Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos hoitoalalla (sisältäen lääkärit yms) on joku tuttu henkilö?

Vierailija
11.05.2018 |

Esim. Vaikka joutuisi sairaalaan tai jotain ja siellä olisi lääkärinä tai sairaanhoitajana joku tuttu ihminen. Nehän näkee kaikki mahdolliset jutut koneelta. Eikö se ole kiusallista itselle? :D

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pienellä paikkakunnalla ja on todella kiusallista käydä papassa tai neuvolassa kun alapäätä tonkii aina joku tuttu.

Asun myös, mutta täällä on onneksi paljon tuntemattomia ja vaihtuvia ostolääkäreitä. Kunnassa ei ole tällä hetkellä lainkaan vakituisessa virassa olevaa lääkäriä. Haku on ollut päällä jo kauan.

On ne lääkärit täälläkin outoja mutta hoitajat oman kylän tuttuja.

Vierailija
162/171 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Ja lopuksi. Olen aivan suoraviivaisesti sitä mieltä, että ammattilaiset eivät saa nähdä siinä ongelmaa tai järjestelytarvetta. On ymmärrettävää, että ei- ammattilainen kokee eri lailla.

Olen ihan ammattilainen enkä silti olisi halunnut hoitaa isoisääni jos hän olisi työpaikalleni tullut asukkaaksi. Oli myös todella vaikeaa aluksi hoitaa hyvän ystävän isää kun hän vielä muisti mut kun ei muistissa ollut pahemmin mitään vikaa. Kiva siinä vaihtaa vaippaa ihmiselle jonka luona on monesti ollut teininä kylässä. Ajan myötä helpotti, mutta vaikeus iski taas siinä kohtaa kun alkoi nähdä, että loppu lähestyy. Kyllä siinä sai itkua pidätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse terveydenhoitoalalla ja olen ollut tuttujen hoitajien hoidettavana. Ihan mukavia kokemuksia on ollut, yhden kerran sairaanhoitaja harmitteli ettei ollut päässyt minua hoitamaan kun ei ollut kyseisenä päivänä vuorossa :D. Tähän kohtaan on varmaan hyvä kertoa että olin tuttavallisissa väleissä näiden hoitajien kanssa ja asia oli ihan selvä että he saavat minua hoitaa vaikkei asiasta oltu koskaan puhuttu.

Itse olen hoitanut myös tuttuja, välillä käytännön pakosta eli ei ole muita vaihtoehtoja ja välillä ihan "vapaaehtoisesti" eli siten että olen kysynyt potilaan mielipidettä asiaan. Aina on ollut asia ok ja hyvä mieli jäänyt jälkeenpäin kaikille osapuolille. Yhden kerran olen hoitanut myös samassa sairaalassa olevaa työntekijää jonka kanssa olin silloin työasioissa paljon tekemisissä ja olimme myös tuttavallisissa väleissä. Hain hänet työpisteeltään etukäteen kun aikataulu antoi periksi ja hän oli oikein tyytyväinen ettei tarvinnut odotellessa jännittää yhtään pitempään, ei siis jännittänyt minua vaan tutkimusta. Toki ymmärrän ettei ihan läheisimpien työkavereiden kanssa kaikki halua tehdä hoitotoimenpiteitä tai tutkimuksia, mutta tämä riippuu todellakin henkilöistä tosi paljon. Sukulaisia en haluaisi hoitaa tai tutkia jos ei ole pakko.

Vierailija
164/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle osui kerran lääkäriksi mun vanha koulukaveri. Se ei häirinnyt ollenkaan. Samoin mun puolesta on ok yleensä vaikka olisi tuttu hoitaja tai lääkäri.

Synnytys on ainoa poikkeus. Olin toista synnyttämässä, niin vastaanottajana oli vanha kaveri. Pyysin, että voisin vaihtaa. Tuli toisen kaverin isosisko. Vielä kerran tiedustelin josko löytyisi joku muu ja tämä sisko lähti katsomaan. Hiukan pelkäsin että tulisi vielä kolmannen kaverin äiti, mutta onneksi oli joku vieras vapaana.

Jos ei olisi ollut ketään muuta vapaana, niin olisin sitten operoinut näiden tuttujen kanssa. Niin kiusallista kuin se olisikin ollut.

Vierailija
165/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän tulisi vääjätä itsensä jos kyseessä on henkilökohtaisesti tuttu ihminen. Mutta tiedä sitten tarkemmin ollaanko Suomessa tuossa määrin ammattimaisia. Täällä on terveyspalveluiden ammattimaisuus vähän reisillä.

Vierailija
166/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kuinka potilaan todellinen oikeus - pyytää vaihtamaan hoitaja, lääkäri?

Itselläni eräs toinen syy, minkä perusteella haluaisin vaihtaa, jos epäsopiva osuu kohdalle.

Vrt.mies gynekologina.

Pitääkö syy kertoa?

Vierailija
167/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina EI ole kahta hoitajaa töissä ;)

Vierailija
168/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän tulisi vääjätä itsensä jos kyseessä on henkilökohtaisesti tuttu ihminen. Mutta tiedä sitten tarkemmin ollaanko Suomessa tuossa määrin ammattimaisia. Täällä on terveyspalveluiden ammattimaisuus vähän reisillä.

Pienellä paikkakunnalla on muuten reisillä, jos ei tuttua hoida tai huoli tuttua hoitamaan. Kiinnostaisi tietää missä terveydenhuollon ammattimaisuus on niin paljon parempaa?

Ja oikea termi on jäävätä.

Vierailija
169/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuun luottaa ja tietää saavansa hyvää hoitoa

t. hoitsu

Vierailija
170/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun itse on hoitohenkilökuntaa ja joutuu hoitoon niin siinä vasta tuttuja onkin 😅

Vierailija
171/171 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen varaustiedoista, että hoitajan/lääkärin nimi on vieraskielinen ja soitan neuvontaan kysyäkseni osaako suomea. Onko oikeus vaihtaa, jos ei puhu? Ja jääkö siitä tieto, että vaihdoin ”epäluulon” takia?

Haluan voida keskustella hoitavan kanssa pitkiä lauseita. Minulla on sairauteeni liittyen kysyttävää. En halua rampata siellä jatkuvasti vain siksi, etten tullut ymmärretyksi, enkä itse ymmärtänyt edellisellä käynnillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän