Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1941/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä, joilla on jatkuvasti myynnissä uusia ja käyttämättömiä ihovoiteita ja muita. Ostaako ne valtavan kasan jostain alennusmyynnistä, vai onko siinä jotain epäilyttävää? 

Niillä on Kelan maksari apteekkiin ja ottavat sillä kaiken minkä saavat. Joihinkin ihosairauksiin voi olla voiteisiin resepti, vaikka muuten olisivatkin käsikauppatuotteita.

Vierailija
1942/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei postiteta painon mukaan, vaan lähetyksen koon. Isokokoisen pöytätuulettimen postikulut on 10,90.

No tuo kertookin siitä, miten paljon olen postittanut: :D Enpä muista, milloin viimeksi lähetin jotain.

Luulisi tosin niiden kyselijöidenkin tietävän perushinnat, jos ostavat postitettua tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä, joilla on jatkuvasti myynnissä uusia ja käyttämättömiä ihovoiteita ja muita. Ostaako ne valtavan kasan jostain alennusmyynnistä, vai onko siinä jotain epäilyttävää? 

Niillä on Kelan maksari apteekkiin ja ottavat sillä kaiken minkä saavat. Joihinkin ihosairauksiin voi olla voiteisiin resepti, vaikka muuten olisivatkin käsikauppatuotteita.

Mulle ei ainakaan Kela ole korvannut mitään muuta kuin reseptilääkkeitä. Omilla rahoilla saa ostaa kipulääkkeet, vitamiinit jne. 

Ihmettelen, jos jollain on niin paha ihotauti että on resepti voiteisiin, mutta sitten myy ne voiteet. Luulisi että niille olisi käyttöä. 

Vierailija
1944/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei Suomessa muuten ole käsittääkseni minkäänlaista tinkaamiskulttuuria, niin en tiedä miksi sellainen on kuitenkin muuten pesiytynyt nettikirppareille. Möin 50 €:n pesukonetta - ilmoituksesta kului pari päivää, niin tuli viesti joka meni jota kuinkin, että jos hän huomenna hakee, niin onko 30 € sopiva hinta. No öö, ei - en minä huvikseni konetta hinnoitellut 50 euroon vaan se on se summa, jonka odotan saavani koneesta. Ilmoitus oli ehtinyt olla julki n. pari päivää, ja nyt jo pitäisi antaa 40%:n alennus. No, varmastikin hän odotti että heitän siitä välistä vastatarjouksen 40 euroa, mutta enpä ehtinyt sitä vaihtoehtoa edes ajatella, kun eräs toinen osti samana päivänä laitteen sillä hinnalla, millä pyysinkin. Ärsyttää, ettei mitään voi myydä ilman huolta, että joku pöliskö keksii kuitenkin hinnasta jotain huomautettavaa, ja pyrkii korjaamaan sitä itselleen suotuisammaksi.

Jotkut luulevat, että jos hakevat HETI niin saavat tuotteen huomattavalla alennuksella. Ihan kuin myyjä saisi siitä jotain erityistä etua.

Mullekin on käynyt näitä. Myyn jotain 20 eurolla. 

"Maksan 10 euroa mutta tulen heti hakemaan, sopiiko?"

"Laitapa sitä osoitetta niin tulen heti sinne." 

"Osoite? Auto on jo käynnissä. Ei tartte pitkään odotella." 

Ja nämä viestit aika lyhyen ajan sisään. Mieluummin odotan pari päivää, saanko tavarasta haluamani hinnan.

Huijari, joka aikoo myydä tuotteen itse kovemmalla hinnalla. 

Olen nähnyt samaa käytöstä fyysiselläkin kirpparilla. Tullaan kaivelemaan laatikoita jo ennen kuin on tavarat pöydässä. "Maksan tästä 5 euroa, voinko viedä suoraan kassalle?" Joskus olen joutunut sanomaan näille korppikotkille ihan suoraan, että odotat pöytään laittamista kuten muutkin. Ja ne vielä ottavat nokkiinsa ja julistavat, että tästä pöydästä en tule ostamaan mitään. Ihan sama mulle. 

Vierailija
1945/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ainakaan Kela ole korvannut mitään muuta kuin reseptilääkkeitä. Omilla rahoilla saa ostaa kipulääkkeet, vitamiinit jne. 

Ihmettelen, jos jollain on niin paha ihotauti että on resepti voiteisiin, mutta sitten myy ne voiteet. Luulisi että niille olisi käyttöä. 

Ihan normaaliinkin kuivaan ihoon voi saada aivan normikosteusvoidetta reseptillä. Ei tarvitse olla mikään erityinen ihotauti. Saa rasvan muutamaa euroa halvemmalla. Ehkä näitä sitten myydään eteenpäin.

Vierailija
1946/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin että hakija tulee hakemaan lampun klo 11.00 no klo 10.55 tuli viesti että voinko tuoda lampun 1 km päähän kaupalle. En päässyt viemää. Tuli viesti että tulee 11.20. no ei kuulunut 11.20 laittoi viestin 12.00 että tulee huomenna. Siihen vastasin ettei huomenna onnistu. En jaksa ymmärtää ihmisiä

Vierailija
1947/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa törmännyt samaan ohareita tekevään tyyppiin.

Eka kerralla vielä meni läpi, että joutui sairaalaan raskauskomplikaatioiden takia ja ei pääse nyt pariin viikkoon hakemaan. Sitten katosi kuin pieru Saharaan ja myin tavaran toiselle. 

Pari vuotta myöhemmin sama tyyppi kyseli toista tuotetta. Joutui taas sairaalaan kun raskauden takia tuli jotain komplikaatioita. En olisi nimeä muistanut, mutta kirjoitustyyli oli tasan sama. 

On tietysti periaatteessa mahdollista, että oli molemmilla kerroilla oikeasti raskaana ja jotain ongelmia, mutta aika epätodennäköistä. 

Vierailija
1948/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi :ssä myytiin meiltä varastetut neljä polkupyörää. Itse myyn huuto. netissä tavarani, sillä ostaja ja myyjä joutuvat ensin tunnustautumaan. Lisäksi pyydän rahat etukäteen ja saan paremman hinnan.

Vierailija
1949/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, kun myin häiden jälkeen koristeverhoa (tiedätte kai, sellaista jota käytetään kuvausten taustana) edulliseen hintaan Facebookin hääkirpparilla. Sain viikon aikana varmaan 15 yksityisviestiä, joissa kysyttiin "onko tämä vielä myynnissä", ja vastasin kaikkiin, että on. Sen jälkeen en saanut enää mitään vastausta keltään. Oli vähän kummallinen kokemus.

Vierailija
1950/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä saadaan.

Ystävä oli töissä Lumenella, mun sisko Estee Lauderilla, Amerikassa tosin, itse pidin blogia reilu 5 v sitten jne.

Kapselikoneita tuli aikoinaan paljon.

Myin ne ystäväni tunnuksilla Torissa. Hän asui Tampereella ja hänen luota haettiin. Ja monia muita yhteistyölahjuksia.

Niitä kapselikoneita oli taatusti yli 10

Vierailija
1951/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä saadaan.

Ystävä oli töissä Lumenella, mun sisko Estee Lauderilla, Amerikassa tosin, itse pidin blogia reilu 5 v sitten jne.

Myin ne ystäväni tunnuksilla Torissa. Hän asui Tampereella ja hänen luota haettiin. Ja monia muita yhteistyölahjuksia.

Mikä on kapselikone?

Vierailija
1952/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä saadaan.

Mikä on kapselikone?

Kahvinkeitin?

Vierailija
1953/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin juhlamekkoa, joka jäi käyttämättä. Merkkivaate. Maksoin alessa 70 euroa. Vaate oli siis uudenveroinen, vain sovitettu ja unohdettu sen jälkeen vaatekaappiin.

Pyysin siitä 30 euroa.

alkoi hirveä säätäminen, vedottiin alennusmyynteihin, että kympillä olisi pitänyt myydä.. Sitten yksi nainen vielä kysyi materiaalia, jonka olin toki maininnut ilmoituksessa. Laittoi viestin: "Polyesteria kesähelteellä?! Kuka haluaa hikoilla? EI KIITOS."

siis voi helvetti. Materiaali on juuri kätevä, koska ei rypisty, ja mekko oli väljää mallia, ei todellakaan hiosta. Harvemmin sen näköiset juhlamekot ovat puuvillaa.

Lopulta yksi alennusmyynteihin vedonnut tinkijä olisi halunnut kuitenkin hakea mekon sovitettavaksi ennen ostoa, siis kotiinsa. 

en suostunut, sama nainen oli sitten parin viikon vänkäämisen jälkeen tulossa ostamaan, mutta suostuisi maksamaan vain 15 euroa.

En myynyt. mekko odottaa edelleen uutta omistajaansa.  Kun tarpeeksi tulee säätöä, multa menee hermo ja mieluummin olen myymättä kuin myyn vänkääjälle, joka ei edes osaa tinkiä.

Tinkimistä ei aloiteta vaatimalla puolta halvemmaksi kuin pyyntö. Ei varsinkaan uudenveroisesta merkkituotteesta.

Vaatteen myyminen saattaa olla hankalaa. Kannattaa laittaa tarkat mitat niin ehkä joku innostuu :)

Olen myynyt aika paljonkin vaatteita. tämä mekko on vain jostain syystä ollut vaikea tapaus. Mitat toki oli laitettu ilmoitukseen, en nyt sitä tänne viitisinyt kopioida. Ja niitä voi kysyä enemmän, lisäksi sovittaminen meillä oli mahdollista.  

Vierailija
1954/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin aikoinaan huutonetissä ison määrän uutta kosmetiikkaa, kun olin ollut erään kotimyyntifirman konsultti, ja siis ostanut ne tuotteet ensin itse myyntiä varten. Myin ne halvemmalla kuin ovh, sillä lopetin hommat. Minulle tuli firmalta viestiä, että en olisi saanut myydä niin halvalla. ei heillä oikeasti ollut mitään lakiopillista syytä kieltää minua myymästä tuotteita, jotka olin heiltä ostanut. Nehän olivat silloin minun. Mutta yrittivät uhkailla. En ollut missään vaiheessa heidän työntekijänsä. 

(tämä siis vastauksena siihen,miksi jotkut myyvät uutta kosmetiikkaa isoja määriä.)

Vierailija
1955/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista on se, miten jotkut myyjät kuvaavat myytäviä tuotteitansa. Myydään nojatuolia tai lipastoa, jonka päälle on kasattu sekalainen röykkiö roinaa, mitkä eivät kuulu kauppaan. Jostain varaston perältä otetaan kuva pölyisestä huonekalusta, minkä päällä on tavarakasa. Eikö nyt sen verran voi kuvausta varten nostaa niitä rojuja syrjään, että myytävä tuote näkyy kunnolla? Samoin juuri oli myyntikuva savisista ja kuraisista kumisaappaista, houkuttelevaa, eikö? Ryppyiset vaatteet tai Ikeakassillinen mytyssä olevia lumppuja, toki ilmoitetaan, että ovat s-kokoisia, saavat myös ihme kyllä ostohalut sammumaan.

Ihmeellisiä ovat myös nämä oman elämänsä sisustusbloggaajat, jotka kuvaa koko asuntonsa (tietysti kaikki siistissä järjestyksessä ja täynnä blogeista tuttuja huonekaluja) ja sitten myytävä tuote on jokin pieni maljakko jossakin design hyllyn päällä. Eikö muuta foorumia ole esitellä sisustustaan kuin Tori??

Vierailija
1956/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa sitä, kun vanhat ihmiset pölöttää suurinpiirtein koko eläntarinansa kaupanteon yhteydessä. Nuoremmat hakee ostettavan tavaran ja kiitos hei.

Mä olen yli 60v enkä mäkään jaksaisi kuunnella muiden vanhojen ihmisten elämäntarinaa ja sairaskertomuksia. On ikävää että monet vanhat ihmiset ovat yksinäisiä mutta en silti halua alkaa seuraneidiksi tuiki tuntemattomalle ihmiselle.

Vierailija
1957/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti kirppistelyyn liity, mutta torin kautta tulee myytyä autoja jonkun verran. Ehkä pari kolme vuodessa. Vaihtelen siis aina omaa pirssiä sitä mukaa, kun loppuu omat taidot korjata tai haluan muuten vain vaihtaa tms. Käyntikuntoisina ja leimalla olevia kuitenkin aina myyn, tiedän milloin loppusijoituspaikka on  99% auton "varmoista ostajista" jättää tulematta sovittuna hakupäivänä ja kellonaikana, joko yrittävät tinkiä paikan päällä puolet hinnasta pois (mulla on aina tinkausvaraa 50-100e verran autosta riippuen, mutta en sentään 500 euron arvoista autoa, jonka hinnassa huomioitu mahdolliset viat, myy 250 euroon), vaatii auton tuontia 500km päähän niin, että joutuisin itse keksimään miten tulen kotiin takaisin tai haluaa varata auton tilipäivään. Ainiin, tai sitten kyseessä on pelkästään katalysaattoria haluavia ("puran sen puolestasi autoa vahingoittamatta!") tai 50 euroa tarjoavia romu-ukkoja tai niitä, jotka ei ymmärrä mitä ilmoituksessa lukee  - viimeksi naristiin sitä (tinkauksen ohella), kun ei ollut talvirenkaita mukana, vaikka nimenomaan kirjoitin ilmoitukseen, että vain alla olevat kesärenkaat.

Vierailija
1958/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tarjosimme ilmaiseksi hyväkuntoista vitriiniä. Ei kiinnostanut ketään.

Vitriineistä saisi tuunattua kaikkia ihanuuksia osaavissa käsissä! Kiitos ideasta. Kun teini muuttaa pois kotoa ja saan huoneen käyttöön niin taidanpa alkaa etsiskellä vitriiniä tuunattavaksi.

Vierailija
1959/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus kuin monella muulla eli postittaminen. 

Myin tuuletinta, sellaista pöydälle laitettavaa, mutta kuitenkin oli aika isokokoinen. Laitoin mitat ilmoitukseen ja merkinnän "vain nouto". Parikin ihmistä kyseli voisko postittaa, yksi asui samassa kaupungissa kanssani. Kyseltiin, paljonko maksaa postituskuluineen. Eihän niitä kuluja tiedä ennen kuin postittaa. Olisiko pitänyt mennä postitoimistoon sen tuulettimen kanssa, pyytää kassaa punnitsemaan ja sitten sanoa että joo en ole lähettämässä minnekään, ihmiset vaan kyseli postituskuluja. 

En luota vieraisiin ihmisiin niin paljon, että lähettäisin tavaran ja he maksaisivat vasta sen jälkeen. Senkin takia välttelen postitusta. 

Minä möin suksia ja sain monta ”voitko postittaa” -kysymystä. No en postittanut, mutta vein ostajalle kotiin toiselle paikkakunnalle, kun olin joka tapauksessa menossa siitä ohitse, ja he olivat valmiita odottamaan seuraavalle viikolle. Olivat kiitollisia, koska pienellä paikkakunnalla on kuulemma rajallinen tarjonta.

Vierailija
1960/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne varaajat:

Varaatko mulle 4e rihkamakorun, parin viikon päästä tulee lapsilisät, nyt ei ole yhtään rahaa.

Vastaan: kun lapsilisät tulee osta maitoa ja leipää, ei rihkam koruja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan