Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnitelmissa ALKOHOLITON HÄÄJUHLA? Muista NÄMÄ asiat!

Viinakauppiaat Ry
07.05.2018 |

Osa suomalaisista on sen verran arkoja, epäsosiaalisia tai epävarmoja, että heille pelkkä ajatus selväpäisenä olemisesta on kauhistus. Toisilla kun pää ei yksinkertaisesti toimi ilman viinaa, juttu ei luista, hiki valuu ja käsi tärisee.

Osa taas on niin tottunut lauantai-illan humalaan, että ilman viinaa olo on vähän niin kuin hukassa.

Joillakin ilo ei irtoa ilman viinaa - ei sitten millään.

Humala vähentää vastuuntunnon aiheuttamaa stressiä - mahdolliset hölmöilyt kun voi laittaa viinan piikkiin eikä toiset humalaiset edes muista niitä. Viina on anteeksiannon juoma.

Voitte olla varmoja, että nämä kyseiset yksilöt käyvät huikalla vessassa tai juhlapaikan puistossa.

Muistakaa siis tämä, jos haluatte pitää kuivat häät.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ikävä sanoa mutta minusta häitä ei vain kannata pitää alkoholittomina.  Totuus on että alkoholi auttaa avaamaan sosiaalisesti kömpelöitä tilanteita ja sen kautta juhla muuttuu paljon hauskemmaksi, kun muutkin kuin oman suvun jäsenet juttelevat keskenään. Samoin tylsät ja typerät hääleikitkin alkavat naurattamaan ja tunnelma vapautuu.

Toki kohtuus kaikessa, räkäkännejä en häihin kannata, mutta alkoholinkäytön ei tarvitse edes olla vähäistä kunhan se vain on sivistynyttä. No esim. lestadiolaisten häiden alkoholittomuuden ymmärrän tietenkin.

Maailmallakin muuten alkoholittomat häät ovat aika harvassa, eli suomijunttiasiasta ei nyt tälläkään kertaa ole kyse.

Vierailija
22/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin jo lukeneeni aaveeltä kaiken, mutta taas tuli uusi junttiuden huippu: pyydetään häävieraita tuomaan omat viinat mukanaan.... Huh 😂

Ei nyt tarvitse vääntää asiaa toisin kuin viestissä kerrottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomat häät on ok jos koko suku on esim. mormoneja.  Tai lestadiolaisia ym.

Mutta jos pidätte häät joissa hieno ruokatarjoilu, niin viinin tarjoaminen kuuluu asiaan.

Samoin onnittelumaljat-noloa aikuisten juoda pommaccia kuohuviinilasista. 

Olen ollut useissa häissä joissa on maltillinen alkoholitarjoilu: kuohuviini, 2 lasia viiniä ruuan kanssa ja kahvin kanssa konjakki tai likööri.

On vieraiden arvostamistakin tarjota jotain muuta kuin lihapullia ja kotikaljaa.

Toki, jos hääpari on juntteja ja vieraatkaan ei halua alkoholia-niin silloin.

Laittakaa jo kutsuun että häät vietetään ilman alkoholitarjoilua.

Eikös hääpari saisi tehdä häistä sellaiset kuin itse haluaa? Minulla ei ole alkoholiongelmaa paitsi muiden mielestä. Siis se, etten käytä. Miksi ihmeessä kustantaisin muiden viinat? Ruoat  voin kustantaa, koska syön itsekin.

Vertailun vuoksi: olen vegaani mutta kustansin häissäni vieraille myös liharuokia ja juustoja.

Kustansit ruokaa, ihan niin kuin lainaamasi viestittäjäkin.