Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnitelmissa ALKOHOLITON HÄÄJUHLA? Muista NÄMÄ asiat!

Viinakauppiaat Ry
07.05.2018 |

Osa suomalaisista on sen verran arkoja, epäsosiaalisia tai epävarmoja, että heille pelkkä ajatus selväpäisenä olemisesta on kauhistus. Toisilla kun pää ei yksinkertaisesti toimi ilman viinaa, juttu ei luista, hiki valuu ja käsi tärisee.

Osa taas on niin tottunut lauantai-illan humalaan, että ilman viinaa olo on vähän niin kuin hukassa.

Joillakin ilo ei irtoa ilman viinaa - ei sitten millään.

Humala vähentää vastuuntunnon aiheuttamaa stressiä - mahdolliset hölmöilyt kun voi laittaa viinan piikkiin eikä toiset humalaiset edes muista niitä. Viina on anteeksiannon juoma.

Voitte olla varmoja, että nämä kyseiset yksilöt käyvät huikalla vessassa tai juhlapaikan puistossa.

Muistakaa siis tämä, jos haluatte pitää kuivat häät.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin häät perjantaina, ei lauantaina :)

Vierailija
2/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että häät eivät ole vain hääparin juhla. Tosi tosikot voi tulla tohon meidän kellariin ja mennä naimisiin. Kukaan ei katso, kukaan ei kaipaa, kenellekään ei tule paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomattomat häät jäävät mieliin tylsinä häinä.

Vierailija
4/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni häihin kuuluu vähintään alkumalja ja ruualla lasi viiniä.

Vierailija
5/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oppinut ymmärtämään ihmisiä jotka kieltävät toisilta alkoholin käytön siksi ettei itse voi käyttää. Kuunnella nyt kuivin suin puheita ja tylsistyä hääleikkejä selvin päin seuratessa.

Vierailija
6/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut "alkoholittomissa" häissä maaseudulla. Häät olivat kuin 40-luvun elokuvasta, vaikka elettiin 90-luvun puoliväliä. Vaikka nuoriso kuunteli poppia, hääorkesteri soitti valssia koko illan. 

Alkoholia ei tarjoiltu, mutta yli puolet miesvieraista ja moni nainenkin kävi sitten auton takakontista tai käsilaukusta dokaamassa. Se alkoholisitisukulainenkin rähjäsi kännissä niin kuin aina. Voiko enää tekopyhempää tunnelmaa olla.

Vierailija
7/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomat häät on ok jos koko suku on esim. mormoneja.  Tai lestadiolaisia ym.

Mutta jos pidätte häät joissa hieno ruokatarjoilu, niin viinin tarjoaminen kuuluu asiaan.

Samoin onnittelumaljat-noloa aikuisten juoda pommaccia kuohuviinilasista. 

Olen ollut useissa häissä joissa on maltillinen alkoholitarjoilu: kuohuviini, 2 lasia viiniä ruuan kanssa ja kahvin kanssa konjakki tai likööri.

On vieraiden arvostamistakin tarjota jotain muuta kuin lihapullia ja kotikaljaa.

Toki, jos hääpari on juntteja ja vieraatkaan ei halua alkoholia-niin silloin.

Laittakaa jo kutsuun että häät vietetään ilman alkoholitarjoilua.

Eikös hääpari saisi tehdä häistä sellaiset kuin itse haluaa? Minulla ei ole alkoholiongelmaa paitsi muiden mielestä. Siis se, etten käytä. Miksi ihmeessä kustantaisin muiden viinat? Ruoat  voin kustantaa, koska syön itsekin.

Vierailija
8/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomat häät on ok jos koko suku on esim. mormoneja.  Tai lestadiolaisia ym.

Mutta jos pidätte häät joissa hieno ruokatarjoilu, niin viinin tarjoaminen kuuluu asiaan.

Olen ollut useissa häissä joissa on maltillinen alkoholitarjoilu: kuohuviini, 2 lasia viiniä ruuan kanssa ja kahvin kanssa konjakki tai likööri.

On vieraiden arvostamistakin tarjota jotain muuta kuin lihapullia ja kotikaljaa.

Eikös hääpari saisi tehdä häistä sellaiset kuin itse haluaa? Minulla ei ole alkoholiongelmaa paitsi muiden mielestä. Siis se, etten käytä. Miksi ihmeessä kustantaisin muiden viinat? Ruoat  voin kustantaa, koska syön itsekin.

Vaikka siksi, että osa jättää tulematta ja osa puhuu jälkeenpäin, että olipas tylsät häät. Jokainen toki saa tehdä tavallaan, mutta kannattaa ymmärtää seuraukset.

Vierailija
9/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaan laittaa kutsuun että häät on alkoholittomat! Näin viinapersoimmat sukulaiset jättää tulematta koko juhliin :)

Vierailija
10/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häävieras kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka siksi, että osa jättää tulematta ja osa puhuu jälkeenpäin, että olipas tylsät häät. Jokainen toki saa tehdä tavallaan, mutta kannattaa ymmärtää seuraukset.

Mikä menetys se on, jos ne jäävät tulematta jotka tulisivat vain ilmaisen viinan perässä? Yleensä ovat muutenkin sellaisia ihmisiä, ettei kukaan varsinaisesti jää kaipaamaan jos eivät kunnioita tapahtumaa läsnäolollaan. 

Vierailija
11/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidettiin ns. alkoholittomat häät, eli ei ollut alkoholitarjoilua, lukuunottamatta sitä onnittelu-kuohuviiniä. 

Häät pidettiin pitopalvelupaikassa, jossa ei siis mitään viinatiskiä ollut.  Ilmoitimme kaikille kutsutuille, että ei ole alkoholitarjoilua (ei edes sitä viiniä ruuan kanssa), joten jokainen tuokoon omat juomansa jos tahtovat, ei ole kiellettyä nautiskella niitä.  Ja taisi appiukolla olla henkilökohtainen tarjoilu auton takakontista.

Häät olivat erittäin onnistuneet.  Saimme paljon kiitoksia, oli kaikenlaista ohjelmaa ja hirveän hyvät ruoka- ja kahvitarjoilut, orkesteri myös erinomainen.  Häät pidettiin päivällä, joten ihmiset jotka halusi sai lähteä sitten jatkoilleen, jotkut lähtivätkin.  Lapsia oli paljon ja myös suvun vanhoja ihmisiä.

Kukaan ei ollut näkyvästi kännissä.  Eikä ollut mistään lestadiolaishäistä kyse.  Luulen, että juuri tuo, että korostettiin sitä, että ei ole kiellettyä tuoda omia juomiaan oli hyvä juttu.  Kaljatuopit ja siideritölkit puuttuivat pöydistä, ei niitä kukaan lähde kotoaan tuomaan.  Eikä ne minusta hääjuhlapöytään kuulukaan.

Vierailija
12/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo lukeneeni aaveeltä kaiken, mutta taas tuli uusi junttiuden huippu: pyydetään häävieraita tuomaan omat viinat mukanaan.... Huh 😂

Vierailija
13/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa alkoholittomia viinejä, ettei tarvitse pommaccia juoda. Juntimpaa on sinun käytöksesi, jos vaadit järjestäjiä tekemään juhlat sinun ehdoilla.

Minulle sillä alkoholilla ei ole mitään väliä. On olemassa hyviä alkoholittomiakin ruokajuomia. Näillä, jotka väkisin vaativat sen "viinilasillisen", niin taitaa vaan olla ilmaisen viinan kuva silmissä, kun häihin lähtevät...

Vierailija
14/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeeta jos pitää omissa häissäänkin katsella humalaisia :(

Paras olisi jos ne jotka eivät osaa juhlia ilman alkoa jättäisivät tulematta.

Eikö hääparin toiveita pitäisi kunnioittaa, jos vieraaksi menee, kun eihän kukaan kenenkään häihin pakota?

Vierailija
15/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, missään muualla maailmassahan ei tarjota alkoholijuomia häissä tai juhlissa kuin Suomessa.

Aloittajan kaltaiset yleistäjät on muuten kaikkein rasittavimpia ihmisiä mitä tiedän.

Vierailija
16/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että häät eivät ole vain hääparin juhla. Tosi tosikot voi tulla tohon meidän kellariin ja mennä naimisiin. Kukaan ei katso, kukaan ei kaipaa, kenellekään ei tule paha mieli.

Tämä ja muutama muu kommentti vahvistaa sitä ajatusta, että parhaat häät ovat sellaiset, joihin ei kutsuta yhtään vierasta. Nämä löytävät valitettavaa joka asiasta.

Vierailija
17/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tämä on ap'lle (tai muillekaan) ongelma? Miksi jokainen ei saisi pitää sellaisia häitä kuin haluaa? Jos joku haluaa, että kaikki ovat kännissä - senkus. Jos joku haluaa pitää selvät juhlat - senkus.

Ap'n mielestä ilmeisesti ainoat sallitut juhlat ovat sellaiset, jossa kaikki ovat perskänneissä. Ei teidän ole minnekään pakko mennä - ja aina voi lähteä aikaisin pois, jos ei kiinnosta. Miksi pilata juhlatunnelmaa valittamalla alkoholin puutteesta (tai alkoholin liiallisesta määrästä)?

Vierailija
18/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi: olen vegaani mutta kustansin häissäni vieraille myös liharuokia ja juustoja.

Vierailija
19/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi: olen vegaani mutta kustansin häissäni vieraille myös liharuokia ja juustoja.

Sinä teit niin: hienoa. Tietysti on kyseenalaista, voiko ruokavaliota verrata viinaan. Mutta mitä väliä? sinä päätit tarjota liharuoan. Kaikkien ei tarvitse päättää niin, oli kyse sitten vegeruoasta, viinasta tai vaikka heitettävästä riisistä.

On niin naurettavaa ja lapsellista kinastella tällaisesta asiasta.

Vierailija
20/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, vaikka ohi aiheen meneekin, että hienosti tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän