Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
501/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa myin naisten mekkoa ja juhlapukua. Mieshenkilö soittaa. Kyselee mittoja ja saumavaroja, aloin jo kyllästyä. Kysyy onko muuta naisten tavaraa. Jessus, että mulla kesti kauan tajuta sen haluavan ne mekot itsensä päälle, eikä vaimolle.

Kaikkia hulluja. Estin numeronsa.

Vierailija
502/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15kg koiranruokaa maksaa helposti monta kymppiä. Aika arvokas ilmaiseksi annettavaksi. Luulisi kuitenkin että samalla vaivalla kun sen ilmoituksen laittaa, niin ilmoittaisi myös minkä merkkistä ruoka on. Sinänsä ymmärrän että sellainen hirveä kysely ja säätäminen ärsyttää kun on ilmaisesta tavarasta kyse ja itse haluaisi vain päästä eroon siitä mahdollisimman helposti ja nopeasti... mutta ei kai nyt kukaan normaali ihminen ala nimitellä tuntematonta ihmistä nartuksi ja lähettele haukkumisviestejä vaikka miten ottaisi päähän kun toinen kehtaa kysyä ruoan merkkiä?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin fb-kirppiksellä pientä kodintavaraa muuton yhteydessä, yksi henkilö ilmoitti haluavansa ostaa pari kulhoa ym. ja sovittiin hinnaksi 30€. Ostaja tuli sovittuun aikaan paikalle, mutta hänellä oli vain kahdenkymmenen euron seteleitä. Ehdotti sitten, että jos hän maksaa 20€ ja laittaa kympin jälkikäteen tililleni. Sanoin sitten siihen, että jos kuitenkin tehdään niin, että antaa minulle 40€ ja palautan hänen tililleen kympin, mihin hän suostui. Pyysin häntä laittamaan minulle viestillä tilinumeronsa, niin laitan rahat vielä samana päivänä tulemaan.

Iltaan mennessä tilinumeroa ei vieläkään ollut kuulunut. Seuraavana aamuna heräsinkin sitten kymmeniin viesteihin, joista ensimmäisessä vähän ennen puolta yötä tulleessa ostaja ilmoitti tilinumeronsa, ja seuraavat olivatkin sitten luokkaa ”oletko jo siirtänyt rahat?”, ”mikset vastaa, etkö aio maksaa minulle?”, ”ei vieläkään näy tililläni” ym.

Siirsin jossain vaiheessa aamupäivää rahat ja lähetin hänelle myös viestin, jossa ihmettelin hänen toimintaansa. Mitäköhän olisi käynyt, jos olisin suostunut hänen ehdotukseensa siitä, että hän olisi maksanut kympin jälkikäteen...

Vierailija
504/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli kyllä aikamoinen urakka myydä kirjahyllyjä autottomana ihmisenä, kun ostajaehdokkaat jankuttaa, että etkö nyt voisi tuoda tätä mulle, kysy joltain kaverilta auto lainaan. Teki mieli välillä sanoa vähän rumastikin, että jumalauta siinä myynti-ilmoituksessa lukee ihan syystä että vain nouto mahdollinen.

Toinen oli kun möin vaatteita ja ilmoituksessa luki selkeästi, että taloudessa on kissa ja silti sai vastailla näihin av yv joo otan, millon voin tulla hakemaan? Onks sulla muuten eläimiä? Ai on, emmä sit otakaan, oon niin kauheen allerginen!

Jotenkin tuntuu, että ihmiset eivät nykyään yhtään osaa sisäistää lukemaansa tai sitten huvikseen kuluttavat vaan aikaansa lähettelemällä viestejä myyjille ilman aikomustakaan ostaa tavaroita. Mikä muukaan voi selittää sen, että kysellään viiteen kertaan ne samat asiat, jotka jo myynti-ilmoituksessa tulevat ilmi?

Vierailija
505/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja autoton ihminen ei tunnu tajuavan ettei se kuskaaminen 100km ole ilmaista autolla ....Ja aikaa menee äkkiä se 2h.

Vierailija
506/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15kg koiranruokaa maksaa helposti monta kymppiä. Aika arvokas ilmaiseksi annettavaksi. Luulisi kuitenkin että samalla vaivalla kun sen ilmoituksen laittaa, niin ilmoittaisi myös minkä merkkistä ruoka on. Sinänsä ymmärrän että sellainen hirveä kysely ja säätäminen ärsyttää kun on ilmaisesta tavarasta kyse ja itse haluaisi vain päästä eroon siitä mahdollisimman helposti ja nopeasti... mutta ei kai nyt kukaan normaali ihminen ala nimitellä tuntematonta ihmistä nartuksi ja lähettele haukkumisviestejä vaikka miten ottaisi päähän kun toinen kehtaa kysyä ruoan merkkiä?? 

Kysymyksen voi aivan helposti ja hyvin pistää heti ekaan kommenttiin esim. näin: "Av, mikä merkki?" Jos itse aloittaa käyttäytymään netissä tyhmästi (turha yv-jankkaus) on aika heikosti varaa valittaa vastapuolen huonosta nettikäytöksestä. 

Vierailija
507/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matoistaan eroon päässyt kirjoitti:

Itse myin facen kirpparilla mattoja, hintana kahvipaketti tai suklaalevy. Yhden kanssa sovittiin nouto. Puolen tunnin päästä kyseisestä ajasta kyselin missä on. Tunnin päästä vastaa, että venyi eikä päässyt puhelimeen. Sovitaan uusi aika. Varttin päästä kysyn missä on. Puolen tunnin päästä kerron peruvani kaupat. Seuraava ostaja hakee 2/3 osaa matoista, mutta on unohtanut kahvipaketin kotiin. Loppujen mattojen hakija ei edes tarjoa mitään. Niin vihainen itselleni, että mitä annoin! Mutta taustalla ehkä kuitenkin halu päästä eroon. Mutta itse en kyllä kehtaisi kyseisellä tavalla toimia...

Huvittavimpia olette te kahvipaketti/karkkipussi/vaippapaketti/kissanhiekka -myyjät. Eli ei riitä, että tuun sovittuna aikana sovittuun paikkaan hakemaan sulle ylimääräiset tavarat kätevästi pois, mutta että käyn vielä sulle kaupassakin. Jätän aina väliin nämä ruoka-apua kaipaavat, kun en jaksa kenellekään aikuiselle täysijärkiselle alkaa vielä kauppa-avuksi.

Noissa kahvipaketti-pyynnöissä taitaa vaan taustalla olla se että sellainen löytyy avaamattomana todennäköisesti kaikista suomalaisista kodeista.

Ei varmaan löydy! Meillä keitetään kahvia pari, kolme kertaa kuukaudessa, eikä pidetä mitään jemmapaketteja. Kuka muka ostaa kahvia varastoon?

Aika moni. Hyvin harvoin ostan kahvia täyteen hintaan, vaan silloin ostan, kun on tarjouksessa kolme pakettia kympillä. Siksipä meillä on useimmiten kaapin ylähyllyllä se kolme pakettia kahvia, josta sitten otan, kunnes taas ostan uudet kolme. Mulle olisi siis vaivatonta viedä paketti kahvia vastalahjana jollekin, kun kaupantekoon ei joko kaivata rahaa tai se on kyseisen fb-kirpparin tms. säännöissä kiellettyä.

Vierailija
508/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksen voi aivan helposti ja hyvin pistää heti ekaan kommenttiin esim. näin: "Av, mikä merkki?" Jos itse aloittaa käyttäytymään netissä tyhmästi (turha yv-jankkaus) on aika heikosti varaa valittaa vastapuolen huonosta nettikäytöksestä. 

Olen ihan samaa mieltä, että se kysymys olisi pitänyt hoitaa noin, mutta se ei kyllä lainkaan ole hyvä syy sille että myyjä alkaa riehua ja kutsua tuntematonta ihmistä nartuksi. Ei tuolla tavalla vain hoideta asioita vaikka miten ottaisi päähän. Laittaisi mieluummin vaikka toisen estoon jos ei pinna kestä. Jotenkin uskomatonta että joku kehtaa edes puolustaa noin ala-arvoista käytöstä, vai onko oikeasti käytöstavat useillakin nykyään tätä luokkaa. Tuskinpa se yv:llä laitettu kysymys nyt kuitenkaan oli sen kummempaa kuin ajattelemattomuutta tuon kirjoittajan osalta.

Vierailija
509/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä pesee :’D

Eli täällä annettiin ilmaiseksi 15kg koiranruokasäkkiä jonka kerkesin itselleni varata ja jonoakin muodostui. Laitoin myyjälle YV ja kysyin että minkä merkkistä ruoka on? Koska meidän koiramme on todella nirso ja kokeiltu monet merkit - voi sitten joku toinen hakea jos on jo kokeiltua. Tämä ruoan antaja veti kamalat pultit. Laittoi pitkiä haukkumisviestejä ja julkisesti ryhmässä haukkui minut mm ”kiittämätön narttu jonka pitäis kaikki tietää vaikka ilmaiseksi antaa”tms. :D olin ihan puulla päähän lyöty! Ja tuo oli vain esimerkki sitä tekstiä tuli yvllä ja julkisesti niin että ryhmän ylläpitäjä poisti koko ihmisen. Paitsi tätä ennen kys henk oli estänyt minut jo kokonaan Facebookissa xD

Tässähän on tyypillinen nettiväärinkäsitys. Koiranruoan antaja halusi vain viestitse varmistaa koirasi sukupuolen ja lähettää omalta koiraltaan mukavat haukkuterveiset. Wuff wuff yv hau hau av!

Vierailija
510/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ei voi valittaa, mutta välillä ottaa päähän nämä tavaroiden jälleenmyyjät. Etsitään nettikirppiksiltä tuotteita normaalia halvemmalla / ilmaiseksi ja myydään kalliimmalla pois jossain toisella kirppispöydällä. Tuotetta ei siis osteta alunperin omaan käyttöön vaan suoraan myyntiin. 

Vierailija
511/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa "omituinen" juttu oli se, kun myin parin tv-sarjan dvd-boxeja ja ensin ostaja oli itse tulossa niitä useaan kertaan hakemaan, mutta ei koskaan tullut. Lopulta ilmoitti oman osoitteensa ja sanoi, että voin laittaa ne hänen postilaatikkoonsa, että hän ottaa ne sieltä. Kun kysyin maksusta, niin siihen hän ei vastannut. Laittoi kuitenkin useamman kerran viestiä, että koska olen ne hänen dvd:t tuomassa. No en vienyt. 

Vierailija
512/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just sauhusi taas korvista. Joku laittoi myyntiin TÄNÄÄN lasten kesävaatetta ja kun laitoin varauksen, vastasi, että varattu toisessa ryhmässä. Siis kuinka voi olla varaus toisessa ryhmässä, jos samana päivänä laittaa tähän ryhmään? Eikä edes tekstissä mainitse, että myy tuotetta myös muualla?

Vierailija
513/2608 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ei voi valittaa, mutta välillä ottaa päähän nämä tavaroiden jälleenmyyjät. Etsitään nettikirppiksiltä tuotteita normaalia halvemmalla / ilmaiseksi ja myydään kalliimmalla pois jossain toisella kirppispöydällä. Tuotetta ei siis osteta alunperin omaan käyttöön vaan suoraan myyntiin. 

En tajua, miten tää ärsyttää jotain. Ensinnäkin, pääseehän siinä alkuperäinen myyjä tavarasta eroon haluamallaan hinnalla. Mitä väliä mihin se tavara sen jälkeen menee. Ja hei, sun lähikaupan myyjäkin myy sulle maitoa kalliimmalla, kuin ite osti :D Jos joku oikeesti jaksaa nähdä vaivaa ja tienata pari kymppiä kuussa trokaamalla kirpparirojuja, ni antaa mennä vaa.

Vierailija
514/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin torille myyntiin yhden hengen runkopatjasängyn. Miesostaja tiedustelee, voiko sänkyä tulla katsomaan, olettaen, että vastassa ei ole miehiä tai vihaisia koiria. Googletin sähköpostiosoitteen, ja sillä samalla osoitteella oli ennenkin vongannut itselleen netissä naisseuraa. 

Siis oletko sä vähäjärkinen? Miksi vtussa mies ei saisi vongata naisseuraa? Kuuluu ihan ihmisten perusoikeuksiin.

Mitä ketjuun tulee, niin itse en jaksa tehdä perseaukisten kanssa kauppaa. Jahkailevat ja se on sellaista juupas - eipäs pelleilyä. Sitten potkitaan renkaita ja valitetaan kaikesta. 

Vien kaikki kamat ilmaiseksi kirppikselle, joista haluan eroon ja sanon, että antakaa vaikka ilmaiseksi pois tai pyytäkää jotain jos haluatte.

Sinkkumies

Vierailija
515/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli täällä annettiin ilmaiseksi 15kg koiranruokasäkkiä jonka kerkesin itselleni varata ja jonoakin muodostui. Laitoin myyjälle YV ja kysyin että minkä merkkistä ruoka on? Koska meidän koiramme on todella nirso ja kokeiltu monet merkit - voi sitten joku toinen hakea jos on jo kokeiltua. Tämä ruoan antaja veti kamalat pultit. Laittoi pitkiä haukkumisviestejä ja julkisesti ryhmässä haukkui minut mm ”kiittämätön narttu jonka pitäis kaikki tietää vaikka ilmaiseksi antaa”tms. :D olin ihan puulla päähän lyöty! Ja tuo oli vain esimerkki sitä tekstiä tuli yvllä ja julkisesti niin että ryhmän ylläpitäjä poisti koko ihmisen. Paitsi tätä ennen kys henk oli estänyt minut jo kokonaan Facebookissa xD

Ehkä ylireagoi vaan kyllä sinussakin vikaa on.

Miksi tahallaan tuhlaat myyjän aikaa jos kerta tiedät valmiiksi, että et välttämättä otakaan sitä merkistä riippuen? Antaa semmoisen hakea joka ei turhaan ala säätämään asian kanssa.

Ehkä sinusta pieni vaiva, vaan jos paljon myy/antaa tavaraa niin kyllä se alkaa rassaamaan jos

"haluan päästä eroon tavarasta jolla on vielä rahallista arvoa, mutta mielummin vaan helpolla eroon kuin myymisen vaiva"

Hommasta syntyy lisäsäätöä.

Älyttömän moni kyselee tyhmiä ja spammaa 10 eri viestiä yksitellen kun kaiken melkein voi hoitaa&kysyä jo ensimmäisellä viestillä.

Miksi et vaan ollut järkevä ja laittanut heti:

Moi, voisin ottaa mikäli on merkkiä x,y tai z koska koira on nirso, muuten menkööt seuraavalle?

Olen tuo alkuperäinen kirjoittaja. Mutta tosiaan, itsekin inhoan yvllä säätämistä! Tämä myyjä ei vastannut ilmoituksessa oleviin kysymyksiin mitään, oli pakko kysyä viestillä ennen noutoa.. se tekee tästä vieläkin kummallisempaa! Minä + pari muuta kysyimme että mistä sapuskasta on kyse mutta vastausta ei koskaan tullut.

Vierailija
516/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua näitä, jotka myy jotain kosmetiikkatuotteita, joita on jo käytetty. Ja nuoret tytöt vielä ostaa niitä. Voiko olla mitään epähygieenisempää! Hyi s*tana! Joku puoliksi käytetty shampoopullo tai vielä pahempaa meikit, joita on jo käytetty. Yök!

Vierailija
517/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa tiskikonetta ja löysin Huutiksesta harvinaisen ilmoituksen, jossa myyjä lupasi pientä korvausta vastaan myös kuljettaa koneen, jos ostaja asuu lähellä. Kysyin vielä että sopiiko kuljetus alueelle x, ja se sopi. Huusin sitten koneen itselleni ja kysyin heti myyjältä, että koska hän pääsisi tuomaan konetta ja mitä hän pyytää kuljetuksesta. Sovittiin kymppi, asuttiin aika lähekkäin. Olin tuolloin työttömänä, joten sanoin että minun puolesta kuljetus sopii koska vaan. Myyjä vastasi, että pitää kysyä mieheltä, koska tämä voisi sen tuoda. Ok... Haistoin hankaluuksia jo tässä vaiheessa. :D Viestiteltiin sitten ajankohdasta ja homma meni aina vaan hankalammaksi. Miehellä oli töitä ja pakettiauto piti huoltaa ja ties mitä. Lopulta myyjä ilmoitti, että ei hän voikaan myydä sitä konetta, koska se oli ollut varastossa ja mies oli sitä mieltä, että se ei välttämättä enää toimi. Mitvit?!? :DD Päättelin sitten, että koneessa ei varmaan ollut mitään vikaa vaan miehessä, joka ei halunnutkaan kuskata sitä. Ties minkä perhedraaman se tiskikone oli siellä saanut aikaan...

Ärsyttää naiset, jotka kyselee lupia mieheltään, mutta tämä oli kyllä kaiken huippu!

Vierailija
518/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ylireagoi vaan kyllä sinussakin vikaa on.

Miksi tahallaan tuhlaat myyjän aikaa jos kerta tiedät valmiiksi, että et välttämättä otakaan sitä merkistä riippuen? Antaa semmoisen hakea joka ei turhaan ala säätämään asian kanssa.

Ehkä sinusta pieni vaiva, vaan jos paljon myy/antaa tavaraa niin kyllä se alkaa rassaamaan jos

"haluan päästä eroon tavarasta jolla on vielä rahallista arvoa, mutta mielummin vaan helpolla eroon kuin myymisen vaiva"

Hommasta syntyy lisäsäätöä.

Älyttömän moni kyselee tyhmiä ja spammaa 10 eri viestiä yksitellen kun kaiken melkein voi hoitaa&kysyä jo ensimmäisellä viestillä.

Miksi et vaan ollut järkevä ja laittanut heti:

Moi, voisin ottaa mikäli on merkkiä x,y tai z koska koira on nirso, muuten menkööt seuraavalle?

Koiranruoan kohdalla merkki nyt on aika oleellinen tieto, tuskin kukaan ottaa koiralleen ruokasäkkiä tietämättä minkä merkkisestä eväästä on kyse. Vähän sama kuin lahjoittaisi vaikka paitapuseroa, mutta ei kertoisi minkä kokoinen se on ja suuttuisi jos joku kehtaisi tiedustella kokoa.

Vierailija
519/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa mieleen toinenkin tässä aivan hetki sitten. Etsin äidilleni sohvaa marketplacen kautta. Löytyi suht läheltä kivan näköinen ja edullisesti ja otin myyjään yhteyttä. Kysyin onko sohva siisti jne, kuulemma oli. Seuraavana päivänä oli ostaja mahdollisesti tulossa hakemaan sohvaa, myyjä lupasi ilmoittaa jos tälle tuleekin jokin este. No seuraavana päivänä ilmoittikin ettei ostaja hakenutkaan sohvaa, haluanko sen. Totta kai olin haluamassa ja kyselin mistä ja koska voisi sohvan hakea. Myyjä ilmoitti että hänen pitää vielä puhdistaa sohva! Ilmoitin etten haluakkaan sohvaa. Siis sohvaa oltiin tulossa ostamaan samana päivänä ja sohva olisi ollut paskanen vai?! Kyllä oli kummallinen tapaus :DD

En tiedä, mutta itse olen tooodella tarkka myymistäni tavaroista ym. Eli voisin kuvitella, että jos sohvan kankaaseen onkin tuossa ajassa tullut jostain joku pienikin jälki niin en lähtisi sitä hinkaamaan vaan pesisin koko kankaan ja silittäisin mielelläni valmiiksi ja luovuttaisin myymäni sohvan priimana.

Eli saatoit kyllä kävellä onnesi ohitse ja menettää uudenveroisessa kunnossa olevan sohvan ostomahkun.

Olen kova sisustamaan ja sohvat vaihtunut tiuhaan. Olen myynyt aina aiemman pois ostaessani uutta ja ei ne ole ehtinyt olla käytössä montaa kuukautta, mutta useimmat valkoisia ja pienikin viiva tai pöly tmv niin puhdistan sohvan ennen hakua. Usein perheistä mieshenkilöt noutaa tuotteet eivätkä välitä liioin tahriintuuko kangas jne niin olen aina kysynyt saanko laittaa kankaat valmiiksi pussiin ja suojata sohvaa? Yleensä se on sopinut, mutta ehkä joku voisi luulla, että peittelen jotakin enkä tahdo kangasta nähtävän. Siksi kysyn vielä erikseen noutajalta haluaako katsoa kankaat ennen ostoa. Ei ole kukaan kertaakaan halunnut vaan luottanut ja olen ollut luottamuksen arvoinen omasta mielestäni. Kuititkin antanut mukaan.

Vierailija
520/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ostamassa talvipukua lapselle. Myynti-ilmoituksessa oli maininta, että pikainen nouto on plussaa. Vastasin aamulla ennen klo 7 viestillä myyjälle, että ostaisin mielelläni, milloin voin tulla hakemaan. Lähdin töihin. Klo 17 palasin päiväkodin kautta töistä ja näin kirppiksen viesteistä, että myyjä oli ehdottanut klo 9 aamulla, käykö haku tänään. Klo 12 mennessä hän oli laittanut ehdotuksen, että käykö haku illalla. Klo 15 mennessä hän oli kahdella viestillä tivannut, aionko tulla hakemaan puvun vai en. Vähän ennen klo 17 hän oli laittanut viestin, että myy talvipuvun seuraavana jonossa olevalle. Laitoin kohteliaan viestin, että lähdin töihin päiväkodin kautta klo 7 ja palasin samaa reittiä klo 17, enkä ole ehtinyt reagoida viesteihin, onko puku jo luvattu seuraavalle. Vastaus oli suunnilleen painokelvoton. Myyjän mielestä hän oli selkeästi ilmoittanut, että pikainen nouto ja perässä muutama haukkuma- ja kirosana. Että sellainen lasten talvipuvun myyjä.

Haistattelu on tietenkin asiatonta, mutta kyllä minäkin ihmettelisin jos myynti-ilmoituksessa nimenomaan lukee "pikainen nouto", ostaja laittelee viestiä että milloin voi tulla ja sitten häviää kymmeneksi tunniksi. Olisin vain alkanut kyselemään seuraavalta jonossa, että jos heille kelpaa, kun edellinen halukas ei vastaa viesteihin.

Pikainen nouto tarkoittaa nimittäin mielestäni sitä, että tavara vaihtaa omistajaa siinä parin tunnin sisällä viestin laitosta eikä sitä, että odotellaan koko päivä vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän