Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön miesystäväni on katkera minulle

Vierailija
11.05.2018 |

Niin, siis miesystäväni on pitkäaikaistyötön ja erittäin kateellinen ja katkera minulle, että minulla on vakituinen työpaikka. Hän tuo jatkuvasti julki miten surkea on hänen peruspäivärahansa ja toimeentulotuki, miten ei saa laskuja maksettua. Kyselee minulta "miten hän nyt maksaa laskunsa, hä?" Ihan kuin se olisi minun syyni. Usein hän ivallisesti muistuttaa, että helppoo se on kun on vakituinen työ ja palkkaa vaan juoksee ilman että tarvii käyttää aivojansa. Muutenkin ivaa työssäkäyviä, on siitä erittäin katkera.
Yhdessä vaiheessa etsin hänelle sopivia työpaikkoja päivittäin netistä ja laitoin niistä hänelle linkin, että voisi laittaa hakemuksen. Vaan eipä niihinkään voinut hakea: paska työ, määräaikainen, liian kaukana (samassa kaupungissa), vie liikaa aikaa, ei jaksa omia harrastuksia jos menee työhön ym.... Lopulta suuttui minulle että olin yrittnyt auttaa ja etsin sopivia paikkoja. Tuntuu kyllä kummalliselta, koska aikoinaan kun itse olin työtön, otin aivan minkä vain paikan vastaan, vaikka se olisi kestänyt vain yhden päivän, ja lopulta sain pidempiä ja pidempiä sijaisuuksia ja lopulta valittiin vakituiseksikin kun näyttöä oli, että työ maistuu.
Nyt on tietysti paljon vaikeampi työllisyystilanne ja kaikki on muuttunut, ymmärrän sen. Mutta mikä estää edes hakemasta määräaikaista paikkaa jos työ muuten sopisi.
Ymmärrän kyllä senkin, että häntä korpeaa jos ostan itselleni/kotiini jotain, koska hän ei pysty (meillä omat asunnot). Tarjoan hänelle aina syömiset kun on luonanani, jos vain kokkailuni kelpaa. Silti piikikikäs ivaaminen jatkuu. Kuulemma en voi tajuta mitä se on kun minulle "palkka juoksee automaattisesti". Ihan kuin en joutuis sen eteen tekememän töitä niska limassa. (Olen matalapalkka-alalla, teen hoitotyötä raskaassa paikassa).
Mitä sitten voisin vielä tehdä hänen työllistymsiesensä eteen kun edes se paikkojen esitteleminen ei kelpaa???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se lusmu, ansaitset parempaa. Ihan oikeasti ei ole tervettä että mies kohtelee puolisoaan noin. En tajua miksi suomalaiset naiset jaksavat katsella tuollaisia itsekkäitä empatiakyvyttömiä vähä-älyisiä pikkupoikia. Aikuisen ihmisen pitää osata käsitellä oma kateutensa, katkeruutensa ja paha olonsa purkamatta sitä toisiin ihmisiin. Kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Jos miehesi ei ole tähän mennessä kasvanut aikuiseksi niin kannattaa pistää suosiolla pihalle. Ei kenenkään kuulu sietää tuollaista häpeällistä ja pikkumaista kiukuttelua ja katkeruutta.

Vierailija
2/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin JÄTÄ SE SIKA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
4/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hän on edelleen miesystäväsi? En minä katselisi tuollaista päivää kahta pidempään.

Vierailija
5/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle jämäkästi:

"Työttömyys on rankkaa, mutta älä pura sitä minuun, sillä yritän parhaani etten itse jää työttömäksi koska näen kuinka se syrjäyttää ja katkeroittaa ihmisiä".

Vierailija
6/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet tätä katsellut? Ei hyvä ihminen, olet onnellisempi ILMAN miesystävääsi. Toisekseen tukesi mahdollistaa sen, että mies kuvittelee voivansa elää työtä tekemättä loppu elämänsä. 

Vierailija
7/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lyhyt suhde tuollaisen kanssa, tosin alussa sanoi hakevansa töitä. Tuossa tuntuu kovin moni asia niin tutulta, että voisi olla sama mies. Kateellinen töissä käyville, syyttää yhteiskuntaa,ei ota itse vastuuta. Ivallinen, koki painostuksena, kun pyysin nätisti hakemaan töitä.

Lisäksi mustasukkainen, vainoharhainen ja viinaa otettuaan hullu. Heitin ulos elämästäni.

Vierailija
8/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka seurustelee työttömän kanssa?

Kamoon nyt, jotain itsekunnioitusta peliin.

Pitkäaikaistyöttömyys on merkki ongelmista, kunnianhimottomuudesta, mielenterveysongelmista ja älyllisen kapasiteetin vajavaisuudesta.

Käsitelköön omia ongelmiansa ihan yksin.

Vierailija
9/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka seurustelee työttömän kanssa?

Kamoon nyt, jotain itsekunnioitusta peliin.

Pitkäaikaistyöttömyys on merkki ongelmista, kunnianhimottomuudesta, mielenterveysongelmista ja älyllisen kapasiteetin vajavaisuudesta.

Käsitelköön omia ongelmiansa ihan yksin.

Ah...triggerisana 'kunnia' mainittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi