Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon ampiaisen/mehiläisen/kimalaisen/herhiläisen pisto sattuu?

Pörriäinen
08.05.2018 |

Mua ei ole koskaan pistänyt yksikään noista ja sen takia olen varautunut niiden ollessa lähellä. En pelkää niitä varsinaisesti, mutta pelkään sitä kipua. Miltä se tuntuu? Onko täyttä hel*ettiä vai pieni nipistys? Herhiläinen ei Suomessa ole yleinen, mutta sitä on tavattu täällä, joten otin sen mukaan kysymykseen.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu paljoa, kuin paarman purema. Kirvelee hetken. Mua on pistänyt peppuun, päähän, poskeen, niskaan ja sormeen. Sormi oli ehkä jälkeenpäin kipein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalaisen piikki on isoin sattuu eniten, mutta ei pistä kuin hädässä.

Vierailija
4/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kimalaiset pistä!

Vierailija
5/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulaan pisti ampiainen. Sattui kyllä noin 20 minuuttia niinkun joku olisi tiukasti nipistänyt tauotta.

Vierailija
6/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan hel*etisti.

Mies väittää että vain pieni pisto, mutta kumman paljon kiroili ja pitkään.

Vierailija
7/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistämishetkellä sattui kuin luja nipistys, kun mua pisti ampiainen käsivarteen. Sen päivän oli käsi kipeä ja sitä särki, seuraavana päivänä vain pieni mustelma muistona.

Vierailija
8/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suolaa avohaavaan. Noin 30 minsaa koskee about yhtä voimakkaasti ja sitten ohi. Ei ole mitään verrattuna kiehuvaan veteen tai todella vahvoihin chililajeihin.

Vierailija
9/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen äkkinäinen kirpasu joka hiljalleen helpottaa. Ei mikään helvetillinen kokemus.

Vierailija
10/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläinen ja kimalainen ei pistä ellei ne jää puristuksiin, silloinkin kevyttä polttelua. Ampiainen on kerran pistänyt minua kainaloon, poltteli jonkin aikaa - muistuttaa mielestäni ehkä eniten kusiaisen puremaa. Yhden piston kipu on vähäistä, jos ei ole allerginen.

Vierailija
11/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kimalaiset pistä!

Pistää jos olet pesän tukkeena tai jos laitat esimerkiksi multaa käsin kukkaruukkuun ja satut puristamaan multapaakkua johon kimalainen on kaivautunut.  Ei kyllä muuten pistä. Itsekin varmasti pistäisit jos näin sinulle kävisi.

Vierailija
12/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea vastattava. Pistoista ja puremista aiheutuvan kivun määrä on jokaisella yksilöllinen.  Mutta esimerkiksi ampiaiset ovat äkäisimmillään loppukesästä. Erityistä on myös se, enkä nyt halua pelotella kunsanon, että pisto aiheuttaa aina myrkkyreaktion. Se  ilmenee ohimenevänä turvotuksena ja kuumotuksena pistokohdassa. Oireet ovat aiemmin voineet olleet lieviä, muttai seuraava pisto aiheuttaa vakavia oireita. - Tämä edellinen nyt vain muistutuksena heille, joista on naurettavaa, kun joku sanoo pelkäävänsä mm. ampiaisia. Tai eivät saata ymmärtää, kun aikuinen ihminen alkaa käyttäytymään "hysteerisesti" ampiaisen nähdessään. Helppohan siinä toki voi ola itse loitommalla ja katsella ja todeta "hysteerikolle" että otahan rauhallsiesti.

Vierailija
13/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pisti ampiainen jalkapohjaan, keskelle. Viilsi niin hirveästi että itku tuli, ihan kuin joku olisi työntänyt tulikuuman naulan jalkapohjaan.

Vierailija
14/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pisti kerran amppari sohvalla jalkaan ja sattui ihan ***tanasti ja pitkään. Toisen kerran taas tuli metsässä maapesällinen suoraan kasvoille eikä juurikaan sattunut vaikka sainkin monta pistosta. Varmaan se jäätävä adrenaliinipiikki vaikutti niin ettei tuntenut kipua, kun pakokauhun vallassa vaan juoksi karkuun mahdollisimman nopeasti ja yritti karistella niitä samalla pois vaatteista/hiuksista.

Vierailija
15/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paarman purema sattuu enemmän kuin ampiaisen ja kutiseekin pitkään ihan vtusti.

Vierailija
16/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pistoskohdasta ja pistojen määrästä. Mulla meni ampiainen housuun ja pisti monta kertaa nivusiin. Kipu oli ihan eri luokkaa kuin esim. ampiaisen pistäessä sääreen. 

Herhiläistä en ole kokenut, kimalaisen ja mehiläisen valitettavasti kyllä. Omien kokemuksieni perusteella mehiläisenpisto on kaikkein ikävin. Piikki jää kiinni ihoon ja jatkaa myrkyn pumppaamista. Joskus piikki ei tahdo lähteä kokonaan vaan tulehduttaa pistoskohdan. Pistoskohtaa lisäksi kutisee karseasti. Mutta en sanoisi, että kipu on mitenkään helvetillistä. 

- Mehiläistarhuri

Vierailija
17/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole allerginen, ei tarvitse pohtia ohimenevää asiaa. Mehiläisallergikko voi saada analyfaktisen shokin, johon auttaa vain adrenaliinipiikki. Jonka voi kai reseptillä hakea varalle ennalta.

Vierailija
18/62 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirveltää ikävästi ja saa vedet silmiin mutta ei kovin paha. Nokkonen on oikeesti paljon pahempi.

Vierailija
19/62 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nynny pistoja noi on verrattuna ulkomaisiin lajeihin. 

Vierailija
20/62 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mukavalta tunnu. Joku väitti että se tuntuu samalta ku joku löis mua tupakalla. Pitääkö paikkaansa.