Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli on muka aktivoinut puolet työttömistä. Ei pidä paikkaansa, koska täytin ehdon jo ennen aktiivimallia.

Vierailija
07.05.2018 |

Harhaisesti hallitus väittää, että aktiivimallin olisi aktivoinut puolet työttömistä. Tämä ei pidä paikkaansa, koska monet työttömät jo ennen aktiivimallia tekivät osapäivätöitä sen 300 euroa per kk, mitä työtön saa tienata työtömyysturvan päälle. Ei siis heru pisteitä Lindströmille. Aktiivimalli johtaa vain kikkailuun työmarkkinoilla eikä työsuhteisiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet osapäivätyöläien, niin eihän sinua alunperinkään ole työttömyystilastoissa työttömäksi tituleerattu, vaan töissäkäyväksi, joten et ole ollut tuossa työtön-listassa aikaisemminkaan.

Vierailija
2/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet osapäivätyöläien, niin eihän sinua alunperinkään ole työttömyystilastoissa työttömäksi tituleerattu, vaan töissäkäyväksi, joten et ole ollut tuossa työtön-listassa aikaisemminkaan.

Kyllä työtön olen silti. TYöttömät saavat tehdä osapäivätyötä sovitellun työttömyyspäivärahan piirissä. Olen silloin työtön kun nostan työttömyysturvaa eli näyn työttömyystilastoissa. Osapäivätyö ei estä minua vastaanottamasta kokoäivätyötä, joten työnhaku on käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ns. aktivoituneet ovat lähes kaikki näitä osa-aikatyöntekijöitä! Hallituksen lukuisten valheiden joukkoon siis tuokin väite voidaan taas lisätä.

Vierailija
4/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, koska MINÄ täytin ehdot jo aiemminkin, niin sehän tarkoittaa aivan suorilla että kaikki muutkin täyttivät ne? Mitä tällaisia t*lloja löytyykin?

Vierailija
5/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, koska MINÄ täytin ehdot jo aiemminkin, niin sehän tarkoittaa aivan suorilla että kaikki muutkin täyttivät ne? Mitä tällaisia t*lloja löytyykin?

Sinä tässä tollo olet. Ime kuule lindströmin pihviä!

Vierailija
6/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtojen täyttäminen ja todellinen aktiivisuus on kaksi eri asiaa.

En lähtenyt noihin pellekikkailuihin mukaan. Tänään postista kilahti kirje, että se on nyt sitten -5%.

Aivan sama. 

Viikoittain teen hakemuksia, olen käynyt useammassa haastattelussakin ja kohta varmasti tärppää.

Nyt on sellainen kutina.

Vierailija
7/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kirjoittaa ainuttakaan hakemusta, jos vain istuu 5 päivää jollain kurssilla.

Mitä ihmeen aktiivisuutta se on?

Vierailija
8/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että työttömiä pidetään jotenkin tyhminä, jos kuvitellaan, että nielevät purematta tuon mallin.

Vierailija
9/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kirjoittaa ainuttakaan hakemusta, jos vain istuu 5 päivää jollain kurssilla.

Mitä ihmeen aktiivisuutta se on?

Kurssit on täynnä, kaikki halukkaat ei edes mahdu mukaan ja sitten menettää prosentteja vaikka on yrittänyt olla aktiivinen

Vierailija
10/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här. Ja onhan tästä ollut juttua vaikka kuinka, että joulukuussa osa-aikatöitä teki suunnilleen sama määrä kuin tammi-maaliskuussakin.

Ja vielä ihqumpaa Jarille: minä työllistyin vakituisesti ja kokopäiväisesti huhtikuun alussa, joten olen hallituksen mallioppilas. Aktiivimallin kanssa tällä ei ollut mitään tekemistä. Jatkoin tammikuussa elämääni ihan samalla lailla kuin aikaisemminkin, tein sijaisuuksia sen mitä tarjolla oli ja hain töitä ihan normaalisti. Opiskelin myös riskillä avoimessa yli sallitun.

Vierailija
11/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo sitten aihhesta mistään aiemmin lukenut?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005621731.html

https://www.aamulehti.fi/uutiset/aktiivimallin-aktivoiva-vaikutus-naytt…

https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/03/28/aktiivimal…

Kukahan se to**o oli?

Vierailija
12/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ns. aktivoituneet ovat lähes kaikki näitä osa-aikatyöntekijöitä! Hallituksen lukuisten valheiden joukkoon siis tuokin väite voidaan taas lisätä.

Ja loput "aktivoituneet" on näillä työkkärin kursseilla joita on järjestetty iät ja ajat. Todennäköisesti yksikään uusi työtön on täyttänyt aktiivimallin ehtoja.

Olisiko jossain tilastoa siitä, kuinka moni työtön on tehnyt osa-aikatyötä ja/tai ollut kurssilla viime vuoden puolella? Tätä olisi metka verrata tähän "aktivoituneiden" määrään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän