Asuntolainaa lääkäri/hammaslääkäri opiskelijoille
Miksi ihmeessä pankit myöntää lääkkis/hammas opiskelijoille isojakin asuntolainoja vaikka nollatuloilla ja pienillä säästöillä? Kyllähän minä tiedän että sitten kun joskus valmistuvat niin se eriarvoistaminen ja tuloerot alkavat paukkua, mutta onko sitä JO opintoaikoina pakko saada niin paljon erityiskohtelua? Saahan ne toki nytkin ilmaisia (korruptio)matkoja ja muuta, mutta että ostelevat asuntoja nollatuloisina...
Kommentit (23)
Ei vittu nää "En ees haluais olla lääkäri" on aina hyviä :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Minä olin aikanaan vastavalmistunut LL, ei vakkarityöpaikkaa, raskaana. Miehellä vakipaikka, pienemmät mutta säännölliset tulot. Ei saatu lainaa Osuuspankista, joten vaihdettiin sitten,.
Minä olin aikanaan insinööriopiskelija, raskaana ja rahaton. Miehellä ollut töitä vasta hetken aikaa ja tulot aika pienet. Saatiin lainaa osuuspankista, oikein tyrkyttivät ottamaan.
Lainan ehdot eivät ole pelkät palkkatulot. Meidän opiskelijaperhe asuu meidän vanhempien omistamassa perheasunnossa. Meidän pankki tuntee meidät ja tekee meille välillä sijoitusuunnitelmia. Lapsillamme on myös tarkka budjetti ja pääomatuloja. Heillä on myös tuttuja opiskelijoita, jotka eivät ole saaneet pankkilainaa, vain siis sen valtion tukeman opintolainan. Kaikki hyvätuloisetkaan eivät saa asuntolainaa. Pankki näkee näytöltä jo kaiken tuhlaamisen. On minullakin nuoruudenystävä, jolla isot setelit oikein taskuista pursuu, on oma yritys ja rahaa riittää ( mies ), mutta pankki ei arvosta tippaakaan. On hän kyllä kaksi o makotitaloa rakentanut ja kesäpaikan, jossa mekin usein olimme. Nyt hän pyysi meitä Espanjan asunnolleen. Joillakin on aina pankissa ystävä.