Olen leikkipuistossa hihaton mekko päällä, muilla äideillä farkut ja pitkähihaiset paidat
Lämmintä on +22 ja aurinko paistaa tähän suoraan, joten ihmetyttää että olen ainoa jolla näin kesäinen varustus!
Kommentit (49)
Keväisin, kun iho on vielä talven jäljiltä valkoinen kuin lakana on pakko suojata pitkä hihaisilla. Joka ikinen kevät tulee aurinkoihottumaa vaikka kuinka käyttäisi aurinkorasvaa. Sen paraneminen kestää monta viikkoa. Kutina, kirvely ja ihon turpoaminen on todella kivuliasta. Siis mielummin peittävät vaatteet kuin aurinkoihottuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäkö ihmettä nyt taas?
Ihmiset ovat erilaisia, toisilla on kylmä myös helteellä ja sitten on toisia joilla on kuuma +10 asteessa.
Yllätyitkö tästä faktasta ap?
Et tule koskaan näkemään heinäkuussa +22 asteessa noin pukeutuneita ihmisiä. Etkö tajunnut, että ap yritti näpäyttää ihmisiä, jotka eivät ymmärrä pukeutua sään mukaan, vaan pukeutuvat vuodenajan mukaan?
Mittarilukemahan ei kerro säästä vielä mitään. Se miltä +22 astetta tuntuu riippuu muista tekijöistä. Pilvinen, tai jopa sateinen, mutta tyyni +22 voi tuntua lämpimämmältä kuin aurinkoinen, mutta pohjoistuulinen +22 astetta. Keväällä maa on vielä viileä talven jäljiltä, joten loppukesän +22 astetta on lämpimämpi kuin kevään.
Vierailija kirjoitti:
Minä herätin kerran närää violeteissa niittikoristeisissa farkkusortseissa , mustassa Metallican topissa ja mustissa tennareissa :D
Normaalit kesävaatteet, mutta ilmeisesti kahden naisen mielestä olin kovinkin erikoinen ilmestys kun kauhea supina selän takana ja katseet polttivat lähes persukseeni reikiä kun kyykin hiekkalaatikolla!
Sori nyt vaan, mutten innostu Tokmannin beigeistä caprihousuista ja Crocseista..
Ehkä olitkin erikoinen, mutta et ehkä siitä mistä itse ajattelet. Toiset saattavat olla oudon ja erikoisen oloisia vaikka itse vaatteissa ei mitään outoa olekaan kaupan hyllyllä. Sitten joku laittaa ne päälleen ja outous jotenkin vaan räjähtää silmille.
Eiköhän jokainen aikuinen osaa jo päättää paljonko vaatteita jonnekin hiekkalaatikkoreissulle haluaa laittaa. Sään puolesta Suomessa voi pitää pitkähihaista vuoden ympäri. Niin kuumaa ei ole etteikö ohuesta kankaasta tehdyllä pitkähihaisella voisi olla. Samoin pitkät housut.
Eikä hame tai mekko ole tae kauniista vaatteesta. Ihminen voi olla tyylikäs sekä pitkissä housuissa, että pitkähihaisissa paidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia. Ja tottuneet erilaiseen. Minä olen asunut vuosia Välimeren korkeuksilla, ja oikeasti 22 astetta ei ole minulle mikään hihattoman mekon keli vaan hieman viileä.
Ymmärrettävää. Mutta joka mamma leikkipuistossa ei omaa Välimeri-taustaa.
Muualla ihmetellään miten sitten heidän viileällä ilmoilla jo täällä hellevaatteita.
Täällä oli varjossa kylmä tuuli tänään. Mä pidin tuulitakkia pihalla.
Tänään oli kylmä tuuli. Mä suojaan ihon helteillä pitkillä vaatteilla, muutoin palan vaikka kylpisin aurinkorasvassa. Ihan hirveää on olla töissä 7-10 tuntia putkeen suorassa paahteessa, pakko olla suojaavat vaatteet. Joskus paljoin jopa rasvan ja pitkähihaisen alta.
Mulla on toisekseen aina varpaat jäässä, harvoin pystyn pitämään sandaaleita. Tänään monilla on villaneuleita ja jopa takkeja päällä, farkut useimmilla. Teinitytöillä pakarat vilkkui mutta se ny ei sääkysymys ole ennenkään ollut.
Ei tulisi mieleenkään lähteä vielä kesämekossa mihinkään. Mulla on sukkahousut, hame tai shortsit, t-paita ja mokkanahkatakki päällä, sekä huivi ja sormikkaatkin mukana. Sää vaihtelee ja varjossakin on vielä niin kylmä välillä, että mun sormia hyytää heti. Minä viihtyisin jossain todella kuumassa maassa, Suomessa on hyvä sitten, kun asteet pysyisivät yli +22 asteen viikonkin edes.