Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Havahduin etten tunnista ainoatakaan seks. vähemmistön edustajaa omasta koulu/lukiohistoriasta, vaikka tilastojen mukaan heitä on jopa 10%?

Vierailija
08.05.2018 |

Onko tää outoa? Eikö tilastot väitä että seks-vähemmistön edustajia pitäisi olla joka ikäluokassa jotain 10% peräti. Kun muistelin omaa koululokkalaisa en ainuttakaan tunnista. Ei kai silloi 80-90 luvuilla kai tultu ulos kaapista vai mistä tää johtuu.En tosiaan kiistä tilastoja vaan tarkoitan että PITÄISIKÖ näitä sitten olla, kaapissa? Yhtä ainoostaan vähän epäilin, mutta silläkin onkin mies nyt...Jännä juttu. Kai ne piilotteli sillon.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei homoja tunnista arkielämässä. Heitä on kaupassa, bussissa, junassa, työpaikalla, harrastuksissa, kadulla jne. Se ei näy kaikista päälle päin, vaikka media yleensä syöttää stereotyyppistä kuvastoa. Annetaan kaikkien elää rauhassa.

Vierailija
42/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista edes kaikkien yläasteella tai lukiossa samaan aikaan minun luokallani olleiden nimiä. Olen 34-vuotias, joten onhan noista vuosista jo aikaakin.

En myöskään voi mitenkään tietää mitä ne ihmiset tekevät ja kenen kanssa seurustelevat joita en tuntenut ollenkaan yläasteella. Tiesin kyllä ulkonäöltä, että toi on luokalla 8F, mutta en edes nimeä tiedä. Mistä siis tietäisin hänen puolisostaan tai suuntautumisestaan?

Tunnen kyllä muutamia homoja omasta ikäluokastani, sekä muutamia tyyppejä jotka ovat olleet jopa naimisissa miehen kanssa mutta nykyään seurustelevat naisen kanssa. Tai toisinpäin, että on ollut yläasteella/lukiossa tyttöystäv(i)ä ja nykyään miesystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biseksuaaleja kylläkin on yllättävän miehekkäissä, heteron perikuvan oloisissa, naisten kanssa seurustelevissa miehissä... 

Homosteletko heidän kanssaan tietääksesi tämän? Jos vehtaa miesten kanssa, on homofiili, ei "hetero".

Vierailija
44/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kukaan minunkaan koulustani tiennyt että olen lesbo. Eikä tiedä vielä tänä päivänäkään. Olen kaapissa suvultanikin, osa näistä on todella uskovaisia ja pelkäisin oikeasti turvallisuuteni puolesta jos jotkut näistä saisivat tietää. Ei minullakaan ole mitään homotutkaa, veikkaan syyksi sitä että olen vuosien mittaan huomannut ettei sitä oikeasti näe päällepäin.

Vierailija
45/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pieni lukio, ”vuosikurssilla” vain vajaa 40 oppilasta, joista avoimesti homoseksuaaleja oli 8. Ei ihan istu tilastoihin tuokaan.

Vierailija
46/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oikein kaivoin 20 vuotta vanhan luokkakuvan esiin (olen sattumoisin käymässä lapsuudenkodissani) ja rupesin miettimään. Kyllä, tiedän lähes kaikkien asiat. Ne, jotka eivät ole somessa, niistä kuulen juorut äidiltäni, että heidän lapsensa sitä ja tätä. Ja juu, melko pieneltä paikkakunnalta olen. :D Yksi todella estynyt poika on sinkku, kaipa hän saattaisi olla homokin, mutta epäilen. Yhdestä estyneestä tytöstä en tiedä mitään. Sitten oli myös toinen estynyt tyttö, minä, ja joo, itse taidan olla se ainoa avoimesti vähemmistön edustaja.

Vierailija
47/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla asuville: on syynsä siihen miksi teistä tuntuu että ette tunne ketään homoa. Pienellä paikkakunnalla ennakkoluulot on tiukassa ja erilaiset ihmiset muuttavat suurempiin kaupunkeihin. Se on ikävä kierre, joka johtaa siihen että asukkaat eivät saa mahdollisuutta korjata ennakkoluuloisia käsityksiään koska eivät tapaa ja tunne vähemmistöihin kuuluvia.

Homoja, lesboja ja biseksuaaleja on silti olemassa ja me voimme hyvin. Muutimme vain pois sieltä missä olimme näkymättömiä. Me näytämme usein tavallisilta ihmisiltä, koska olemme tavallisia. Tutkanne eivät piippaa koska ne on kalibroitu sinkkuelämää- ja sillä silmällä-ohjelmien avulla. Teidän seurassanne olen joskus mielelläni näkymätön, kun kuulen kuinka puhutte "niistä". Hyppään seuraavaan junaan ja olen kotona, en siellä missä synnyin mutta siellä missä minäkin olen ihminen.

Vierailija
48/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää outoa? Eikö tilastot väitä että seks-vähemmistön edustajia pitäisi olla joka ikäluokassa jotain 10% peräti. Kun muistelin omaa koululokkalaisa en ainuttakaan tunnista. Ei kai silloi 80-90 luvuilla kai tultu ulos kaapista vai mistä tää johtuu.En tosiaan kiistä tilastoja vaan tarkoitan että PITÄISIKÖ näitä sitten olla, kaapissa? Yhtä ainoostaan vähän epäilin, mutta silläkin onkin mies nyt...Jännä juttu. Kai ne piilotteli sillon.

Homotko eivät ole homoja tai muita pervoja, vaan " edustavat" pervoilevaa viiteryhmäänsä? Ihmehivutusta punavihreään pervokratiaan.

Vierailija
49/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eheytys-piknik. Sellaisen yrityksen minä perustan aktiivimallia varten ja voitte olla varmoja siitä, että pian tuo 10% on korkeintaan promillen verran.

Pystytkö kuvittelemaan piknikin, jossa sinusta tehtäisiin ei-hetero?

Miksi minä kuvittelisin noin mielisairaita asioita? Hetero on terve, homppeli ei.

Aattelin vaan, että ymmärtäisit kuinka vaikeasta ja toivottomasta asiasta on kyse. Et ilmeisesti kykene asettumaan toisen asemaan, koska siihen vaaditaan tietty äo-taso ja kypsyys.

Vierailija
50/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä paikkakunnalla asuville: on syynsä siihen miksi teistä tuntuu että ette tunne ketään homoa. Pienellä paikkakunnalla ennakkoluulot on tiukassa ja erilaiset ihmiset muuttavat suurempiin kaupunkeihin. Se on ikävä kierre, joka johtaa siihen että asukkaat eivät saa mahdollisuutta korjata ennakkoluuloisia käsityksiään koska eivät tapaa ja tunne vähemmistöihin kuuluvia.

Homoja, lesboja ja biseksuaaleja on silti olemassa ja me voimme hyvin. Muutimme vain pois sieltä missä olimme näkymättömiä. Me näytämme usein tavallisilta ihmisiltä, koska olemme tavallisia. Tutkanne eivät piippaa koska ne on kalibroitu sinkkuelämää- ja sillä silmällä-ohjelmien avulla. Teidän seurassanne olen joskus mielelläni näkymätön, kun kuulen kuinka puhutte "niistä". Hyppään seuraavaan junaan ja olen kotona, en siellä missä synnyin mutta siellä missä minäkin olen ihminen.

Tätäkin on, mutta toisaalta täällä mistä itse olen kotoisin (pieni paikkakunta Etelä-Suomessa) muutama homoksi tiedetty ja muutama transihminen elää ihan rauhassa eikä ketään kiinnosta. Entiset luokkakaverit on ainakin perustaneet perheet niissä isoissa kaupungeissa, joten heteroja lienevät.

Vierailija
51/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin niinkin neutraalisti homoista, että olkoot mitä ovat, kunhan eivät tule pakota minua katsomaan touhujansa. Nykyään homojen pakkotuputusta tulee joka tuutista ja on vaikka minkälaista homomarssia, joihin viedään jopa lapsiakin ja tuon pakkotuputtamisen seurauksena minä olen alkanut inhoamaan homoja.

Vierailija
52/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa ihmetellyt pitääkö tämä tilasto paikkansa. Jotenkin tuntuu että 10% väestöstä homoseksuaaleja ei pidä paikkaansa. Työpaikallani on n. 1000 henkilöä töissä lisäksi lähituttavapiiriini kuuluu varmasti ehkä n. 100 ihmistä + kaikki tutut varmasti n.1000 ihmistä jotka jollakin tasolla tiedän/tunnen. Silti en tunne yhtään homoseksuaalia. Jos 10% pitäisi paikkansa uskoisin, että homoseksuaalisuus ei olisi tabu ja ihmiset eivät joutuisi olemaan kaapissa. Tietäisin/tuntisin yli 200 homoa enkä pitäisi sitä mitenkään eksoottisena. Tällähetkellä ainoat homot, jotka tiedän olevan olemassa ovat julkisuuden henkilöitä. Tuntuu oudolta jos 10% homoja väestöstä pitää paikkansa. Tai sitten vain elelen kuplassani.

Vierailija
53/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... kirjoitti:

Itse olen kanssa ihmetellyt pitääkö tämä tilasto paikkansa. Jotenkin tuntuu että 10% väestöstä homoseksuaaleja ei pidä paikkaansa. Työpaikallani on n. 1000 henkilöä töissä lisäksi lähituttavapiiriini kuuluu varmasti ehkä n. 100 ihmistä + kaikki tutut varmasti n.1000 ihmistä jotka jollakin tasolla tiedän/tunnen. Silti en tunne yhtään homoseksuaalia. Jos 10% pitäisi paikkansa uskoisin, että homoseksuaalisuus ei olisi tabu ja ihmiset eivät joutuisi olemaan kaapissa. Tietäisin/tuntisin yli 200 homoa enkä pitäisi sitä mitenkään eksoottisena. Tällähetkellä ainoat homot, jotka tiedän olevan olemassa ovat julkisuuden henkilöitä. Tuntuu oudolta jos 10% homoja väestöstä pitää paikkansa. Tai sitten vain elelen kuplassani.

Minä tunnen omasta pienestä työporukasta 5 homoa (+itseni) ja toinen työkaverini ei tunne yhtään. Olemme samassa työporukassa. Ymmärrät varmaan mistä tämä johtuu?

Vierailija
54/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienestä tuppukylästä ja meillä oli kaksi homoa. Toinen hengaili paljon meidän tyttöjen kanssa. 

Vierailija
55/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko keskustelua mut tässä kommentti homoseksuaalien määrän lisääntymiseen liittyen: Mä veikkaan, et melko suuri osa ihmisistä on seksuaaliselta käytökseltään ja suuntautumiseltaan ns. joustavia, eli he pystyvät tarvittaessa kiinnostumaan seksuaalisesti kenestä tahansa, jonka kokevat seksuaalisesti hyväksyttäväksi tai kiinnostavaksi kohteeksi. Siihen, kenet he kokevat seksuaalisesti hyväksyttäväksi tai kiinnostavaksi kohteeksi, vaikuttavat puolestaan yhteiskunnan asenteet ja normit seksuaalisuutta kohtaan.

Silloin, kun heteroseksuaalisuus on ollut ns. ainoa vaihtoehto, kyseiset ihmiset ovat pysytelleet turvallisesti heteroseksuaalisuudessa ja tukahduttaneet mahdolliset homoseksuaaliset intressit. Kyse ei ole varsinaisesti ollut kaapissa olemisesta vaan enemmänkin oman seksuaalisuuden "yksipuolistamisesta". Todennäköisesti joukossa on ollut myös heitä, joille heteroseksuaalisen roolin vetäminen on ollut selkeästi kakkosvaihtoehto ja jopa pakollinen paha.

Nyt 2010-luvulla, kun käsitys seksuaalisuudesta on muuttunut monimuotoisemmaksi, homoseksuaalisuus alkaa olla hyväksyttävämpi ja kenties jossain määrin kiehtovampi vaihtoehto, ja näin ollen tähän vapaaseen kulttuuriin kasvaneet joustavat yksilöt kykenevät myös löytämään helposti homoseksuaalisen puolen itsestään. Kyllä itsekin näin 2000-luvun teininä koen saman sukupuolen edustajan kanssa seurustelun yhdeksi mahdollisuudeksi, vaikka biologinen vietti vielä vetääkin minua miehiä kohti.

Eli uskon, että homoseksuaalisuuden näennäinen lisääntyminen on yksinkertaisesti seurausta siitä, että tietyntyyppiset (seksuaalisesti joustavat) ihmiset kokevat homoseksuaalisuuden luontevaksi vaihtoehdoksi itselleen. Tämä puolestaan on seurausta siitä, etteivät he aikaisempien sukupolvien tapaan ole tottuneet tarkastelemaan homoseksuaalisuutta puhtaasti negatiivisesta näkökulmasta vaan jopa kiehtovana vaihtoehtona heteroseksuaalisuudelle.

Vierailija
56/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikasta lähtöisin tuo 10% ja sekin on homojärjestöjen oma luku. Yhdysvaltain valtion omat tutkimukset ovat päätyneet 2-3% mikä on huomattavasti vähemmän, ja homohehkutuksen takia monet kaduntallaajat jenkkilässä ovat arvioineet (sama ilmeisesti tapahtunut täälläkin), että homoja olisi jopa 20-25% väestöstä.   

Lähteitä jottei kukaan ala itkemään homofobiasta.

https://mic.com/articles/185310/study-shows-americans-overestimate-the-…

http://time.com/lgbt-stats/

Vierailija
57/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan ymmärrä, jos 10% väestöstä homoja pitää paikkansa. Jotenkin uskoisin yhteiskunnan olevan suvaitevaisempi asian suhteen. Voin tietty olla väärässä.

Vierailija
58/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... kirjoitti:

Minä tunnen omasta pienestä työporukasta 5 homoa (+itseni) ja toinen työkaverini ei tunne yhtään. Olemme samassa työporukassa. Ymmärrät varmaan mistä tämä johtuu?

En oikeastaan ymmärrä, jos 10% väestöstä homoja pitää paikkansa. Jotenkin uskoisin yhteiskunnan olevan suvaitevaisempi asian suhteen. Voin tietty olla väärässä

Vierailija
59/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun oikein kaivoin 20 vuotta vanhan luokkakuvan esiin (olen sattumoisin käymässä lapsuudenkodissani) ja rupesin miettimään. Kyllä, tiedän lähes kaikkien asiat. Ne, jotka eivät ole somessa, niistä kuulen juorut äidiltäni, että heidän lapsensa sitä ja tätä. Ja juu, melko pieneltä paikkakunnalta olen. :D Yksi todella estynyt poika on sinkku, kaipa hän saattaisi olla homokin, mutta epäilen. Yhdestä estyneestä tytöstä en tiedä mitään. Sitten oli myös toinen estynyt tyttö, minä, ja joo, itse taidan olla se ainoa avoimesti vähemmistön edustaja.

"Estyneisyys" tai omissa oloissan viihtyvyys ei ole homofiliaa.

Vierailija
60/73 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan Turning, Oscar Wilde ja Tove Jansson ihan vieraita nimiä? Oiskohan kuitenkin niin että sun omasta sivistystasosta on kiinni tääkin asia...

Ei oltu muistaakseni samassa koulussa.