Älkää menkö ensi kesänä kenenkään mökille kutsumatta ("kun tässä lähistöllä nyt ajellaan")
Pahinta on, jos mennään jonkun mökille, kun itsellä sellaista ei satu olemaan. Tuosta noin vaan mennään ja odotetaan tarjoilua puolelle tusinalle räkänokkia, joilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Perheen "isäntä" istuu paskaisilla housuillaan sohvalle ja omii kaukosäätimen.
"Grillattaisko?" Grillattavaa ei ole mukana, mutta talon väeltä varmasti löytyy.
Joo ei.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on joka viikolla pari mökkivierailua ja viikonloppuisin menen teltan kanssa puolituttujen mökeille.
Vien aina tuliaiseksi Marie-keksipaketin.
Onneksi on hyvä auto, niin jaksaa ajaa pitkin Suomea!
Ymmärrän, että yritit olla hauska.
Tulemme kesäkuussa taas lomalla käymään, syödään ja saunotaan pistäkää tällä kertaa kaljat kylmään ajoissa.
Pena & Ritu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on joka viikolla pari mökkivierailua ja viikonloppuisin menen teltan kanssa puolituttujen mökeille.
Ymmärrän, että yritit olla hauska.
Ymmärrän, että tarkoitit olla ilkeä, kun kerroin kesänviettotavoistani.
En tuo teille Marie-keksejä.
En todellakaan tule. En tiedä juuri mitään vastenmielisempää kuin mökkeily.
Tyhmä aloitus, sehän just on parasta kesässä: kiertää tuttavien ja sukulaisten mökkejä. Jos sulla on varaa mökkiin niin eikö muka ole varaa kestittää ja majoittaa meitä vieraita esim viikon ajan, kitupiikki?
Vierailija kirjoitti:
Tulemme kesäkuussa taas lomalla käymään, syödään ja saunotaan pistäkää tällä kertaa kaljat kylmään ajoissa.
Pena & Ritu
Irmeli ja Rape sai viime kesänä liukkaan lähdön! Ette varmasti halua kokea samaa.
Samaa mieltä. Joka kesä noita tuttavia mökille eksyy.
Ei tulisi mieleenkään. Jos haluan mökkeillä niin vuokraan mökin kaikilla mukavuuksilla.
En tosiaankaan halua notkua muiden nurkissa ja syödä kertakäyttölautasilta rasvaista 5 centin makkaraa ja juoda lämmintä kaljaa. Ja kaiken kruunaa paskan hajuinen kärpäshuussi...ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on, jos mennään jonkun mökille, kun itsellä sellaista ei satu olemaan. Tuosta noin vaan mennään ja odotetaan tarjoilua puolelle tusinalle räkänokkia, joilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Perheen "isäntä" istuu paskaisilla housuillaan sohvalle ja omii kaukosäätimen.
"Grillattaisko?" Grillattavaa ei ole mukana, mutta talon väeltä varmasti löytyy.Joo ei.
Ei tuollaisia ihmisiä ole olemassa. Tyyppillisesti mökkiläiset anelee kaikkia ketkä jaksaa kuunnella käymään siellä perämetsässä sijaitsevalla homeisella mökillään. Ketään ei vaan kiinnosta.
"Rape" kurvasi Skodallaan viime juhannusaattona mökkimme pihaan, kun olin juuri menossa saunaan vain pyyhe päällä. Saunan lähistöllä on myös huussi ja huusin porukoille (kolme veemäistä kakaraa ja yksi sylivauva), että elekää tulko, kun myö ollaan kaikki mahataudissa!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Joka kesä noita tuttavia mökille eksyy.
Eksyy = 5 vuotta aneltu käymään jonka jälkeen perheen äiti pakottaa perheen vierailemaan mökillä jonne kukaan ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä aloitus, sehän just on parasta kesässä: kiertää tuttavien ja sukulaisten mökkejä. Jos sulla on varaa mökkiin niin eikö muka ole varaa kestittää ja majoittaa meitä vieraita esim viikon ajan, kitupiikki?
Olen ottanut pankkilainaa reilusti ja tehnyt niska limassa töitä töissä lainan eteen ja mökillä mökin eteen ja en taatusti sen vuoksi että siellä kaukaisia sukulaisia tai tuttavia pitäisin. Lähisukua, rakkaita sellaisia ja ystäviä kyllä kutsun mielelläni.
Voitte mennä vaikka kunnan pellolle punkkien sekaan telttailemaan. Toinen vaihtoehto on vuokrata se mökki ihan omalla rahalla.
Siis kuka ihmeessä kertoo läheisilleen missä oma mökki on?
Mun oma äitikään ei tiedä missä asun (asuinkunnan tietää, osoitetta ei), saatika mökkiä pidän..
Kyllä minä käyn tuliaisten kanssa pistäytymässä....mutta vain jos kutsutaan.
Juu en tule. Vietän lomani Välimerellä ja kesäviiikonloput kaupungissa. Ei tulisi mieleenikään lähteä jonnekin hyttysten syötäväksi ja ulkohuusin tai jonkun karmean ”kuivakäymälän” armoille. Hyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Grillattaisko?" Grillattavaa ei ole mukana, mutta talon väeltä varmasti löytyy.Joo ei.
Ei tuollaisia ihmisiä ole olemassa. Tyyppillisesti mökkiläiset anelee kaikkia ketkä jaksaa kuunnella käymään siellä perämetsässä sijaitsevalla homeisella mökillään. Ketään ei vaan kiinnosta.
Ikävä kyllä tuollaisia ihmisiä on olemassa. Mutta en kutsu sinua meidän mökille niitä katsomaan, sillä on ihan omaksi tarpeeksi vieraita norkoilemassa.
MInä jouduin aikoinaan kestitsemään kahta kyläluutaa hirveässä raskauspahoinvoinnissa, keitin kahvia ja oksensin välillä ämpäriin. Hirveä valitus kun ei ollut kahvin kanssa mitään ja oksennus haisi.. mitäs tunkivat ilmoittamatta! Sitten mies tuli soutamasta ja hätisti kutsumattomat vieraat pois.
Ja jos joku nyt miettiin, miksi joku menee mökille vaikka raskaana ja oksettaa: mukava viileys ja rauha.