Maksetaanko Prisman työntekijöille urakkapalkkaa vai pakottaako työnantaja epäinhimilliseen työtahtiin muuten vaan?
Tälläkin viikolla meinasin jäädä kolmen lavakaahaajan alle ja joka puolella Prismaa saa väistellä kun vihaisen näköiset työntekijät heittelevät tavaraa hyllyihin kauhealla vimmalla, ja mitäänhän ei heiltä uskalla kysyä kun tiuskivat vaan pää punaisena.
Ero on kyllä suuri Cittariin, missä asiakas saa kävellä rauhassa eikä tarvitse pelätä, että työntekijät jyrää päälle lavakärryillä ja siellä saa myös aina ystävällisen vastauksen myyjiltä.
Kommentit (24)
Erittäin tyhmää hyllyttää otsa hiessä, ruuvia vaan kiristetään tiukemmalle.
Minä hyllytän omaan tahtiin , mutta en hengästy enkä hikoile. Ja hyvin on tavarat aina hyllyyn joutuneet.
Nuoret kaivaa vaan omaa kuoppaansa, kun ovat niin tehokkaita...aina vaan enemmän vaaditaan ja sitten voikin hyvin tunteja vähentää...
Olen töissä Primassa, täällä ei todellakaan oma väki hyllytä. HEVI-osasto on ainoa, jossa Prisman oma myyjä vastaa tarjonnasta, kaikki muu tavaroiden esillepano (palvelutiskejä lukuunottamatta) on ostopalveluna hankittua.
Poikkeuksena on muutama aamuvuoro klo 6, jolloin ennen asiakkaiden saapumista tietty alue laitetaan kuntoon. Toiseksi meidät on palkattu kauppaan töihin, ei patsastelemaan nurkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs sitten se kun Prismaan on rakennettu monta kymmentä kassaa ja liian usein on vain 2-3 kassaa käytössä ja jonot ulottuvat jo hyllyvälikköihin. Saa ainakin minun otsasuoneni sykkimään.
Tää on totta ja olen huomannut, että ongelma on pahentunut kun aukioloaikoja on pidennetty. Säästetään sitten vissiin työntekijöiden palkoissa päivällä kun kymmenestä kassasta on ruuhka-aikaan auki vain joku kolme. Aika venäläinen meininki.
Niin. Ihmiset eivät osta yhtään sen enempää, vaikka kauppa on yöhön asti auki. Kun rahaa ei tule lisää, ei henkilökunnan tuntejakaan nosteta. Seurauksena on jonoja ruuhka-aikaan. Kyllähän tästä varoitettiin ennen muutosta, mutta ihmiset olivat vaan niin hypessä, kun pääsevät kauppaan milloin vaan. Vaikka käyvät samaan aikaan kuin aina ennenkin.
Lähi-Lidlissä on tehokkaat työntekijät, mutta olisi kiva, jos asiointi onnistuisi myös suomeksi. Ja kerran katsoin hämmästyneenä, miten varmaan parikymmpiset parrakkaat tummahiuksiset miehet, jotka olivat noin 15-v blondien kanssa kassalla, saivat ostettua siiderinsä ilman mutään kysymyksiä. Käsittääkseni silloin ei saa myydä, jos ostaja on sellaisessa alaikäisessä seurassa, jolle juomat saattaisivat olla menossa.