Kas, tajusin olevani raiskaaja
Tapahtui 90-luvulla. Oli varhainen aamu, heräsin ennen vieressä nukkuvaa silloista avopuolisoani. Aamuseisokki halusi huomiota ja äksöniä. Käännyin siitä nukkuvan avokin puoleen ja aloin vähän pusutella kaulaa ja sormettaa (nukkui housuitta). Hän oli sikeäuninen, mumisi jotain, mutta ei varsinaisesti herännyt. Vaan ei vastustellutkaan.
No, hyppäsin siitä pukille, livautin jorman ykkösellä sisään ja aloin työnnellä. Siihen alkoi jo avokkikin heräillä, mutta ei sanonut vieläkään mitään, antoi mun touhuta loppuun asti ja inisi hiljaa. No, ei se kauaa sillä kertaa kestänyt, kun aattelin ettei hän ole oikein fiiliksissä mukana, joten laskin melko nopeasti ns. rojut ränniin.
Jälkeenpäin hän kuitenkin sanoi, ettei ollut pitänyt siitä ja pyysi, etten tekisi niin enää. Enkä tehnytkään. Suhteemme jatkui kuitenkin vielä pitkään tuon tapauksen jälkeen ja päättyi aikanaan ihan muista syistä.
Mutta siis, ymmärtääkseni nykykäsityksen mukaan syyllistyin tuolloin avopuolisoni raiskaamiseen. Vai? Selvää sanallista suostumusta en häneltä saanut, mutta ei hän mitenkään estellytkään. Mutta ehkä hän oli hätääntynyt, eikä saanut sanaa suustaan? Pitäiskö mun nyt marssia suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta?
Kommentit (73)
Ei suhteessa tarvitse lupaa jokaiselle kerralle erikseen. Jos on yhdessä sovittu, että nukkuvaan, humalaisten tms. kumppaniin saa koskea, niin sitten se on ihan ok. Välttämättä ei tarvitse edes puhua ja kysyä lupaa, jos tuntee kumppanin mieltymykset tarpeeksi hyvin.
En ole enää muutamaan vuoteen viettänyt yötä naisen kanssa samassa vuoteessa. Nainen voisi ymmärtää väärin, kun herää ja vieressä on iso karvainen mies julmetulla erektiolla. Mulla aamuerektiot ovat sääntö, eivätkä poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Seksillä herättäminen on ok VAIN jos siitä on sovittu. Et tietenkään saa harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa ilman tämän suostumusta. Eli kyllä, olet raiskaaja.
Miten siitä voidaan sopia, kun toinen nukkuu? Jos illalla tai joskus onkin puhuttu asiasta, niin mistä sen tietää, mitkä fiilikset toisella on aamulla? Jouten siitä EI VOI sopia.
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena olen aina haaveillut juuri tälläisedtä enkä tosiaankaan pitäisi sitä pahana.
Sori, nyt eletään nykyaikaa. Kukaan lainkuuliainen kansalainen ei uskalla toteuttaa haavettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilaanhan mennään ilman oikeudenkäyntiä? Ja koskaan ei ole asioilla mitään nyansseja?
Raiskauksen joksikin muuksi lieventävät "nyanssit" Suomessa;
- Naisen humalatila
- Naisen pukeutuminen
- Liian nuori ikä esim. 10 v.
Aloituksen kuvailemassa tilanteessa on tapahtunut raiskaus, nyansseista viis.
Tekijän etninen tausta.
Nainen sitten todistaa, että ei ole sovittu ja mies, että on sovittu. Ei näitä juttuja oikeudessa näy ja hyvä niin. Joku järki on edelleen vapaaehtoisissa parisuhteissakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö järki oikeasti sano että jos joku nukkuu niin hänen kanssaan ei varmaan seksiä harrastella?
Paitsi jos nainen ottaa suihin nukkuvalta mieheltä. Silloin se on söpöä ja ihanan naisellista huomiointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksillä herättäminen on ok VAIN jos siitä on sovittu. Et tietenkään saa harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa ilman tämän suostumusta. Eli kyllä, olet raiskaaja.
Miten siitä voidaan sopia, kun toinen nukkuu? Jos illalla tai joskus onkin puhuttu asiasta, niin mistä sen tietää, mitkä fiilikset toisella on aamulla? Jouten siitä EI VOI sopia.
Entä jos nainen on moneen kertaan äänen toivonut että herättäisin hänet panemalla? En ole vielä tähän alkanut mutta niin monesti on jo toivonut asiaa että ehkä sitä pitäis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tästä tulee sellainen fiilis, että sinä et ainakaan kadu asiaa?
Mies
En varsinaisesti, lähinnä asia mietityttää. Avopuolisoni ei tuntunut kovin traumatisoituneelta asiasta, lähinnä vain ohimennen huomautti, ettei niin hirveesti tykännyt siitä sillä kertaa. Siksi se ei ehkä herättänyt "sori, my badia" syvällisempiä katumuksen tunteita.
Kuvaamasi tilanne on hyvin tyypillinen parisuhderaiskaus. Uhri ei aluksi edes tajua tulleensa raiskatuksi, tilanteen yllättävyys, usein väkivallattomuus ja kumppanin teon aiheuttama epäusko hämäävät suuresti. Trauma nousee pintaan myöhemmin, vastaavia tapauksia kohtaan työssäni valitettavan usein.
Tiedäthän, että myös raiskaajan on mahdollista saada apua taipumuksiensa vastustamiseen?
Eli kun "uhri" ei ymmärrä uhriutua ja traumatisoitua ennen kuin joku kertoo hänelle, miten kuuluu tuntea? Kiitos feminismi.
En kyllä seksistä pitävänä ja muuten aika vapaamielisenä (kokeilunhaluinen ja pientä bdsm juttuakin välillä) naisena yhtään tykkäisi tollasista, aivan kamalaa. Mun ex-mies on tosi aamuvirkku ja itse nukuttaa kunnolla niin en tykännyt siitä edes kun hän juuri aamuseisokkinsa kanssa jatkoi sitä tökkimistä ja etenki panoon asti vaikka yritin mumista puolitosissani et nukutaan vielä. En siis todellakaan ollu edes unessa mutta jotenki tympeää se oli silti. Toimit siis jotenki tosi inhottavasti, tollanen tuntuu kyl naisesta kauheelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siitä voidaan sopia, kun toinen nukkuu? Jos illalla tai joskus onkin puhuttu asiasta, niin mistä sen tietää, mitkä fiilikset toisella on aamulla? Jouten siitä EI VOI sopia.Entä jos nainen on moneen kertaan äänen toivonut että herättäisin hänet panemalla? En ole vielä tähän alkanut mutta niin monesti on jo toivonut asiaa että ehkä sitä pitäis
keskustelette aiheessa perusteellisesti ja mietitte kaikki valmiiksi. Esimerkiksi sen miten nainen ilmaisee unenpöpperössä ettei haluakaan (jos ei osaa sanoa, niin sitten asia pitää selvittää) ja kerrot sitten myös omista tunteistasi naisellesi, esimerkiksi miksi et ole touhuun ryhtynyt vaikka hän on sinulle monta kertaa jo esittänyt toiveen siitä. siis oikeasti pitää puhua tuosta aiheesta jokaisesta näkökulmasta.Ei riitä se, että nainen (tai sinä) vakuuttaa, että voidaan kokeilla ja mitä vain tapahtuu, niin se on ok.
Minulla on poikkeava neurokemia ja mikään ei auta paremmin päivissäni kuin aamupanot hetkellä, kun en ole vielä täysin herännyt. päivät sujuu paljon paremmin. Sitä en missään nimessä haluaisi, että mieheni panisi minua, kun olen syvässä unessa, ei ikinä, mutta kun olen juuri heräilemässä, mutten kykene vielä nousemaan sängystä enkä halua nousta, niin ihan täydellistä. oen vain olevani onnellinen, että on mies, joka haluaa panna aamuisin ja osaa luottaa myös minuun siinä, että jos en sitten haluaisikaan, niin kykenen sitten sanomaan ei. ja minä luotan häneen, että hän ei sitten pane. tuollainen vaatii kyllä molemminpuolista luottamusta, minä esim. en koskaan suostuisi tällaiseen järjestelyyn lyhytaikaisemmassa suhteessa. Pitää tuntea toinen 100 %.
Kyllä se on seksiä = toimintaa, jonka tarkoituksena on seksuaalinen nautinto. Masturbointikin on seksiä, sama perustelu.