Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tulee isoäiti. Olen 55-vuotias. En osaa päättää, miksi haluan itseäni kutsuttavan!

Vierailija
11.05.2018 |

Äitini ja jopa isoäitini ovat elossa, joten meitä on nyt 5 sukupolvea elossa. Isoäitini on mamu, äitini mummu, miehen äiti on mummi. En halua samaa nimeä kuin jo näillä isoäideillä, koska en halua olla mikään "Hyvinkään Mummu" erotuksena toiselle mummulle.

Kertokaapa mitä isoäiti-nimityksiä teillä käytetään, ehkä löydän itselleni luontevan! Mummo ei sovi minulle, en näytä mummolta :D

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli toinen isoäiti kutsumanimellä Mimmu :) 

Vierailija
42/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin olla ihan rehellisesti mummo, mutta puhumaan opettelevan "mommo" kuulosti ihan kivalta sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis Nuppu-mummu

(Nupun kun on tyttärelleen  jokunen Suomessa antanut nimeksikin)

Vierailija
44/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabiaksi olisit sittu. Kokeile sitä, tosihauska hiekkalaatikolla lapsen huutelemana.

Vierailija
45/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Suomen mittakaavassa aika harvinaista että isovanhemmalla on omia isovanhempia elossa.

Sara saa lapsen 22-vuotiaana.

Saran äiti Tiina on 44.

Tiinan äiti Pirkko on 66.

Pirkon äiti Tyyne on 87.

Eli lähinnä ihan tavallinen tilanne.

Täysin mahdollinen kylläkin, mutta toteutuu noin kuitenkin aika harvoissa suvuissa naispuolisten  sukulinjoissa juuri noin säännönmukaisena sarjana . Meidän suvussa esim. (syntymävuosittain)  1893, 1915, 1956, 1983 ja 2017.

No niin, laitetaanpa iöt uusiksi sitten.

Sara 22.

Tiina 45.

Pirkko 69.

Tyyne 91.

Mikä täysin mahdollista ja tavallistakin jopa. Tiedän tältä istumalta vaikka kuinka monta alle 95-vuotiasta, moni heistä asuu kotonaankin vielä, hoitaa talouttaan, elää ihan pirteää elämää.

Mahdollista kyllä, mutta ei todellakaan tavallista.

Meillä isoäiti on 84, äitini 61, minä 32 ja lapsi 4 v. Tämä on tavallista!

Vierailija
46/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta keksit jotain muka nuorekasta, joka toinen on jo italialaisittain nonna. Mitäs jos annat lapsen päättää asian kun alkaa puhumaan? Minä tein näin, sanovat mummiksi. Mielestäni näytän omalta itseltäni, olin vähän päälle 40, kun minusta tuli isovanhempi. Ei nimitys lisää kenenkään ikää tai saa oloa vanhaksi!

Jep. Ystäväni äiti tuli mummoksi 32-vuotiaana kauniina nuorena naisena. Mummo hän on silti aina ollut.

Minustakin ehkä tulee mummo ennen kuin olen 50. Haluaisin olla muori😊

Alaikäiset tehneet lapsia monessa polvessa?

Vierailija
47/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Suomen mittakaavassa aika harvinaista että isovanhemmalla on omia isovanhempia elossa.

Sara saa lapsen 22-vuotiaana.

Saran äiti Tiina on 44.

Tiinan äiti Pirkko on 66.

Pirkon äiti Tyyne on 87.

Eli lähinnä ihan tavallinen tilanne.

Täysin mahdollinen kylläkin, mutta toteutuu noin kuitenkin aika harvoissa suvuissa naispuolisten  sukulinjoissa juuri noin säännönmukaisena sarjana . Meidän suvussa esim. (syntymävuosittain)  1893, 1915, 1956, 1983 ja 2017.

No niin, laitetaanpa iöt uusiksi sitten.

Sara 22.

Tiina 45.

Pirkko 69.

Tyyne 91.

Mikä täysin mahdollista ja tavallistakin jopa. Tiedän tältä istumalta vaikka kuinka monta alle 95-vuotiasta, moni heistä asuu kotonaankin vielä, hoitaa talouttaan, elää ihan pirteää elämää.

No ei muuta kun fitness-kisaan sitten vaan treenaamaan ja tsemppiä !

Vierailija
48/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu.

Vierailija
49/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näytä mummolta, niin sopisiko puuma?

Kuuma-puuma =kp.

Vierailija
50/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta keksit jotain muka nuorekasta, joka toinen on jo italialaisittain nonna. Mitäs jos annat lapsen päättää asian kun alkaa puhumaan? Minä tein näin, sanovat mummiksi. Mielestäni näytän omalta itseltäni, olin vähän päälle 40, kun minusta tuli isovanhempi. Ei nimitys lisää kenenkään ikää tai saa oloa vanhaksi!

Jep. Ystäväni äiti tuli mummoksi 32-vuotiaana kauniina nuorena naisena. Mummo hän on silti aina ollut.

jep. Mutta voin nyt lohduttaa, että vaikka ystäväni ja äitinsä saivatkin lapsensa alaikisinä on heillä vakityö, omistusasunto, hyvä parisuhde ja ystäväni toimii työssään esimiehenä. Useimmat varmaan mielellään kuulisivat, että ovat sossun elätteinä.

Vierailija
51/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabiaksi olisit sittu. Kokeile sitä, tosihauska hiekkalaatikolla lapsen huutelemana.

Mitä sitten syntyy, kun lapsi ei osaa sanoa S-kirjainta?

Vierailija
52/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis lapsenlapsen syntyessä tulla joksikin.  Eikö sitä voi vaan esiintyä omalla nimellään?

Vierailija
53/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ap sinusta sitten huono asia, jos lapset kutsuisivat sinua pelkällä etunimellä? Eikö oma nimi ole parempi kuin joku kummallinen ulkomainen väännös?

Kyllä omat lapsenlapseni voivat kutsua minua myös etunimellä, vaikka mummi nimitys myös käytössä.

Vierailija
54/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä 'mummo'-(sukulaisnimitystä), hyvänen aika,  nyt tarvitse oma-aloitteisesti kenenkään  alkaa oman perhepiirinsä ulkopuolella missään itsestään käyttämään ja sitä viljelemään , eikä sen käyttöä yhtään sitä omaa suku- ja perhepiiriään laajemmalle ulottaa.

Jos ne omat  lapsenlapset jonkun kanssa taas tulevat jotenkin erityisesti puheeksi, niin eihän niitä kenenkään silmissä tarvitse kenenkään mitään 'hävetä'.

Mistä kukaan (joku aivan ohikulkija) voi tietää on sinulla niitä, vai ei.

"Hölmömpi ei huomaakkaa,a  viksumpi taas ei virka mittään", tapasi oma karjalainen mummoni sanoa...

Vierailija
55/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isoäiti ja isoisä, lisäksi farfar ja farmor

Vierailija
56/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua vis kutsua vaikka Ritvaksi.

Vierailija
57/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v mummo.

Vierailija
58/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jep. Mutta voin nyt lohduttaa, että vaikka ystäväni ja äitinsä saivatkin lapsensa alaikisinä on heillä vakityö, omistusasunto, hyvä parisuhde ja ystäväni toimii työssään esimiehenä. Useimmat varmaan mielellään kuulisivat, että ovat sossun elätteinä.

Hienoa, että ovat pärjänneet!

Vierailija
59/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mömmö

Vierailija
60/65 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua vis kutsua vaikka Ritvaksi.