Järjestelmäkonsultin palkka?
heissan, onko täällä kokemuksia. Ajattelin hakea järjestelmäkonsultin paikkaa yhdestä it-firmasta (toimittavat nettikauppoja), mutta millaista palkkaa kannattaa pyytää? Olen ollut pidempään kotona lasten kanssa, mutta sitä ennen työvuosia on takana alalla 5.
Aikaisempi palkkani oli 3500 / eur / brutto toimiessani kirjanpitoohjelmistofirman asiakasprojektipäällikkönä / järjestelmäkonsulttina.
Hjälp!
Kommentit (9)
Ei ole mielipideasia. Jos olet asiasi osaava it-ammattilainen, niin pystyt pyytämään kunnon liksaa. Tsemppiä!
Oulun seutu 3550, Tampere 3750, Helsinki 4200.
Se joille tuli yllätyksenä niin Helsingissä on paremmat palkat kuin Oulussa johtuen korkeammista elinkustannuksista.
No kuules se voi olla mitä tahansa. Riippuu firman maksykyvystä tai -halukkuusesta. Hintahaitari on luultavasti 3000-7000€/kk. Oma tittelini on järjestelmäasiantuntija (vastannee järjestelmäkonsulttia) ja palkka on 5500€/kk. Vuodessa tienaan sellaiset 75 000€.
Vierailija kirjoitti:
No kuules se voi olla mitä tahansa. Riippuu firman maksykyvystä tai -halukkuusesta. Hintahaitari on luultavasti 3000-7000€/kk. Oma tittelini on järjestelmäasiantuntija (vastannee järjestelmäkonsulttia) ja palkka on 5500€/kk. Vuodessa tienaan sellaiset 75 000€.
Ja sen verran vielä lisöisin, että jos itse pistäsin hakemusta niin laittaisin noin 4000€ palkkapyynnöksi. Siitä voi sitten lähteä neuvottelemaan. Palkka nyt kuitenkin riippuu enemmän työn vaativuudesta, ei siitä tehtävänimikkeestä.
Vaativuustaso on kyllä aika korkea, eli oma arvioni 3800 eur oli ehkä hieman alakanttiin, työ sijaitsee pk-seudulla. Kiitos paljon kommenteista ja avusta, luulen, että pyydän 4100 euroa ja "suostun" laskemaan sen 4000:n euroon neuvotteluissa. Meitä naisia kun aina syytetään siitä, ettei uskalleta pyytää tarpeeksi palkkaa :)
up, sori kun uppaan, mutta ois vähän kiire tän hakemuksen kanssa. Oisko mielipiteitä?