Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
"ärsyttää fb kirppiksissä kun yhdet ja samat naamat ovat kaikesta rahaa vailla, jostain kuluneista vaatteistakin melkein uuden hintaa vailla ja roskalava ryhmissä vinkuvat ilmaiseksi tavaraa. itse joskus roskalavalla annoin vanhoja lastenvaatteita pois niin yksi tämmöinen laittoi viestiä ja olisi vielä kotiin asti pitänyt viedä"
Hankala kun ei voi lahjoittaa tavaraa oikeasti tarvitseville, kun trokarit kyttää Toria/Facea aamusta iltaan ja sekunnissa tulee puhelu että tuun heti hakeen. Ja sitten kama on parin päivän kuluttua myynnissä samassa paikassa kovaan hintaan.
Pelastusarmeijalle ja yms, en todellakaan vie ikinä, siellä vaan eliitti johtajat rahastaa satojen tuhansien eurojen palkat köyhien kustannuksella/varjolla. Ihan samanlaisia henk. koht hyötymistarkoituksessa trokareita hekin.
Onko keinoa lahjoitta esim. hyväkuntoisia leluja ja lastenvaatteita oikeasti köyhille, niin että väliportaat trokarit ei pääse väliin?
Joku myi käytettyjä (pestyjä) vessaharjoja huutonetissä. En muista oliko kyseessä setti vai kappalehintaan. Yrittänyttä ei laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on se käsitys että kauppa on sovittu jo ennen tapaamista. Eikös silloin tulla katsomaan, että minkälainen tavara on ja sitten käydään neuvottelu.
Ainakin itse myin samaan aikaan kaupassakin saatavilla olevia merkkituotteita, joissa ei ollut mitään vikaa taikka kulumaa. Eli ei perustetta tingata jo sovittua hintaa alaspäin. Tilanne on ärsyttävä kun joku tyyppi seisoo sun eteisessä, todellakin silmät loisten haluaa sun myymät tavarat ja tarjoaa sovittua vähemmän rahaa.
t. Se Petivaatteet, yhdistelmät ja baby Björnin myyny.
Ps. Näissä keskusteluissa oli aina aiemmin innokas joukko haaskalintuja, jotka hokivat aina että ”käytetty on käytetty” eikä merkillä, kunnolla tms. ole mitään merkitystä. Paitsi että näille haaskoille pitäisi myydä juurikin ne uudenveroiset merkkituotteet samaan hintaan kun viidellä lapsella olleet halpahallikamppeet.
Jos hinta on 50 € ja ostaja on ilmoittanut ostavansa, ja sen jälkeen tarjoaa 40 €, niin voit sanoa että hinta nousi juuri 60 euroon. Jos vielä urputtaa niin nosta 80:een.
Tapahtui tänään: ostaja vaati alennusta, koska olin unohtanut mainita tuotteen (astianpesukone) leveyden ilmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
No nää tori lahjottajat!!! Ollaan muka " lahjottamasa" kasa vaatteita muttei sitten kuitenkaan vaivaudu edes kokoa kertomaan ei mittaile ei kerro tatkempia asioita ei kuvaa jne. No kuka sulta hakee mitään sikaa säkissä?
Veikkaan, että moni työtön tai äippälomalainen hakee mielellään. Lajittelee ja hinnoittelee vaatteet ja myy eteenpäin itsepalvelukirppiksellä. Jos on aikaa, tuohan on ihan loistava tapa tehdä vähän lisäfyrkkaa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ne, jotka laittavat myynti-ilmoitukseen hinnasta, että "tarjoa". Sitten, kun tarjoaa niin myyjältä löytyykin hinta, jonka alle ei myy.. Osalla ilmoitukset jo vanhojakin ja alkavat sitten tuputtamaan tuotetta, josta tarjoan esim. 20e, että osta tuote 50e? 45e? Jne.. kun muillekaan ei kelpaa..
Tai jos kysyy jostain tuotteesta joka on ollut kuukausia myynnissä, että vieläkö on myynnissä, ja vastataan sähköpostiin vaan "Joo."
Ei tee mieli enää kysyä mitään :D Vastaisi edes kokonaisella lauseella..Mua ärsyttää ihan suunnattomasti nuo, jotka lähettelee "Onko tämä vielä myynnissä?" -viestejä. Parhaimmillaan, kun vastaat että on, tulee vain vastaus "olen kiinnostunut ostamaan". Aha, niinkö, sehän ei tullut jo ekasta viestistä selville. Viestittely ei tunnu etenevän mihinkään, kaikki tiedot pitää kaivaa näistä tyypeiltä erikseen, kun eivät itse tajua viedä kauppoja eteenpäin mitenkään. Tuletko hakemaan vai postitanko, jne.
Aivan turhaa kysyä onko tuote myynnissä, oletettavaa on että on myynnissä jos ilmoituskin on netissä edelleen. Miksei voisi laittaa viestiä että olen kiinnostunut, annatko tilinumerosi/milloin voisi tulla noutamaan. Yhtä lailla tuolloin selviää onko tavara myynnissä ja kaupat etenee paljon nopeammin.
Ei näille jumittajille jaksaisi edes vastata, mutta pakkohan ne tavarat on jonnekin saatava myytyä.Oman kokemukseni mukaan todella usein tuote ei enää ole myynnissä, laiska myyjä ei vaan ole saanut aikaiseksi poistaa ilmoitusta. Joten jos tuote on ollut myynnissä vaikka pari viikkoa tai sitä kauemmin, niin todellakin kysyn onko se vielä myynnissä, ennen kuin alan kysellä hakuajoista ja muusta käytännön asiasta.
Useamman kerran on käynyt niin, että olen lähettänyt myyjälle viestin "Hei, onko vielä myynnissä, jos kyllä niin koska sopisi noutaa?" saamatta mitään vastausta. Ilmoituksen poistumisesta pian tämän jälkeen olen sitten päätellyt, että eipä tainnut olla enää myynnissä. Olisi kai samalla vaivalla voinut vastata vaikka ihan parilla sanalla "ei ole."
Annoin kerran vaikeasti hävitettäviä huonekaluja torissa kun oltiin hommattu itselle uudet. Monta kyseli ja pyysi mittailemaan eikä sitten vastannut enää mitään vaikka kuvista jo sellaisenaan näki, että pitäisi hakea isolla autolla tai peräkärryllä. No yksi sitten lupautui aika pian hakemaan, muttei sitten sovittuna aikana ilmestynytkään (kiva, olin perunut omia menoja sen vuoksi...) Kun kysyin onko vielä tulossa vai "vapautanko" niin kertoi, että "henkilökohtainen kriisi" :D aika rankat perustelut, miksei vain voinut ilmoittaa, että tuli toisiin aatoksiin, ei tarvitse odottaa. Miksei ylipäänsä iso osa ihmisistä voi hoitaa asiallisesti näitä kaupankäyntejä. No hän kuitenkin lupasi ottaa yhteyttä vielä toisena päivänä... ei ottanut, no kamat on meidän kellarissa vielä mutta ilmoituksen otin pois, odotellaan seuraavaa jätelavaa tohon pihaan, sen aikaa saa tukkia kellarin :)
Parhaita ovat tapaukset jotka keksivät jonkun tekosyyn kauppojen perumiselle että tuli joku akuutti meno miksi ei pääsekään paikalle, silti eivät ehdota tapaamista vaikka myöhemmin :D Olisivat edes suoraselkäisiä ja myöntäisivät että ovat vain niin dillejä että harrastavat sanojensa syömistä ja perumisia. Hyvin usein kyselijät "onko tää vielä" eivät koskaan osta mitään. Ne jotka oikeasti ovat ostamassa, usein sen ilmoittavat ja kysyvät miten kaupat saadaan hoidettua eli milloin voivat hakea tai voiko postittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on se käsitys että kauppa on sovittu jo ennen tapaamista. Eikös silloin tulla katsomaan, että minkälainen tavara on ja sitten käydään neuvottelu.
Ainakin itse myin samaan aikaan kaupassakin saatavilla olevia merkkituotteita, joissa ei ollut mitään vikaa taikka kulumaa. Eli ei perustetta tingata jo sovittua hintaa alaspäin. Tilanne on ärsyttävä kun joku tyyppi seisoo sun eteisessä, todellakin silmät loisten haluaa sun myymät tavarat ja tarjoaa sovittua vähemmän rahaa.
t. Se Petivaatteet, yhdistelmät ja baby Björnin myyny.
Ps. Näissä keskusteluissa oli aina aiemmin innokas joukko haaskalintuja, jotka hokivat aina että ”käytetty on käytetty” eikä merkillä, kunnolla tms. ole mitään merkitystä. Paitsi että näille haaskoille pitäisi myydä juurikin ne uudenveroiset merkkituotteet samaan hintaan kun viidellä lapsella olleet halpahallikamppeet.
Tarkoitin lähinnä sitä, että ei pidä pettyä, jos kauppaa ei synnykkään. Jonkun rupusen kuvan perusteella ei voi tietää minkälaisesta tuotteesta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.
Mikä tässä on ongelma? Oli siis naarmuinen sänky, tinkisin minäkin, jos on siistinä kaupattu. Ja yksin tuskin sänkyä kannettua saa, joten apurit on ok. Ja miksei voisi kantamalla viedä, jos onnistuu kävellen.
Jos käytetyssä tavarassa ei saa olla kulumisen merkkejä, niin onhan kummallista. Huonekalukauppaan mars!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitun tapaamispaikan vaihto pienellä varoitusajalla.
Tapaus 1: sovittiin ostajan kanssa, että nähdään Helsingin keskustan Stockalla klo 16:15. Kello 16 hän sitten pistää viestin: "hei olen nyt Vuosaaressa, voitaisko nähdä kuitenkin täällä?" No v*ttu EI voida.
Tapaus 2: olin pistänyt myynti-ilmoitukseen, että nouto Helsingin keskustasta tai vaihtoehtoisesti Iso Omenalta. Eräs ostaja sanoi ostavansa tuotteen, ja sovittiin, että nähdään Kampissa klo 13. 10 minuuttia ennen hän pistää viestin: "hei, olen Ompussa, nähdäänkö täällä?" Vastasin: "ei kun Kampissa, sovittiin tapaaminen tänne". Ostaja oikein suuttui: "sinä sanoit että OMPUSSAKIN sopii!"
Miksei ihmiset tajua? Jos sovitaan joku tietty tapaamispaikka, niin siellä sitten p*rkele soikoon myös tavataan. Miksi luullaan, että toiselle on automaattisesti ok lähteä toiselle puolen kaupunkia?
Ehkä hän ajatteli, että osaat jakautua kahtia ja olet yhtä aikaa Ompussa ja Kampissa? :D
Vakavasti puhuen, miten ihminen voi luulla noin, kun kerran oli sovittu jo tapaaminen siellä toisessa paikassa?
Jaa-a, olisi pitänyt kysyä häneltä :D En tiedä oliko hänellä ihan kaikki kotona. Tai sitten hän vain kettuili.
Juttuhan jatkuu vielä niin, että sovittiin tapaaminen sitten sinne Omppuun myöhemmin iltapäivällä. Laitoin metrossa hänelle viestiä, että olen nyt matkalla ja kerroin mm. kuinka hän minut tunnistaa. Hän vastaili ensin, mutta lopetti sitten viestien katsomisen. Tarkka paikka ja aika oltiin kuitenkin sovittu. Odotin siinä 10 min, ostajaa ei näkynyt eikä kuulunut eikä hän ollut edes nähnyt viimeisintä viestiäni. Laitoin sitten viestin "no niin, tästä ei näköjään tule mitään, pistän tuotteen myyntijonossa eteenpäin". Kun pääsin kotiin, hän sitten viestitti "voi ei, mulla oli puhelin äänettömällä!" No joo, mutta se ei varmaan tarkoita sitä, ettet osaisi katsoa kelloa?
Sain tuotteeni kuitenkin onneksi myytyä seuraavalle. Tuon kyseisen henkilön muistan ja hänelle en kyllä suostu myymään enää mitään.
Ai hitsi mitä juttuja! Tekis mieli linkittää tää kaikkiin Facekirppareihin, monikohan siellä tunnistais itsensä ja tuntisi piston sydämessään :DD
Omituisin oli kun olin etsimässä tiettyjä rattaita torista. No sitten löysin ne ok hintaan, olivat juuri tunti sitten tulleet myyntiin, olivat vähän kaukana (n. 60 km päässä) mutta aattelin että voin niiden takia sinne ajaa.
Laitoin viestin myyjälle ja kysyin milloin voisin tulla katsomaan/ostamaan ne. Hän vastasi että voin tulla katsomaan mutta ei myy niitä ellen kuin saa toiset tilalle. :D
Sanoin että mulla ei ole kyllä tarjota vaihdossa mitään ja että jos tulen, tulen kyllä ostoaikeissa koska matkakin on sen verran pitkä. Pyysin varaamaan rattaita siihen asti kun hän ne voisi minulle myydä. Hän ei vastannut enää mitään ja seuravana päivänä ilmoitus oli poistettu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta tavaroita varanneilla on ilmeisesti keskimääräistä huonompi tuuri, sillä hämmästyttävän moni on aina joutunut sairaalaan kun tuote pitäisi noutaa.
Sama täällä :D Vähintäänkin synnyttämässä silloin tai jonkun sisäelimen poisto menossa.
Minä olen yksin näistä ostajista, joka on joutunut sairaalaan sisäelimen osan poistoon. Myyjä postitti tuotteen sitten vanhempieni osoitteeseen. Tosin ilmoitin myyjälle jo etukäteen. Ei ollut yllätyskäynti.
Omalle kohdalle on sattunut ostajia jotka unohtavat ilmoittaa etteivät halua tuotetta (yleensä nämä ihmiset haluavat varata tuotteen tiettyyn päivään asti), ja kun laittaa tuotteen uudestaan myyntiin kuukauden päästä ilmaantuvat kommentoimaan "hei, tää oli mulle!" ja siltikään ei vastata viesteihin. Tästä syystä en varaa kuin niille joiden kanssa olen tehnyt kauppaa useammin kuin kerran.
Ensi-ja turvakodit ottaa vastaan lastenvaatteita ja leluja.
Itse olen vienyt muutaman kerran kolme jätesäkillistä. Menevät niille joita niitä oikeasti kaipaa.
Olin ostamassa henkilöltä 2 kpl satiinityynynpäällisiä. Pyysiköhän niistä jotain 2 euroa.
Kysyin, että ajeleeko hän mahdollisesti täällä päin , kerta olimme samalta seudulta :
Jos tuo työpaikkani pihaan, maksan vaikka yhteensä vitosen. Myyjä kertoi ajavansa alueella, tuntui riemastuvan tekemästään "hyvästä diilistä", ja päätettiin, että tule seuraavana päivänä klo.13 tuomaan tyynynpäälliset työpaikkani parkkipaikalle.
Jostain syystä hän alkoi pommittaa minua muulla tavaralla joita oli myymässä. Siis lähetti yksityisviestiä facebookin kautta, jatkuvalla syötöllä lisäkuvia muista tavaroista. Ymmärrän että hän ajatteli että saisi samalla myytyä muutakin tavaraa, mutta oikeasti, hellittäis hieman.. Jouduin jo napakasti sanomaan, että toisi nyt vaan sen mitä sovittiin.
Lounasaika ei käynytkään hänelle. Hän laittoi yöllä viestiä klo.11 aikaan, että tulee NYT, missä asun.
Totesin, että ei onnistu, olen menossa nukkumaan. Hän alkoi tentata että on tuossa tuokiossa parkkipaikallani (maassa missä asun osoitteen saa selville ihan henkilön nimeä googlettamalla). Ei uskonut, kun sanoin EI. Kerroin henkilölle että en ole kiinnostunut ostamaan hältä mitään, ja estin hänet facebookissa.
Tarkistin myös, että ovi on lukossa, helvetin hullu..
Myin facekirppiksellä vedenkeitintä. Sanoin ilmoituksessa että toimivuuden saa testata noudettaessa. Eräs mies (olen nainen ja kuvani oli tietty profiilikuvassani facessa) kysyi että saako testata minutkin.. . Estin tämän tyypin sen jälkeen
Myin sohvani torissa. Itse kaupat ja nouto sujuivat hyvin.
No meni pari viikkoa ja kuulin kun naapurini huusi jollekin että "Mitä helvettiä sinä teet?".
Menin katsomaan ja se oli tämä keski-ikäinen mies-ostaja varastamassa alusvaatteitani pyykkinarulta.
En aio myydä enää ikinä mitään netissä.
Mä myin Brion junaradan suht kivalla hinnalla. Jostain syystä sovin noudon kotoa, yleensä en näin tee. Sovittuun aikaan saapui ostajan hyvin agressiivisen oloinen mies. Tarjosi lähes puolta vähemmän ja oli jo ottamassa laatikkoa.
Onneksi uskalsin olla tiukka ja vaatia sovittua summaa.
Tämän jälkeen mulla nouto vain läheiseltä kaupalta.
"Menin puolustamaan ko. naista, ja sanoin, että roskalavalta saa kyllä vapaasti hakea tavaroita. "
-Roskalavaalta ei saa otaa vapaasti.
Naapurin uuden kalliin maastöpyörän siirtäminen roskalavalle ei poista sitä tosiasiaa että se on naapurin omistama pyörä.