Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
161/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta  kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.

Vierailija
162/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.

Tämä on hyvä pointti. En ole ajatellut asiaa noin, mutta olet oikeassa. Mä olen kerran pyytänyt kahvipaketin, ja sainkin sen, mutta en pyydäkään enää :). Olen nähnyt sellaisiakin myynti-ilmoituksia, että pyydetään tiettyä vessapaperia Lidlistä. Hankalaa varsinkin heille, joilla ei ole Lidl lähellä. Karkottaa ostajia.

Voisin pyytää vessaparia., Varsinkin jos joku hakee tuotteen autolla. Autottomana olisi kiva saada isot paketit kotiin. Ei tarvitse ostaa, jos hinta ei miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei sattunut itselleni, mutta nauratti kun kaveri myi tavaroitaan muuton alta kirppreilla ja kirjoitti näistä nettikirppisten asiakkaista avautumispostauksen Facebookiin. Että ihan tosissaan jostain euron tavaroista tehdään varaus ja ollaan että ”täytyy vielä kysyä mieheltä lupa”, kaverini oli vastannut tälle henkilölle että jos et saa ilman miehen lupaa ostaa euron tuotetta niin vaihda hyvä nainen miestä! :D

Vierailija
164/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä

Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.

Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.

Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla. 

Tuon 

Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.

Mutta ehtii selata nettikirppareita ja tehdä sen varauksen?

Vierailija
165/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin antamassa isohkoa sohvapöytää facebookin kirppiksellä. Aika nopeasti yhteyttä otti ulkomaalainen mies. Kyseli missä sohvapöytä on, kerroin kaupunginosan. Kyselin milloin nouto onnistuu, sanoi että serkku hakee sohvapöydän. Alkoi kyselemään tarkkaa osoitetta ja kun en heti vastannut, alkoi käydä tungettelevaksi. Tiedustelin kuka sitä on nyt hakemassa ja antaako hän serkkunsa tiedot että voin hakijan kanssa sopia noudosta ja antaa sitten tarkemman osoitteen. Mies alkoi kyselemään asunko yksin ja onko poikaystävää. Kun en vastannut mitään, laittoi ahdistavia kuvia verisistä ruumiinosista (Googlen kuvahaun kautta napattuja). Selitteli että kuvat tulivat vahingossa. Estin tyypin ja laitan nykyään tavaraa myyntiin vain toriin ja miehen nimellä (vaikka siis olen nainen).

Hui! Kai ilmoitit poliisille?

Vierailija
166/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei sattunut itselleni, mutta nauratti kun kaveri myi tavaroitaan muuton alta kirppreilla ja kirjoitti näistä nettikirppisten asiakkaista avautumispostauksen Facebookiin. Että ihan tosissaan jostain euron tavaroista tehdään varaus ja ollaan että ”täytyy vielä kysyä mieheltä lupa”, kaverini oli vastannut tälle henkilölle että jos et saa ilman miehen lupaa ostaa euron tuotetta niin vaihda hyvä nainen miestä! :D

Tähän on luultavasti kaksi eri syytä: Joko miehen luvan kysyjä on oikeasti täysin riippuvainen miehen rahoista, eli on kotiäitinä ja omat tulot on lähellä nollaa ja tili siis yhteinen. Tämä henkilö todennäköisesti käyttää kaiken lapsenhoidolta ylijäävän aikansa roikkumalla kirppiksillä, joten jos joka päivä on ostelemassa paljon euron tuotteita, niin kertyyhän niistä pikkuhiljaa summia, vaikka pieniä olisivatkin. Lisäksi voi haalia tylsyyksissään kotiin tavaraa, jota kukaan ei oikeasti tarvitse.

Toinen (luultavasti todennäköisempi) vaihtoehto: Ei oikeasti haluakaan tavaraa, mutta käyttää miehen luvan kysymistä sopivana tekosyynä perua kaupat.

Vierailija
167/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä

Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.

Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.

Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla. 

Tuon 

Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.

Huom! Kätilöt, sairaanhoitajat, palomiehet ym. kiireisen vuorotyön tekijät: Voisitteko ystävällisesti laittaa av:n jälkeen viestiä myyjälle, että olette työvuorossa, mutta palaatte asiaan silloin ja silloin (ja mikäli kyse on nopeista kaupoista, niin sitten todellakin asap eikä kolmen päivän-viikon päästä), niin myyjä tietää, oletteko osto- / noutoaikeissa vaiko ette.

Vierailija
168/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä hankalasti postitettavaa esinettä. Laitoin ilmoitukseen isolla "VAIN NOUTO" ja kaupungin. Vähän ajan päästä sain viestin, että kai voin tuoda esineen n. 200 km päässä olevaan kaupunkiin. Totesin, etten todellakaan ja ostaja sanoi, että lähettää kummityttönsä hakemaan. Noin viikkoon ei kuulunut mitään ja kun laitoin viestin, sain kuulla, ettei kummityttöä kiinnosta hakea. Peruimme kaupat.

Tähän asti vielä ihan perussettiä, mutta noin viikko tämän jälkeen *sama* ihminen laittoi viestiä ja kysyi, onko esine kaupan. Vastasin, että on, jos nouto onnistuu, ei kulemma onnistunut. Tässä kohtaa sain kuulla nyyhkytarinan siitä, kuinka hän niin kovasti tarvitsisi tarvitsisi esinettä ja enkö mitenkään voisi joustaa ilmoittamistani ehdoista.

Vierailija
169/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan usein että kahvipaketti tai 10e hinta...ostaja voi itse valita.Mikä tuossa on ongelma?

Vierailija
170/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo osunut mitään superomituisia, mutta joitakin pieru saharaan -tyyppejä kyllä. Ne ärsyttävät, varsinkin, jos olen myymässä jotain tilaa vievää ja sellaista, josta pitäisi päästä eroon hetimiten, kuten jotain kaappia tms. joka lojottaa keskellä eteistä. Silloin ne nopeat kaupat on todellakin nopeat, en jaksa odottaa viikkoa, varsinkin, jos jonottajia olisi, mutta en uskalla heti ignoorata av:n tekijää.

Kerran harmitti, kun myin hyvin palvelleet rattaat jollekin hemmetin trokarille. Hän huusi kilpaa huutonetissä edullisia rattaitani, ja olisin niin halunnut myydä ne sille huudossa toiseksi jääneelle (profiilissa pelkkää positiivista, tällä ykköshuutajalla oli paljon neutraalia ja negaa), mutta sääntöjen mukaan mun oli pakko myydä eniten tarjoavalle. Ketutti, kun tiesin, ettei hän tule rattaita itse tarvitsemaan, koska oli ostelemassa vastaavia koko ajan, eli trokari oli.

Huutonetissä sain kerran neutraalin palautteen, vaikka kaupat oli sujuneet hyvin, annoin itse positiivisen palautteen jne., mutta tuotteesta puuttui inhimillisen virheen vuoksi muutama osa, jotka postitin omilla postimaksuillani heti perään. Hän kiitti lopuista osista, mutta ei vaihtanut palautetta positiiviseksi. Ketutti, koska se typerä neutraali kummitteli aina siellä mun palautteissa, kun kaikki muut palautteet oli positiivisia.

Vierailija
171/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin 70-luvun retropeiliä ja sain aika monta kyselyä missä kysyttiin jos saisi kympillä kun on niin kovasti peilin tarve. Vinkkasin, että palstalta löytyy monta peiliä kympillä, että senkun valitsee. En tiedä sitten millainen se peilin tarve oli kun sitkeimmät olivat sitä mieltä, että juuri tuollainen pyöreä piparkakkupeili olisi se oikea malli ja tosiaan, peilille olisi kova tarve. Just joo.

Vierailija
172/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei netissä, vaan ihan kirpparilla juuri pari päivää sitten. Etsin lapselle kumisaappaita, kun torista ei löytynyt sopivia sopivalla hinnalla postimaksuineen. Löysinkin kirpparilta yhdet ok-kuntoiset kumisaappaat hintaan 3,50e ja otin ne mukaani. Kun pääsin kassalle, myyjä alkoi kyselemään, mistä pöydästä otin ne saappaat ja hiukan ihmetellen kysymystä sanoin, etten katsonut numeroa, mutta kirpparin alkupäästä.

Tuli sitten ilmi siinä, että saappaissa oli kaksi lappua, joissa oli eri hinnat ja tässä 3,50e:n lapussa oli pöydän numero, jota heillä ei edes ollut. Toisessa lapussa hinta oli 8e ja lapuissa oli eri käsiala, kun niitä tutkittiin. Ilmeisesti myyjä oli ostanut itse kumisaappaat jostakin tuolla 3,50e:n hinnalla ja myi niitä nyt 8e:n hinnalla.

En sitten ottanut saappaita, kun olin ne tuon alemman hintalapun mukaan noukkinut, mutta kyllä jotkut sitten voivat olla röyhkeitä. Ja miten ihmeessä oli edes voinut jättää tuon lapun niihin, jos kehtaa tuolla hinnalla myydä itse uudestaan. 

Eihän siinä vanhaa lappua olisi ollut, jos olisi ne ostanut. Lappuhan irrotetaan kassalla. Veikkaan, että myyjä oli saanut lapselleen tavaraa sukulaiselta tai ystävältä, joka oli yrittänyt niitä ensin myydä jossakin toisella kirpparilla.

Ei läheskään kaikilla kirppareilla ole sitä lappua pois otettu, joista olen tavaraa ostanut. Lisäksi lapuissa oli aivan erilaiset käsialat, joten selvästi eri myyjä.

Vierailija
173/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Eihän siinä vanhaa lappua olisi ollut, jos olisi ne ostanut. Lappuhan irrotetaan kassalla. Veikkaan, että myyjä oli saanut lapselleen tavaraa sukulaiselta tai ystävältä, joka oli yrittänyt niitä ensin myydä jossakin toisella kirpparilla.[/quote]

Harvassahan nykyään tällaiset vanhanaikaset kirpparit on joissa lappu irrotetaan. 

Vierailija
174/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Tori.fi:ssä halvalla SpNa-valaisimen virtalähdettä ja kahta vähän käytettyä SpNa-lamppua. Virtalähde painoi useamman kilon, joten laitoin ilmoitukseen huomautuksen, että vain nouto käy. Ensimmäinen yhteydenotto tuli toiselta puolelta Suomea, joten kysyin mahdolliselta ostajalta sähköpostilla, milloin hän aikoi noutaa virtalähteen. Ei vastausta. Yritin soittaa hänelle, mutta keskus ilmoitti, että valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä. Soitin vielä seuraavana päivänä, mutta tuolloin keskus ilmoitti, että numero ei ole käytössä.

Lopulta sain virtalähteen myytyä nuorelle pitkätukkaiselle kaverille, joka haki virtalähteen ja lamput kotoani sovittuna aikana ja maksoi pyydetyn summan kolikoilla. 

Myin nettimarkkina.com:ssa sähkötupakkaa, joka oli tarkoitettu kuivien yrttien höyryttelyyn. Olin tarjonnut kyseistä laitetta myyntiin myös Tori.fi:ssä ja Huuto.net:ssä, mutta ne poistivat ilmoituksen sopimattomana. Ensimmäinen yhteydenotto tuli tekstiviestillä, jossa kysyttiin, voisinko postittaa tuotteen eräälle pienelle paikkakunnalle. Vastasin, että tietysti voin postittaa, jos ostaja maksaa postikulut, ja kysyin ostajan postiosoitetta. Ostaja kertoi maksavansa postikulutu ja antoi osoitteensa, mutta kysyi samassa viestissä, tuleeko mukaan jotain nesteitäi. Kun kerroin ostajalle, että kyseinen sähkötupakka on tarkoitettu vain kuivien yrttien höyryttelyyn, hän ilmoitti, että peruu kaupan. 

Lopulta sain sähkötupakan myytyä yliopisto-opiskelijalle, joka osti sen lahjaksi tyttöystävälleen.

Vierailija
175/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkein kirppistely kokemukseni oli facebook - kirpputorin kautta, minä itse ostajana. Oltiin sovittu myyjän kanssa tapaaminen hyvissä ajoin erään tietyn liikkeen edessä, jotta tehdään kaupat siinä. Minä sitten kuljin jalan paikalle, odottelin hyvän aikaa ja laitoin myyjälle viestiä, kun ei alkanut kuulumaan. Myyjähän oli sitten kyllä saman ketjun myymälän edessä, mutta ihan toisessa paikassa vaikka viesteissä oltiin tarkka paikka sovittu. Tämä sitten keksii ehdottaa että MINÄ tulisin sinne missä hän on, vaikka itse mokasi oman navigointinsa. Kerroin että en lähde matkaa enempää kävellen taittamaan kun itse olin oikeassa paikassa ja jo häntä vartonut. Lisäksi minun olisi sitten pitänyt kannella ostosta pitempi matka kaupungin halki kotiin... jäi se kauppa tekemättä.

Oliko kyseessä jokin ruokapaikka? Muistelisin nimittäin lukeneeni tällaisen tarinan Feissarimokista, jossa juurikin myyjä sähläsi ja oli väärän Hesen tai vastaavan edessä.

Vierailija
176/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tietämättömyyttäni ja sivistyksen vuoksi kysyisin, mitä kauppapaikkoja ovat tässä ketjussa mainitut lukuisat "nettikirpputorit"? Nämä, missä on käytössä "av" ja "yv".

Tuntuu olevan hirmu paljon vaikeuksia kaupankäynnissä ja niissä on ilmeisesti ostajina ja myyjinäkin melkoisia ihmisvätyksiä.

Itse käytän tori.fi -sivuja kaupankäyntiin. Ongelmia kaupankäynnissä aiheutuu kokemukseni mukaan tietynlaisista tuoteryhmistä. Esim. elektroniikka, olin ostamassa tai myymässä sitä, houkuttelee tosi eriskummallisia persoonia kauppakumppaneiksi. Enimmäkseen myymäni tai ostamani tavarat ovat liikkuneet kaikki ihan normaalisti. Oli kauppakumppani mies tai nainen, nuori tai vanha. Tosin vaatetukseen liittyvät tuotteet loistavat poissaolollaan kaupankäyntkohteistani. Huonekalujen kanssa ei ole ollut ongelmia.

Facebookin kirppis- ja roskalavaryhmiä. Yleensä vielä jonkun tietyn alueen (maakunta, kaupunki/kunta, kaupunginosa) omia ryhmiä, eli ärsyttää todella että sitten pyydellään kuskaamaan johonkin sadan kilometrin päähän.

Vierailija
177/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on luultavasti kaksi eri syytä: Joko miehen luvan kysyjä on oikeasti täysin riippuvainen miehen rahoista, eli on kotiäitinä ja omat tulot on lähellä nollaa ja tili siis yhteinen. Tämä henkilö todennäköisesti käyttää kaiken lapsenhoidolta ylijäävän aikansa roikkumalla kirppiksillä, joten jos joka päivä on ostelemassa paljon euron tuotteita, niin kertyyhän niistä pikkuhiljaa summia, vaikka pieniä olisivatkin. Lisäksi voi haalia tylsyyksissään kotiin tavaraa, jota kukaan ei oikeasti tarvitse.

Toinen (luultavasti todennäköisempi) vaihtoehto: Ei oikeasti haluakaan tavaraa, mutta käyttää miehen luvan kysymistä sopivana tekosyynä perua kaupat.

Siis saahan kotiäitikin tukia plus että mikä se mies on määräilemään vaikka lapsilisiä? Aika surkea on tilanne kyllä jos naisella ei ole euroakaan rahaa vaan kaikki on miehen takana, eikö tuo ole jo joku kotiorja silloin? Muistuttaa näitä ihmiskauppatilanteita joissa Kiinasta raahataan työntekijöitä ravintoloihin ja palkka kuluukin ”elinkustannuksiin”.

Toinen selitys onkin se todennäköinen, kyllä sen nyt ymmärtää mutta onhan se silti huvittava että joku oikeasti viitsii sanoa että tarvitsee miehen luvan vaikka olisikin tekosyy.

Vierailija
178/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kolmaskin syy, jos on kyse isokokoisesta tavarasta jota en itse jaksa kantaa. Pitää siis kysyä mieheltä lupaa, että hän lähtee tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan hakemaan ja kantamaan tuotetta. Ja koska tekee vuorotöitä, en ikinä muista niitä ulkoa.

Vierailija
179/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kolmaskin syy, jos on kyse isokokoisesta tavarasta jota en itse jaksa kantaa. Pitää siis kysyä mieheltä lupaa, että hän lähtee tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan hakemaan ja kantamaan tuotetta. Ja koska tekee vuorotöitä, en ikinä muista niitä ulkoa.

A) isokokoinen tavara jota vain raavas mies jaksaa kantaa lähtee eurolla? Aika epätodennäköistä

B) lupa ei ole mikään suostumus siihen että lähtee kantamaan, silloin sanotaan että ”pitää kysyä voiko mies tulla kantamaan” eikä että pitää kysyä lupa saako ostaa

Vierailija
180/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon 

Huom! Kätilöt, sairaanhoitajat, palomiehet ym. kiireisen vuorotyön tekijät: Voisitteko ystävällisesti laittaa av:n jälkeen viestiä myyjälle, että olette työvuorossa, mutta palaatte asiaan silloin ja silloin (ja mikäli kyse on nopeista kaupoista, niin sitten todellakin asap eikä kolmen päivän-viikon päästä), niin myyjä tietää, oletteko osto- / noutoaikeissa vaiko ette.

Vaikka olisi nopeat kaupat kyseessä, niin mielestäni ei silti ole liikaa pyydetty että malttaisi odottaa suunnilleen sen oletetun työpäivän ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme