Stalkkerini vainoaa minua 5. kesää putkeen
Minua siis vainoaa stalkkeri, jota en tunne. Hän on ollut joskus tavaroiden kuljettaja ja hakenut tavaroita yrityksestä, jossa olen ollut töissä n. 10 vuotta sitten. 2014 tämä, itseäni reilusti vanhempi mies tuli äitini kotiin, hysteerisesti etsimään mua, viiden minuutin välein. Koko suku oli tätä tyyppiä pois ajamasta ja itse olin tuolloin muualla. Tein rikosilmoituksen miehestä. Poliisin ilmoitus, ei rikosta.
Vuonna 2015 tältä tyypiltä tuli paketteja ja muita epämääräisiä lahjoja. Ne osoitettiin mun uuteen ossaan (posti käänsi) ja paketit tuli postiin. Postipaketeista revin uudet osoitetarrat irti, jotta tyyppi ei saa mun uutta eri kaupungin ossaa selville. Tein rikosilmoituksen paketeista. Hän myös kotiseudullani lähti autolla perääni, mutta onnekseni en ollut yksin. Tyyppi lähti ajamaan. Poliisi sanoi, että rikosta ei ole tapahtunut. Kuulusteiluita tehnyt. Poliisin tuttu, muttei mikään paha rikollinen mukamas.
Luulin päässeeni tyypistä eroon, kunnes viime kesänä tyyppi pyöri taas äitini kodin lähellä. Nukkui autossa kun olin lenkillä, hän ei herännyt, eikä siten nähnyt mua.
Tänä vuonna pari kertaa oon ollut lenkille ja tää tyyppi tulee autolla siis ajelemaan ja jarruttelee kun näkee mua. Viimeksi toissa viikolla ja tänään uudestaan. Tänään oli kaikkein paras kun näin tyypin naaman ja ulkonäkö oli hyvin mt- potilasmainen, hompssuinen ja ällöhkö. SUihkua ei nähnyt vähääaikaa. Ajeli n. 5 km säteellä missä asuin, monta eri asukasaluetta. Tuli pariin otteesen lenkillä vastaan. Kun näki mut ja tunnisti, jarrutteli ja kävi kääntymässä risteyksissä.
Itehän näin ihmisiä ja menin heitä kohti, kunnes stalkkeri lähti kaasuttamaan ja kovaa. Soitin apuja ja mua tultiin autolla vastaan.
Mitä tämmössille tapauksille voi tehdä, on tiedossa, että kyseessä mielialapotilas ja avohoidossa, mutta kukaan ei tee asialle mitään. Asuu jossain mielenterveyskuntoutujien kodissa.
Kommentit (42)
Täyttää vaino tuntomerkit. Lähestymiskielto ja rikosilmoitus?
Keskustelu tyypin kanssa muiden ihmisten (poliisin) läsnäollessa? Vai pahentaisko vain tilannetta.
Suomessa ei kannata soittaa poliisille vaan turvautua moottoripyöräkerholaisten apuun. Heiltä saa oikeutta.
Asutko 02 alueella? Itselläni oli vuosia samantapainen häirikkö ja sai jopa mun salaisen numeron kaivettua jostain. Kirjoitteli että kun lähden lenkille raiskaa mut paksuksi. Olin kuulemma sen ikäinen että hänen olisi pitänyt SIITTÄÄ mulle lapsi. Kävi ikkunoita kolkuttelemassa yms. Naapurit oli vähällä jo soittaa poliisin. Harmi ettei soittanut. Kotona usein olin pimeässä kun tää ajeli asunnon lähellä. Eräänä talvena podin kuumetta ja kävin apteekissa. Kotona siinä yritin lääkkeiden avulla yritin saada kuumetta alas kun ovikello soi... Sielä oli ambulanssi kuskit. Tää tyyppi oli nähnyt ilmeisesti mut yskuvän jossain apteekin kulmilla ja tilasto lanssin kotiin. Oli jättänyt vielä lapun niille että on omainen yms.. Kun kerroin tästä tyypistä lanssikyskeille ymmärsivät asian.
Että tuollaiset tyypit on ihan.. Huh!! Onneksi en asu enää kyseisessä kaupungissa mutta kyllä kierrän sen kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämmössille tapauksille voi tehdä
Menet hänen näkyville suutelemaan poikaystävää tai puolisoasi intohimoisesti.
Sitten yhdessä nauratte hänelle ja osoitatte sormilla.
Ei varmasti ole enää sinuun ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu voi alkaa taistella "omistuksestaan".
Muuttaisin muualle tai hankkisin ilkeän näköisen ja kokoisen koiran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet vainohullusta loukkaantuneen vainohullun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin, ei todellakaan. Se tyyppi on arvaamaton ja ärsytettynä mahdollisesti vaarallinen mt-potilas, ei alakouluikäinen pikkupoika.
Meillä oli töissä yks projekti toisen firman kanssa ja projektin päätteeksi oli juhlat. Esittelin itseni normaalisti yhelle miehelle. Tämä sankari oli onkinu mun numeron, facetilin, instan. Alko viestiä tulemaan joka suunnalta. Tuli kukkia töihin jne. Sanoin miehelleni, että nyt alkaa mennä yli. Esittelin itseni ja tämä tulkitsi ilmeisesti muuta. Se meni niin pitkälle että kukkalähetyksiin oli laittanu kortin missä kehotti miestäni lähtemään pois suhteesta.
Haukkui mieheni luuseriksi ja mitättömäksi ihmiseksi. Sanoin hänelle, että otan yhteyttä poliisiin tämä on jo aivan sairasta touhua. Minulla ei ole mitään mielenkiintoa sinua kohtaan ja jos esittelytilanteen tulkitset muuksi, niin hae apua. Ei lopettanut. Oli työpaikan parkkipaikalla kyttäämässä. Seuraili minua autollaan. Menin kauppaan, niin se tuli sinne ja vaati minulta rahaa niistä kukista. En tietenkään antanut. Sanoin että nyt soitan poliisit. Mieheni kävi aivan raivona ja sanoi, että käy ravistelemassa sitä. Sanoin että antaa olla hoidetaan tämä poliisin kautta
... Noh, nämä poliisit ei tehnyt yhtään mitään. Sana sanaa vastaan. Kihisin raivosta ja soitin veljelleni.. Inhotti soittaa veljelleni, kun tiedän missä porukoissa se liikkuu ja lopputulos on aina huono, kun hän käy sanomassa jollekin jotain. Pakko se oli soittaa..Sen jälkeen en ole saanut yhtään viestiä, kukkalähetystä en mitään.
Ihmettelen kyllä poliisinne asennetta - olen itse poliisissa töissä, ja meillä suhtaudutaan tuollaiseen hyvin vakavasti. Etsi Finlexistä vainoaminen, tulosta se vaikka ja mene poliisin puheille, osoita, että pykälän kohdat toteutuvat ja vaadi poliisilta toimia.
Vainoamisessa hyvin tärkeää on uhrin kokemus - jos sinua ahdistaa se käytös, tunnusmerkistö täyttyy. Koeta kerätä todisteita mahdollisimman paljon, kuvia yms. ja todistajia. Tuollainen on kamalaa!
Kiitos tsempeistä.
Mun aika "hurja" serkku mutta täysjärkinen kovisteli sitä jo silloin ekana kesänä, mutta eipä se rauhoittunut. Ajeli autolla ees taas ku hullu, hyvä ettei ihmiset jääny auton alle. Ajeli nytteki ees taas ku hullu kauheta vauhtia. Ja jos tollanen jonku tappaa, ei se mitään tuomiota saa, kun ei penttiläkä saa. Ja asun jo toisessa paikkakunnassa, osoitteet salaisia. MUTTA MUTTA käyn vanhassa kotipaikassani, ja kesäsin näkee mut.
Mulla on mies, mutta tätä se ei ole vielä nähnyt. Ihan hyvä niin, seuraavaksi se ois sen kimpussa. Stalkkeri ei ole tietoinen, että hänen "omistuksensa" on toisella.
Vittu että vituttaa ja pelottaa.
AAPEE
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli töissä yks projekti toisen firman kanssa ja projektin päätteeksi oli juhlat. Esittelin itseni normaalisti yhelle miehelle. Tämä sankari oli onkinu mun numeron, facetilin, instan. Alko viestiä tulemaan joka suunnalta. Tuli kukkia töihin jne. Sanoin miehelleni, että nyt alkaa mennä yli. Esittelin itseni ja tämä tulkitsi ilmeisesti muuta. Se meni niin pitkälle että kukkalähetyksiin oli laittanu kortin missä kehotti miestäni lähtemään pois suhteesta.
Haukkui mieheni luuseriksi ja mitättömäksi ihmiseksi. Sanoin hänelle, että otan yhteyttä poliisiin tämä on jo aivan sairasta touhua. Minulla ei ole mitään mielenkiintoa sinua kohtaan ja jos esittelytilanteen tulkitset muuksi, niin hae apua. Ei lopettanut. Oli työpaikan parkkipaikalla kyttäämässä. Seuraili minua autollaan. Menin kauppaan, niin se tuli sinne ja vaati minulta rahaa niistä kukista. En tietenkään antanut. Sanoin että nyt soitan poliisit. Mieheni kävi aivan raivona ja sanoi, että käy ravistelemassa sitä. Sanoin että antaa olla hoidetaan tämä poliisin kautta
... Noh, nämä poliisit ei tehnyt yhtään mitään. Sana sanaa vastaan. Kihisin raivosta ja soitin veljelleni.. Inhotti soittaa veljelleni, kun tiedän missä porukoissa se liikkuu ja lopputulos on aina huono, kun hän käy sanomassa jollekin jotain. Pakko se oli soittaa..Sen jälkeen en ole saanut yhtään viestiä, kukkalähetystä en mitään.
Jotenkin sööttiä tuo veljelle soittaminen ja veli pelastaa, ihanaa ❤. Onko sun veli kaapinkokoinen pahis?
Ainoa vaihtoehto on kunnon turpasauna kun ei poliisiakaan kiinnosta ongelman korjaus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä poliisinne asennetta - olen itse poliisissa töissä, ja meillä suhtaudutaan tuollaiseen hyvin vakavasti. Etsi Finlexistä vainoaminen, tulosta se vaikka ja mene poliisin puheille, osoita, että pykälän kohdat toteutuvat ja vaadi poliisilta toimia.
Vainoamisessa hyvin tärkeää on uhrin kokemus - jos sinua ahdistaa se käytös, tunnusmerkistö täyttyy. Koeta kerätä todisteita mahdollisimman paljon, kuvia yms. ja todistajia. Tuollainen on kamalaa!
Minä en soita poliisille koskaan. Ne ei tee vttu yhtään mitään. Kaks kertaa soittanu ja pyörittelee kynäänsä ja voivottelee. Mitään ei tapahdu ikinä ja jos tapahtuu niin 6kk päästä ja mitä hyötyä siitä enää on. Parempi hoitaa omat asiat omalla tyyliillä ja heti, niin tulee tulosta. Niin se vaan menee. Ja uhri ei joudu ikinä kuseen, kun hoitaa ite. Uhkailija saa aina koko rahan edestä mitä on tilannut.
Sairasta, että tollaset mieleltään sairaat ihmiset saa mennä miten haluaa ja ahdistella. Useimmiten nämä ihanat tapaukset ovat miespuolisia, ja yleensä siten heistä tulee myös fyysinen uhka.
Toivon ap, että mies ajaa puuta päin.
Kyllä sillä kuule jotain vähän pahempaa ongelmaa on, kun vaan mieliala ongelmaa.
Pahin on juu ku muaka ei aluksi uskottu. Siis kukaan tuttuni. Mulla on ollut monta "Näkymä" mielessä kuinka tää ukko on siellä ja siellä, ja perkele siellähän se on. Kerran tuo ukko siis nukku autossa, sanoin tätille: tuolla se on. Täti oli että: Miksi se täällä oli ja nauro. Mentii ohi. siinähä se oli. Vasta tädin sanaa muutkin usko sitten.
Olin tuolloin sairaalassa ekan kerran ku se ukko ekan kerran vainos. Vaikka olin lasaretissa mun joku aisti äkkäs, että poliisi-ilmoitus ja heti. Äiti oli vaa että: Älä nyt mitää poliiseja. Nyt se on toista mieltä.
Kytät on pellejä, eikä ne tee mitään. Fakta on tämä.
Alan jatkossa ottamaan videokuvia ukon ajeluista ja otan jonku vesurin mukaan ja huitasen sen auton ikkunat paskaksi, sanon että sain äkillisen mielialakohtauksen, ja stressireaktion. Vetoan itsekin mielenhäiriöön. Ei taida mennä läpi.
Rahaa miehellä on, mutta ei seuraa. Tosin eipä oo mun ongelma. ALkaa olla pinna kireellä. Tilaisi tääki stalkkeri h**ran niinku Penttilä teki.
ap
Oispa jokin yritys joka vuokrais kaapinkokoisia miehiä pelottelemaan noita stalkkereita. Oiskohan laillista?
En siis hakenut koskaan paketteja, ne jäivät pyörimään limboa postin lajittelukeskukseen. Kirjeet tuli kotiin, niissä oli epämääräisiä tavaroita ja lappusia.