Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
121/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin sängyn ja ostaja sanoi voivansa hakea parin päivän sisällä kunhan saa peräkärryn järjestettyä. Sopi minulle. Yksi päivä sitten tuli viesti että kärry löytyi, tulee puolen tunnin kuluttua. Ei siis kysynyt että sopiiko että tulee puolen tunnin päästä, ilmoitti vaan että on nyt tulossa. Ihan kuin olisin vain päivät pitkät maannut kotona ja odottanut milloin tulee hakemaan sängyn! Onneksi olin juuri lähdössä töistä ja pääsin kotiin palvelemaan tätä sängynostajaa.

Toinen vähän samantapainen oli kun myin akvaariota ja ostaja olisi sen heti halunnut hakea. Akvaario oli siis vielä käytössä ja täynnä vettä (pitkään jos on tyhjillään menee silikonit huonoksi niin mielellään myydään käytöstä käyttöön). Ilmoitin etten mitenkään pysty heti alkaa tyhjentämään akvaariota kun olin taaperon kanssa kahdestaan kotona ja ehdotin että sovitaan joku päivä ja aika niin on kaikki valmiina. Ei sopinut, piti saada akvaario heti siltä seisomalta. Ilmoitti hakevansa akvaarion jostain muualta jos ei sitä minulta saa ja soittaa jos ei löydä muualta. Eipä kuulunut (onneksi) enää mitään, ilmeisesti sai kiireeseensä akvaarion jostain.

Ilmeisesti kun jotain laittaa myyntiin pitää jäädä kotiin odottamaan jos joku haluaa ostaa!

Vierailija
122/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin torissa ilmaiseksi akvaarioharrastuksen päätyttyä tarvikkeita, laitteita ja somisteita jne. Nainen joka haki tavarat, kertoili akvaariostaan, johon antamani tavarat ym. tulisivat ja vaikutti olevan mielissään, kun sai ilmaiseksi tarvitsemiansa. Antamani tavarat ilmestyivät muutaman päivän päästä toriin myyntiin ja ihan hyvään hintaan.

Naisten kenkiä myydessä sain puhelun mieheltä, joka tiedusteli, kuinka paljon kenkiä on käytetty. Toki olin kirjannut ilmoitukseen olivatko kengät jääneet käyttämättä tai niitä oli käytetty vain muutamasti. Soittaja oli kuitenkin kiinnostunut mahdollisimman paljon käytetyistä kengistä, mielellään lenkkareista, joissa olisi hikoiltu mahdollisimman paljon. Tälläisiä kun ei löytynyt, olisi ostaja ollut kiinnostunut myös likaisista sukistani.

Tämän puhelun jälkeen lakkasin ilmoittamasta puhelinnumeroani ilmoituksissa, enkä kenkiä sen koommin ole kaupannut.

Eräs huonekalun ostaja ihastui koiraani (joka ei siis myynnissä ollut..) kovasti ja istuutuikin muina miehinä lattialle rapsuttelemaan koiraa pitkäksi toviksi. Koira toki otti kaiken ilon irti tästä tilaisuudesta eikä ostajakaa turhaa kiirettä lähtemisessä pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myyntiin pienen kaapin. Nainen ilmoitti heti tulevansa sitä ostamaan. Hintaa pyysin 10€. No, ostaja tuli jalan ja kertoi asuvansa alle kilometrin päässä. Ihastui kovasti kaappiin ja halusi ostaa sen. Paha vain kun ei nyt ollut kyytiä. Lupasin heittää naisen ja kaapin kotiinsa, kun minulla oli iso farmariauto pihassa ja tiesin että kaappi mahtuu siihen. Autoin jopa kantamaan kaapin naisen kotiin sisälle. Sitten tämä ilmoittaa ettei hänellä ole rahaa ennen kuin lapsilisät maksetaan. Annoin tilinumeroni. Maksua ei koskaan tullut. Kyllä tunsin itseni tyhmäksi! Mutta toisaalta säästyi kaatopaikkamaksuilta. Turha se kaappi meille oli joka tapauksessa.

Vierailija
124/2608 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin Torissa parisängyn. Ostaja saapui myöhässä koko suvun kanssa. Olisi halunnut jäädä asuntooni odottamaan kyytiä. Yritti saada yöpöydät mukaan kauppaan. En suostunut. Ja passitin poppoon ulos odottamaan kyytiään, joka kaksi tuntia myöhemmin saapui. Huoh.

Vierailija
125/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei netissä, vaan ihan kirpparilla juuri pari päivää sitten. Etsin lapselle kumisaappaita, kun torista ei löytynyt sopivia sopivalla hinnalla postimaksuineen. Löysinkin kirpparilta yhdet ok-kuntoiset kumisaappaat hintaan 3,50e ja otin ne mukaani. Kun pääsin kassalle, myyjä alkoi kyselemään, mistä pöydästä otin ne saappaat ja hiukan ihmetellen kysymystä sanoin, etten katsonut numeroa, mutta kirpparin alkupäästä.

Tuli sitten ilmi siinä, että saappaissa oli kaksi lappua, joissa oli eri hinnat ja tässä 3,50e:n lapussa oli pöydän numero, jota heillä ei edes ollut. Toisessa lapussa hinta oli 8e ja lapuissa oli eri käsiala, kun niitä tutkittiin. Ilmeisesti myyjä oli ostanut itse kumisaappaat jostakin tuolla 3,50e:n hinnalla ja myi niitä nyt 8e:n hinnalla.

En sitten ottanut saappaita, kun olin ne tuon alemman hintalapun mukaan noukkinut, mutta kyllä jotkut sitten voivat olla röyhkeitä. Ja miten ihmeessä oli edes voinut jättää tuon lapun niihin, jos kehtaa tuolla hinnalla myydä itse uudestaan. 

Eihän siinä vanhaa lappua olisi ollut, jos olisi ne ostanut. Lappuhan irrotetaan kassalla. Veikkaan, että myyjä oli saanut lapselleen tavaraa sukulaiselta tai ystävältä, joka oli yrittänyt niitä ensin myydä jossakin toisella kirpparilla.

Vierailija
126/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti rahapula on vaivannut jo pitkään, miehen työttömyys.

Ollaan tyhjennetty kotia ja appivanhemmat ovat antaneet meille todella paljon tarpeetonta.

Välillä meni usko ohareiden kanssa, kun ne oli joka päiväisiä . Iloitsen nyt saat rahaa ja mitään ei tapahdukaan.

1 parhaista päätöksiä ikinä oli kysyä yhdestä kirppiksestä, jossa ei kovin hyvin mene, siis tyhjiä paikkoja mielettömästi, voisinko saada sieltä provikkapaikan.

Netissä täytän laput, haen laput kirppikseltä ja kotona liimaan laput ja vien sinne.

Helppoa ja toimii.

Jos joku varastaa, eipä oo paha juttu, kun kaikki on lähes arvotonta ja meille tarpeetonta.

Vierailija
127/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liikaa vaadittu, että työpäivän lomassa aaveeyyveilijät mainitsisitte siinä varausviestissänne, että ''olen töissä/matkalla töihin, laitan illalla/aamulla viestiä''.

En itsekään seuraa Facebookia tai sähköpostia 24/7 ja olen ottanut ilmoitukset pois päältä, mutta jos myyjä on laittanut ''pikainen haku'' tai ''myyn ensimmäiselle hakijalle'', niin onhan se nyt tökeröä vaan pistää av/yv ja kadota sitten päiväksi.

Vierailija
128/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttamassa kesällä ja tyhjennän taloa turhista tavaroista. Tähän mennessä olen ehtinyt laittaa vasta 5 ilmoitusta Toriin, ja olen jo täysin tympääntynyt ihmisiin.

Yksi mies teki kaksi oharia eikä sitten enää ottanut yhteyttä.

Minun pitäisi kuljettaa tavaraa ostajalle vaikka olen laittanut ilmoitukseen vain nouto.

Joku kysyy onko tavara vielä vapaana, vastaan parin tunnin sisällä, että on, mutta kyselijä ei enää reagoi. Käytöstavat ihan hukassa, ei veisi kuin pari sekuntia vastata että löysin jo muualta, ei kiinnosta enää.

Yhden muutaman euron jutun myyntiin meni kaksi päivää, 10 tekstiviestiä ja neljä sähköpostiviestiä.

Vierailija
129/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laitoin yhteen roskalavaryhmään tiedustelun jos jollain sattuisi olemaan ylimääräisenä erästä tarvitsemaani lankaa. Sain vastauksen, että eräällä naisella oli. Iloisena laitoin tiedustelua missä lanka on ja miten voisin noutaa. Lanka olikin n. 40km päässä kaupungista ja kiitin kohteliaasti etten pääse niin kaukaa hakemaan. Tästä laupias samarialainen otti nokkiinsa ja kommentoi ilmoitukseeni tökerösti miten niin kovasti apua huudetaan ja hyvää hyvyyttään kun on apua tarjoamassa pitäisi ovelle kuskata tavarat. Meinasin laittaa viestin, että en ole tällaista pyytänyt ja kuka idiootti olettaa että ajetaan 80km yhden vajaan lankarullan perässä, mutta pidin sormeni kurissa.

Vierailija
130/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, paljon yläpeukkuja on saaneet pari viestiä, joissa uhotaan tavaroiden viemisellä tekstiilijätteeseen tai kaatopaikalle.

Jos tavarat ovat niin hyväkuntoisia, että ne voisi myydä, ne kannattaa lahjoittaa esim. Pelastusarmeijalle. Vaatekeräyslaatikkoon on helppo viedä vaatteet muovipusseissa. Suoraan myymälään voi viedä muita tavaroita ja kerran muuton yhteydessä haettiin varmaan pakettiautollinen tarpeetonta tavaraa kotoa, ihan ilmaiseksi.

Keskituloisen ihmisen töissä saama palkka on yli 20 euroa/tunti. Vaikka kaupat menisi mallikkaasti, kuvaamiseen, kyselyihin vastaamiseen ja noudon odotteluun menee oma aikansa, jolle ehkä kannattaisi laskea tuntihinta. Hyväkuntoisten tavaroiden lahjoittaminen on minun tapani harjoittaa hyväntekeväisyyttä ilman, että siihen täytyy käyttää aikaa, joka on minulle arvokas resurssi. Eri asia tietysti, jos pitää tuollaisesta harrastuksesta tai on vaikka kotona aikaa viettävä työtön tai kotiäiti.

Vierailija
131/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei netissä, vaan ihan kirpparilla juuri pari päivää sitten. Etsin lapselle kumisaappaita, kun torista ei löytynyt sopivia sopivalla hinnalla postimaksuineen. Löysinkin kirpparilta yhdet ok-kuntoiset kumisaappaat hintaan 3,50e ja otin ne mukaani. Kun pääsin kassalle, myyjä alkoi kyselemään, mistä pöydästä otin ne saappaat ja hiukan ihmetellen kysymystä sanoin, etten katsonut numeroa, mutta kirpparin alkupäästä.

Tuli sitten ilmi siinä, että saappaissa oli kaksi lappua, joissa oli eri hinnat ja tässä 3,50e:n lapussa oli pöydän numero, jota heillä ei edes ollut. Toisessa lapussa hinta oli 8e ja lapuissa oli eri käsiala, kun niitä tutkittiin. Ilmeisesti myyjä oli ostanut itse kumisaappaat jostakin tuolla 3,50e:n hinnalla ja myi niitä nyt 8e:n hinnalla.

En sitten ottanut saappaita, kun olin ne tuon alemman hintalapun mukaan noukkinut, mutta kyllä jotkut sitten voivat olla röyhkeitä. Ja miten ihmeessä oli edes voinut jättää tuon lapun niihin, jos kehtaa tuolla hinnalla myydä itse uudestaan. 

Eihän siinä vanhaa lappua olisi ollut, jos olisi ne ostanut. Lappuhan irrotetaan kassalla. Veikkaan, että myyjä oli saanut lapselleen tavaraa sukulaiselta tai ystävältä, joka oli yrittänyt niitä ensin myydä jossakin toisella kirpparilla.

Jos käytössä on viivakoodilliset laput, ei lappuja kirpparilla irroiteta. Tai jos on varastettu tavara.

Vierailija
132/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.

Vierailija
133/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on tuntunut siltä, että kovin halpa hinta houkuttelee just kaikenlaisia kummallisia säätäjiä, jankkaajia ja vaatijoita. Ihan kuin sillä olisi vaikutusta. Kun laittaa hintapyynnön kohtuulliseksi, ei liian halvaksi, löytyy helpommin ne ostajat jotka oikeasti haluavat ostaa ja sitoutuvat kauppaan.

Vierailija
134/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.

Ei tarvitse vaivautua hakemaan sitä kahvipakettia, voit jättää tuotteet ostamatta. Ei ole sitten sitäkään vaivaa.

Vierailija
135/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse vaivautua hakemaan sitä kahvipakettia, voit jättää tuotteet ostamatta. Ei ole sitten sitäkään vaivaa.

Niin jätänkin, mutta ihmettelen kuka näitä ostaa.

Vierailija
136/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä klassinen. Myin käyttämättömiä rintaliivejä torissa, en olisi millään halunnut niitä heittää roskiin. Laitoin ilmoituksen ja meni noin 5 sek kun 55v mies olisi halunnut ostaa ne.

Toinen varasi laukun, haku sovittiin seuraavalle päivälle ja ilmoitti tunnin päästä että hänellä on mahatauti voiko hakea myöhemmin huomenna. Öö..

Vierailija
137/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitähän riittää. Torissa myynyt muutamaan otteeseen tavaraa, ja aina sama ralli. Varataan, kadotaan, vaaditaan tuomaan tuote kun ilmoituksessa selkeästi ilmaistu, että vain nouto. Hupivarailuja hupivarailujen perään. Kun aika on taas kullannut muistot, ja jotain pistän myyntiin, en varaile yhtään kenellekään yhtään mitään vaan ensimmäisen oven taaksen ilmestyjän kanssa pistetään kättä päälle kaupoista. Myös lastenvaatekirppareilla fb:ssä huomannut tämän "av yv oota kysyn mieheltä." En tunne yhtään ainoaa miestä, jota oikeasti kiinnostaa millaiset vaatteet vauvalla on päällä, mutta ilmeisesti sellaisia on, tai sitten ovat niitä rahakirstun vartijoita, että pitää kysyä lupa 1€ bodyn ostoon :D

Häiritsevin oli erään nojatuolin myyminen Torissa. Useita kuvia, mitat, maininta koirataloudesta, vain nouto. Onneksi en laittanut numeroani enkä tarkkaa osoitetta ilmoitukseen. Mies laittaa sähköpostia, haluaa ostaa tuolin. Kyselee kovin tarkasti, että minkälainen koira meillä on ja onko koira kotona, sisällä vai ulkona, onko miestä kotona jne. Siinä vaiheessa rupesi kylmäämään ihan tosissaan, kun ehdotteli, että tulee hakemaan minut, käydään pankkiautomaatilla hakemassa rahat ja sitten tehdään kaupat tuolista. Sanoin suoraan, että rahat tilille tai hakiessa käteen, mutta minua ei tarvita mihinkään automaatille mukaan. Intti vielä muutaman sähköpostin verran, ennen kuin luovutti. Sähköposti oli muotoa etunimi.sukunimi123@hotmail.com ja googlaamalla ei sen nimistä henkilöä löytynyt. Kunnon hyypiö.

Vierailija
138/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsevin oli erään nojatuolin myyminen Torissa. Useita kuvia, mitat, maininta koirataloudesta, vain nouto. Onneksi en laittanut numeroani enkä tarkkaa osoitetta ilmoitukseen. Mies laittaa sähköpostia, haluaa ostaa tuolin. Kyselee kovin tarkasti, että minkälainen koira meillä on ja onko koira kotona, sisällä vai ulkona, onko miestä kotona jne. Siinä vaiheessa rupesi kylmäämään ihan tosissaan, kun ehdotteli, että tulee hakemaan minut, käydään pankkiautomaatilla hakemassa rahat ja sitten tehdään kaupat tuolista. Sanoin suoraan, että rahat tilille tai hakiessa käteen, mutta minua ei tarvita mihinkään automaatille mukaan. Intti vielä muutaman sähköpostin verran, ennen kuin luovutti. Sähköposti oli muotoa etunimi.sukunimi123@hotmail.com ja googlaamalla ei sen nimistä henkilöä löytynyt. Kunnon hyypiö.

Tämän täytyy olla se sama, joka oli ostamassa multa runkopatjasänkyä (aiemmin tässä ketjuss). Kyseli koirat ja miehet, vaikutti kyllä jo siinä vaiheessa sen verran oudolta, etten vastannut mitään. 

Vierailija
139/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkein kirppistely kokemukseni oli facebook - kirpputorin kautta, minä itse ostajana. Oltiin sovittu myyjän kanssa tapaaminen hyvissä ajoin erään tietyn liikkeen edessä, jotta tehdään kaupat siinä. Minä sitten kuljin jalan paikalle, odottelin hyvän aikaa ja laitoin myyjälle viestiä, kun ei alkanut kuulumaan. Myyjähän oli sitten kyllä saman ketjun myymälän edessä, mutta ihan toisessa paikassa vaikka viesteissä oltiin tarkka paikka sovittu. Tämä sitten keksii ehdottaa että MINÄ tulisin sinne missä hän on, vaikka itse mokasi oman navigointinsa. Kerroin että en lähde matkaa enempää kävellen taittamaan kun itse olin oikeassa paikassa ja jo häntä vartonut. Lisäksi minun olisi sitten pitänyt kannella ostosta pitempi matka kaupungin halki kotiin... jäi se kauppa tekemättä.

Vierailija
140/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin naisten oma ongelma, miesten tavaroiden kanssa (työkoneet, isotkikin ja kalliitkin) ei mitään ongelmaa.....ikinä

-Varaus maksaa 100e/päivä, menettää jos ei hae/ota, 24h varaus 100e ja viikon varaus 700e, etukäteen

-Haku vain 08-10, odotus yliajalta 250e tunti 

-Hinta ilmoitetaan haettuna + toimitettuna (vaikka taxilla/kuriirilla/postilla/rekalla)

-Esim :Makita akkukone setti 800e haettuna ja  perille toimitettuna 1500e, saa itse päättää

Koskaan ei mitään ongelmaa kun kaikelle toiminnalle määritetään hinta ja asiakas saa itse päättää, ostaako, varaako, miten pitkäksi aikaa, hakeeko vai lähetetäänkö kotiin....oma valina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä