Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
521/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin  muuton yhteydessä pyykinpesukonetta, jota tulikin katsomaan eräs huonoa suomea puhuva mies. Rupesi tietty tinkaamaan, ja sitten vielä halusi testata että toimii. Kauhulla katsoin vierestä, kun laittaa koneen päälle ja rämpyttää nappuloita, eikä vesikään ollut päällä. Sitten kiehahti yli ja heitin miehen ulos. Oven takaa vielä soittaa, että voi ilmaiseksi viedä pois. Annoin koneen ilmaiseksi seuraavalle asukkaalle.

Muutenkin tori.fi ilmoituksista viisastuneena en enää vastaa epämääräisiin ja epäselviin tiedusteluihin. Jos ei kykene edes tavalliseen keskusteluun, ei todennäköisesti ole tulossa hakemaan mitään. Ihan oman turvallisuudenkin kannalta kannattaa miettiä kenelle antaa osoitteensa ja tiedot koska on kotona yms.

Vierailija
522/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ostamassa talvipukua lapselle. Myynti-ilmoituksessa oli maininta, että pikainen nouto on plussaa. Vastasin aamulla ennen klo 7 viestillä myyjälle, että ostaisin mielelläni, milloin voin tulla hakemaan. Lähdin töihin. Klo 17 palasin päiväkodin kautta töistä ja näin kirppiksen viesteistä, että myyjä oli ehdottanut klo 9 aamulla, käykö haku tänään. Klo 12 mennessä hän oli laittanut ehdotuksen, että käykö haku illalla. Klo 15 mennessä hän oli kahdella viestillä tivannut, aionko tulla hakemaan puvun vai en. Vähän ennen klo 17 hän oli laittanut viestin, että myy talvipuvun seuraavana jonossa olevalle. Laitoin kohteliaan viestin, että lähdin töihin päiväkodin kautta klo 7 ja palasin samaa reittiä klo 17, enkä ole ehtinyt reagoida viesteihin, onko puku jo luvattu seuraavalle. Vastaus oli suunnilleen painokelvoton. Myyjän mielestä hän oli selkeästi ilmoittanut, että pikainen nouto ja perässä muutama haukkuma- ja kirosana. Että sellainen lasten talvipuvun myyjä.

Haistattelu on tietenkin asiatonta, mutta kyllä minäkin ihmettelisin jos myynti-ilmoituksessa nimenomaan lukee "pikainen nouto", ostaja laittelee viestiä että milloin voi tulla ja sitten häviää kymmeneksi tunniksi. Olisin vain alkanut kyselemään seuraavalta jonossa, että jos heille kelpaa, kun edellinen halukas ei vastaa viesteihin.

Pikainen nouto tarkoittaa nimittäin mielestäni sitä, että tavara vaihtaa omistajaa siinä parin tunnin sisällä viestin laitosta eikä sitä, että odotellaan koko päivä vastausta.

On hyvä ymmärtää, että sanoilla on eri merkitys, määrittele ilmoitukseen tarkemmin pikainen nouto, parin tunnin sisällä nouto - se rajaa huomattavasti kiinnostuneita.

Työssä olevalle ihmiselle pikainen nouto voi olla saman viikon aikana tai parin päivän, ei tunnin sisällä. Tai samana päivänä, tai seuraavana päivänä. Töissä hyvä tapa vastata esim. kiireelliseen sähköpostiin on 24 h sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkafetissimies halus ostaa (mahdollisimman käytettyjä) sukkia. En myynyt sukka parkojani.

Vierailija
524/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen aina tota, että miksi ei voisi antaa osoitettaan hakijalle. Jos joku oikeasti haluaa ryöstää mut, niin voihan se murtaa oven ihan tietämättä osoitetta.. ok, joku stalkkeri nyt on aasia erikseen, mutta sellaisenkin mahdollisuus on melko pieni+pesäpallomailat on keksitty ;)

Vierailija
525/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkafetissimies halus ostaa (mahdollisimman käytettyjä) sukkia. En myynyt sukka parkojani.

Mulle kelpaisi hyvin raha, voisin myydä kaikki vanhat omat ja samaa kokoa käyttävien lasteni vanhat sukat hyvään hintaan!

Vierailija
526/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso myi jotain tavaraa muistaakseni Tori.fi:n kautta, ja ostamaan tullut keski-ikäinen nainen yritti huijata rahanmaksussa väittämällä hintaa pienemmäksi; puoliso totesi, että ei, hinta oli kyllä se mistä oli sovittu, ja tässä vaiheessa naiselta vilahti kädestä lisäseteli mukaan. Oli siis selvästi ollut koko ajan kädessä, yritti vain huijata.

Muitakin negatiivisia kokemuksia keski-ikäisistä naisostajista, tuntuu kuin heillä olisi välillä turhankin vahva käsitys siitä mitä haluavat ja mihin hintaan. Anteeksi stereotypia, mutta näin meillä.

Sitten on tietenkin loputon lista näitä av-yv-valokuvia-mittoja-peruutan-av-jne -kauppoja; kova se on työ saada netissä tavaraa myytyä. 

Itsellä samanlaisia kokemuksia nuorista miehistä. Osti tyttöystävänsä puolesta tuotteen mutta ei ollut tarpeeksi rahaa mukana ja etsimällä etsii olemattomia vikoja tuotteesta. Pakko myydä liian halvalla kun ei jaksa etsiä uutta ostajaa tilalle, tämän varaan ostaja laskikin. Kusetettu fiilis.

tällä palstalla ei taida olla ainoatakaan ketjussa jossa olisi naisista sanottu yhtään mitään negatiivista ilman, että pian ilmestyy kirjoittaja jolla on vastaava huono kokemus miehistä :-D

Vierailija
527/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso myi jotain tavaraa muistaakseni Tori.fi:n kautta, ja ostamaan tullut keski-ikäinen nainen yritti huijata rahanmaksussa väittämällä hintaa pienemmäksi; puoliso totesi, että ei, hinta oli kyllä se mistä oli sovittu, ja tässä vaiheessa naiselta vilahti kädestä lisäseteli mukaan. Oli siis selvästi ollut koko ajan kädessä, yritti vain huijata.

Muitakin negatiivisia kokemuksia keski-ikäisistä naisostajista, tuntuu kuin heillä olisi välillä turhankin vahva käsitys siitä mitä haluavat ja mihin hintaan. Anteeksi stereotypia, mutta näin meillä.

Sitten on tietenkin loputon lista näitä av-yv-valokuvia-mittoja-peruutan-av-jne -kauppoja; kova se on työ saada netissä tavaraa myytyä. 

Itsellä samanlaisia kokemuksia nuorista miehistä. Osti tyttöystävänsä puolesta tuotteen mutta ei ollut tarpeeksi rahaa mukana ja etsimällä etsii olemattomia vikoja tuotteesta. Pakko myydä liian halvalla kun ei jaksa etsiä uutta ostajaa tilalle, tämän varaan ostaja laskikin. Kusetettu fiilis.

tällä palstalla ei taida olla ainoatakaan ketjussa jossa olisi naisista sanottu yhtään mitään negatiivista ilman, että pian ilmestyy kirjoittaja jolla on vastaava huono kokemus miehistä :-D

No minulle tekee eniten ohareita keski-ikäiset+ naiset.Vastaavat miehet sopii nopeat noudot ja on yleensä kellonlyömällä ovella ilman säätöjä.Nuoremmissa toisin päin.

Vierailija
528/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin pitkän väännön, vänkäämisen ja toiselle puolelle kaupunkia kuljetuspyyntöjen jälkeen postittaa 1,50€:n tuotteen, vaikka en olisi millään jaksanut ja ilmoituksessa oli alunperinkin että VAIN NOUTO! Myyjä maksoi muistaakseni n. 3€ tililleni (myytävä tavara + postikulut) ja paketoin pikkutavaran valmiiksi postiin vientiä varten.

Kävi sitten niin että unohdin viedä paketin postiin kaikkien muiden myynti- ja noutojuttujen sopimisten ja ihan normi arkikiireiden keskellä. Ikävä moka tietysti, mutta mielestäni aika inhimillinen eikä yleensä kuulu tapoihini. Kolme päivää siitä, kun olin luvannut postittaa paketin heti kun pystyn, kaverini soitti hädissään että kirppisryhmään oli tehty nimelläni ja kuvallani varustettu päivitys, jossa uhkailtiin rikosilmoituksen teolla jos ei pakettia ala kohta kuulumaan. Mukana oli jo useita keskustelijoita (myös samoja tyyppejä joiden kanssa olin tehnyt aiemmin onnistuneita kauppoja), tykkäyksiä sateli ja naisjoukon lynkkausmieliala järjetön. Tarkempia yksityiskohtia ei kerrottu vaan musta oli leivottu klassinen nettihuijari, joka keplotteli köyhän äidin vähiä rahoja.

Itku kurkussa kiirehdin kotiin ja siitä parin kilometrin päähän viemään paketin lähimpään postin toimipisteeseen. Mielellään olisin vastaanottanut yv- tai tekstarikyselyn asiasta, pahoitellut syvästi ja laittanut myydyn tuotteen matkaan hetimiten. Homma nyt vaan haluttiin hoitaa näin.

Oli viimeinen kerta kun vaivauduin myymään halpistavaraa edes noudettuna.

Vierailija
529/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikainen nouto tarkoittaa nimittäin mielestäni sitä, että tavara vaihtaa omistajaa siinä parin tunnin sisällä viestin laitosta eikä sitä, että odotellaan koko päivä vastausta.

Minulle se pikainen nouto tarkoittaa noin vuorokauden tai kahden aikavälillä tapahtuvaa vaihtoa. Jos pikaista noutoa ei olisi niin voisi mennä ehkä viikkokin... Pikainen taas on siinä maksimissaan kolmen päivän aikaan tapahtuva, en olettaisi koskaan, että joku noutaa parin tunnin sisällä. Toki on plussaa jos joskus on netissä paikalla niin samoihin aikoihin, että haku onnistuu jo siinä ajassa. 

Vierailija
530/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran äitiysvaatteitani pois. Noutamaan tuli nuori mies joka alkoi kauheasti selittää että kuinka hän ostaa nämä siis vaimolle, eikä itselle.

Mulle ihan sama minne menevät, vaikka tekee niistä pesurättejä, sain hinnan minkä pyysin niistä ja pääsin tavaroista eroon. Mitä sen jälkeen tapahtuu ei ole enää mun ongelma.

Kerran myin tuotteen, ostaja tuli noutamaan, ja viikon päästä ostaja otti yhteyttä ja kertoi että tuote on rikkoutunut että hän haluaa rahat takaisin. En sitten antanut rahoja takaisin. Siinä vaiheessa ostaja alkoi uhkailla minua rikosilmoituksella ja lakipykälillä ja kuluttaja-asiamiehellä ja ties millä. Jolloin tyyneen rauhallisesti totesin että hänellä oli mahdollisuus tarkistaa tuote noudettaessa, kyse on kahden yksityishenkilön välisestä käytetyn tavaran kaupasta, eikä hänellä siten ole palautus- tai muita oikeuksia.

Ostajan mielestä olin paska.

Ostaja varasi minulta tuotteen. Alkuviikosta varasi tuotteen, ja sanoi tulevansa loppuviikosta noutamaan. Seuraavana päivänä ilmoittautui toinen ostaja joka oli kiinnostunut ostamaan tuotteen heti. Myin tuotteen hänelle sitten. Siinä kävi sitten vielä niin että ostaja huomasi tuotteessa pienen vian, joka laski hintaa huomattavasti, ja myin siis tälle ostajalle vielä alennettuun hintaan. Loppuviikosta tulevalle ostajalle ilmoitin että sorry, tuote myyty. Tästähän tämä eka ostaja suivaantui ihan hirveästi, ja ilmoitti vähän sinne sun tänne tahoille. Kumma kyllä, en saanut koskaan mitään yhteydenottoa mistään näistä tahoilta. Hän ei siis ollut menettänyt latin latia eikä edes tarvinnut tulla turhaan paikan päälle, kun ilmoitin hänelle saman tien. Ja tuote ei nyt ollut mikään erityisen harvinainen edes, pelkkä koriste-esine, ei mikään tuikitarpeellinen käyttö-esine. Huoh!

Vierailija
531/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen aina tota, että miksi ei voisi antaa osoitettaan hakijalle. Jos joku oikeasti haluaa ryöstää mut, niin voihan se murtaa oven ihan tietämättä osoitetta.. ok, joku stalkkeri nyt on aasia erikseen, mutta sellaisenkin mahdollisuus on melko pieni+pesäpallomailat on keksitty ;)

Siis annan hakijoille osoitteen, mutta en ovikoodia. Eli ilmoittavat kun ovat alaovella. Näin tietävät missä rapussa asun, mutta ei missä huoneistossa ja eivät pääse ihan heti kotiovelleni.

Vierailija
532/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin teini-ikäiselle pikkuveljelleni vahingossa alennusmyynnistä liian pienen takin ja päätin myydä sen sitten fb-kirppiksellä pois. Aika pian joku mies sen varasi ja sovimme, että hän tulee illalla sovittamaan sitä kerrostaloni eteen. Vaikutti oikein asialliselta kaverilta ja koska olen pienikokoinen nainen en todellakaan päästä ketään kotiini. Meidän oli tarkoitus nähdä klo 21 ja olin kaupasta matkalla kotiin n. 20:45, kun tulee viesti missä viivyn. En vastannut mitään vaan lisäsin vauhtia. Huomasin juuri ennen pihaa monta aggressiivista viestiä. Kirosanoja ja tivaamista missä oikein viivyn ja aionko tehdä oharit. Kiersin talon toisesta ulko-ovesta sisään ja laitoin viestiä, että mun ei kannata tulla myymään sulle mitään, kun olet noin kiihtyneessä tilassa. Tuli vain lisää haukkumista ja kuulin kuinka se rämpytti alaovea. Onnekseni talossamme on ulko-ovet kiinni 24/7 eikä ole summereita tai ovikoodeja. Aamulla töihin lähtiessä huomasin, että oven lasi on rikki. Liekö kyseinen mies raivoissaa pistänyt säpäleiksi. 

Vierailija
533/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään just sauhusi taas korvista. Joku laittoi myyntiin TÄNÄÄN lasten kesävaatetta ja kun laitoin varauksen, vastasi, että varattu toisessa ryhmässä. Siis kuinka voi olla varaus toisessa ryhmässä, jos samana päivänä laittaa tähän ryhmään? Eikä edes tekstissä mainitse, että myy tuotetta myös muualla?

Talvella naapuri laittoi sukset Fb-roskalavalle. Samalla minuutilla vastasin, että mulle. Sanoi, että ne meni jo. 

Vierailija
534/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis annan hakijoille osoitteen, mutta en ovikoodia. Eli ilmoittavat kun ovat alaovella. Näin tietävät missä rapussa asun, mutta ei missä huoneistossa ja eivät pääse ihan heti kotiovelleni.

Kaikki eivät asu kerrostalossa ja etenkään ovikoodin takana. 

Vierailija
535/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut ihan hauska ketju lukea, melkoisia ihmisiä sitä maanpäälle mahtuu, mutta toisaalta tulee myös mieleen, että onko osa vähän turhan herkkiäkin hermostumaan ja tuomitsemaan? Onko pieni myöhästyminen ihan oikeasti niin hirveä synti (siis pieni), kun sellaiseen nyt ajautuu aika helposti jos vaikka eksyy, eikä meinaa löytää perille. Tai jos joku kyselee vahingossa joskus typeriä, niin eihän se ihmisestä typerää tee, vaikka aina ei ajatus niin kirkkaana kulkisikaan.

Juuri tein kaupat jonkun kanssa ja kehtasin tingata hintaa alemmas. Tuote oli ollut myynnissä jo miltei kuukauden ja kysyin ihan pientä alennusta hintaan, vaikka tässä ketjussa tinkaamiseen on suhtauduttu aika nuivasti.

Osalle toivoisin pipoa vähän löysemmälle ja osalle taas jaksamista hermostuttavien ostajien/myyjien parissa, kaikkea ei tarvitse sietää eikä pomppia toisten pillin mukaan, mutta kohtuullinen joustaminen tai ainakin sellaisen pyytäminen ei ole vaarallista.

Vierailija
536/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin ilmaiseksi kukkatolpan jollekkin naiselle. Nainen kysyi, voisinko tuoda sen hänelle 20km päähän ja jättää pihalle kun hän ei ole kotona.

Vierailija
537/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään just sauhusi taas korvista. Joku laittoi myyntiin TÄNÄÄN lasten kesävaatetta ja kun laitoin varauksen, vastasi, että varattu toisessa ryhmässä. Siis kuinka voi olla varaus toisessa ryhmässä, jos samana päivänä laittaa tähän ryhmään? Eikä edes tekstissä mainitse, että myy tuotetta myös muualla?

Talvella naapuri laittoi sukset Fb-roskalavalle. Samalla minuutilla vastasin, että mulle. Sanoi, että ne meni jo. 

Ilmoitukseen kuuluu laittaa, että MMM, joka meinaa, että myytävänä myös muualla. Silloin on teoriassa mahdollista tehdä minuutissa kaupat toisessa ryhmässä, kun toisessa ryhmässä on vasta huomattu ilmoitus. Jos ei lue MMM niin on mielestäni ainakin lievää huijausta.

Vierailija
538/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät asu kerrostalossa ja etenkään ovikoodin takana. 

Ei asu ei. Jos asuu omakotitalossa ja sopii noudon, on käytännössä pakko paljastaa ostajalle, missä asuu. Jos ei siihen pysty, pitää sopia treffit muualle tai postittaa tuote.

Vierailija
539/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut ihan hauska ketju lukea, melkoisia ihmisiä sitä maanpäälle mahtuu, mutta toisaalta tulee myös mieleen, että onko osa vähän turhan herkkiäkin hermostumaan ja tuomitsemaan? Onko pieni myöhästyminen ihan oikeasti niin hirveä synti (siis pieni), kun sellaiseen nyt ajautuu aika helposti jos vaikka eksyy, eikä meinaa löytää perille. Tai jos joku kyselee vahingossa joskus typeriä, niin eihän se ihmisestä typerää tee, vaikka aina ei ajatus niin kirkkaana kulkisikaan.

Juuri tein kaupat jonkun kanssa ja kehtasin tingata hintaa alemmas. Tuote oli ollut myynnissä jo miltei kuukauden ja kysyin ihan pientä alennusta hintaan, vaikka tässä ketjussa tinkaamiseen on suhtauduttu aika nuivasti.

Osalle toivoisin pipoa vähän löysemmälle ja osalle taas jaksamista hermostuttavien ostajien/myyjien parissa, kaikkea ei tarvitse sietää eikä pomppia toisten pillin mukaan, mutta kohtuullinen joustaminen tai ainakin sellaisen pyytäminen ei ole vaarallista.

Juuri näin.

Itse yritän kaupanteossa olla ystävällinen, nopea ja joustava. Suurimman osan kanssa se onnistuu, mutta jos tekee paljon kauppoja, joskus osuu kohdille epämääräinen tai jopa epäilyttävä kauppakumppani. Mua ei haittaa pieni myöhästyminen tai se, jos peruu kaupan, niin kauan kun itselleni ei aiheudu merkittävää vaivaa ja ajanhukkaa. Paljon kauppoja tekevät sekä kiireiset luonnollisesti arvostavat omaa aikaansa korkealle, niin teen itsekin, mutta en silti halua nipottaa.

Joku mietti, mitä ne on ne pikaiset kaupat. Minusta 0-3 vuorokauden kuluessa tapahtuvat kaupat on pikaiset, sitä pidemmälle venyvät taas hitaammat. Pikaisia kauppoja pyytävälle ei siis pidä mennä laittamaan AV ja kadota sitten viikoksi jonnekin. Normaalin työpäivän verran (8-12 tuntia) pitää jaksaa pikaisenkin odottaa.

Vierailija
540/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin ilmaiseksi kukkatolpan jollekkin naiselle. Nainen kysyi, voisinko tuoda sen hänelle 20km päähän ja jättää pihalle kun hän ei ole kotona.

Laitoin heinäkuun helteillä ilmoituksen, että meidän aika vanhat, mutta hyväkuntoiset keittiön pöytä ja tuolit saa hakea ilmaiseksi. Toiselta puolen maata tuli kysymys, voisimmeko tuoda ne hänelle. No emme voineet. Lopulta hakija oli ihan läheltä ja toi vielä ruukkukukan kiitokseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä