Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehenne alkoholin käyttö

Vierailija
07.05.2018 |

Kuinka usein ja paljon miehenne juo alkoholia? Kuinka usein juo kotona entä baari illat. Kertokaa omin sanoin. Haluan vertaistukea, että pystyn vertaamaan mikä on liikaa ja mikä överiä ja mikä kenties normaalia. Voi myös laittaa miehen iän. Kiitos vastauksista.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy kun lukee että mulla ei ole alkoholiongelmaista miestä. Mulla mies juo joka ikinen viikonloppu kunnon kännit ja baarissa ramppaa tiheään. Viime kesän oli 8 viikkoa joka päivä kännissä eli koko loman ja joutui 3 kertaa sairaalaan kesän aikana viinan takia. Sai alkoholimyrkytyksen ja vatsahuuhteluun. Sen jälkeen kaatui viinapäissään pyörällä ja löi pään. Ja kolmas kerta oli kun olivat olleet jossain mökillä juomassa ja joku oli keksinyt lähteä kaupungille autolla ja mies oli tyhmänä lähtenyt kyytiin ja auto oli suistunut ojaan. Kauhulla odotan mitä tänä kesänä tapahtuu. Ja ikää miehellä 24v

Vierailija
22/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kun kaikki ottais vaan kohtuudella. Voimia kaikille, jotka joutuu kärsimään läheisen päihteiden käytöstä. Alkoholi on mukava asia, mutta voi, kun sen kanssa vaan pitää olla tarkkana. Tuntekaa rajanne!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-vuotias mies juo kotona 1-2 annosta 1-4 kertaa viikossa.

Vierailija
24/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 51 v.

Juo 3-5 päivänä viikossa. Usein menevät työporukalla päivän päätteeksi baariin, mutta siis tulee autolla kotiin.

Viikonloppuisin (joskus viikollakin) uppoo 3- 4 pulloa viiniä.

Ei juo väkeviä.

Baareissa saa itsensä vahvaan humalaan 2-4 kertaa vuodessa.

Tuo on aika paljon, mutta siitä ei seuraa mitään lieveilmiöitä. Ei räyhää, ei peru menoja, ei näy mitenkään. Korkeintaan puhuu ja rakastaa enemmän kuin tavallisesti.

Selittelyn makua... Doku mikä doku.

En minä selittele mitään. Annoin faktat. Perustelin vain sen, miksi minua ei asia häiritse.

Saapa nähdä kauanko miehen fysiikka kestää, alkoholin sietokyky sitten laskee ikääntyessä. Hyvä toleranssi kun ei humallu parista viinipullosta päivässä.

Vierailija
25/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

29-vuotias, juo joskus seurakseni lasillisen viiniä pe-iltaisin, ei voi ottaa enempää kun kärsii migreenistä. Itseasiassa hän on saanut minutkin vähentämään alkoholin käyttöäni - en viitsi yksin tissutella. :) 

Vierailija
26/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on absolutisti, ei juo lainkaan. Tulee uskonnollisesta perheestä, jossa ei viinan kanssa läträtty koskaan, eikä kuulemma sitä elämäänsä kaipaakaan (enkä kaipaa minäkään enää). 21 vuotta vanha. 

Vierailija
27/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 51 v.

Juo 3-5 päivänä viikossa. Usein menevät työporukalla päivän päätteeksi baariin, mutta siis tulee autolla kotiin.

Viikonloppuisin (joskus viikollakin) uppoo 3- 4 pulloa viiniä.

Ei juo väkeviä.

Baareissa saa itsensä vahvaan humalaan 2-4 kertaa vuodessa.

Tuo on aika paljon, mutta siitä ei seuraa mitään lieveilmiöitä. Ei räyhää, ei peru menoja, ei näy mitenkään. Korkeintaan puhuu ja rakastaa enemmän kuin tavallisesti.

Selittelyn makua... Doku mikä doku.

En minä selittele mitään. Annoin faktat. Perustelin vain sen, miksi minua ei asia häiritse.

Saapa nähdä kauanko miehen fysiikka kestää, alkoholin sietokyky sitten laskee ikääntyessä. Hyvä toleranssi kun ei humallu parista viinipullosta päivässä.

Noooo, henkivakuutuksen nostoa odotellessa....

Kyllä hän humaltuu kahdesta pullosta, mutta käytös ei muutu huonoksi vaan pikemminkin paremmaksi. Harvoin hän tosin kahta pulloa kerralla vetää. Yhdestä pullosta humaltuminen ei näy.

Vierailija
28/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 31-v. Ottaa yhden tai pari juomaa ehkä kerran kuukaudessa. Juo siis todella vähän. Baareissa ei käy. Humalassa en ole nähnyt häntä ikinä. Olemme seurustellut nelisen vuotta.

Vierailija
29/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas työ vaatii raskaat huvit, turha tulla motkottamaan saatana.

Vierailija
30/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateeksi käy kun lukee että mulla ei ole alkoholiongelmaista miestä. Mulla mies juo joka ikinen viikonloppu kunnon kännit ja baarissa ramppaa tiheään. Viime kesän oli 8 viikkoa joka päivä kännissä eli koko loman ja joutui 3 kertaa sairaalaan kesän aikana viinan takia. Sai alkoholimyrkytyksen ja vatsahuuhteluun. Sen jälkeen kaatui viinapäissään pyörällä ja löi pään. Ja kolmas kerta oli kun olivat olleet jossain mökillä juomassa ja joku oli keksinyt lähteä kaupungille autolla ja mies oli tyhmänä lähtenyt kyytiin ja auto oli suistunut ojaan. Kauhulla odotan mitä tänä kesänä tapahtuu. Ja ikää miehellä 24v

Tee lapsi sen kans, niin se rauhoittuu.

Vierailija
31/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v. Olisiko 3-5 pulloa olutta ja muutama lasi (max puoli pulloa) viiniä per viikko? Joskus enemmän, joskus vähemmän. Kirkkaita/väkeviä juo 1-2 x vuodessa ja silloinkin sen vain yhden drinkin. Ravintoloissa tms käy kavereiden kanssa 4-6x vuodessa.

Vierailija
32/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi ei oikein toimi tällä palstalla...

Vierailija
33/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi ei oikein toimi tällä palstalla...

Juu, ei passais moisia heitellä. Aika moni nainen ottaa noi neuvot tosissaan ja yrittää juoppoa lapsella parantaa. :D

Vierailija
34/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa vuodessa, tai jouluna punaviiniä ruokapöydässä ja kuoharia uutenavuonna. Lasi kaksi kerralla. Ei käy koskaan baarissa. Yli 40v.

Vierailija
35/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännit vetää muutaman vuoden välein, alkoholia käyttää tosi harvoin. Viimeksi tuhottiin yhdessä kaksi viinipulloa joulun pyhinä. Ikää 33. Kymmenen vuotta takaperin oltiin molemmat kunnon deekuja, joka vloppu kännit ja juhlimaan. Vissiin saatiin riittävästi viinaa vedettyä, kun jossain 25v lakkasi vaan maistumasta.

Vierailija
36/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta me kitataan aivan liikaa alkoholia. Puolet tästä olis ok. Siksi sanon me, koska jos lähdetään ulos, nii mennään lähes poikkeuksetta yhdessä.

Perus ”joka viikonloppu”-ryypiskely kavereiden kanssa, kun on ties mitä kissanristiäisiä. Välillä sit viikolla käydään esim. afterworkit, ehkä kerran-pari kuussa meillä on ruuan kanssa viiniä, muuten kotona ei juoda mitään.

Kesäisin sitä kuluu enemmän, mut esim. tipaton tammikuu meni ihan helposti, eli kyetään molemmat olemaan ilmankin. Jos mies joisi enemmän, en kattelis, kun tämäkin meneminen on jo sietorajoilla, itse eläisin mielummin paljon seesteisemmin.

Vierailija
37/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo joskus sauna oluen tai oluet, saattaa ottaa joskus tallissa asennus oluen.

Voi myös olla viikkoja ottamatta mitään, viimeeksi otti syksyllä enemmän ja veti pokea tur*aan, sen jälkeen ei ole halunnut baariinkaan, ei kyllä muutenkaan käynyt kuin 1-5kertaa vuodessa.

Ei ole ikinä pystynyt juomaan montaa päivää putkeen.

Ikää+40v

Vierailija
38/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun pitää tuota kysyä, niin teillä on ongelma. Tai ainakin sinulla on.

Mä tein aikani sitä, että merkitsin kalenteriin, mitä lajia mies joi ja paljonko joi. Kävimme keskusteluja aiheesta, että en halua seksiä silloin kun hän on humalassa ja sitten väännettiin siitä, koska hän on humalassa. Jouduin vetämään rajan siihen, että yksi kalja on rajanveto. Koska en voinut tietää, paljonko todellisuudessa viinaa oli mennyt, jos mun nähden olikin avattu vaan se yksi olut.

Ja tämä on ex-mies nykyään. Suhteemme alkuaikoina hänen alkoholinkäyttönsä oli mielestäni "normaalia" mutta siitä se sitten kehittyi suurkuluttajaksi asti. Hyvin sillä itsellään kulissit pitää, käy yhä töissä vaikka terveys vähän alkaakin prakata.

Minä taas... elän lasten kanssa aika hyvää elämää. Mun kynnyksen yli ei viinaa kanneta, ellen sitä itse tee.

Vierailija
39/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni ei tiedä kuinka paljon juon. Lauantaina kaksi pulloa viiniä. Eilen meni pari pulloa lonkeroa ja neljä lasillista viiniä. Aamulla töihin ja suuta kuivaa. Huomenna otan taas, sitten kymmenen päivän tauko.

Itseä harmittaa oma juomiseni, mutta en saa sitä nyt kuriin itse.

Kirjoitin vaan vastapainoksi, kun yleensä tällaisiin korostuneesti kirjoittavat ne, joilla ei ole alkoholiongelmia.

Vierailija
40/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies, 38v. Alkoholisti, siirtymävaiheessa alkoholismin myöhäisvaiheeseen. Joka päivä vähintään sikspäkki, nyt menossa rankempi putki, pullo viinaa ja 2 sikspäkkiä minimi päiväannos. Eilen teloi itsensä 4 promillen humalassa. Kävin sairaalassa katsomassa. Kotiutumisen jälkeen sama meno jatkuu. Onnea hänelle valitsemallaan tiellä.

Tuleva ex-miesystävä, 49v. Suurkuluttaja. Joka päivä muutama olut, viikonloppuisin reilusti. Tietää juovansa liikaa, muttei tee juomisen vähentämiseksi mitään. Terveys reistailee epäterveellisten elämäntapojen takia. Onneksi emme asu yhdessä. En nimittäin katso tuota touhua enää.