Euroviisut 2018
Kommentit (2304)
Onneksi Tsekki, Viro ja Albania meni jatkoon. Tsekin biisi oli niin kieli poskella tehty, että se oli loistava. Viron biis oli taianomainen ja upea. Albanian laulussa oli jotain mistä pidän, mutta en osaa sanoa mitä. :) Pisteet omalla kielellä laulamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Monien maiden laulajat olivat hätkähdyttävän kauniita verrattuna esim. Saaraan. (Esim. se Alicia Keysin Fallin kappaleen pöllinyt nainen, Crazy-Franka). Mutta kuten arvelin niin veitselläkin oli osansa: Frankakin nenää oli vuoltu ihan huolella pois. Samoin sen viimeisen (Kroatian?) naisen.
Kirurgi: Paljonko otetaan?
N: Jätä sieraimet.
Viimeinen oli Kypros. Mun mielestä se Kyproksen laulaja ei ole mitenkään erityisen kaunis. On se näyttävä ja upeat hiukset, mutta jotenkin tosi kovan ja maskuliinisen näköinen. Ehkä muhun sitten vetoaa enemmän sellainen Liettuan laulajan kaltainen tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitte se lukee näitä "hauskoja" twiittejä, joissa haukutaan jonkin maan esitystä. Eikö selostajan kuuluisi olla melko neutraali
Onko se homojen alakultuuttuuria? Homous ei pitäis olla ainoa kriteeri valittaessa selostajaa.
"seksikäs miesherkku" ja "heterohalaus" ei kuulu asiaan!
Voin homona sanoa, että ylen suhtautuminen euroviisuihin homojen juttuna on outo. Jos noi silvenoisen heterohalaus ja tälläset heitot on mauttomia ja ei ees hauskoja. Jaana ja heikki takas!
Jännittää jo 2. semifinaali...
Veikkaan, että jatkoon menee Norja, Ruotsi, Moldova, Australia, Unkari, Tanska, Hollanti...Venäjäkin varmaan, vaikka kappale surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien maiden laulajat olivat hätkähdyttävän kauniita verrattuna esim. Saaraan. (Esim. se Alicia Keysin Fallin kappaleen pöllinyt nainen, Crazy-Franka). Mutta kuten arvelin niin veitselläkin oli osansa: Frankakin nenää oli vuoltu ihan huolella pois. Samoin sen viimeisen (Kroatian?) naisen.
Kirurgi: Paljonko otetaan?
N: Jätä sieraimet.Viimeinen oli Kypros. Mun mielestä se Kyproksen laulaja ei ole mitenkään erityisen kaunis. On se näyttävä ja upeat hiukset, mutta jotenkin tosi kovan ja maskuliinisen näköinen. Ehkä muhun sitten vetoaa enemmän sellainen Liettuan laulajan kaltainen tyyli.
Ja tyrkky se Kypros on. Liettuan Ieva taas tiristää "itkua" joka käänteessä. Finaali voi olla kova paikka, koska Espanjan ja Liettuan biiseissä on hyvin paljon samoja aineksia, etenkin kun Ieva raahaa sen miehensä lavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitte se lukee näitä "hauskoja" twiittejä, joissa haukutaan jonkin maan esitystä. Eikö selostajan kuuluisi olla melko neutraali
Onko se homojen alakultuuttuuria? Homous ei pitäis olla ainoa kriteeri valittaessa selostajaa.
Voin homona sanoa, että ylen suhtautuminen euroviisuihin homojen juttuna on outo. Jos noi silvenoisen heterohalaus ja tälläset heitot on mauttomia ja ei ees hauskoja. Jaana ja heikki takas!
Ylen käsitys Euroviisuista on aina ollut hirveän vanhanaikainen. Heidän mielestään viisuihin kuuluu glitter, tuulikone, vaatteiden vaihto, huumori, överiys, paljas pinta, aivoton bilemusiikki, balladit, divat ja homot.
Finaalissa nähdään siis kolme siirappista tihrustelubiisiä (Liettua, Espanja, Irlanti), jotka syö toisiltaan ääniä. Noista paras mun mielestä Irlanti, vaikkei sekään säväytä.
Mä olin niin pettynyt, kun Liettuan ällöttävästi laulettu balladi ja Israelin kotkotus pääsivät finaaliin. Saaralle tsemppiä finaaliin, ainakin eilinen esitys oli aivan mahtava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten harmitti se suomenkielinen selostaja. Oli näsäviisaan, suvaitsemattoman ja ilkeän kuuloinen. Sanomisistaan tuli monesti outo olo.. toivottavasti ei saa juontaa jatkossa.
Trendi näkyy olevan että vain homo ja homojutut kelpaa Ylelle viisuja selostamaan.
En tiedä Ylen linjasta, mutta eilinen selostaja meinasi tukehtua omaan tärkeyteensä. Vaikutti olevan omasta mielestään "bileiden tunnelmantuoja ja hauskin ever"tyyppi, joka oikeasti dissas omien halujen mukaan oikealle ja vasemmalle.
Suolsi ikäviä kommentteja ja naurahti ilkeästi kun Israel pääsi jatkoon ja tuhdimpi tyttö pomppi. Selostaja vaihtoon! (Mutta EI myöskään Kristaa!!)
Eikä missään tapauksessa ainakaan Cristal Snowta.
Joku neutraalin asiallinen Heikki Paasonen olisi paras. Silvennoinen menee liikaa mukaan noihin juttuihin, Onneksi selostuksen saa pois päältä,ja ohjelmahan etenee niin vanhan kaavan mukaan ettei selostusta edes tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin niin pettynyt, kun Liettuan ällöttävästi laulettu balladi ja Israelin kotkotus pääsivät finaaliin. Saaralle tsemppiä finaaliin, ainakin eilinen esitys oli aivan mahtava!
En voi sietää tota Liettuan yli-imelää lässytystä. 🤢 Varmaan tuomariäänillä finaalissa. Olisin kyllä flipannut, jos Suomi ei olisi päässyt ja tuo olisi. Balladeista Kreikka olisi enemminkin ansainnut finaalipaikan.
Mulla ei ole mitään selostaja-Mikkoa vastaan, mutta toivoisin puoluettomampaa lähestymistapaa, nyt tekee hyvin selväksi omat inhokit ja suosikit. Toki muidenkin maiden (esim brittien) selostajat heittää kärkkäitä kommentteja, mutta kivempi olisi kuunnella neutraalimpaa selostusta, aina välillä voi silti jotain läpyskääkin heittää.
Itse en olisi myöskään halunnut Israelia jatkoon. En myöskään Liettuaa ( tylsä) ja Irlannin laulajan ääntä en vaan kestä. Tsekkikään ei niin kiva ollut, mutta ehkä jo hyvä tuossa porukassa. Plussaa, että Itävalta ja Albania jatkossa. Ainoat, joista oikeasti tässä semissä jatkoonpäässeistä tykkäsin. Suomikin oli minusta kuitenkin ihan hyvä. Huutaminenkin jäi vähemmälle. Ei ollut minusta mikään "ylivedetty". Ansaitsi kyllä paikkansa finaalissa. Olisin halunnut myös Sveitsin jatkoon. Valko-Venäjän tippuminen otti koville, koska rakastan biisiä ja hänen ääntään, mutta livenä niin surkeä tärinöineen. Tuli oikein paha mieli, kun hän jännitti niin paljon. Surullisin hetki viime iltana, kun tiesin miten tulee käymään. Olisi saanut saman fiiliksen kuin siinä videossa sinne lavalle.
Toisesta semissä odotan Unkaria, Alankomaita ja näitä eniten. Muut minusta kivat ovat Australia, Puola, Montenegro ja jotenkin tykkään myös Latviasta.
Vierailija kirjoitti:
. Valko-Venäjän tippuminen otti koville, koska rakastan biisiä ja hänen ääntään, mutta livenä niin surkeä tärinöineen. Tuli oikein paha mieli, kun hän jännitti niin paljon. Surullisin hetki viime iltana, kun tiesin miten tulee käymään. Olisi saanut saman fiiliksen kuin siinä videossa sinne lavalle.
V-V oli kyllä täysin tuhoontuomittu jo pelkästään tuon lavashown takia. Se oli niin överidramaattinen, että muuttui jo koomiseksi.
Se Liettuan biisi oli ällöttävä.
Semi1 parhaimmat olivat mielestäni Kypros, Suomi, Albania, Viro, Tsekki, Israel... Hmm jäiköhän joku vielä mainitsematta🤔
Israelin biisistä en tykännyt, mutta se on kuitenkin mukavan erilainen noiden balladien keskellä joten ehdottomasti jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se juontajalle kuuluu lokeroida toisten suuntautumista sanomalla "heterohalaus". Mikäli joku muu juontaja olisi sanonut kahden miehen halausta homohalaukseksi ja kommentoinut naislaulajan ulkonäköä "seksikkääksi rouvaherkuksi" niín siitähän olisi tehty jo meetoo juttu. Ihmeellistä kaksinaismoralismiä homojen suhteen. Käytöstavat kunniaan vaikka olisi homo, CD tai VHS tai mikä lie
Mä niin ootan Ukrainan Melovinin esitystä 😍 Tosi paljon parantanu ääntämistä ja ääni kuulostaa tosi hyvältä livenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Se Liettuan biisi oli ällöttävä.
Esiintyjällä on häiritsevän "sössöttävä" laulutyyli.
Auttakaa.. Miksi en saa laitettua selostusta pois?? :( en halua kuunnella Silvennoisen ärsyttäviä kommentteja ja epäammattimaista viisuselostusta.
Olen valinnut digiboksin ja tv:n kieleksi englannin, mutta silti vaan suomella kuuluu selotus.