Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
881/2608 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja myin paikallisessa tori.fissä/huudossa telkkaria 149 eurolla. Sain siitä 10 viestiä, ja näistä peräti neljässä oli edes jonkinlainen tervehdys alussa.

Neljä ekaa viestiä oli suunnilleen "100e ok kiitos", näille en edes vastannut mitään. Viides kysyi onko tämä smart-tv vaikka ilmoituksessa selvästi lukee että ei ole.

Myin sitten 140 eurolla sellaiselle, joka vaikutti kyllä kauppaavan elektroniikkaa omalla sivullaan eteenpäin, mutta oli ihan asiallinen ukko. Noutaessa koitti vielä tingata mutta olin varautunut tähän ja pysyin lujana 140 eurossa. Kaupat tuli silti ja hyvät palautteet molemmin puolin :D

Mulla on täysin vastaava kokemus telkkarin myymisestä! Ihan Suomessa tosin. Mutta tosiaan tinkaajia ihan tolkuttomasti, ja kukaan ei osannut lukea ilmoituksesta kohtaa "vain nouto". En nimittäin omista autoa. Olisi pitänyt vaikka minne erikoisiin kohteisiin lähteä telkkaria kuskaamaan, ja tosiaan hyvin yksisanaista väkeä. Omani ei myöskään ollut SmartTV ja se kyllä näkyi ilmoituksesta selvästi. Silti tosi moni kyselijä tenttasi, että onko wifi ja onko smartTV ja heti perään purnasivat kun ei ollut. En tiedä onko elektroniikan ostajat sitten yleensä näin vähälahjaista porukkaa, mutta toi oli yksittäinen tuskaisin elämys, mitä kirppiksillä tullut vastaan. 

Vierailija
882/2608 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisimpia ostajia ovat olleet korkokengistä kiinnostuneet miehet. Eka kysymys yleensä normaali " ovatko myynnissä". Jos tähän vastaa, alkaa omituinen osuus " saako kuvia kengät jalassa", " onko pesty monta kertaa", " myytkö myös sukkahousut / pikkuhousut".

Ratkaisu; en myy enää naisten kenkiä netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2608 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon, että nettikirppikset ovat eräänlaisia purkautumispaikkoja ärsyttäville ihmisille. Kun eivät muuten saa kettuilla kanssaihmisilleen tarpeeksi, tulevat sitten p*rseilemään niihin. Siellä pyörivät sitten nämä

- hupivarailijat

- ne, jotka ilmoittavat julkaisuun ostavansa tuotteen, mutteivät sitten ikinä lähetä yksäriä tai vastaakaan niihin

- ne, jotka varaavat kaksi euroa maksavan paidan tai mukin, mutta eivät voi ostaa sitä, koska "pitää kysyä ensin lupa puolisolta"

- ne, jotka ilmoittavat tulevansa hakemaan tuotteen, mutteivät ikinä saavu paikalle eivätkä vastaile enää viesteihin

- ne, jotka tinkivät euron maksavasta tuotteesta hintaa alemmas ja suuttuvat, kun myyjä ei tähän suostu

Koska eiväthän tällaiset ihmiset voi olla ihan tosissaan, eiväthän? Oma lukunsa on tietysti vielä pervot, joilla ei ole aikomustakaan ostaa tuotetta, vaan soittelevat myyjälle läähätyspuheluita tai lähettelevät hämäriä viestejä.

Hei, nimenomaan! Asian on pakko olla noin. Hyvä kirjoitus, naurattikin, kun oli niin nasevasti ilmaistu.

Vierailija
884/2608 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ne, jotka laittavat myynti-ilmoitukseen hinnasta, että "tarjoa". Sitten, kun tarjoaa niin myyjältä löytyykin hinta, jonka alle ei myy.. Osalla ilmoitukset jo vanhojakin ja alkavat sitten tuputtamaan tuotetta, josta tarjoan esim. 20e, että osta tuote 50e? 45e? Jne.. kun muillekaan ei kelpaa..

Tai jos kysyy jostain tuotteesta joka on ollut kuukausia myynnissä, että vieläkö on myynnissä, ja vastataan sähköpostiin vaan "Joo."

Ei tee mieli enää kysyä mitään :D Vastaisi edes kokonaisella lauseella..

Mua ärsyttää ihan suunnattomasti nuo, jotka lähettelee "Onko tämä vielä myynnissä?" -viestejä. Parhaimmillaan, kun vastaat että on, tulee vain vastaus "olen kiinnostunut ostamaan". Aha, niinkö, sehän ei tullut jo ekasta viestistä selville. Viestittely ei tunnu etenevän mihinkään, kaikki tiedot pitää kaivaa näistä tyypeiltä erikseen, kun eivät itse tajua viedä kauppoja eteenpäin mitenkään. Tuletko hakemaan vai postitanko, jne.

Aivan turhaa kysyä onko tuote myynnissä, oletettavaa on että on myynnissä jos ilmoituskin on netissä edelleen. Miksei voisi laittaa viestiä että olen kiinnostunut, annatko tilinumerosi/milloin voisi tulla noutamaan. Yhtä lailla tuolloin selviää onko tavara myynnissä ja kaupat etenee paljon nopeammin.

Ei näille jumittajille jaksaisi edes vastata, mutta pakkohan ne tavarat on jonnekin saatava myytyä.

Jostain syystä netissä on paljon ilmoituksia, jotka on jo myyty. Pakko kysyä, onko myyty jo.

Vierailija
885/2608 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin niin että lahjoitin fiksaamista kaipaavan huonekalun, ja varaaja saapui samana päivänä ilmoittaamansa kellonaikaan peräkärryn kanssa pihalle ilman mitään eriskummallisia vaatimuksia, lastasi kyytiin kiitti kauniisti ja huristeli auringonlaskuun! Muistelen lämmöllä tätä ainutlaatuista tapahtumaa!

Vierailija
886/2608 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saattaa tulla sekava selitys, mutta yritän parhaani.

Joskus pari kuukautta sitten näin Fb-kirpparilla ilmoituksen pleikkaripeleistä, joiden mukana oli kaksi jo jonkun aikaa etsimääni peliä. Laitoin sitten viestiä tietysti ilmoittajalle, että haluaisin ostaa kyseiset pelit. Myyjä vastaa, että peli x on myyty jo, mutta peli y on vielä jäljellä. No, ostan pelin y ja kaupat sujuvat moiteettomasti. Kuitenkin parin päivän päästä nään samalla myyjällä uuden ilmoituksen, jossa peli x olikin myytävänä. Ihmetteli hetken, mutta ajattelin kauppojen peruuntuneen tmv.

Laitoin viime kuussa samaiselle Fb-kirppikselle ilmoituksen, että ostan pelit x ja z. Tämä ennestään tuttu myyjä tuli sitten laittamaan, että häneltä löytyy molemmat ja pyytäisi yhteensä 30€. Olin kuitenkin viestin aikaan lomalla, joten pääsin vastaamaan vasta kahden päivän päästä. Innostuin tietysti ja sanoin ostavani molemmat. No, peli z oli kuulemma mennyt jo, mutta x vielä jäljellä. (Toki ihan ymmärrettävää, että oli kerennyt mennä jo, kun minulla kesti vastata) Kaupat sujuivat taas moitteettomasti ja sainkin lopulta pelin x itselleni. Mutta kas kumma, tuli parin päivän päästä peli z takaisin uuden ilmoituksen kera!

En nyt syytä tätä myyjää mistään, mutta jotenkin huvitti ja hämmensi että molemmilla kerroilla kävi täysin sama juttu :D

Vierailija
887/2608 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynnissä jonkun satunnaisen palapelin yksittäinen pala. Hintaa muistaakseni 0.05e. Miks?

Vierailija
888/2608 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yves Rocher ns. laatukaulakorun pyyntihinta 60e ja kun huomautin, että huijaat tuohan "Rosäärin" rihkamaa, niin myyjä suuttui ja alkoi paasaamaan että ei oo pakko ostaa..no eipä tosiaan ollut!:D:D

Vierailija
889/2608 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt syytä tätä myyjää mistään, mutta jotenkin huvitti ja hämmensi että molemmilla kerroilla kävi täysin sama juttu :D

Lukien muita juttuja niin eiköhän siellä ole oharit taustalla, varsinkaan jos hinnoissa ei tapahtunut kummempaa muutosta. Siitä syystä itse nykyisin sanon suurimman osan ajasta että tuote on jo varattu kunnes ostaja on maksanut sen tai tunnen ostajan henkilökohtaisesti.

Vierailija
890/2608 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin sohvani torissa. Itse kaupat ja nouto sujuivat hyvin.

No meni pari viikkoa ja kuulin  kun naapurini huusi jollekin että "Mitä helvettiä sinä teet?".

Menin katsomaan ja se oli tämä keski-ikäinen mies-ostaja varastamassa alusvaatteitani pyykkinarulta.

En aio myydä enää ikinä mitään netissä.

ja poliisillehan on asiasta ilmoitettu että ukko ei jatka tekosiaan ja aiheuta ahdistusta muille?

Vierailija
891/2608 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuessani laitoin muutaman kerran käytetyn, uudenveroisen ilmapatjan myyntiin Facebookissa hintaan 15€. Viikon aikana kukaan ei kysellyt, alensin hinnan kymppiin. Päivän sisällä sain yli 40 viestiä ostajaehdokkailta, joissa tarjottiin pyyntihintaa enemmänkin nopeista kaupoista. Myin sitten itäeurooppalaiselle miehelle 35€ hintaan, kaupasta olin alunperin ostanut patjan 32 eurolla. 

Hetken tosin hakijan tullessa mietin joutuvani ryöstön uhriksi, kun tuli noutamaan pakettiautolla, joka oli täynnä itäeurooppalaisia miehiä. Ukko oli varmaan kahden promillen humalassa mutta ostotapahtuma sujui mallikkaasti ja vielä myöhemmin laittoi viestiä Facebookissa, olisiko minulla lisää samanlaisia patjoja myydä. 

Vierailija
892/2608 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on tästäkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useampikin tapaus on vastannut jostain kauempaa, kun olen myynyt jotain tuoleja tms Helsingissä (ja merkannut nouto minun luotani). Ja aina kuulemma joku kumminkaima pääsee hakemaan ja vie ne sitten ostajalle sinne jonnekin.

Koskaan ei tuo järjestely ole onnistunut, ja ostaja katoaa kun tämä kuski ei ilmeisesti jaksakaan hakea. Ja miksi he edes Helsingin ilmoituksia selaavat kun kuljetus ei selvästi järjesty?

Nämä ”kaveri hakee, minä maksan” ovat kusetuksia. Siinä yritetään kikkailla niin, että loppujenlopuksi ostaja väittää että olet luovuttanut tavaran jollekin ihan muulle ja vaatii rahoja takaisin.

Paitsi, minä oon tehnyt näin! Siis olin se joka maksoi. Kyseessä oli pyörään lastenistuin ja silloin niitä kyseisiä oli koko suomessa tosi vähän saatavilla käytettynä. Yksi oli samassa kaupungissa, kun missä sukulainen asui. Sovittiin aika ja eno käteisellä antoi rahan myyjälle. Ja viikon päästä nähtiin sukujuhlissa ja sain penkin pyörään! :)

Vierailija
893/2608 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjaa... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään kovin omituista, mutta  viime kesänä myin parvekelaattoja facebookin kierrätysryhmässä. Siihen muodostui heti jono ja ekan varaajan kanssa sovittiin nouto seuraavalle päivälle. Yöllä heräsin puhelimen piippauksiin, joku mies oli perustanut ryhmän "parvekelaatat" facebookiin. Pommitti siellä, että milloin voi hakea ne laatat. Hän ei ollut siis mennyt tavalliseen tapaan jonoon. Oli aikamoinen työ selvittää, etten myy niitä hänelle jonon ohi. 

Ihan omaa typeryyttäsihän tää on. Olet laittanut parvekelaattasi myös kätevästi yhden napin painalluksella Marketplaceen, josta ostaja sen löytäessään laittaa sulle yv:n. Fb luo automaattisesti tämän yv:n teidän kahden ryhmäksi jonka nimenä on luonnollisesti "parvekelaatat". Ostajalle ei myöskään Marketplacessa näy mitkään jonotukset tai kommentit, ainoastaan ilmoitus, joten mistähän hänen olisi pitänyt ymmärtää olla "tavalliseen tapaan jonossa".

Okei?? Mä en ole koskaan kuullutkaan mistään Marketplacesta. Mä kuulun kuuteen eri kaupunginosan (Hki) kierrätysryhmään facessa ja paljon tehnyt kauppaa, ostanut ja myynyt. Tällainen ei ole mulle ennen koskaan tullut eteen. Mutta hyvä kun kerroit, etten tietämättäni näppäile jotain marketplacea. Outo juttu.

Nykyään ei visssin tarvitse olla laittanut ilmoa edes Marketplaceen (Fb:n oma myyntipaikka: löytyy Fb:ssä Etusivulla ollessa)vasemmasta palkista), vaan jos on laittanut Myy-toiminnolla julkaisun johonkin kirppisryhmään, niin sen ilmoituskuvan alla on nappi "Lähetä viesti myyjälle". Kun ostajaehdokas laittaa viestin tuota kautta, niin silloin Fb tekee myydylle tuotteelle autmaattisesti samanlaisen ketjun kuin tekisi Marketplacessakin. :)

Vierailija
894/2608 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
895/2608 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta tavaroita varanneilla on ilmeisesti keskimääräistä huonompi tuuri, sillä hämmästyttävän moni on aina joutunut sairaalaan kun tuote pitäisi noutaa.

Joo, tätä sattuu usein! :D

Tai sitten tulee yllättäin mystinen maha-/kuumetauti. Näin kävi minun kaupoissani viimeksi tällä viikolla... Ostaja oli ensin innoissaan ja varmana ostamassa & hakemassa - mutta kun aloin kysellä, että milloin hakisi, niin sitten alkoikin ihme kiertely ja jahkaus. Lopulta, kun tivasin jo tiukemmin, että aikooko ollenkaan hakea varaustaan, niin yhtäkkiä iski outo kuumetauti, ettei nyt päsekään hakemaan ainakaan ihan lähiaikoina.

Ymmärtäisin, jos vaikuttais oikeasti kiinnostuneelta ja varmalta ostajalta, ja sitten tulisi oikeasti kipeäksi: sellanen ihminen yleensä vastailee kuitenkin edelleenkin siihen malliin, että haluaa hakea tuotteen heti, kunhan vain suinkin paranee. Tämä jätti kuitenkin koko homman auki tuohon lauseeseeen, ettei "ainakaan ihan lähiaikoina pääse".

Laitoin sitten vain viestin, että tosi harmi kun sairastuit, ja toivotin mahdollisimman pikaista paranemista... Mutta puhalsin kaupan osalta pelin poikki hänen kohdaltaan. - Varmaan siellä tuli ihmeparaneminen heti tuon minun viestin jälkeen! ;) :D

Vierailija
896/2608 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kylläkin vuosien takaa tämä, mutta huutonetissa sain kauppojen jälkeen negat. palautteen myyjältä. Hän oli kirjoittanut, että en maksanut postimaksuja. Ok, jos myynti-ilmoituksessa ei mainita, että ostaja maksaa, niin mikä ajatustenlukija pitäisi olla.

Miksi tämä on saanut niin paljon yläpeukkuja? Tietysti ostaja maksaa postikulut, vaikka se olisi unohtunut ilmoituksessa mainita. Tai sitten on hyvä ja noutaa. 

Ei, Huuto.netissä tämä ei ole, ei ainakaan aikaisemmin ollut, mikään autoaatio. Vaan asia oli juurikin niin päin, että kaikki kulut pitää ilmoittaa myynti-ilmoituksessa, jos sellaisia ostajalle koituu. Muuten oletus on, että hinta sisältää jo kaikki kulut

Säännöissäkin tätä teroitettiin, että kaikki ylimääräiset kulut pitää kertoa, jos niitä on.

Vierailija
897/2608 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*automaatio

Vierailija
898/2608 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on käynyt kuussa 1960 luvulla niin eikö kukaan ole keksinyt mitään ratkaisua näihin puutteisiin mitä täällä on kaikilla ollut ?

ei ole keksitty ratkaisua näihin kirppishäiriköihin. Siellä kuussa kun ei ole kukaan käynyt, niin ei sieltä ole mitään ratkaisuakaan tänne maan päälle tuotu. :D :D

OT

Näinpä: kuussakäynti oli lavastettu juttu. :) Dokumentteja löytyy pilvin pimein, ettei sitä ole oikeasti edes tapahtunut, eikä se olisi voinut mitenkään olla mahdollista niillä spekseillä, miten se muka tehtiin. Esim. kuu-ukkojen puvut olivat ihan liian ohuet, jotta kukaan olisi voinut kestää esim. maata ympäröivien säteilyvöiden läpi ja ohi menemisen. Myös itse lavaste-kuualus oli ihan liian heppoinen, jotta sillä olisi mitenkään voinut päästä kuuhun ja takaisin. ;) Kuvissa valot ja varjot menivät täysin epäloogisesti siihen nähden, mistä päin valon olisi pitänyt auringosta kuun pinnalle tulla ja miten vaikuttaa kuvissa. Lavaste-kuumaisemat pysyvät myös kummallisen samoina tai muuten outoina, vaikka kuvat olivat olevinaan eri suuntiin otettuja...

- Tutkikaa itse lisää, jos kiinnostaa!

Vierailija
899/2608 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life I chose kirjoitti:

Minulla ei mene jakeluun miksi ihmeessä kukaan käyttäisi aikaa nettikirppiksiin ostajana tai myyjänä? Kamat voi oikeasti olla ihan mistä homeloukosta tai varastettuja. Tehkää jotain muuta elämällänne. Minullakin on lapsia ja sitä myöten ylimääräistä tavaraa. Lahjoitan suurimman osan kroatiansuomalaiselle yrittäjäperheelle tai muille tarvitseville tutuille. Oikeesti, aika loppuu elämässä kesken.

Joillekin se on kaikesta huolimatta oikeasti rakas harrastus, joillekin oikeasti välttämätön pakko (köyhyys ja/tai isommat menot kuin tulot). Euron kun saa jostain kaupasta, niin sillä saa jo yli kilon pottuja, vaikkapa. Jos myy 50 2 euron tavaraa, niin se tekee jo 2100 euroa, mikä on köyhässä lapsiperheessä todella suuri raha ja iso helpotus vaikkapa kuukauden ruokaostoksia tehdessä.

Vierailija
900/2608 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. ei sentään 2100 euroa, vaan 100 euroa! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi