Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi osti vahingossa 198 arpaa lidlin pullonpalautuskoneesta

Vierailija
08.05.2018 |

https://m.iltalehti.fi/perheartikkelit/201805072200927400_pt.shtml

Oli lapsen oma syy ja äiti kehtaa mennä valittamaan lehteen miten lapsi olettaa nappien olevan ruudussa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias lapsihan ei toki osaa yhtään lukea eikä seurata näytöllä olevia ohjeita? Tämä on nykyaikaa ja valitettavasti nykyaikaan kuuluu aika oleellisesti näytöllä tapahtumien seuraaminen, olipa sitten pullokoneesta kyse tai mistä muusta tahansa. Ei kannata yksinkertaisesti olettaa ja olla sit sormi suussa että mitä kävi.

Vierailija
22/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti olisi itse voinut valvoa palautuksen. Sinällään vahinkoja voi sattua ja siitä voi palautetta antaa ja tosiasiassa rahtkin olisi saanut takaisin kun olisi kaupassa ottanut asian esille, mutta eihän nyt mitään järkevää voi tehdä vaan Minnahan laittaa viestiä IS:ään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä äiti ole ohan itse mokannut ja ostanu ne arvat palautuksen sijaan, nyt yrittää saada rahat sanomalla että se oli lapsi joka ei osaa...

Niissä lukee selvääkin selvemmin että PALAUTUS tai ARVONTA, ei voi mennä sekaisin jos edes sekunnin miettii.

Vierailija
24/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpaonnea! Onko oikeasti noin vakavaa?

Vierailija
25/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne palautusmaattien käyttöliittymät on tarkoituksella tehty sellaisiksi, että käyttäjä vahingossa ottaisi rahan sijasta arpoja.

Meinasin itsekin mennä vipuun, kun ensimmäisen kerran palautin pulloja. Ei ihme, jos lapsi vahingossa naputtelee laitteesta arpoja ulos palautuksen sijasta.

t. Akateemisesti koulutettu

Totta! Ja lapsien lisäksi varmasti ongelmia myös vanhuksilla, vammaisilla ja esim. hahmotushäiriöisillä.

Valitettavasti ihan koko maailmaa ei voi suunnitella erikoistapausten perusteella.

Ei toki. Mutta silti, onko tuo arpabusiness pullonpalautusautomaatissa kannattavaa tai järkevää? Helpompaa oli silloin, kun pullonpalautusautomaatissa oli vain yksi nappi. Sen kanssa tuskin kenelläkään oli ongelmia? Ja sen hyväntekeväisyyden voi varmaan toteuttaa kuten lähikaupassa: pullonpalautusautomaatin vieressä on laatikko, jonne voi pullonpalautuskuitit tipauttaa. Muistaakseni menee paikallisesti lasten urheiluharrastuksen tukemiseen.

Vierailija
26/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo syvältä kaikki arvonnat ja pankkiautomaattien lahjoitusnappulat. Minulla ainakin iskee melkein paniikki päälle, kun kone kysyy jotain "haluatko sittenkin hävittää rahasi" -painikkeita. T: Lidlin myyjä

Vierailija
27/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä symppaan tuota lasta, joka on painanut väärää nappia. Harmitus on varmasti iso! Äitinsä kyvyttömyys hoitaa asia fiksusti taas tympäsee.

Vierailija
28/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, toivottavasti voitti jotakin....

Ne lidilin automaatit ovat kyllä hämääviä ja jos harvaksiaan lidilissä käy voi mennä vipuun.

Usealla, vallankin ujommalla nuorella voi tulla paniikki jos joutuu jonossa tollaiselle roistoautomaatille ja takana joku tuijottaa.

Sellaiselle joka vuosia palautellut lidiliin on palautusrahojen saaminen varmasti yhtä helppoa kuin maatalouslomittajalle maidon irti saaminen lehmästä, sehän nyt selvä!

Tarpeeksi moni jos asiasta valittaisi voisi siihen tulla muutos, mutta yleensä me nielemme pettymyksemme ja opimme virheistämme. Vain nämä fiksuimmat jakaa asian toisillekin jotteivat menisi samaan vipuun. Mummo menossa ensiviikolla Lidiliin, pitää muistaa muistuttaa että pullonpalautus pitää ottaa ajan kanssa.

Vierailija
29/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi halusi arvat, mutta pettyi kun ei voittanut mitään.

Vierailija
30/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä helposti väärää nappia painaa, itsekin meinasin pulloja palauttaessa osallistua tuohon monella kymmenellä eurolla. Ja ettei kenenkään tarvitse puuttua tuohon, kyllä, palautan pullot ehkä kerran vuodessa ja kerralla tulee monta kymppiä, yleensä lähempänä 50e. Itse en silti tuolla rahalla halua osallistua arvontaan tai lahjoittaa sitä, joten luen todella tarkkaan näytön ohjeet ja tekstit aina ja useampaan kertaankin vielä.

Jos näytölle kerran tulee tuplavahvistus arvontaan osallistumisesta, niin se tekee asiasta vielä vähemmän nillitettävän. Kai siinä selkeästi sanotaan, että koko raha menee sitten siihen? Ja vaikka ei sanottaisikaan, ei se nyt ainakaan kaupan vika ole ja miksi ihmeessä aikuinen ihminen ei ole heti kassalla sanonut henkilökunnalle asiasta?

Ihmettelen näitä, varsinkin aikuisia ihmisiä, jotka jättävät kaikki asiat aina roikkumaan ja soittelevat sitten lehtiin asioista mieluummin, kuin hoitaisivat sen heti paikan päällä.

Vierailija
31/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan se mamma tuon Parpan kautta korjattua.

Ennemmin mamman pöksyissä ihmettelisin, että lapsi osti lähes 200 arpaa eikä sieltä tullut edes sitä pienintä mahdollista voittoa.

Ok, arpojahan ne on eikä mitään voittoautomaatteja. Siitä huolimatta pistää vähän ihmettelemään, kun yhtäkkiä vaikuttaisi että Veikkauksen arvoillakin olisi paremmat mahdollisuudet saada edes omansa takaisin.

Vierailija
32/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä kaikki pullot pullonpalautuspussissa 10-vuotiaalla, jos ei ymmärrä tätä asiaa.

Vierailija
33/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä symppaan tuota lasta, joka on painanut väärää nappia. Harmitus on varmasti iso! Äitinsä kyvyttömyys hoitaa asia fiksusti taas tympäsee.

Ennen kuin lapsista kasvatetaan itsekkäitä oman edun tavoittelijoita, ne ovat varsin empaattisia ja auttamishaluisia. Eikö nuo arvat rahoita Pelaa tms.? Tuosta olisi saanut hyvän empatian oppitunnin, mutta mamma päätti käyttää sen ahneiluunsa.

Vierailija
34/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä ADD/ADHD oireisia tai autismikirjolaisia, kun valmistatte tuollaisia arpapulloautomaatteja. Idioottimaista tunkea arpojen ostot pulloautomaattikoneisiin. Ihan kuin elämä ei olisi tarpeeksi ponnistelua muutenkin.

Vierailija
35/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin pari vuotta sitten halpaan, ei ollut silloin kahta varmennetta arpojen ostolle. Köyhänä AMK-opiskelijana nielin lähes 10 euron tappioni ja olin tarkempi ensi kerralla. Nykyään laite tosiaan kahteen kertaan varmistaa haluaako ostaa arpoja, ja käyttääkö koko rahan vai ostaa vain yhden arvan.

Tuollaisella huolimattomuudella (nappien painelu ilman lukemista) voi käydä paljon suurempiakin rahallisia tappioita, esimerkiksi puhelimella pelattaessa jotain maksullisia pelejä. Parempi opetella lukemaan, kun kaikkia lapsen mokia ei saa iltalehdelle ruikuttamalla takaisin.

Vierailija
36/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne palautusmaattien käyttöliittymät on tarkoituksella tehty sellaisiksi, että käyttäjä vahingossa ottaisi rahan sijasta arpoja.

Meinasin itsekin mennä vipuun, kun ensimmäisen kerran palautin pulloja. Ei ihme, jos lapsi vahingossa naputtelee laitteesta arpoja ulos palautuksen sijasta.

t. Akateemisesti koulutettu

Mitenköhän se sun koulutustaso liittyy mihinkään?

Itse palauttelen pulloja useasti juurikin lidliin. Olen tehnyt tätä jo vuosia, ja mulla ei ole ikinä ollut lähelläkään väärän napin painaminen. On se elämä helppoa, kun osaa lukea. :-)

T. Amk-opiskelija

Ja vielä ymmärtää lukemansa! 😂

Vierailija
37/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin sen jutun niin, että yhdessä lauseessa oli maininta että lapsi olisi halunnut yhden arvan ja loput rahana - eikä ollut tajunnut että se on tupla tai kuitti.

Vierailija
38/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta pitääkin valittaa! Entä jos sieltä olis kosahtanut päävoitto? Olisko valittanut siitä? Miten 10-vuotias ei osaa lukea, osallistuuko arvontaan vai haluaako rahat palautuksesta? Eikö tuo äiti voi vaan antaa sitä kymppiä lapselleen ja sanoa, et ens kerralla olet tarkempi? Miten hän osaa kasvattaa lapsestaan vastuuta ottavan aikuisen kun kaikki on toisen vikaa? Noloa noloa noloa. Häpeäisi ja nyt vielä jossain iltalehdessä juttu tästä. Vahinko on vahinko ja se on oma moka!

Vierailija
39/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs rahat saa takaisin, kun valittaa? Taidanpa alkaa ottamaan pullonpalautusrahat ensiksi arpoina ja jos ei tule voittoa, niin teen reklamaation ja vaadin rahat takaisin. Onneksi löytyy keskittymishäiriö diagnosoituna, jolloin vetoan siihen ja kas näin. Tuplaan mahdollisuuteni rikastua, mutta saan myös rahani takaisin, jos voittoa ei heru :D

Vierailija
40/62 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni kävi sama juttu, 65v mutta ei mikään senilli eikä lukihäiriöinen . Ei vain ollut ennen törmännyt tuollaiseen pullonpalautuksessa ja meni sekaisin.