytyminen. Aiheuttaa nyt sitten poraavaa kipua silmän taakse ja pureskelemisvaikeuksia. Ja vasta odottelen pääsyä neljän kiertyneen viisauden hampaan poistoon 😁

Mä kävin kunnallisessa myös, mutta ei ole mitään syytä siellä tehdä hoitoa, vaikka tämä hampaiden ahtaus satuttaa naamaa. Jotenkin posket jumissa ja särkee kun hampaat menee enemmän sotkuun koko ajan. Yksityisellä siis kävin ja hoito 6000e :( yritin saada sitä halvempaa ja nopeampaa, että vain nämä etuhampaat olisivat nätit, mutta eivät siihen suostuneet.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan nyt tuollaista ihmettele... Itselläni olisi hyvinkin varaa suoristukseen, mutta en halua.  Vastustan kerta kaikkiaan tätä nykyistä kauneusihannetta, jossa ei ole tilaa vinoille hampaille, vinoille nenille, erimuotoisille tisseille ja perseille ja mahoille. Minä aion olla ylpeästi se mikä olen ja haistatttaa pitkät nykymaailman ulkonäköstandardeille.

Mä en halua olla ylpeästi erilainen, kun tämä itseäni häiritsee niin paljon.. Ap

Vierailija
24/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aina kunnallisessa hammashoidossa kerran vuodessa. .Hampaani olivat kauniit ja terveet 40 ikävuoteen saakka. Koskaan tosin ei mittailtu ientaskuja. Ensimmäisen kerran menin yksityiselle 45 -vuotiaana, siellä vasta kiinnitettiin huomiota parodontiittiin. Siinä vaiheessa jo 4 hammasta jouduttiin poistamaan.Siitä lähtien alamäki alkoi. Nyt proteesit tulossa, antibiootit syöty.Miksi kunnallisessa ei huomata asioita?

Vierailija
25/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oioin kymmenisen vuotta sitten aikuisiällä omat, vinksottaneet hampaani yksityisellä. Aikaa meni pari vuotta ja rahaa noin 4000 euroa. Koko summaa ei tarvinnut maksaa kerralla, helpottuisiko se ap sinua? Suurimmat laskut tulivat silloin kun hampaisiin laitettiin raudat (muistaakseni 600 euroa/leuka) ja kun ne otettiin pois. Kiristyksistä selvisi noin reilulla satasella, mutta niitä toki tulikin sitten säännöllisin väliajoin. Viisurit jouduttiin myös poistamaan, ja se maksoi myös erikseen.

En ole hetkeäkään katunut urakkaa. Alkuun ajattelin, ettei kukaan olisi kiinnostunut rautasuisesta Jaws-naisesta ja että olisin töissä naurunaihe. Pöh, ihan turhaan pelkäsin.

Tsemppiä ap! Muistan hyvin vuosikausia kestäneen hymyn peittelyn ja huonon itsetunnon.

Vierailija
26/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samassa veneessä. Mulla on ilää 39v ja aloitin juuri oikomahoidon yksityisellä. Sitä ennen mietin vinoja hampaita ja hymyäni päivittäin. Kustannusarvio sama 6000,- ja 2-2.5 vuotta, vaikea oikomahoito. Itse olen säästänyt rahaa, lisäksi tuo kulu jakaantuu 3 vuodelle. Oralilta saa jotain osamaksuakin tarvittaessa.

Nyt kun on raudat suussa, on todella iso huoli noussut harteilta. En enää mieti menenkö oikomahoitoon ja milloin. Tai mieti hymyäni päivittäin (!!). Ehdottomasti kannattaa mennä ja aloittaa! Selvitä osamaksumahdollisuus.

Vierailija
27/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Katsoin itse sen rahoitusvaihtoehdonnja onpahan sikamainen korko! Eli mieluummin lainaa pankista jos vaan irtoaa

Vierailija
28/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutapaturman seurauksena etuhampaissa silta, nyt keski-ikäisenä sillan tukihampaissa parodon-vhatever.... Korjauslasku JULKISELLA arviolta 2500. Se että pääsi julkiseen hoitoon on sinänsä hyvä, ne ei taatusti tee kuin välttämättömät eikä yritä lisämyyntiä :)

Vierailija
29/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne oikomisetkaan aina juuri auta. Minä maksoin myös tuhansia ahtautuneiden alaetuhampaiden oikomisesta. Vaikka oikeastaan muita taempana oli vain 1 hammas, sekä ylä- että alahampaiden koko kaaria piti siirtää taaksepäin että hampaat saatiin mahtumaan.

Lopputulos: hampaat ei olleet edelleenkään suorat. Valitin tästä heti kun näin peilistä rautojen poiston jälkeen lopputuloksen. Hammaslääkäri sanoi, että kun mulla kerran on kolmion muotoiset hampaat, niin jos ne kärjet laitetaisiin suoraan viivaan niin olisi hullun näköiset tummat tyhjät kolot ienrajassa. Joten kärkien täytyy olla vinksallaan ja limittäin. Lisäksi hampaistani tuli entistä huomattavasti ulkonevammat oikomisen myötä mikä on erittäin rumaa. Sivuprofiilistakin on nyt ulkonevien isojen yläetuhampaiden työntämät töröhuulet leukaa ulompana :(

Vierailija
30/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on vinot hampaat, enkä koskaan ole ajatellut oikoa, koska mitään purentavikaa ei kuitenkaan ole :) eräs hammaslääkäri kerran kaunistellen kutsui hymyäni persoonalliseksi. Kyllä niillä vinoillakin hampailla voi purra.

Sama. Hammaslääkäri on kertonut, että jos haluaisin oikoa/korjata ulkonäköä, joku tai useampi pitäisi poistaa, sitten oikoa/laittaa kuoria tms ja sehän olisi ihan hullua. En todellakaan vedä toimivia, terveitä hampaita suustani saati hio niitä tapeiksi joihin asennetaan kaunis hollywood-hammas. TERVEITÄ hampaita!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän