Te jotka kuntopyöräilette?!
Kuinka usein fillaroit laitteellasi ja millaisia matkoja, oletko huomannut siitä olevan hyötyä sinulle ja millä tavoin?
Kommentit (21)
Noin 5-6 kertaa viikossa (spinningpyörällä). Matkat yleensä 10 - 50km.
Pysyy hyvässä kunnossa ja kivempaa kuin lenkkeily näin talvella.
Enintään kolmisen kilsaa muuten ei jaksa polkea takasin kotiin 😕
Entäs Te, jotka ette kuntopyöräile niin miksi? Kertokaa te kaikki MIKSI?
Näyttääkö laitteenne esim.sykkeen, kalorien kulutuksen, tuon poljetun matkan jne?
Vierailija kirjoitti:
Ajelen mieluummin läskipyörällä.
Poljen ainakin 5 kertaa viikossa nyt talvena jos en ulkona käy polkemassa lenkkiä. Kyllä minä olen laihtunut 30 kg luntopyörää polkemalla. Silloin poljin 60-90 minsaa päivässä. Nykyään 45 minsaa. Käyn välillä kalassa ja siinä tulee poljettua 20 km lenkki meren rantaan ja takas.
5 kertaa viikossa/45 Min kerralla. Ei painoon vaikutusta
Vierailija kirjoitti:
5 kertaa viikossa/45 Min kerralla. Ei painoon vaikutusta
Miksi ei? Outoa..
15-20 min päivässä. Polkisin enemmänkin, mutta kun takapuoli kipeytyy niin, että pitää pitää välipäiviä. Sauvakävelen lisäksi noin 5000 askelta päivittäin ja jumppaan 50 min 2-3 krt. viikossa.
Aloitin ohjelman vuodenvaihteessa, kun en voi enää koiria ottaa astman takia.
Miten te muut olette välttyneet takapuolen kipeytymiseltä kuntopyöräilyssä? Pyörä on uusi ja laadukas, siitä ei pitäisi olla kiinni. Eikä takapuolenikaan ole mitenkään erityisen luinen, ihan normaali. Onkohan asento liian pystyssä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäs sulle perustella.
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö laitteenne esim.sykkeen, kalorien kulutuksen, tuon poljetun matkan jne?
Minun laitteeni näyttää. Kaloreita kyllä kuluu mielestäni yllättävän vähän, vaikka koetan välillä nostaa sykettä. Konkretisoituu se, että ruokailutottumuksilla on isompi merkitys painoon.
Toivottavasti joku vastaa tuohon takapuolen kipeytymisasiaan. Kuntopyöräily on mulle ihan uusi juttu, kun ei ole tarvinnut ennen miettiä tuleeko tarpeeksi liikuntaa koirien ansiosta (jumpassa olen käynyt ennenkin lihasten ja ylävartalon takia).
Kuntopyörästä on paljon enempi hyötyä, kun tekee hiit-treeniä eli intervalliharjoittelua. Pelkkä samalla vastuksella polkeminen tv:tä tuijotellen on toki tyhjää parempi, mutta hyödyt jää aika minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun laitteeni näyttää. Kaloreita kyllä kuluu mielestäni yllättävän vähän, vaikka koetan välillä nostaa sykettä. Konkretisoituu se, että ruokailutottumuksilla on isompi merkitys painoon.
Toivottavasti joku vastaa tuohon takapuolen kipeytymisasiaan. Kuntopyöräily on mulle ihan uusi juttu, kun ei ole tarvinnut ennen miettiä tuleeko tarpeeksi liikuntaa koirien ansiosta (jumpassa olen käynyt ennenkin lihasten ja ylävartalon takia).
Takapuoli ei vaan ole tottunut vielä, kyllä se siitä. Asiaa toki auttaa, että polkee eri variaatioin (eteenpäin kumartuen, takapuoli koholla, seisoen, pystysuoraan istuen jne) eikä keskity mihinkään telkkaohjelmaan samalla. Ei sitä pyörää tarvitsekaan tuntitolkulla polkea.
Persus kyllä tottuu mutta sulla voi olla myös huono satula. Tavalliseen fillariin satulan voi vaihtaa, kuntopyöristä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takapuoli ei vaan ole tottunut vielä, kyllä se siitä. Asiaa toki auttaa, että polkee eri variaatioin (eteenpäin kumartuen, takapuoli koholla, seisoen, pystysuoraan istuen jne) eikä keskity mihinkään telkkaohjelmaan samalla. Ei sitä pyörää tarvitsekaan tuntitolkulla polkea.
Joo, telkkaria katsoessa olen tosiaan polkenut ja aina samassa asennossa... Kiitti vastauksesta. Täytyy noudattaa neuvojasi!
Vierailija kirjoitti:
Persus kyllä tottuu mutta sulla voi olla myös huono satula. Tavalliseen fillariin satulan voi vaihtaa, kuntopyöristä en tiedä.
Sitä olenkin ihmetellyt, kun pyöräillessä takapuoli ei ole kipeytynyt, että onko tuo satula mun takapuolelle epäsopiva. Kokeilen ensin erilaisia asentoja ja sitten jos se ei auta, pitää kysyä voiko satulaa vaihtaa. Onhan tässä kuitenkin jo jonkin aikaa pyöräilty, luulisi että olisi jo tottunut takapuoli. Kiitos vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörästä on paljon enempi hyötyä, kun tekee hiit-treeniä eli intervalliharjoittelua. Pelkkä samalla vastuksella polkeminen tv:tä tuijotellen on toki tyhjää parempi, mutta hyödyt jää aika minimiin.
Mun pyörässä on ainakin useampi ohjelma, joista voi valita eli vastus muuttuu "reitin" mukaan. Jos joku on pyörää ostamassa, niin suosittelen sellaista. Tämä on kiva kuntoilumuoto minusta sen vuoksi, että voi tehdä samalla muuta, varsinkin niille, jotka eivät varsinaisesti pidä liikunnasta. Itse kyllä tykkään, että voin pyöräillä myös ilman telkkaria ja keskittyä siihen, että vaihdan pyöräilyasentoja ja hikoilen kunnolla.
Pyöränsatulaan voi ostaa geeli päällysteen. Minulla on normipyörässä sellainen. Kiristetään satulan alta sopivaksi. Aloitan aina keväällä pyöräilyn tuolla, koska takamus kipeytyy alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Pyöränsatulaan voi ostaa geeli päällysteen. Minulla on normipyörässä sellainen. Kiristetään satulan alta sopivaksi. Aloitan aina keväällä pyöräilyn tuolla, koska takamus kipeytyy alkuun.
Tosi hyvä vinkki, kiitos. Sellainen täytyy hankkia.
Aina kun katson televisiota niin poljen samalla kevyesti. 1-2h päivässä. En harrasta muuta liikuntaa juurikaan. Teen istumatöitä.
Olen normaalipainoinen.
Ennen kuntopyörän ostoa paino oli päässyt vähän ylipainon puolelle ja tämä korjasi asian.