Olen leikkipuistossa hihaton mekko päällä, muilla äideillä farkut ja pitkähihaiset paidat
Lämmintä on +22 ja aurinko paistaa tähän suoraan, joten ihmetyttää että olen ainoa jolla näin kesäinen varustus!
Kommentit (49)
Hei ihmettelin ihan samaa! Ja mulle tultiin ihmettelemään ” ootpa kesäsissä” kun olin kesämekossa. Ihmettelijät oli farkuissa ja _kevyttoppiksissa_ o.O
Mitä ihmetettä??
Mitäkö ihmettä nyt taas?
Ihmiset ovat erilaisia, toisilla on kylmä myös helteellä ja sitten on toisia joilla on kuuma +10 asteessa.
Yllätyitkö tästä faktasta ap?
Nämä samat pukee lapsensakin ihan samoin. Eilen olin kaypassa kesämekossa. Muilla oli pitkäthousut ja paidat ja takit
Minä ainakin pidän mielelläni aina auringolta suojaavia vaatteita, koska palan aivan älyttömän nopeasti. Koskaan ei voi tietää miksi joku pukeutuu siten kuin pukeutuu. Turha tuollaisen asian miettimiseen on käyttää aikaa.
Ehkä he ovat herkkiä auringolle? Minä esimerkiksi joudun pukeutumaan joka päivä pitkähihaiseen, jos haluan välttää palamisen, koska en ole vielä löytänyt riittävän tehokasta aurinkovoidetta. Käytän myös korkeakauluksisia paitoja ja pitkälahkeisia housuja, enkä sandaaleita lainkaan vaan aina täysin umpinaisia kenkiä. Leveälierinen hattu on päässä aina. Ja koko keho valeltu aurinkovoiteella. Kateeksi käy teitä, jotka voitte päästää auringon iholle :)
Kevyttoppatakkia en ymmärrä. Ehkä se on vaan helppo? En tiedä.
Moni on tottunut koleisiin keleihin ja laittaa mielummin pitkät housut kuin sortsit . Sää on todella epävakaa ja aamuisin viileää.
Ihmiset ovat erilaisia. Ja tottuneet erilaiseen. Minä olen asunut vuosia Välimeren korkeuksilla, ja oikeasti 22 astetta ei ole minulle mikään hihattoman mekon keli vaan hieman viileä.
Jos vietät leikkipuistossa 2 - 3 tuntia, niin parempi suojata ihoa suoralta paisteelta.
Ja oikeastiko nykyään leikkipuistoonkin pitöisi pynttäytyä? Minä kun luulin, että sinne viedään lapset leikkimään.
Mulle tulee aurinkoihottumaa. Kuulemma iho tottuu aurinkoon, mutta en jaksa sitä totuttamista, kun ensin käsivarret kutisevat ja sen jälkeen ne näyttävät kauhealta. Käytän kyllä itse helteellä pellavahousuja enkä farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos vietät leikkipuistossa 2 - 3 tuntia, niin parempi suojata ihoa suoralta paisteelta.
Ja oikeastiko nykyään leikkipuistoonkin pitöisi pynttäytyä? Minä kun luulin, että sinne viedään lapset leikkimään.
Miten niin pynttäytyä? Onko kesämekko susta pynttäytymistä?
Minullekin tuli joku nainen hupparissa äimistelemään, että onpas sulla kesäiset vaatteet ! Naisen taapero oli haalarissa ja pipo päässä, sääliksi kävi kun lämmintä oli kuitenkin sen 20 astetta ja puisto on todella aurinkoinen- Meillä oli siis tytön kanssa mekot päällä .
Olin farkuissa, topissa ja neuletakissa leikkipuistossa. Pari äitiä oli kesämekoissa ja heillä oli selkeästi kylmä, jalat kananlihalla ja kädet käärittynä ympärille. Siellä tuulee!
Tuuli ainakin meren läheisyydessä on viileä, joten eipä vielä ole farkuilla ja takilla tullut kuuma. Vaatetta saa tarvittaessa vähennettyä. Tuo n. 22 astetta on sellainen sisälämpötila, jossa pärjää melkein millaisella varustuksella tahansa. T-paidassa tai kauluspaidassa ja puvuntakissa.
Minäkin aina ihmettelen miksi suomalaisilla on käsittämätön vimma riisuutua puolialastomaksi heti kun lämpötila nousee +15 asteeseen. Tyylitöntä, mautonta, rumaa, vastenmielistä. Yök
Että tämmöistäkin voi siis av-mammat ihmetellä.
Perus av-mamma. Lapsen kanssa leikkipuistossa ja äiti vaan kännykällä.
Eikö siinä mekossa ole hankalaa kyykistellä, kumarrella ja peuhata lapsen kanssa? Kuvittelisin housujen (tai shortsien) olevan kätevämmät.
En uskalla heti olla pitkiä aikoja lyhythihaisessa, koska onhan se iholle aika iso shokki. En useinkaan pala, mutta juuri näin alkukesästä olen palanut, kun olen ollut ekoja kertoja auringossa. Lisäksi aurinkoihottuma saattaa aktivoitua.
Pahoittelut, en huomannut katsoa, että sinulla oli uusi kesämekko. En mene puistoon katselemaan muita äitejä.
No kiva.