Kävin pitkästä aikaa prismassa ja olin pyörtyä!
Kauppalasku 247€!
En ostanut oikeastaan mitään muuta kuin ruokaa ja kahta shampoota, hoitoainetta ja suihkusaippuaa. Yleensä ostan Lidlistä, toisinaan muualtakin. Ei sillä, kyllä tilillä rahaa on, enkä nyt edes yrittänyt mitenkään pihistellä, mutta oli kyllä melkoinen summa, varsinkin kun elän kahden teinin ja kissan kanssa.
Loppujen lopuksi jääkaappi ei ole edes mitenkään kovin täynnä. Suuri summa meni jäätelöitä pakkaseen. Ainakin kuitin mukaan.
On tämä elämä kallista. Olin niin järkyttynyt että kuljin alkon ohi, vaikka sinnekin olisi ollut asiaa. Mutta ei haittaa, pärjään hyvin ilmankin.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ihmeessä ostoslista ja suunnittele etukäteen ostokset. Ei ole mitään järkeä holtittomassa kulutuksessa.
Kiitos kommentistasi, varmasti olet oikeassa. Ehkä otankin vaarin vihjeestäsi. Kesälomalla on aikaa paneutua tuohon. :) saisin varmasti pienennettyä kauppakeskus hiukan, mikäli katsoisin tarkemmin ja kävisin vain Lidlissä. Mutta nyt, tällä hetkellä en parempaan pysty.
Vika ei ole Prismassa vaan siinä että et osaa ostaa oikeita tuotteita tai sitten ostat laajan valikoiman vuoksi heräte ostoksia. On ihan tutkittu juttu että Lidl ja Prisma ei hinnoiltaan juurikaan eroa. Eli katso hiukan mitä ostat.
Jos olisit ostanut kaikki samat tuotteet Lidlistä niin ei olis sen halvemmaksi tullut.
Laitahan kuva kuitista niin katsotaan.
Kannattaa siirtyä litrajätskiin. Kahden tuutin hinnalla saat jo paketin, josta riittää kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siirtyä litrajätskiin. Kahden tuutin hinnalla saat jo paketin, josta riittää kaikille.
No Mutta! Ei meillä toki aina jätskiä ole ollenkaan, ja joskus tehdään sitäkin itse. Nyt ajattelin ostaa pakkaseen n 20 kpl tuutteja/puikkoja, mistä teinit pitävät.helteiden kunniaksi, enkä kadu ollenkaan ostoa. Helteet tulossa ;)
Kai kaikki tuotteet oli samaa halpiskamaa mitä lidlissä, eikä mitään "merkkituotteita"?
Vierailija kirjoitti:
Kai kaikki tuotteet oli samaa halpiskamaa mitä lidlissä, eikä mitään "merkkituotteita"?
En todellakaan metsästänyt mitään halvinta merkkiä, ei sellaiselle ollut mitään tarvetta, kuten kerroin.
Siis miten isot jääkaapit teillä on, jotka teette kahden viikon ostokset kerralla? Tuleeko paljon hävikkiä ja haetteko täydennystä lähikaupasta? Itse kun köyhänä ja autottomana ostan pieniä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten isot jääkaapit teillä on, jotka teette kahden viikon ostokset kerralla? Tuleeko paljon hävikkiä ja haetteko täydennystä lähikaupasta? Itse kun köyhänä ja autottomana ostan pieniä määriä.
Meillä on suuri "jenkkikaappi". Teen isot ostokset noin 1.5 vko välein. Välillä ostetaan jotain pientä kuten maitoa, leipää, lisää hedelmiä. Kerralla menee rahaa noin 120 euroa, ostan yleensä halpista ja ostoskasseja tulee noin 6 täyttä kerralla. Käyn Prismassa ja Lidlissä ja Lidl on halvempi mutta rajoitetumpi valikoima mistä syystä välillä Prismaan. Perheessä 2 aikuista ja 2 teiniä (tyttö ja poika). En ole ap.
Meilläkin jenkkikaappi ja yläkerrassa toinen, pienempi.
Minun kauppalaskuni tänään Prismassa oli 397€. Mutta siinä oli mukana paljon ulkomaille vietävää tavaraa, kuten laudeliinoja, Sini-tuotteita (ei ole Sinin tiskiharjojen voittanutta maassa, jossa asun. Eikä varrellista rikkaharja-lapiosysteemiä myydä ollenkaan). Tuliaisiksi valtavat määrät suomalaista karkkia, ruissipsejä, Väinämöisen palttoonnappeja, muikkusäilykkeitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Tee ihmeessä ostoslista ja suunnittele etukäteen ostokset. Ei ole mitään järkeä holtittomassa kulutuksessa.
M siellä opastaa
Meillä on 5-henkinen perhe, käyn kaupassa kahdesti viikossa enkä koskaan vielä viimeisen 15 vuoden aikana ole onnistunut saamaan aikaan 250 euron kertalaskua ihan tavallisen viikonlopun tms. ostoksista. En koskaan katso hintoja,ostan se, minkä haluan ostaa, mutta en yleensä onnistu pääsemään edes 100 euron laskuun. Meillä syödään paljon vihanneksia ja juureksia sekä kalaa ja kanaa.Ylimääräistä rahaa menee leivontaan, mutta ei sokerimassaan ja viikunoihinkaan saa tuollaisia summia tuhlattua.
Siirryin jo 5 vuotta sitten täysin Lidl-asiakkuuteen, en edes kuse muihin kauppoihin päin.
Alkuun meni muutama viikko tottua siihen ajatukseen että pitää ostaa vain sitä mitä sieltä löytyy, mutta ajanoloon olen sisäistänyt tuon ajatuksen.
Tiedän että prismasta ja cittarista löytyisi vaikka mitä, mutta toisaalta elän hyvin Lidlin tuotteillakin. Lidlissä jää heräteostokset lähes kokonaan tekemättä, ostan vain sen mitä tarvitsen. Halpaa on.
Kyllä meillä menee paljon kauppaan rahaa, ja yleensä käyn Prismassa, mutta kerralla ei ole koskaan mennyt yli kahta sataa ruokaan, ei edes jouluna kun on ostanut kinkun, ja ostan aina tuoresuolatun, mutta ei sekään montaa kymppiä maksa. En ymmärrä kuinka jumalattoman määrän tuossa on ostettu ruokaa. Viikon ruuat perheelle ja muutakin.
Lidlin ruokiin en saisi menemään kovinkaan paljon koska siellä ei ole oikein mitään ostettavaa. Lihaosastokin aivan surkea, samoin hevi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on jos ei kato yhtään mitä ostaa. Miten sulla voi olla rahaa jos et tuota vertaa ymmärrä?
Mitä en ymmärrä? En nyt varsinaisesti yrittänytkään säästää, kuten kerroin. Olen vaan tottunut että Lidlissä tuo summa on puolet pienempi, kun asioi ja jääkaappi tulee täyteen..
Rahaa on ruokaan kun käy töissä. Ei tarvitse hakea ruokajonosta.
Niin no kerro nyt mitä ostit 😃 jotain mitä lidlistä ei saa? Täällä ainakin on kaupat niin tietoisia toistensa hinnoista että pitävät samoina hinnat. Missäpäin Suomea olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on jos ei kato yhtään mitä ostaa. Miten sulla voi olla rahaa jos et tuota vertaa ymmärrä?
Mitä en ymmärrä? En nyt varsinaisesti yrittänytkään säästää, kuten kerroin. Olen vaan tottunut että Lidlissä tuo summa on puolet pienempi, kun asioi ja jääkaappi tulee täyteen..
Rahaa on ruokaan kun käy töissä. Ei tarvitse hakea ruokajonosta.
Prisma on todettu monessa vertailussa halvemmaksi kuin Lidl!
Vierailija kirjoitti:
Siirryin jo 5 vuotta sitten täysin Lidl-asiakkuuteen, en edes kuse muihin kauppoihin päin.
Alkuun meni muutama viikko tottua siihen ajatukseen että pitää ostaa vain sitä mitä sieltä löytyy, mutta ajanoloon olen sisäistänyt tuon ajatuksen.
Tiedän että prismasta ja cittarista löytyisi vaikka mitä, mutta toisaalta elän hyvin Lidlin tuotteillakin. Lidlissä jää heräteostokset lähes kokonaan tekemättä, ostan vain sen mitä tarvitsen. Halpaa on.
Mitkä tuotteet siellä ovat erityisen halpoja. Minulla on tiukkaa nyt ja menen mihin vaan josta halvalla saa peruselintarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Lidl ei muuten ole nykyään yhtään sen halvempi kuin muutkaan kaupat. Moni tuote sentilleen samanhintainen kuin Prismassa.
Meillä Kokkolassa on Lidlissä usein kalliinpaa kuin muissa kaupoissa, esim. tien toisella puolella on Minimani josta saa esim. lihat halvemmalla ja paljon muutakin. Samoin Prisma on halvempi. Halpa-hallikin on samaa hintaluokkaa jos ostaa halvimpia tuotteita tai tarjouksia. Cittari on ehkä kallein, mutta sielläkin kun suosii tarjouksia ja Pirkkaa niin ei tule kalliimmaksi kuin Lidlissä.
Minä taas tykkään tehdä itse ruuat. En osta eineksiä, enkä mitään puolivalmiita.