Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syöt lihaa, kuinka usein syöt sitä ja millaisia määriä?

Vierailija
07.05.2018 |

Syötkö joka päivä, joka aterialla? Vai onko liha harvinainen herkku, jota syöt korkeintaan joka toinen viikko ravintolassa? Minkä verran syöt lihaa, ellet ole kasvissyöjä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme lähes joka aterialla kanaa/punaista lihaa/ kalaa. Toki toisinaan on kasvispainoitteisempi tai kokonaan kasvisruokaa. Fiiliksen ja lähikaupan tarjonnan mukaan mennään. Eniten ehkä kuluu kanaa.

Vierailija
22/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa hyvät siskot nauttia aitoa lihaa, sillä ympärillämme on jo varoitukseksi meille kaikille vegaaneja, joiden aivot alkaneet jo surkastua :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaa 600-700 grammaa paiva. Olen fitnessurheilija.

Vierailija
24/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaa 600-700 grammaa paiva. Olen fitnessurheilija.

Vierailija
25/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nykyään tarkoituksella kerran viikossa päivän, jolloin teen kasvisruokaa. Muina päivinä syön yleensä noin 150 g kanaa/kalkkunaa/kalaa, joskus saattaa olla jauhelihaa. Lisäksi muutamana päivänä viikossa saatan syödä leipää tai karjalanpiirakkaa, jonka päälle laitan siivun kalkkunaleikkelettä.

Vierailija
26/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa hyvät siskot nauttia aitoa lihaa, sillä ympärillämme on jo varoitukseksi meille kaikille vegaaneja, joiden aivot alkaneet jo surkastua :(

Rasvapelkoiset mammat ei uskalla syödä aitoa lihaa, jos lihaa syövätkin.  Lihakin pitää olla rasvatonta, mitä ravintoa siitä muka saa?

Vierailija
27/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin syön sekä lounaalla että päivälisellä, 100g per ateria. Eli 200g per päivä.

Tuo on kyllä aika paljon. 

Joskus täällä palstalla oli joku joka söi päivittäin 400 g paketin jauhelihaa. Siis joka päivä.

Vierailija
28/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain itseni kalastamaa kalaa, tai siskoni metsästämää riistaa. Näitä tulee syötyä ehkä kerran kuussa. Lähinnä ahventa, haukea ja kuhaa kaloista, peuraa ja hirveä riistasta.

Vierailija
29/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö joka päivä, joka aterialla? Vai onko liha harvinainen herkku, jota syöt korkeintaan joka toinen viikko ravintolassa? Minkä verran syöt lihaa, ellet ole kasvissyöjä?

Kerron sitten kun itse kerrot mtä varten näitä tietoja keräilet. Koska ihan selkeästi  olet tekemässä juttua lehteen tms.

Vierailija
30/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin syön sekä lounaalla että päivälisellä, 100g per ateria. Eli 200g per päivä.

Tuo on kyllä aika paljon. 

Joskus täällä palstalla oli joku joka söi päivittäin 400 g paketin jauhelihaa. Siis joka päivä.

Ei paha, jos se on rasvaista lihaa. Sitten vois miettiä haittoja, jos se on rasvatonta, silloin lihaa on liikaa.

Vierailija
31/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron sitten kun itse kerrot mtä varten näitä tietoja keräilet. Koska ihan selkeästi  olet tekemässä juttua lehteen tms.

Tästä tulisikin ihan SAIRAAN kiinnostava juttu. Ihan kuule uteliaisuudesta kyselen ja oma vastaukseni on ketjun ensimmäisellä sivulla. :-D :-D :-D

Ap

Vierailija
32/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessa ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Proteiinintarpeen hoidan kananmunilla (1-2 kpl päivässä, riippuen lihansyönnistä kuluneesta ajasta ja tulevien päivien ruokasuunnitelmista), rahkalla ja pavuilla yms. Jos olen poikaystävän luona, syömme kanaa noin pari kertaa viikossa ja noin kerran viikossa kalaa. Muuten kasvisruokia. En harrasta leikkeleitä.

Vierailija
33/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran viikossa. Olen tarkoituksella vähentänyt lihan syöntiä ja pyrin syömään kasvispitoisesti. Olen opiskelija, ja yliopiston ravintolassa useimmiten valitsen kasvisruokavaihtoehdon. Kotona teen sekä kasvis- että liharuokia, mutta liharuokia tehdessäkin pyrin siihen, että lautasella olisi riittävästi kasviksia.

Esimerkki: nyt olen muutamana päivänä syönyt kasvistäytteisiä paprikoita. Seuraavaksi teen muutamalle päivälle wokin johon tulee sekä kasviksia että lihaa, kun taas loppuviikosta todennäköisesti teen kasvissosekeittoa. Viikonlopun ruoka on todennäköisesti lihapitoista.

Olen huomannut, että kasvisruokien syönnin jälkeen ei tule raskas ja ähky olo, toisin kuin lihamätön jälkeen.

Vierailija
34/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa miltein päivittäin kasvisten kanssa. Muita lihoja erittäin harvoin. Silakkaa seuraavaksi, kun alkaa siika jo hieman kyllästyttämään.

Vierailija
35/35 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Kasviksia lisukkeena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi