Työttömän haastatteluloukko
Haastatteluita pukkaa, mutta et vaan tule valituksi. Oletko samanlaisessa tilanteessa tai oletko ollut? Miten yrität päästä pois loukosta tai miten olet päässyt pois?
Kommentit (7)
Joo olen. Lopetin työnhaun 15 haastattelun jälkeen. Pitäkää tunkkinne.
Olen ollut tuossa loukossa. Pääsin ihan hyvin haastatteluihin, mutta jo siellä kävi haastattelijoiden sanattomasta viestinnästä ilmi mitä mieltä olivat työttömistä. Tein sitten aikanaan päätöksen että pitäkööt tunkkinsa, minä en enää töitä hae, koska tyhjän saa pyytämättäkin.
En oikeasti usko että tässä on paljoakaan tehtävissä, koska omassa osaamisessani ei ole moittimista, joten mikään alkeiskoulutus ei mitään ratkaisisi. Kyse on pohjimmiltaan työnantajien asennevammasta ja arvostelukyvyttömyydestä.
Työhakemuksen ja sinun välillä ristiriita. Joko todellinen persoona riitelee työhakemuksen kanssa tai osaaminen.
Joka kerta, kun et tule valituksi jatkoon kysy millaiseen työntekijään päätyivät tai millaisella osaamisella pääsi jatkoon.
Miten olet luonnehtinut itseäsi työntekijänä? Aloituksesi tässä oli lyhytsanainen. Esim. Ristiriita hakemuksen ja sinun välillä voi olla se, että annat itsestäsi selkeän kuvan hakemuksessa, mutta haastattelussa hermostuneena rönsyilet liikaa.
Miten ilmaiset haastattelussa, että haluat juuri tämän työpaikan?
Haastatteluun pitää pukeutua astetta huolitellummin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuossa loukossa. Pääsin ihan hyvin haastatteluihin, mutta jo siellä kävi haastattelijoiden sanattomasta viestinnästä ilmi mitä mieltä olivat työttömistä. Tein sitten aikanaan päätöksen että pitäkööt tunkkinsa, minä en enää töitä hae, koska tyhjän saa pyytämättäkin.
En oikeasti usko että tässä on paljoakaan tehtävissä, koska omassa osaamisessani ei ole moittimista, joten mikään alkeiskoulutus ei mitään ratkaisisi. Kyse on pohjimmiltaan työnantajien asennevammasta ja arvostelukyvyttömyydestä.
Asennevammasi huokuu tänne asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asennevammasi huokuu tänne asti.
Avaatko hieman?
Loukku, ei loukko. Ovat kaksi eri asiaa ja käsitettä.
Hakee huonompia homiia, laihduttaa, menee kouluun.