Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
New Yorkin syyttäjä jätti tehtävänsä – neljä naista väittää hänen pahoinpidelleen heitä
08.05.2018 |
Eric Schneiderman sanoo ”osallistuneensa roolileikkeihin ja muihin yhteisymmärryksessä sovittuihin seksuaalisiin toimiin”.
New Yorkin syyttäjä Eric Schneiderman jätti tehtävänsä sen jälkeen, kun neljä naista on syyttänyt häntä väkivallasta.
Schneidermanin siirtymisestä syrjään tehtävistään kertoo muun muassa The Guardian.
Syytökset tulivat esille New Yorkerin artikkelissa. Schneiderman ilmoitti jättävänsä tehtävänsä kolme tuntia artikkelin julkaisun jälkeen, maanantain ja tiistain välisenä yönä Suomen aikaa.
Schneiderman tunnetaan myös ahdistelua vastustava Metoo-liikkeen näkyvänä kannattajana.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Schneiderman oli New Yorkerin mukaan ollut romanttisissa suhteissa kyseisten naisten kanssa.
”Viimeisten tuntien aikana minua vastaan on esitetty vakavia syytöksiä, jotka vahvasti kiistän”, Schneiderman totesi jättäessään tehtävänsä, The Guardian kertoo.
”Vaikka nämä syytökset eivät liity työni hoitamiseen, ne estävät minua johtamasta virastoni toimintaa”, Reuters kertoo Schneidermanin todenneen.
Schneiderman antoi lausunnon asiasta ennen kuin ilmoitti jättävänsä tehtävänsä. Hänen mukaansa kaikki oli tapahtunut naisten kanssa yhteisymmärryksessä.
”Yksityisissä intiimeissä suhteissa olen osallistunut roolileikkeihin ja muihin yhteisymmärryksessä sovittuihin seksuaalisiin toimiin”, hän totesi lausunnossaan.
Kaksi naisista kertoi New Yorkerille Schneidermanin lyöneen heitä useita kertoja suhteen aikana. He eivät olleet ottaneet yhteyttä poliisiin, mutta kertoivat hakeutuneensa terveydenhoitoon ja uskoutuneensa asiasta luotetuille tutuille.
Kolmas nainen oli kertonut asian kahdelle muulle, jotka välittivät hänen sanomansa New Yorkerille. Naisten mukaan hän oli liian pelokas kertoakseen asiasta itse. Neljäs nainen kertoi Schneidermanin lyöneen, kun nainen torjui tämän.
Guardianin mukaan New Yorkin kuvernööri Andrew Cuomo kehotti Schneidermania eroamaan syytösten tultua ilmi.