Älkää menkö ensi kesänä kenenkään mökille kutsumatta ("kun tässä lähistöllä nyt ajellaan")
Pahinta on, jos mennään jonkun mökille, kun itsellä sellaista ei satu olemaan. Tuosta noin vaan mennään ja odotetaan tarjoilua puolelle tusinalle räkänokkia, joilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Perheen "isäntä" istuu paskaisilla housuillaan sohvalle ja omii kaukosäätimen.
"Grillattaisko?" Grillattavaa ei ole mukana, mutta talon väeltä varmasti löytyy.
Joo ei.
Kommentit (63)
Kutsumattomien mökkivieraiden varalle kannattaa jättää raskasta ja ikävää tekemistä (esim. veden kantoa, halkojen hakkaamista, laiturin siirtoa jne.) ja pyytää kutsumattomia vieraita tekemään ne tai ainakin osallistumaan niihin. Itse voit sitten toimia lähinnä seurustelu-upseerina vieraidesi paiskiessa hommia. Kutsumattomia yövieraita puolestaan voi ilahduttaa tyhjään tulitikkuaskiin laitetulla ampiaisella. Tämän tulitikkuaskin piilotetaan johonkin sopivaan paikkaan, missä yövieraat nukkuvat.
Vaikea ymmärtää tuota kauhistusta vieraista jotka syö isäntäväen ruoat.
Semmosta se on kun on karjalaiset sukujuuret ja tottunut vieraanvaraisuuteen.
Vieraille laitetaan ja tarjotaan.
Myöhemmin olen kyllä oppinut, että on niitäkin jotka kutsuvat sinne hornantuuttiin mökilleen, mutta puputtavat itse salaa eivätkä tarjoa. Pahimmassa tapauksessa tuomisetkin piilotetaan sinne pohjattomaan kaappiin myöhemmin syötäväksi.
Oli tosi kiva lähteä jatkamaan viiden tunnin matkaa suolet kurnien tämmösestä paikasta.
Kun ei niitä ravintoloitakaan ole pienempien teiden varsilla.
Vaikea käsittää miten itaria jotkut on, kun itse tyhmänä laittaa herkkuruoat, viinit ja kakut, milloin vieraita on.
Ai tämmösiäkö ne mökeille väkisin tuppaajat on? Ei ihme, etten osannut kuvitella.
En nimittäin tunne kyseisenlaisia ihmisiä kuin sketseistä.