Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun laihdutusta tahallaan sabotoidaan

Vierailija
06.05.2018 |

Aloitin laihdutuksen kaksi kuukautta sitten. Olen puhunut läheisille ja kavereille laihdutusprojektista, ihan senkin takia ettei tyrkytettäisi herkkuja turhaan.

Aluksi olivat kannustavia, ja monen suusta kuuli, että "minunkin pitäisi". No jostain syystä nyt laihdutukseni jatkuessa onnistunesti useamman viikon monia on alkanut silminnähden ärsyttää kevyt linjani, vaikka en tee sitä mitenkään numeroa - valitsen vain lautaselleni dieettini sopivan kokonaisuuden. Töissä parikin työkaveria on alkanut katsomaan aina annokseni ja hymyilevät ivallisesti. Kun muut syövät lounasbuffetin pizzaa ja minä syön esim. salaattia ja kanaa.

Olen laihtunut jo viisi kiloa, ja tarkoitus olisi laihduttaa vielä vähintään 3, maksimissaan 5kg.

Nyt puolivälissä tavoitte alkanut tämä "mitä sinä enää laihdutat" -jankkaus ja ruuan tyrkyttäminen. Vaikka edelleen olen ihannepainostani kaukana. Ja itselle se kokemus, että kilothan tulevat nopsaan takaisin jos palaan siihen vanhaan hälläväliä meininkiin.

Normaalipainoisena laihdutus pitäisi ilmeisesti pitää omana tietona. Vain todella läskin laihdutusta katsotaan hyvällö.

Eräs työkaveri sanoi, että olen jo todella laiha, eikä minun muka tarvisi laihduttaa (paino 65kg ja pituus 165cm). Eli joko ihmiset kateuksissaan valehtelevat tai sitten olen kropaltani optinen illuusio - vyötärönympärykseni on edelleen yli 80cm, eli ylittää terveyssuosituksen.

En ole syömishäiriönen ja kilot tippuvat rauhallista vauhtia. Eli toivon ettei tarvis selittää valintoja.

Antakaa ihmiset rauhassa laihduttaa, jos haluavat.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se kateus on. Valitettavasti.

Vierailija
22/27 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! Aloin itsekin noin kuukausi sitten kunnon laihikselle ja voin sanoa, että oon ihan hyvin onnistunut välttelemään ahmimisia ja muita, jotka oli oikeesti ongelma läpi yläasteen ja lukion. Ehkä stressistä. Oon jo pudottanut vähän painoa!

Oon ennenkin yrittänyt laihuttaa, mutta ne ihmisten reaktiot kun kerroin saivat mut luovuttamaan tosi nopeasti. Lannisti ja tuntu kuin kukaan ei haluais, että pystyisin nostaa omaa elämänlaatua. Tuntu ihan hirveeltä. Nytpä en aio kertoa kellekään vaan laihduttelen "salaa" :D Jos huomaavat niin huomaavat, en enää sano tästä kellekään mitään. Haluun elää häpeilemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä välillä iloitsee, että velat on maksettu ja luottotiedot palautuneet niin heti siihen kommentoidaan, että nyt voitkin taas alkaa ottamaan pikavippejä. 😏 Suomalaiset haluavat muiden epäonnistuvan.

Suomalaiset ovat maailman ilkein, katkerin ja kateellisin kansa. Oikein parasta A-luokkaa.

Vierailija
24/27 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kommentoin aina kaikkien muiden lautasia: taasko otatte pitsaa, mä oon huolissani teidän linjoista jne. 😅

Mielenkiintoista muuten, miten eri mallisia ihmiset ovat. Itse olen 167 cm ja 64 kg, vyöträön ympärykseni on 62 cm, lantio toisaalta 95 cm eli vahva päärynävartalo, mutta salilla treenattu peppu. En koe itseäni millään tavalla lihabaksi ja sinun mitoilla unohtaisin laihduttamisen, keskittyisin terveellisiin elämäntapoihin ja liikuntaan, jolloin keho kiinteytyy kauniiksi.

Vierailija
25/27 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse se ruoka omaan suuhun tungetaan,kenenkään pakottamatta.

Taas joku vaan hakee syytä lopettaa  laihis ja palata takas ahmimaan.

Vierailija
26/27 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistapa sinä katkera ämmä vaan pitkä paska. Eihän ap ole mitään tekosyytä etsinyt, hänhän haluaa jatkaa laihduttamista, mutta muut ihmiset yrittvät sabotoida sitä.

Vierailija
27/27 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei tarkoita sitä, että henkilö ahmii. Idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme