Sairaslomilla jatkuvasti roikkuva: tiesitkö, että mielipaha ei oikeuta palkalliseen sairauslomaan
Eli vaikka sinua ei enää huvita käydä töissä ja haet siksi jatkuvasti lisää saikkua, ei työnantajan tarvitse maksaa sinulle palkkaa kotiin. Lääkäri voi kirjoittaa lausunnon, mutta työnantajan ratkaistavaksi jää, onko palkanmaksuun perustetta. Pha mieli ei riitä.
Kaikki työnantajat eivät tätä tiedä, ja siksi tätä systeemiä käytetään törkeällä tavalla hyväksi,
Kommentit (38)
Meillä oli enne määräaikaiset työsopimukset, jotka vakinaistettiin viime syksynä.
Ja joidenkin kohdalla alkoi sairaslomien määrä kasvaa. Ei onneksi kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, yksikään lääkäri ei kirjoita sairaslomaa "mielipahan" takia.
Eikä työnantaja voi kieltäyä sairasloman palkan maksusta kuin siitä syystä, että saikuttaja on aiheuttanut itselleen vammoja vaikkapa kännissä törttöilemällä.
Mielen sairaudet ovat sellaisia, että työnantaja ei voi kieltäytyä sairausloma-ajan palkanmaksusta.
Mikä on ihan oikein, koska kaltaisiasi tylyttäjiä ja "minähän tiedän kaiken muita paremmin" -tyyppejä piisaa.
Ja ei, minua et voi torjua saikuttajana, olen ollut kymmenen vuoden aikana varmaan viisi päivää sairaana. En vaan tykkää sun valehtelustasi.
http://www.ebm-guidelines.com/dtk/ltk/avaa?p_artikkeli=ttl00178&p_haku=…
"Työkyvyttömyyden syyllä ei ole merkitystä sairausajan palkkaoikeuden kannalta lukuun ottamatta työntekijän omaa tahallisuutta tai hänen törkeää huolimattomuuttaan."
Eikös kännissä törttöily ole tahallisuutta ja törkeää huolimattomuutta?
Toivottavasti kaikki muitten sairaslomia kyttäävät saavat kuolemantaudin ja sitä myötä vaiva helpottaa.
Eipä minulla muuta, paitsi etten ole koskaan ollut sairaslomalla.
Kai sentään kissan kuolema oikeuttaa saikkuun?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta lemmikkikalan ei.
Aioin tänä syksynä saikuttaa pari päivää, mutta ennen kuin ehdin niin sain rangaistuksen ja sairastuinkin oikeasti kuumeeseen ja kurkkukipuun. Ei ollut kivaa olla oikeasti kipeänä, meni saikku ihan pilalle siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti siinä on, että ei tajuta, että töissäkäynti on
vapaaehtoista?..
Jos ei työ huvita, niin sitten voi irtisanoutua, eikä tulla muutaman viikon välein näyttämään marttyyrinnaamaa ja odottamaan työkavereiden tsemppausta. Tällaisiin ollaan niin perin pohjin kyllästytty.
Miksi irtisanoutua, kun palkka juoksee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aioin tänä syksynä saikuttaa pari päivää, mutta ennen kuin ehdin niin sain rangaistuksen ja sairastuinkin oikeasti kuumeeseen ja kurkkukipuun. Ei ollut kivaa olla oikeasti kipeänä, meni saikku ihan pilalle siitä.
Entä gerbiili?? Kaverin puolesta kyselen.
Ihan sama. Pomo on niin kertakaikkinen lapatossu, että samat kitisijät motivaatiosaikuttavat vuodesta toiseen. Plus miinus 10 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, yksikään lääkäri ei kirjoita sairaslomaa "mielipahan" takia.
Eikä työnantaja voi kieltäyä sairasloman palkan maksusta kuin siitä syystä, että saikuttaja on aiheuttanut itselleen vammoja vaikkapa kännissä törttöilemällä.
Mielen sairaudet ovat sellaisia, että työnantaja ei voi kieltäytyä sairausloma-ajan palkanmaksusta.
Mikä on ihan oikein, koska kaltaisiasi tylyttäjiä ja "minähän tiedän kaiken muita paremmin" -tyyppejä piisaa.
Ja ei, minua et voi torjua saikuttajana, olen ollut kymmenen vuoden aikana varmaan viisi päivää sairaana. En vaan tykkää sun valehtelustasi.
http://www.ebm-guidelines.com/dtk/ltk/avaa?p_artikkeli=ttl00178&p_haku=…
"Työkyvyttömyyden syyllä ei ole merkitystä sairausajan palkkaoikeuden kannalta lukuun ottamatta työntekijän omaa tahallisuutta tai hänen törkeää huolimattomuuttaan."
Meillä oli töissä sun kaltainen pahan ilman lintu joka pilasi työilmapiirin. Me kaikki muut tiedettiin poissa olevan käyvän rankkoja syöpähoitoja. Arvaa mitä sun ruikutuksesta muut ajattelevat?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, millä verukkeella sitten voi saada usean viikon sairasloman? Ihan uteliaisuuttani vain kyselen, kun meilläkin on töissä tällainen tyyppi, jota ei paljon täällä näy...
Mitä te oikein sanotte lääkärille?
Ei tarvinnut sanoa yhtään mitään, kun lääkäri totesi minun olevan tutkimusten perusteella työkyvytön silloisiin tehtäviin. Työnantajalla ei ollut tarjolla minulle sopivaa työtä, joten sairausloma jatkui ja jatkui. Saattoihan se ulkopuolelle näyttää siltä, että lusmuan kotona, mutta voin vakuuttaa, että mielummin olisin ollut terve. Päälle päin sairaudesta ei näkynyt merkkejä, mutta riski saada vakavia oireita kesken työpäivän oli niin suuri, ettei ollut mitään mahdollisuutta jatkaa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, millä verukkeella sitten voi saada usean viikon sairasloman? Ihan uteliaisuuttani vain kyselen, kun meilläkin on töissä tällainen tyyppi, jota ei paljon täällä näy...
Mitä te oikein sanotte lääkärille?Ei tarvinnut sanoa yhtään mitään, kun lääkäri totesi minun olevan tutkimusten perusteella työkyvytön silloisiin tehtäviin. Työnantajalla ei ollut tarjolla minulle sopivaa työtä, joten sairausloma jatkui ja jatkui. Saattoihan se ulkopuolelle näyttää siltä, että lusmuan kotona, mutta voin vakuuttaa, että mielummin olisin ollut terve. Päälle päin sairaudesta ei näkynyt merkkejä, mutta riski saada vakavia oireita kesken työpäivän oli niin suuri, ettei ollut mitään mahdollisuutta jatkaa töissä.
Minulle lääkäri sanoi että minulla on paha allergia. Olenkin allerginen työlle ja hommasin sitten Kela Goldin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki muitten sairaslomia kyttäävät saavat kuolemantaudin ja sitä myötä vaiva helpottaa.
Eipä minulla muuta, paitsi etten ole koskaan ollut sairaslomalla.
Niin. Kaikissa töissä ei tarvitse varsinaisesti kytätä, vaan sen toisen sairasloman huomaa ihan vaan siitä, että teet taas hänenkin työt.
Se on sairausloma. Ja ei ole sinun päätettävissä miten lääkäri sen potilaalle määrittelee. Jos olet tyytyväinen omaan elämääsi et kyylää muiden mielipahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä minulla muuta, paitsi etten ole koskaan ollut sairaslomalla.Niin. Kaikissa töissä ei tarvitse varsinaisesti kytätä, vaan sen toisen sairasloman huomaa ihan vaan siitä, että teet taas hänenkin työt.
Mistä tiedät, miksi toinen on sairauslomalla tai onko vaikka palkattomalla virkavapaalla.
Työnarkkari! Sinä voit aiheuttaa mielipahaa kollegoille joille työ on rahan hankintaa varten muun elämän päälle.
Nuoret ymmärtää että töitä vaihdetaan, ollaan työttömänäkin ja vaihdetaan alaa.
Keski-iän ylittäneet ihan pahimpia kun elämässä alkaa olla työ ainut asia jossa päteä. Sen huomaa että tulee niitä ihmisiä jotka raivaa työpaikkalla kaiken muutoksen maton alle etteivät jää tilanteeseen jossa eivät ole itse erinomaisia. Luonnollisesti ajanhallinta on sitä että tullaan töihin puolituntia ennen ja lähdetään joka päivä prikulleen tasan ja ollaan töissä vielä puolituntia ylimääräistä jos pomolla sattuu olemaan asiaa.
Eläkeiän saavuttanut työnarkkari jolla on maksettu koti, kesämökki ja matkailuauto luovuta paikkasi jollekkin nuorelle, sulla raha kertyy vaan kasan päälle etkä elämiseen sitä tarvitse enää toisin kuin joku nuori elämänsä alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millä haulla oikein kaivelet tällaisia 7 vuotta vanhoja ketjuja että pääset kertomaan asiastasi.
Tammikuusta alkaen irtisanomiseen riittää asiallinen syy myös julkisella.
Ei tarvita enää painavaa syytä irtisanomiseen.
Vakituinen työntekijä valtiolla voi. Voi jopa uhata, että jos en saa tahtoani läpi jään saikulle. Eikä kukaan voi sille mitään