Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1181/2608 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta itsestäni tuli omituinen tapaus tässä mahdollisesti. Huutonetistä huusin kahvinkeittimen läheltä samasta kaupungista ja myös maksoin sen huutohinnan heti, jotain 12 euroa. Laitoin viestiä myyjälle, että voin noutaa, ei tarvitse postittaa. Mies vastasi, että ei tarvitse hän kyllä tuo sen ja sovittiin ilta kun olen kotona. Okei, hyvä homma ajattelin, vaikka keitin oli vain parin kilometrin päässä.

Pari tuntia odotin, eikä myyjä tullut, ja vastasi viesteihin, että tulee myöhemmin. Viestitti sitten joskus myöhään, että ei ehtinyt ja sovittiin uusi aika usean päivän päähän. Toistin tarjoukseni, että voin noutaa vaikka heti. Mutta ei käynyt. Olin jo vähän näreissäni, koska olisin jo keittimen halunnut.

Ja taas kävi tuonnin kanssa sama kuvio. Käytin illan kotona odottaen. Nyt on siis mennyt ostosta jo melkein kaksi viikkoa. Nyt ilmaisin painokkaasti, että noudan sen. Mutta ei käy, hän on taas matkoilla tms.

Siinä vaiheessa tulin siihen tulokseen että myyjätyyppi on joko idiootti tai joku narsistihuijari vedättäjä. Koska en halua olla kumpienkaan kanssa missään tekemisissä laitoin viestin, että en tarvitsekaan vekotinta, eikä tarvitse tuoda eikä tarvitse rahaa palauttaa ja valehtelin, että sain paremman muualta. Sieltä tulee joku viesti "Olisin minä tuonut". Laitoin huutonettiin neutraalin palautteen ja otin takkiin sen 12 euroa. Olin varma ettei hän rahaa palauttaisi ja tuo oli minulta ainut järkevä päätös oman mielenrauhani takia. En olisi kyseistä keitintä jaksanut katsella kuitenkaan tämän jälkeen enkä tosiaan halunnut tuota matoa tavata edes ohimennen rappukäytävän ovella.

Vierailija
1182/2608 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Torin kautta lastenpyörää, perus-Bilteman pikkupyörä. Hintaa tais olla 10€. Joku mies laittoi viestin, hyvin ystävällisen, hän mielellään ostaisi. On etsinyt vastaavaa lapselleen ja ilahtui, kun näin halvalla löysi. Toivotteli hyvät päivänjatkot jne. Mietin että onpas kohtelias mies, mielelläni myyn pyörän hälle.

Hän sitten töksäyttää, että voin tuoda pyörän sille ja sille parkkipaikalle noin 40 km päähän kotoani :D Olin sattumalta menossa kaverin luo lähistölle, ajattelin että jos tämän kerran.. Vastassa oli tyly ja yrmy ukko, ei tervehtinyt, vetäisi pyörän mun käsistä ja alkoi tutkimaan sitä kovakouraisesti. Pyöritteli ja nakkeli. Lopulta murahti jotain hyväksyvää, löi ryppyisen setelin mulle kouraan ja sanaakaan sanomatta lähti pyörä kainalossa pois. Ei kiitosta eikä heippaa. Ihan ei miehen yliystävälliset viestit ja todellisuus kohdanneet, mutta saipa himoitsemansa pyörän melkein kotiinkuljetuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/2608 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin painonnostotangon ja 45 kg levypainoja Torissa. Luonnollisesti laitoin ilmoitukseen: "Vain nouto". Ensimmäinen ostaja oli nimensä perusteella ulkomaalaistaustainen mies, joka kysyi, voisinko kuitenkin postittaa. Kun ilmoitin, etten postita noin painavaa ja hankalan mallista tavaraa, hän kysyi uudestaan, eikö postitus mitenkään onnistu. En ymmärrä, mitä hän kuvitteli. Ihan maalaisjärjen pitäisi sanoa, että postitus tulee kalliimmaksi, kuin uusien painojen ostaminen vai kuvitteliko kenties, että hän maksaa vain painojen myyntihinnan ja minä maksan postikulut, vaikka olin ilmoittanut, etten edes postita😮

Vierailija
1184/2608 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Toriin myyntiin Ikean yhden hengen runkopatjan. Ensimmäinen yhteyttä ottanut mies halusi välttämättä päästä kokeilemaan, miten sänky hänelle sopii, koska hän on kuitenkin omien sanojensa mukaan "163/70, iso komea karju siis". Sovin tapaamisen ja pyysin varmuuden vuoksi miespuolisen kaverini luokseni siksi aikaa. Ostajaehdokas ei kuitenkaan koskaan saapunut paikalle.

Samaa sänkyä havitteli myös nainen, joka viestitti, että "haluaisin ostaa näitä sänkyjä 2 kpl, kiitos." Vastasin hänelle, että mulla on kyllä vain yksi myynnissä...

Vierailija
1185/2608 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin huonekalun ja ilmoituksessa oli selvästi sen mitat korkeus x leveys x syvyys. Ostaja kysyy vähän ennen sovittua noutoa ”mahtuukohan se autoon?” Niiiiin! Mietin tovin mitä tuohon pitäisi vastata. En tiennyt mikä auto hänellä mahtaa olla, saati kyseisen merkin takaluukun kokoa. Kehotin mittaamaan mahtuuko. Kas kun ei itselleen tullut mieleen? Tuli kyllä hakemaan ja mahtui autoon, mutta kysymys nauratti pitkään.

Vierailija
1186/2608 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin painonnostotangon ja 45 kg levypainoja Torissa. Luonnollisesti laitoin ilmoitukseen: "Vain nouto". Ensimmäinen ostaja oli nimensä perusteella ulkomaalaistaustainen mies, joka kysyi, voisinko kuitenkin postittaa. Kun ilmoitin, etten postita noin painavaa ja hankalan mallista tavaraa, hän kysyi uudestaan, eikö postitus mitenkään onnistu. En ymmärrä, mitä hän kuvitteli. Ihan maalaisjärjen pitäisi sanoa, että postitus tulee kalliimmaksi, kuin uusien painojen ostaminen vai kuvitteliko kenties, että hän maksaa vain painojen myyntihinnan ja minä maksan postikulut, vaikka olin ilmoittanut, etten edes postita😮

Kyllähän se montakytä kiloa rautaa varmaan meneekin sellasella alle kympin postimaksulla niinkuin muukin kama jonnekin smart-lokeroon :'D

Vierailija
1187/2608 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin huonekalun ja ilmoituksessa oli selvästi sen mitat korkeus x leveys x syvyys. Ostaja kysyy vähän ennen sovittua noutoa ”mahtuukohan se autoon?” Niiiiin! Mietin tovin mitä tuohon pitäisi vastata. En tiennyt mikä auto hänellä mahtaa olla, saati kyseisen merkin takaluukun kokoa. Kehotin mittaamaan mahtuuko. Kas kun ei itselleen tullut mieleen? Tuli kyllä hakemaan ja mahtui autoon, mutta kysymys nauratti pitkään.

Tuli mieleen, kun itse kämppää katsellessani mietin ääneen että "onkohan tämä kämppä liian iso yhdelle ihmiselle?". Asuntoa esittelevä senhetkinen asukas vähän hämmentyneenä siihen, että "jaa, enpä tiedä".

Vierailija
1188/2608 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin painonnostotangon ja 45 kg levypainoja Torissa. Luonnollisesti laitoin ilmoitukseen: "Vain nouto". Ensimmäinen ostaja oli nimensä perusteella ulkomaalaistaustainen mies, joka kysyi, voisinko kuitenkin postittaa.

Minulle tuli mielikuva postinkantajasta, joka hikinorot otsaltaan valuen raahaa paketoituja levypainoja postilaukussaan. 

Vierailija
1189/2608 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin naisten farkkuja ja mainitsin että kerran päällä käyneet, eivät istuneet. Joku mies alkoi ensin kyselemään että mistä kohtaa ei istunut ja että sopiiko hänen päällensä. Vastasin että tuskin kun olen 150cm nainen, että minkä mittaiselle pitäisi mennä? Mainitsi että hän on 185cm/110kg ja kysyi, että haluanko tarkempia mittoja. Tähän en vastannut muuta kuin että "Otatko housut vai myynkö seuraavalle, kysyntää on" Sen jälkeen sain viestejä, joissa kyseltiin mm. onko housuja pidetty ilman alushousuja ja kuukautisten aikaan ja onko ulostetahroja ynnä muita häiriintyneitä kyselyjä. Tämän jälkeen hankin prepaid-numeron nettikirppiksiä varten.

Vierailija
1190/2608 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs n. nelikymppinen nainen myi tyttärensä vanhojentanssi-mekkoa varsin kohtuulliseen hintaan. Laitoin viestin "Olen kiinnostunut ostamaan mekon, sopisiko nouto päivänä X kellonaikaan Y. t.Etunimi Sukunimi." Sain vastaukseksi "Vammaiselle en tyttäreni mekkoa myy"

Minulla on kasvoissa näkyvä poikkeama mutta olen kyllä älyltäni ihan normaali (vaikken olisi, mitä se mekon myymisessä haittaisi??) 

Minulla on sen verran harvinainen nimi, että facebookissa ei (ainakaan tuolloin) ollut muita saman nimisiä, joten tämä myyjä oli ilmeisesti sieltä minut etsinyt ja suuressa älykkyydessään luokitellut vammaiseksi.

Vierailija
1191/2608 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lapselleni aikoinaan fb-kirppikseltä vaatesetin. Joku n. puoli vuotta tästä lisäilin muutaman kuvan eräästä kesätapahtumasta joka järjestettiin kirkon pihamaalla. Kuvissa näkyi lapseni tältä naiselta ostamani paita päällä. Sain vihaisia yksityisviestejä joissa nainen vaati poistamaan kuvat, ettei häntä leimata hihhuliksi kun siinä on "hänen tyttärensä" paita päällä. Vastasin, että paita vaihtoi kyllä omistajaa siinä kohtaa kun hän sai maksun siitä. Tämän jälkeen nimitti minua "uskis-huoraksi"

Vierailija
1192/2608 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin korvakoruja, sellaisia isoja ja roikkuvia, hintaa 4€. Joku nainen laittoi ilmoitukseen "av, kysyn mieheltä"

En ymmärrä miksi? Sille miehellekö ne osti vai täytyikö tuon hintaiseen ostokseen pyytää miehen lupa?

Vierailija
1193/2608 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin korvakoruja, sellaisia isoja ja roikkuvia, hintaa 4€. Joku nainen laittoi ilmoitukseen "av, kysyn mieheltä"

En ymmärrä miksi? Sille miehellekö ne osti vai täytyikö tuon hintaiseen ostokseen pyytää miehen lupa?

Yllättääkö se sinua, että jotkut naiset haluavat vielä tänä päivänä miellyttää miehiään?

Vierailija
1194/2608 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli nainen ostamaan kahta design-lamppua jotka olin laittanut halvalla toriin myyntiin. Mitään muuta minulla ei ollut myynnissä. Nainen saapui ajallaan, esittelin lamput hänelle ja hän sanoi ottavansa ne. 

Mutta sitten hän alkoi vaatia muita esineitä kotoani kaupanpäällisiksi tai ostettavaksi. Olisi esimerkiksi halunnut melkein kolmensadan veitsitukin lamppujen kylkeen ja maksaa melkein 900€:n pienestä sivupöydästä 50€.

Sanoin monta kertaa ettei mikään muu ole myynnissä/lähdössä tämän mukaan ilmaiseksi, mutta ei meinannut lähteä millään ulos. Lopulta sanoin että minulle on tulossa vieraita ja hänen täytyy lähteä, ottaako lamput vai ei?

No otti lamput sitten ja lähti viimein ulos. Oli meillä melkein puoli tuntia.

Vierailija
1195/2608 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli nainen ostamaan kahta design-lamppua jotka olin laittanut halvalla toriin myyntiin. Mitään muuta minulla ei ollut myynnissä. Nainen saapui ajallaan, esittelin lamput hänelle ja hän sanoi ottavansa ne. 

Mutta sitten hän alkoi vaatia muita esineitä kotoani kaupanpäällisiksi tai ostettavaksi. Olisi esimerkiksi halunnut melkein kolmensadan veitsitukin lamppujen kylkeen ja maksaa melkein 900€:n pienestä sivupöydästä 50€.

Sanoin monta kertaa ettei mikään muu ole myynnissä/lähdössä tämän mukaan ilmaiseksi, mutta ei meinannut lähteä millään ulos. Lopulta sanoin että minulle on tulossa vieraita ja hänen täytyy lähteä, ottaako lamput vai ei?

Tuliko taksilla ja oliko selkä rikki? Itselläni kävi samantyyppinen tapaus.

Vierailija
1196/2608 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en tiedä onko tää niin omituinen, mutta harmillisen usein törmää ostajiin jotka luulee että myyjä on jotenkin varakas, ja ei tarvitsisi itse jokaista euroa jonka tuotteesta pyytää :D

Hirveässä rahapulassa (kaikki loppu, ei ollut edes vessapaperia)  laitoin toriin myyntiin kaksi superleffalippua, mielestäni hinta oli ihan kohtuullinen kahdesta lipusta: yhteensä 20 euroa. 

Joku mies soitti ja kysyi että voisiko ostaa yhden lipun, että paljonko pyytäisin vain yhdestä lipusta. Vastasin että no 10 euroa. Miehen välitön vastaus oli "Saan eläkeläislipun hintaan 11,60" 

Sanoin sitten "aa okei, no ehkä sun kannattaa sitten mennä sillä." 

Sit alkoi vänkäämään että kuinka paljon alaspäin voin siitä 10 eurosta vielä mennä :D

ei tullut kauppoja. 

Pahinta käytöstä taitaa tulla, jos toinen osapuoli arvelee tavaraa myytävän rahan epätoivoisessa tarpeessa. Jotkut ihmiset vaikuttavat selvästi ajattelevan, että siinä he saavat tosi hyvän diilin kun voivat painostaa toista antamaan vaikka kuinka paljon alennusta saadakseen kaupat tehtyä että saisivat edes jotain rahaa.

Vierailija
1197/2608 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko taksilla ja oliko selkä rikki? Itselläni kävi samantyyppinen tapaus.

Ei. Tällä oli joku vanhemman mallinen, harmaa farkku-volvo. Selkää ei valitellutja iältään oli n. 50-60v.

Vierailija
1198/2608 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huivi, josta pidän mutta joka on käytössä osoittautunut hieman liian pieneksi. No, kerran satuin löytämään melko samanlaisen huivin nettikirppikseltä. Koska en halunnut toista liian pientä huivia, kysyin myyjältä, minkä kokoinen huivi on. Myyjä vastasi, että mitä mä oikein kyselen, eihän nyt huiveissa mitään kokomerkintöjä ole (ja varmaan tahollaan pyöritteli silmiään että mikähän blondi tätä huivia on ostamassa...) Lähetin hänelle vastaukseksi kuvan mittanauhasta. Ja huiviahan ei sit myyty mulle...

Vierailija
1199/2608 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin paikalliseen roskalavaryhmään vanhan , vähän rämän lipaston sekä pari vajaata purkkia maalia ja ilmoitin osoitteen josta  ne  voisi hakea takakuistilta (sukulaisen  talo jossa ei enää asunut ketään), että se saa joka hakee ekaksi. Meni muutama tunti ja minulle alkoi laittaa yv:tä raivostunut nainen, että täällä hän on  kipeän selän ja lipaston kanssa yksin pihalla, nokkonenjkin pisti pe""le ja nyt kantoapua sassiin ! Pahoitellen ilmoitin että olen 20 km päässä ja kiinni kotona lasten kanssa, tämän  jälkeen nainen raivosi kuvan kanssa sinne roskalavaryhmään. Pari päivää myöhemmin kun kävin katsomassa lipasto makasi nurmikolla säiden armolla, mutta maalipurkit sentään olivat kadonneet.

Vierailija
1200/2608 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin lasten kasvettua trampan ilmaiseksi torissa. Noutaja ilmoittautui heti, mutta aikataulut menivät ristiin, joten sovittiin että puran trampan ja jätän sen autotallin eteen noudettavaksi.

No tramppa olikin sovitusti kadonnut työpäiväni aikana. Kuten oli myös lehtipuhaltimemme. No mieshän sitten kotiin tultuaan katseli kameroista ja näiden trampan noutajien mukaanhan se lehtipuhallin lähti. Ei ollut kyse vahingosta koska hakivat sen ihan eri paikasta kuin trampan. Yritin soittaa pari kertaa ilman vastausta ja naputtelin sitten viestin, jossa ilmoitin että menemme aamulla tekemään videon kera rikosilmoituksen jos puhallin ei palaudu. Jossain vaiheessa illan/yön aikana joku oli sitten käynyt viskaamassa sen pihatiellemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi