Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
921/2608 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse lähinnä vain Huuto.netiä, kun siellä on se palautteenantomahdollisuus/-velvollisuus sekä ostajalla että myyjällä.

Tuo karsii kaikki epämääräiset ja epäluotettavat ostajat sekä myyjät hyvin tehokkaasti pois, kun palautteista heti näkee, että onko tyypillä vain positiivista palautetta (eli paljon onnistuneita kauppoja), vai useita negatiivisia palautteita (eli ohareita tai muuta ihmeellistä toimimatonta kaupanteossa).

Hyvin on toiminut tähän asti, ja mulla on varmaan ainakin 1500 onnistunutta kauppaa tehtynä (ostoja ja myyntejä molempia.lähes yhtä paljon). Ongelmia tuolla Huutiksessa todella vähän, kun vaan on tarkkana palautteiden kanssa.

Suosittelen :) - ja siis tsekatkaa ne palautteet ennen kuin myytte tai ostatte!

Varmaan Tori ja muutkin paranisivat (tai siis kaupantekijöiden luotettavuus paranisi), kun niihin lisättäisiin joku vastaava palautemekanismi.

Vierailija
922/2608 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin muutama vuosi sitten Ebayn kautta suht usein pvc-/faux leather -vaatteita (enimmäkseen housuja/leggareita) ja monessa ei ihan sitten koot mätsännyt huolimatta ilmoitetuista mitoista. Laittelin näitä sitten Toriin myyntiin. Joku sitten pisti tekstiviestiä, että vieläkö on myymättä, kyseli tarkempia mittoja, venyykö, minkämuotoisen päälle sopisi parhaiten yms. ihan normaalia. Vastailin ja selvisi sitten rivien välistä, että kyseessä on mies ja kyselee itselleen. Eihän siinä mitään, jatkoin vastailua asiallisiin kysymyksiin, mutta ajan myötä alettiin tekstailla ihan muuten vain arkisiakin asioita ja välillä sitten meni aiheet seksiasioihin. Vastailin, ei siinä mun mielestä oo mitään outoa, oli ihan asiallinen niissä aremmissakin asioissa ja sen kanssa muutenkin juttu luisti ja huumori osui yks yhteen :D Mies lisäksi osti kaiken mitä aina möin, mutta kun viestittely alkoi lopulta mennä ihan pommittamiseksi, niin lopetin vastailun. Edelleen laittaa ehkä puolen vuoden välein viestiä, että mitä kuuluu, saatan vastata, mutta usein en, koska alkaa heti pommittamaan. Ihan hauska tapaus, ei koskaan vinkunut kuvia minusta tai udellut omaa elämäntilannetta, kysellyt nähdäänkö tms., vaikka seksiin liittyvistä asioistakin oli puhe.

Tosi outoa minusta alkaa juttelemaan seksijutuista tuntemattomien kanssa kännykällä. Tajuat varmaan, että sun puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen avulla susta luultavasti löytyy esim facebook-profiilia, harrastusjuttuja, työpaikka tms tietoja tavalla tai toisella. Vain jos olet väärällä nimellä ja nimettömällä sähköpostilla torissa ja numerosi on prepaid, niin ei löydä tietoja.

Mulla oli kerran uudet (merkki) bikinit myynnissä torissa ja siihen aikaan mulla oli vielä puhelinnumero ilmoituksissa. Mulle soitti mies, joka halusi ostaa ne "valokuvaustarkoitukseen". Siinä kohtaa olin vielä ihan että ok, itse en valokuvausta harrasta mutta ne olivat kyllä kauniit ja voimakkaan väriset että ehkä niitä tarvitaan johonkin kuvauksiin. Mies kyseli kuitenkin jankuttamalla sitten asioita kuten, onko näitä käytetty, minkä kokoisella, olisiko minulla muita "housuja" myytävänä (en meinannut tajuta että mitä hän tarkoitti housuilla, sillä minulla oli paritkin housut eli vaikka merkki tuulihousut ja merkkifarkut myynnissä), ja halusi ostaa noudolla eli että olisimme tavanneet kaupassa tai puistossa ja hän olisi saanut ne. No aika pian minulla alkoi hälytyskellot soimaan ja sanoin tiukasti että rahat tilille etukäteen ja postitus on ainoa vaihtoehto. Sanoi palaavansa asiaan, ei palannut koskaan (onneksi) ja heti puhelun jälkeen poistin ilmoituksen, heitin bikinit roskiin (sääli), ja poistin puhelinnumeroni kaikista ilmoituksistani ja muutin asetuksista niin, ettei numeroani ikinä näy ilmoituksissa. Minulla on onneksi väärä nimi tori tilillä, mutta tämän jälkeen vaihdoin sen muille näkyvän nimen vieläpä miehen nimeksi. Ja sähköpostini on vain sukunimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/2608 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan tähän oman mokani. Ostin Facen kirppiksen kautta nuorelta naiselta pari vaatetta. Sovimme treffit ja olin paikalla oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Näin autosta jo naisen seisovan muovipussi kädessä tien varressa, kaikki kunnossa siis. Kun kaarsin autolla naisen luo, auton keskikonsolissa olleista maksuun varatuista kolikoista osa tippui auton konsolin sisään. Pysähdyin nuoren naisen luokse ja tunsin itseni todella idiootiksi selittäessäni, että kyllä minulla kaikki rahat oli, mutta tuonne auton keskikonsoliin vieri pari euroa, enkä saa niitä ulos. Nuori nainen otti tilanteen huumorilla, mutta minua hävettää vieläkin. 🙈

Vierailija
924/2608 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta tavaroita varanneilla on ilmeisesti keskimääräistä huonompi tuuri, sillä hämmästyttävän moni on aina joutunut sairaalaan kun tuote pitäisi noutaa.

Joo, tätä sattuu usein! :D

Tai sitten tulee yllättäin mystinen maha-/kuumetauti. Näin kävi minun kaupoissani viimeksi tällä viikolla... Ostaja oli ensin innoissaan ja varmana ostamassa & hakemassa - mutta kun aloin kysellä, että milloin hakisi, niin sitten alkoikin ihme kiertely ja jahkaus. Lopulta, kun tivasin jo tiukemmin, että aikooko ollenkaan hakea varaustaan, niin yhtäkkiä iski outo kuumetauti, ettei nyt päsekään hakemaan ainakaan ihan lähiaikoina.

Ymmärtäisin, jos vaikuttais oikeasti kiinnostuneelta ja varmalta ostajalta, ja sitten tulisi oikeasti kipeäksi: sellanen ihminen yleensä vastailee kuitenkin edelleenkin siihen malliin, että haluaa hakea tuotteen heti, kunhan vain suinkin paranee. Tämä jätti kuitenkin koko homman auki tuohon lauseeseeen, ettei "ainakaan ihan lähiaikoina pääse".

Yhtenä keväänä olin sopinut yhden tori.fi-myyjän kanssa, että ostan häneltä vielä lisää korvasieniä. Sanoi menevänsä viikonloppuna metsään ja laittavansa ninulle viestiä, kun sienet on haettavissa. Viestiä ei kuulunut viikonloppuna vaan vasta seuraavan viikon puolivälissä. Kun menin hakemaan sienet, kertoi hän olleensa viikonloppuna kipeänä. Ei siinä mitään, mutta minäkin olin ollut kipeänä, ja onneksi toipunut juuri silloin, kun sienet piti hakea.

Laitoin sitten vain viestin, että tosi harmi kun sairastuit, ja toivotin mahdollisimman pikaista paranemista... Mutta puhalsin kaupan osalta pelin poikki hänen kohdaltaan. - Varmaan siellä tuli ihmeparaneminen heti tuon minun viestin jälkeen! ;) :D

Vierailija
925/2608 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin muutama vuosi sitten Ebayn kautta suht usein pvc-/faux leather -vaatteita (enimmäkseen housuja/leggareita) ja monessa ei ihan sitten koot mätsännyt huolimatta ilmoitetuista mitoista. Laittelin näitä sitten Toriin myyntiin. Joku sitten pisti tekstiviestiä, että vieläkö on myymättä, kyseli tarkempia mittoja, venyykö, minkämuotoisen päälle sopisi parhaiten yms. ihan normaalia. Vastailin ja selvisi sitten rivien välistä, että kyseessä on mies ja kyselee itselleen. Eihän siinä mitään, jatkoin vastailua asiallisiin kysymyksiin, mutta ajan myötä alettiin tekstailla ihan muuten vain arkisiakin asioita ja välillä sitten meni aiheet seksiasioihin. Vastailin, ei siinä mun mielestä oo mitään outoa, oli ihan asiallinen niissä aremmissakin asioissa ja sen kanssa muutenkin juttu luisti ja huumori osui yks yhteen :D Mies lisäksi osti kaiken mitä aina möin, mutta kun viestittely alkoi lopulta mennä ihan pommittamiseksi, niin lopetin vastailun. Edelleen laittaa ehkä puolen vuoden välein viestiä, että mitä kuuluu, saatan vastata, mutta usein en, koska alkaa heti pommittamaan. Ihan hauska tapaus, ei koskaan vinkunut kuvia minusta tai udellut omaa elämäntilannetta, kysellyt nähdäänkö tms., vaikka seksiin liittyvistä asioistakin oli puhe.

Jotenkin kun alussa mainittiin pvc ja tekoturkikset, ei enää kommentin loppupuolikaan yllättänyt. Aika outo stoori silti.

Vierailija
926/2608 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muuminpäivä mukeja ja myin 6kpl netissä vuorokauden sisällä 300 euroa / kappale, en olisi uskonut että kukaan maksaa jostain halavatun mukista 300 euroa.

Vierailija
927/2608 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kerran tehnyt oharit.

Tapahtui v. 2000. Myin laskettelumonoja, foorumi oli luultavasti marketin ilmoitustaulu, silloin ei ollut nettikirppareita. Puhelimenakin käytettiin etupäässä lankapuhelimia.

Sovin ostajan kanssa noudon meiltä yhdelle arki-illalle.

Paria tuntia aikaisemmin ajoinkin peltikolarin: auton keula meni ihan rusinaksi, onneksi minulle ja takapenkillä istuneelle 2-v. pojalle ei tullut edes mustelmia, olin itse vieläpä raskaana (siitä muistankin ajankohdan). Ohikulkijalta lainasin kännykkää jolla soitin miehen työpaikalle, mies tuli paikalle kävellen, järjesti hinaukset ja kutsui poliisin ym. Lopulta pääsimme pojan kanssa kotiin.

Pihalla oli vastasataneessa lumessa tuoreet kengänjäljet, joku oli siinä odotellut tovin. Silloin vasta muistin että monokaupat oli olleet reilu tunti sitten. Soitin ostajalle ja jätin viestin vastaajaan, kerroin kolarista. Ei siitä kuulunut koskaan enää mitään, ei tietenkään uskonut selitystä. En olisi ehkä itsekään uskonut.

Minäkin tein kerran oharit, tosin ostajan roolissa, kun meidän auto syttyi palamaan - onneksi sentään ennen lähtöä eikä ajossa 🙄 toki ilmoitin myyjälle sitten ettei päästäkään tulemaan.

Mullekin sattunut melkein tällainen ostajan roolissa. Olin sopinut noutavani tuotteen myyjältä, ja olin vauvan kanssa tekemässä lähtöä bussille, kun huomasin, ettei rappumme hissi toiminut. Asuimme kolmannessa kerroksessa ja minulla oli painavat vaunut mukanani. En omistanut kantoreppua tai mitään muuta, johon olisin voinut vauvan laittaa, joten minun oli pakko soittaa myyjälle, etten pääsekään tapaamiseen, koska hissi on rikki enkä pääse ulos talosta :D Hän oli onneksi kuitenkin ymmärtäväinen ja sovimme noudolle uuden ajankohdan.

Vierailija
928/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä joskus luin noista nettikirpparipervoista. Eilen sain itse ekan kerran sellaisen viestin. Kyseli Whatsapin kautta legginsejä. Sitten kyseli erilaisista alusvaatteista. En enää vastannut. Kuvasta näki, että kyseessä on mieshenkilö. Tajuaakohan ollenkaan, että näin hänen kuvansa? Vai ajatteliko, että innostuisin, kun näen millainen heppu sieltä viestittelee?

Hei heput! Vastatkaa tekin tähän! Ja minä voin sanoa, että ei kiitos, ei innosta millään lailla.

Saattoihan tuo olla vaikka ristiinpukeutuja, naisten vaatteita pitävä homo tai omalle eukolleen katselmassa. Ihme ahdasmielisyyttä nykypäivänä jos asiallisesti tiedusteli.

Vierailija
929/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä joskus luin noista nettikirpparipervoista. Eilen sain itse ekan kerran sellaisen viestin. Kyseli Whatsapin kautta legginsejä. Sitten kyseli erilaisista alusvaatteista. En enää vastannut. Kuvasta näki, että kyseessä on mieshenkilö. Tajuaakohan ollenkaan, että näin hänen kuvansa? Vai ajatteliko, että innostuisin, kun näen millainen heppu sieltä viestittelee?

Hei heput! Vastatkaa tekin tähän! Ja minä voin sanoa, että ei kiitos, ei innosta millään lailla.

Saattoihan tuo olla vaikka ristiinpukeutuja, naisten vaatteita pitävä homo tai omalle eukolleen katselmassa. Ihme ahdasmielisyyttä nykypäivänä jos asiallisesti tiedusteli.

Siinä vaiheessa, kun tuntematon alkaa kysellä alusvaatteistasi, on mielestäni ihan viisasta lopettaa vastailu. Ihan sama sen kyselijän vakaumukselle tai harrastuksille :D

Vierailija
930/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin noutamaan sovitusti lamppua myyjältä, rappusilla kauhulla huomasin, että olin unohtanut rahat kotiin.

Nolotti hitokseen, onneksi myyjä antoi tilinumeron.

Oelitti, että piti huijausyrityksenä.

Vierailija
931/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILL ME KILL ME kirjoitti:

Just vein aivan hyvän jenkkisängyn ikean kierrätyskonttiin. Laitoin nettikirppikselle, että annan ilmaiseksi, jos vaan itse hakee. Kuljetuksesta oisin ottanut 10€, sänky oli valmiiksi kuomullisessa peräkärryssä. Hyvät kuvat ja kunto tarkasti kuvattuna.

Kolme (hoonosoomea) ilmoitti tulevansa hakemaan. Viesteillä prepaid liittymästä, vaikka ilmoitukseen laitoin, etten vastaa viesteihin! Yksikään ei tullut, joista kaksi ilmoitti viestillä, ettei otakkaan.

Yritin tarjota myös kierrätuskeskukseen, mutta siellä tukityöllisesti venäläisittäin murtava tyyppi ilmoitti ettei kelpaa. "Ei saatta myyty, tjuossa olla reikä...

Siinävaiheessa loppui kärsivällisyys ja empatia, joten hetekka lähti ikean kierrätyskonttiin, maksutta, koska ostin uuden sängyn sieltä.

Aivan hyvä reikäinen sänky?? Joku 15 vuotta vanhan, U:n malliseksi muuttunut, eritetahrainen sänky, jota vielä säilytetty öljyn hajuisessa peräkärryssä homehtumassa?

Vierailija
932/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kylläkin vuosien takaa tämä, mutta huutonetissa sain kauppojen jälkeen negat. palautteen myyjältä. Hän oli kirjoittanut, että en maksanut postimaksuja. Ok, jos myynti-ilmoituksessa ei mainita, että ostaja maksaa, niin mikä ajatustenlukija pitäisi olla.

Miksi tämä on saanut niin paljon yläpeukkuja? Tietysti ostaja maksaa postikulut, vaikka se olisi unohtunut ilmoituksessa mainita. Tai sitten on hyvä ja noutaa. 

Ei, Huuto.netissä tämä ei ole, ei ainakaan aikaisemmin ollut, mikään autoaatio. Vaan asia oli juurikin niin päin, että kaikki kulut pitää ilmoittaa myynti-ilmoituksessa, jos sellaisia ostajalle koituu. Muuten oletus on, että hinta sisältää jo kaikki kulut

Säännöissäkin tätä teroitettiin, että kaikki ylimääräiset kulut pitää kertoa, jos niitä on.

Juu nää on näitä, tarjoan maljakosta 5 euroa postitettuna. Hehehehe.

Vierailija
933/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ylemmän viestin kirjoittaja vastaa: niitä alusvaatteita yms saa ihan kaupoistakin, en ymmärrä miksi käytettyjä alusvaatteita tai sukkiksia kukaan toiselta kyselisi, varsinkaan kun en ollut sellaisia myymässä. Enempi se on ahdistelua silloin. Mutten minun puolestani kaikki saavat pukeutua ihan miten haluavat ;) ...Talvella mielellään lämpimästi ;D

Vierailija
934/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook-myyntipalstalla myytiin vanhaa puista kirjoituspöytää 150 euron hintaan. Ilmoitin ostavani sen, koska olin juuri sellaista pöytää odotellut eteen tulevaksi jostain lähialueeltani, ja hinta oli sopiva, ei mikään jymylöytöhinta mutta vastaavista pyydettiin samaa hintatasoa muuallakin.  No, ilmoitukseen alkoi sitten tulvia ihasteluja ja kommentteja, että "halvalla myyt!!!!" ja "kannattais myydä huutokaupalla". Näitä kommentteja oli kymmeniä. Myyjä sitten ilmoitti minulle, että laittaa pöydän huutokauppaan, koska "ei näköjään tiennyt, mitä oli myymässä". Ajattelin mielessäni, että myyjällä oli kyllä ollut ihan realistinen hintapyyntö, mutta aina noissa vanhan tavaran ryhmissä pyörii enemmän sitä ihastelijaa kuin ostajaa. Myyjä asetti huutokaupan lähtöhinnaksi sen hinnan, jonka olin jo tarjoutunut maksamaan. Joku toinen huusi tuon hinnan, yksi heistä, joka oli ihastuksissaan kommentoinut alkuperäiseen myynti-ilmoitukseen. Itseltäni meni maku myyjään jo siinä, että minut alkuperäisenä ostajana oltiin kokonaan sivuutettu uudessa myynti-ilmoituksessa. Kukaan ei korottanut, huutoaikaa oli viikko. En ollut yllättynyt. 

Vierailija
935/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ne, jotka laittavat myynti-ilmoitukseen hinnasta, että "tarjoa". Sitten, kun tarjoaa niin myyjältä löytyykin hinta, jonka alle ei myy.. Osalla ilmoitukset jo vanhojakin ja alkavat sitten tuputtamaan tuotetta, josta tarjoan esim. 20e, että osta tuote 50e? 45e? Jne.. kun muillekaan ei kelpaa..

Tai jos kysyy jostain tuotteesta joka on ollut kuukausia myynnissä, että vieläkö on myynnissä, ja vastataan sähköpostiin vaan "Joo."

Ei tee mieli enää kysyä mitään :D Vastaisi edes kokonaisella lauseella..

Mua ärsyttää ihan suunnattomasti nuo, jotka lähettelee "Onko tämä vielä myynnissä?" -viestejä. Parhaimmillaan, kun vastaat että on, tulee vain vastaus "olen kiinnostunut ostamaan". Aha, niinkö, sehän ei tullut jo ekasta viestistä selville. Viestittely ei tunnu etenevän mihinkään, kaikki tiedot pitää kaivaa näistä tyypeiltä erikseen, kun eivät itse tajua viedä kauppoja eteenpäin mitenkään. Tuletko hakemaan vai postitanko, jne.

Aivan turhaa kysyä onko tuote myynnissä, oletettavaa on että on myynnissä jos ilmoituskin on netissä edelleen. Miksei voisi laittaa viestiä että olen kiinnostunut, annatko tilinumerosi/milloin voisi tulla noutamaan. Yhtä lailla tuolloin selviää onko tavara myynnissä ja kaupat etenee paljon nopeammin.

Ei näille jumittajille jaksaisi edes vastata, mutta pakkohan ne tavarat on jonnekin saatava myytyä.

Oman kokemukseni mukaan todella usein tuote ei enää ole myynnissä, laiska myyjä ei vaan ole saanut aikaiseksi poistaa ilmoitusta. Joten jos tuote on ollut myynnissä vaikka pari viikkoa tai sitä kauemmin, niin todellakin kysyn onko se vielä myynnissä, ennen kuin alan kysellä hakuajoista ja muusta käytännön asiasta.

Useamman kerran on käynyt niin, että olen lähettänyt myyjälle viestin "Hei, onko vielä myynnissä, jos kyllä niin koska sopisi noutaa?" saamatta mitään vastausta. Ilmoituksen poistumisesta pian tämän jälkeen olen sitten päätellyt, että eipä tainnut olla enää myynnissä. Olisi kai samalla vaivalla voinut vastata vaikka ihan parilla sanalla "ei ole."

Esimerkiksi Torissa ilmoittajan sähköpostiosoite on salattu kunnes vastaa yhteydenottoon - siksi en ainakaan itse ilmoittajana vastaa mitään sellaisille kyselijöille tms, joiden kanssa ei kaupat voisi toteutua. (Syynä siis vaikka se, että olen jo myynyt tuotteen, tai kyselijä vaikuttaa hupiostajalta, tinkii tyyliin 50% tai pyytää kuljetusta vaikka se on ilmoituksessa kerrottu mahdottomaksi tms.)

Vierailija
936/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin facessa avamatonta hajuvesipakkausta, käytän vain yhtä tiettyä ja olin sen randomilla saanut äidiltäni. Ulkomaalainen mies laittoi viestiä, kyseli kaikenmaailman tiedot, mitat ja tilavuudet (jotka näkyivät pakkauksen kyljessä). Onhan avaamaton (ja kuitenkin samalla miltä tuoksuu) äidillensä haluaisi kovasti ostaa, voivoi 30e aika kallis.. Hän on köyhä ja äiti myös.

Lupasin pudottaa 25e jolloin suostui, mutta olisi pitänyt lähteä keskustaan kiikuttamaan. Sovin sitten että tämän kerran, kuvittelin kai että oikeasti sincere tyyppi. Ehdotin, että tavataanko elielinaukion k-supermarketilla. Hänellä ei ollut hajuakaan missä se on :D Ja siis ei helsinkiläisille, se on niin keskeinen paikka, että jos täällä asut kyllä nyt tiedät missä on Elielin aukio. Kysyi joskos toisin sen Puotilaan..... Eli siis n. 15km itään. Siinä vaiheessa sanoin ettei käy, lupasi sitten selvittää missä tämä tuntematon Elielin aukio on ja tulla noin kello viideksi sinne.

Työpäivän päätteeksi koukkaan keskustaan ja n.5min ennen tapaamisaikaa tuee viesti ettei hänellä olekkaan rahaa oivoi, en nyt tulekaan. Vitutti.

Illalla sitten toinen ulkomaalainen mies sanoi että ostaa, tulee autolla 10min päästä ja osti hajuveden pyydetyllä hinnalla.

Vierailija
937/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppasin joskus paria peiliä pois muuton takia Torissa. Sovin kaupat erään miehen kanssa, joka ilmoitti tulevansa noutamaan tavarat samana päivänä tyyliin klo 17.43. Vähän hymähtelin minuutintarkalle ajoitukselle, mutta niin vaan se tyyppi oli tasan sillä kellonlyömällä oven takana. Kuulemma ajoi joka päivä iltavuoroon mennessään samaa reittiä samalla aikataululla. Maksoikin juuri sen, mitä pyysin.

Esimerkki siitä, kun kaikki sujui täydellisesti.

Vierailija
938/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko tätä, mutta tosi on.

Alueen Facekirpulla mies myi kahta sohvaa. Laitoin viestin, että ostan toisen jos saan kuljetuksen onnistumaan.

Sitten jouduin lähtemään kotoani toiselle paikkakunnalle. Mies laittoi, et tuo sen mulle kotiin jos joku avaa oven.

Seuraavana päivänä sain siskolta kuvan. Olivat kantaneet sen todella ahtaan eteisen läpi oikealle paikalle. Siis tämä kirppis-mies ja kaverinsa. Sisko oli vaan avannut oven.

Helpoimmat kaupat ikinä! Sohva on ihana.

Vierailija
939/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölynimurini lakkasi toimimasta kunnolla, joten lahjoitin sen varaosiksi / korjattavaksi Torin sekä FB:n Marketplacen kautta. Yhteydenottoja tuli runsaasti ja näistä yli 90% oli ulkomaalaistaustaisilta henkilöiltä, jotka eivät selvästikään olleet sisäistäneet lukemaansa. Viesteihini ei vastattu ja kyllästyin odottamaan ja varmistamaan jokaiselta jonottajalta erikseen, että ymmärtää laitteen olevan rikki.

Lopulta sain noudon sovittua ja samana päivänä eräs uusi ottaja laittoi viestiä, että hän on lähistöllä ja tulisi hakemaan imurin. Kerroin jo sopineeni noudosta ja hänen edellään olevan jonoa. Hän vastasi, että voin ilmoittaa tälle toiselle henkilölle imurin olevan rikki! Vastasin hänelle ”sehän ON rikki, olisit edes vaivautunut lukemaan ilmoitukseni”, jonka jälkeen ei enää tullutkaan vastausta 😬 Jatkossa jos annan tavaraa pois ilmaiseksi taidan pidättäytyä paikallisissa FB-ryhmissä.

Vierailija
940/2608 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lempihuvejani on naureskella yhdelle paikalliselle Tori-myyjälle. "Antaa" tavaroitaan kahvipaketteja vastaan. Kaikki tavarat ovat vain nuhjuista romua sotkuisessa varastossa, ja kuvat vanhalla perunalla otettuja. Myös myytävät tavarat ovat aivan ylihinnoiteltuja, ja ilmoitukset tosi tympeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä