Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihmettelette miten kehtaan elää vinojen hampaiden kanssa...

Vierailija
11.05.2018 |

Niiden suoristus maksaa 6000e!

Eli ei, en vapaaehtoisesti halua olla tämmöinen ruma vinohammashirviö, mutta eipä ole ihan niin paljon rahaa laittaa hampaisiin..

Olin kyllä lapsena oikomishoidossa, mutta jostain syystä hampaat on tässä 20 vuodessa mennyt aivan yhtä vinoksi mitä silloin, kuin alotettiin.

Onkohan Virossa yhtään sen halvempaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et halua oikoa julkisella vaan yksityisellä, ja sitten uliset kun on kallista.

Vierailija
2/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et halua oikoa julkisella vaan yksityisellä, ja sitten uliset kun on kallista.

Julkisella puolella ei ole saatavilla aikuisten oikomishoitoa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vinot hampaat, enkä koskaan ole ajatellut oikoa, koska mitään purentavikaa ei kuitenkaan ole :) eräs hammaslääkäri kerran kaunistellen kutsui hymyäni persoonalliseksi. Kyllä niillä vinoillakin hampailla voi purra.

Vierailija
4/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sentään omat hampaat. Minulla proteesit, eikä hävetä yhtään.

Vierailija
5/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on vinot hampaat, enkä koskaan ole ajatellut oikoa, koska mitään purentavikaa ei kuitenkaan ole :) eräs hammaslääkäri kerran kaunistellen kutsui hymyäni persoonalliseksi. Kyllä niillä vinoillakin hampailla voi purra.

Joo onhan ne persoonalliset... mulla on yksi etuhammas kääntynyt kokonaan poikittain, eikä se näytä yhtään persoonalliselta :( Työn puolestakin olisi hyvä, jos näyttäisin vähemmän asuntovaunussa asuvalta. Ap

Vierailija
6/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnituuko summan säästäminen jotenkin... Vaikka menis pari vuotta....

Vierailija
7/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanssa samoilla linjoilla. Aikuisen oikomishoito maksaa varsin paljon. Minulle sanottiin ala-asteella että "seurataan tilannetta" ja lopputuloksena olen aikuinen jolla on silmiinpistävän vinot hampaat. Se että 37-vuotiaana voin sanoa ettei minulla ole kertaakaan elämässäni ollut reikää yhdessäkään hampaassa lohduttaa suht' vähän. Kun puhun esim. kaupassa asiakaspalvelijan kanssa, näen usein miten ko. ihminen katsoo suuni alueelle ja alkaa sen jälkeen esim. imeskellä omia hampaitaan tai katselemaan muualle. Tuskin tästä on hyötyä myöskään kumppanin hakemisessa...

Vierailija
8/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan ne persoonalliset... mulla on yksi etuhammas kääntynyt kokonaan poikittain, eikä se näytä yhtään persoonalliselta :( Työn puolestakin olisi hyvä, jos näyttäisin vähemmän asuntovaunussa asuvalta. Ap

Niin kai ne kauniit hampaat antaisi jotenkin siistimmän vaikutelman, mutta en minä ainakaan anna sen haitata. En tahtoisi vuosien kivuliasta oikomista tai tekohampaita.

Mulla on toinen etuhammas vinossa toisen päällä. Yksi kulmahammas ihan ulkona rivistä ja muutenkin sekaisin.

Vierailija
9/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onnituuko summan säästäminen jotenkin... Vaikka menis pari vuotta....

Se nyt tietty on mahdollista. Hampaiden suoristus kestää kuulemma 2 vuotta :( jeee ehkä joskus eläkeiässä on nätit hampaat :D ap

Vierailija
10/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta taas kysytty, että enkö ole harkinnut hampaiden valkaisua kun olen muuten niin nätti mutta hampaat keltaiset. Olen kyllä, mutta asiantuntijan mukaan haurastuttaisi liikaa jo omaa haperoa hammasluuta. Imee kaikki värit. Vituttaa kun ei ole edes itse aiheutettua vaan perinnöllistä. Laminaatit yksi vaihtoehto, mutta kun niitä ylimääräisiä tonneja ei ole tässä elämäntilanteessa taskussa.

Vierailija
11/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin pankkilainaa, jos tilanteeni olisi tuo.

Vierailija
12/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei, en vapaaehtoisesti halua olla tämmöinen ruma vinohammashirviö, mutta eipä ole ihan niin paljon rahaa laittaa hampaisiin..

Olin kyllä lapsena oikomishoidossa, mutta jostain syystä hampaat on tässä 20 vuodessa mennyt aivan yhtä vinoksi mitä silloin, kuin alotettiin.

Kuule, ei ihmetellä.Eikä  ihmiset kiinnitä sun hampaisiin huomiota Sä vaan kuvittelet niin koska asia vaivaa sua.

Unkari tai Slovakia ja Puola ovat paikkoja joissa eurooppalaiset juoksevat halvemman hammashoidon perässä.

Vierailija
13/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsele ihmisten hampaita.

Vierailija
14/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mulla oli lapsena raudat ihan julkiselta, mut ne otettii aika pian pois koska sen ongelman uskottiin hoituvan itestään kasvun myötä. Lapsuuden purentavirhe ja ahtaus ehti sit kehtittyä keskivaikeiks teini-ikään mennessä ja mua jopa haukuttiin koulussa mun hampaiden rumuudesta.

Monta vuotta häpesin itteeni ja alettiin vanhemien kanssa säästämään yksityiseen oikomishoitoon, mut sit yks kaunis päivä mun purentavirheen todettiin pahentuneen sille vaikeelle tasolle. Hammaslääkärit jopa empi et riittääks mulla niihin kriteereihin, että sais kunnalta raudat :D Tosiaan tilanne oli se, että ahtauden lisäks (etuhampaat puoliks päällekkäin ja alhaalla osa poissa rivistä) purenta oli aiheuttanu takahampaiden kulumista siihen pisteeseen asti, että kuulemma ei enää 30-vuotiaana ois takahampaita ollenkaan. Noh, sit sain onneks ne raudat ja puol vuotta sit sain oikomishoidon päätökseen.

Että juu vähän turhan kovat on kriteerit julkisella puolella kun kerta mäkin olin rajatapaus

N18

Vierailija
15/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkisella ei hoideta voi olla mahdollista saada kelan korvausta yksityisellä. Se vaatii sitten muutakin kuin ulkonäöllisen ongelman.

Mulla on hoidettu julkisella aikuisena, mutta olikin tosi paljon muitakin purentaviasta johtuneita ongelmia. Ihan päänsärkyä, rikkoontuneet ikenet, hankaluuksia syömisessä, jumittuneet leukaluut ym. ja siihen päälle myös ulkonäkö, jota ei tietenkään huomioitu hoitoonpääsyssä.

Vierailija
16/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos julkisella ei hoideta voi olla mahdollista saada kelan korvausta yksityisellä. Se vaatii sitten muutakin kuin ulkonäöllisen ongelman.

Mulla on hoidettu julkisella aikuisena, mutta olikin tosi paljon muitakin purentaviasta johtuneita ongelmia. Ihan päänsärkyä, rikkoontuneet ikenet, hankaluuksia syömisessä, jumittuneet leukaluut ym. ja siihen päälle myös ulkonäkö, jota ei tietenkään huomioitu hoitoonpääsyssä.

Mulla on vaan pieni leuka ja siitä johtuen ahtautta. Ei ole enää purentavikaa. Hampaat on vaan hyvin vinot ja päällekkäin kuin eivät mahdu olemaan suorassa.

Itseäni on tämä häirinnyt jo 10 vuotta, niin etten hymyile tai kehtaa oikein puhua kenellekään ”kunnolla”. Tämä myös estää hammaslääkärille menoa, kun häpeän suuta niin paljon :)

Haluaisin vain kerrankin pystyä hymyilemään niin etten häpeä sitä. Joskus aina tulee se olo ”hei enää nyt niin kauheat ole” ja sitten joku ottaa kuvan kun hampaat näkyy..

Ap

Vierailija
17/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa minun hampaani oikaistiin muksuna mutta se pysynyt. Lopulta sitten aikuisena yliopistollisessa sairaalassa aikuisena oikaistiin ja leuka leikattiin. Maksoi yhteensä 3 vuoden aikana n. 700 euroa.

Vierailija
18/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n j kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan pieni leuka ja siitä johtuen ahtautta. Ei ole enää purentavikaa. Hampaat on vaan hyvin vinot ja päällekkäin kuin eivät mahdu olemaan suorassa.

Itseäni on tämä häirinnyt jo 10 vuotta, niin etten hymyile tai kehtaa oikein puhua kenellekään ”kunnolla”. Tämä myös estää hammaslääkärille menoa, kun häpeän suuta niin paljon :)

Haluaisin vain kerrankin pystyä hymyilemään niin etten häpeä sitä. Joskus aina tulee se olo ”hei enää nyt niin kauheat ole” ja sitten joku ottaa kuvan kun hampaat näkyy..

Ap

Rohkeasti tilaat ajan hammaslääkärille. Jos sulla ei ole varsinaista purentavikaa, oikominen voi olla paljon pienempi homma kuin nyt kuvittelet eikä edes niin kallista kun itse arvioit.

Mulle lääkäri antoi kustannusarvioksi n.6000e yksityisellä ja mulla kuitenkin oli tosi paha purentavika. Joten uskon, ettei sulla noin paljoa tule maksamaan. Eikä sitä hammaslääkärille menoa kannata hävetä, ne on varmasti nähneet jos jonkinnäköistä purukalustoa.

Vierailija
19/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n j kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rohkeasti tilaat ajan hammaslääkärille. Jos sulla ei ole varsinaista purentavikaa, oikominen voi olla paljon pienempi homma kuin nyt kuvittelet eikä edes niin kallista kun itse arvioit.

Mulle lääkäri antoi kustannusarvioksi n.6000e yksityisellä ja mulla kuitenkin oli tosi paha purentavika. Joten uskon, ettei sulla noin paljoa tule maksamaan. Eikä sitä hammaslääkärille menoa kannata hävetä, ne on varmasti nähneet jos jonkinnäköistä purukalustoa.

Kävin juuri siis kahdessa arviossa :) Vaikea tapaus kuulemma ja n. 6000e ja kaksi vuotta.

Ap

Vierailija
20/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vielä jatkaa. Olin myös ainoita omaa ikäluokkaa, joka sai kunnallisen oikomishoidon. Paha ristipurenta korjattiin teininä, mutta näin aikuisiällä vielä pahoja oireita kun ei samaan syssyyn ole hoidettu ristipurennan jälkeisiä poskihampaissa plus purentavian aiheuttama leukanivelten löytyminen. Aiheuttaa nyt sitten poraavaa kipua silmän taakse ja pureskelemisvaikeuksia. Ja vasta odottelen pääsyä neljän kiertyneen viisauden hampaan poistoon 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi