Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla laittaa kirjallista työhakemusta!

Vierailija
07.05.2018 |

Jotenkin pelkään laittaa halemuksia, mutta soittaminen tai suora näkeminen eli haastattelu ei ole ongelma. Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä pelottaa?

Vierailija
2/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tarvitseekaan. Sähköpostilla lyhyt saate ja linkkariprofiilin linkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetät jokaisen mahdollisuuden, mitä et yritä.

Vain yrittämällä voit onnistua.

Et siis voi menettää mitään, joten pistäppä vaan hakemus matkaan.

Vierailija
4/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksen teko pelottaa siksi että osaanko markkinoida itseni siinä oikein. Ja kokemukset siitä ikinä hakemus ei ole tuottanut tulosta.

Ap

Vierailija
5/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ihan toisinpäin. Tykkään luritella hakemustekstejä ja hoitaa asioita sähköpostitse, mutta en suurin surminkaan soittaisi suoraan puhelimella. Ahdistaa, että mitäs jos tulee hiljainen hetki tai en keksi mitään fiksua sanottavaa tai jos siellä toisessa päässä on tylyn ja kiireisen kuuloinen henkilö.

Vierailija
6/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa nykyaikaan kirjoitti:

En tykkää levitellä julkisesti CV:täni kaikkien uteliaiden urkittavaksi ja siksi minulla ei ole LinkedIniä.

Vierailija
7/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen teko pelottaa siksi että osaanko markkinoida itseni siinä oikein. Ja kokemukset siitä ikinä hakemus ei ole tuottanut tulosta.

Ap

Hakematta jättäminen ei ainakaan tuota tulosta.

Et menetä mitään hakemalla.

Vierailija
8/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä pelkää mitään yhteydenottotapaa, mutta koen, että kirjallisena on helpompi saada aikaan jäsennelty ja mahdollisimman edullinen hakemus. En tykkää soittamisesta koska luurissa asioiden selittäminen saattaa mennä joskus sönkötykseksi, ajatukset harhautuvat jne.

Vierailija
9/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta itsestä jää mustaa valkoisella ties minne. Tietty toisaalta hakijoita on todella monia ja HR on nähnyt jo vaikka ja mitä.

Vierailija
10/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen tuosta hieman eri mieltä. Ainakin omaan itsetuntooni vaikuttaa negatiivisesti se, että saa sen 150:nen "kiitos, mutta ei kiitos" -viestin...

Vierailija
11/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni pelottaa se, että mukaan vaaditaan CV. Ongelmana on ikään nähden huono työkokemus ja työttömyysjaksot. En kehtaisi näyttää sellaista CV:tä kenellekään, mutta se pitäisi laittaa sinne työnantajien kriittisen arvioinnin kohteeksi.

Vierailija
12/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen tuosta hieman eri mieltä. Ainakin omaan itsetuntooni vaikuttaa negatiivisesti se, että saa sen 150:nen "kiitos, mutta ei kiitos" -viestin...

Ei huolta, aika harvoin hakemukseen saa enää mitään vastausta.

Ap:n ei kannata hakea mihinkään työhön mikä vaatii kirjoittamista. Jos hakemuksen teko on vaikeaa, niin onhan noita malleja, joita vähän muokkaat tai pyydä apua oikolukuun kaverilta, sehän on ihan normaalia. Ja voit hyvin sanoa hakemuksessa, että et ole kirjoittajaihmisiä, vaan puhut mieluummin puhelimessa ja kasvokkain. Oletuksena tietysti, että haet tehtäviä, jossa tämä on etu.

Vierailija
13/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää levitellä julkisesti CV:täni kaikkien uteliaiden urkittavaksi ja siksi minulla ei ole LinkedIniä.

Ok, no tämä varmasti vaikeuttaa työn hakua. Mikä siinä tökkii, epäiletkö että kaverisi ovat niin uteliaita että käyvät heti katsomassa? Halutako salata heiltä jotain? Urkitko itse toisten asioita, tekemisiä ja cv:itä?

Vierailija
14/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, no tämä varmasti vaikeuttaa työn hakua. Mikä siinä tökkii, epäiletkö että kaverisi ovat niin uteliaita että käyvät heti katsomassa? Halutako salata heiltä jotain? Urkitko itse toisten asioita, tekemisiä ja cv:itä?

En ole ap, mutta mulla on stalkkeri joka on aiemmin ollut vankilassa väkivaltarikosten takia. Lähestymiskielto on vain pala paperia joka ei estä mitään. En siis todellakaan tahdo levitellä CV:täni tai muitakaan tietoja itsestäni maailmalle, josta ne voi päätyä tämänkin stalkkerin tietoon.

Vierailija
15/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä mielelläni kirjoitan hakemuksen. Mutta nyt olen muutaman päivän miettinyt, että soitanko erääseen työpaikkaan. Löytyi duunitorilta. Ja siinä on yhteydenotot vain puhelimitse.

Minusta nykypäivänä aika outo systeemi. Ei ole aikaisemmin tullut tällaista vastaan, olen ollut työttömänä 6kk.

Mietin, että onko tämä ihan ok yritys.

Nettisivut on ok, ja kaupparekisteristä löytyy tiedot.

Vierailija
16/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hakemuksistani positiivista palautetta, kun olen saanut hakemani työpaikat. Ikävä kyllä olen samalla kuullut arvostelua siitä, miten toiset hakijat eivät ole osanneet kirjoittaa hakemuksia!

Muistan nykyisin aina tämän naureskelun ja olenkin alkanut miettiä, että osaisinko enää itsekään kirjoittaa hyvin ja tehdä erottuvaa, kiinnostavaa hakemusta? Miten hakemukseni hyvyys nähtäisiin tilanteessa, jossa minulle on jo syntynyt aukkopaikkoja työhistoriaan? 

Vierailija
17/17 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo ja se vasta syökin itsetuntoa, kun saa sen 150:nen kerran vastaukseksi pelkkää syvää hiljaisuutta. Mua ei nähdä senkään arvoisena, että mulle lähetettäisiin geneerinen "kiitos mutta ei kiitos"-viesti... Ei vaikka panostin hakemukseeni ja tein sen selvästi juuri sille firmalle johon hain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan