Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Viimeisin oli, kun myin muuton tieltä aika suurehkoa kasvia. Ostajaehdokas tuli myöhässä ja syyksi selvisi, että hänen (ilmeisesti) miesystävä pelasi koko matkan Pokemon Go:ta, joka hänellä oli edelleen auki puhelimessaan kun tulivat ovelle. Hirveän kauan mietiskeli, että ottaako kasvin vai ei, yritti tingata, mutta en suostunut myymään halvemmalla. Sanoi sitten, että pitäisi myydä halvemmalla, kun Ikeasta saa halvemmalla myös :D Sanoin, että tämä nimenomaan on Ikeasta ja hinta on alhaisempi kuin uusi.. Ei sitten ostanut, mutta laittoi parin minsan päästä viestiä ja alkoi kinumaan kasvia, koska he ovat niin köyhiä ja plaaplaa. Kehotin menemään Ikeasta ostamaan sitten niitä halpoja kasveja. Mukaan tuli sitten kaikenmaailman jeesusviestit, että pelastuisin jos antaisin kasvin heille ja mitä vielä. Heitin asian ihan läskiksi ja sanoin olevani ateisti, enkä kaipaa pelastusta, hyvää loppuiltaa. Hetken päästä tuli sitten viesti, että harmi kun en ottanut jeesusta vastaan, heillä olisi ollut mulle iso kirjekuori täynnä rahaa. Niin niin.. :D
Vierailija kirjoitti:
No ei tämä nyt niin omituinen, mutta ihmettelin sitä tilannetta kyllä. Pohjustuksen: Asumme miesystäväni kanssa mukavasti suht uudella alueella Helsingissä, 90 neliötä, ylin kerros ja merinäköala, eli puitteet ok. Myin erään vaatteen Torissa, vanhempi nainen tulee sen hakemaan ja n. 15 min valehtelematta menee ristikuulusteluun, että kenen asunto tämä on, omistavatko vanhempamme, lähtipä vielä kiertämään asuntoa. :D En osannut edes sanoa mitään. Tuon jälkeen hän vielä pyysi minua pukemaan(?) vaatteen ylleni jotta näkee miten se istuu. Olisi mennyt itse vessaan pukemaan, kun oli muutenkin olonsa jo kotoisaksi tehnyt. Tästä kunniasta kieltäydyin ja lopulta sentään kaupat tuli tehtyä.
Tsekkasi kämppä ne arvoesineiden tms. varalta. Olisi tullut sissän luvatta seuraavaksi. Viesteissäsi olit jo kertonut koska olet kotona jne. Kannattaa olla tarkkana.
Yleisellä tasolla tinkaajat ovat ärsyttäviä jolloin luuri menee kiinni. Jos tavara on myynnissä hintaan x niin turha siinä on tinkimään ruveta. Varsinkin nettikaupoissa ei ole aikaa ryhtyä ylimääräisiin vääntöihin. Jos tuote kiinnpostaa tarjotulla hinnalla osta pois tai jätä ostamatta äläkä kysele turhia. Näin olen paljon tavaraa myynyt.
Oudoimpia on varmaan ne katoilevat ostajat, jotka ilmoittavat tulevansa hakemaan tiettyyn aikaan, mutta sitten ei näy eikä kuulu. Paras näistä oli varmaan tyyppi, joka soitti "oon puolen tunnin päästä siellä" eikä sen jälkeen enää mitään havaintoa.
Huonoin ostokokemus oli valkoiset "uudenveroiset" shortsit huutonetistä (kuva oli tietenkin ihan surkea puolipimeässä kuvattu). Todellisuudessa ne olivat ihan kellastuneet ja kusenpolttamat, ikinä en kehtaisi sellaisia itse myydä tai käyttää edes rättinä.
No, meillä kävi eräs nainen kerran huonekalukaupoilla pari kertaa (olimme muuttamassa ja tyhjäsimme asuntoa). Tämä nainen kävi meillä sisällä olohuoneessa katsomassa jotain kaappia/sohvaa ja esim. otti sitten seinältä erään Arabian lautasen ja kysyi "Saisinko tämän kaupanpäälliksi?" , jotain muutakin oli haluamassa kaupanpäällisiksi, jotka eivät tod olleet kaupan.
Ohiksena mä varmaan pitelisin ohimoitani ja perääntyisin kiivaasti jos huomaisin esim. tiskirättinä entiset valkoiset kusenpolttamat shortsit.. eihän enää tänä päivänä, missään..?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä teitä ihmiset, että miksi te alistutte hyppyytettäviksi?
Minä olen sen verran topakkaa sorttia, etten luista sovituista kellonajoista. Kun multa ei tulla hakemaan sovittuun aikaan niin tavara seuraavalle. Jos ilmoitellaan viime tipassa myöhästymisiä tms. Niin tavara seuraavalle. Hinnasta voi tinkiä mutta ei mun siihen tarvitse suostua jos en halua. Jos rahaa ei tule sovittuun päivään mennessä tilille tuote seuraavalle. En kuuna päivänä suositus odottelen kotonani kokopäivää että joku suvaitsee ehtiä luokseni parin euron kauppoja hieromaan. Enkä alkaisi kuskailemaan kamoja pitkin kyliä.Te opetatte näitä huonoon välinpitämättömään käytökseen sillä että taivutte ostajan oikuihin. Kaikki myyjät kärsii sellaisesta lopettakaa.
Entäs kun ei oo mitään jonoa? Kun haluaa tavarasta eroon, eikä oo kuin yksi kiinnostunut? Mitä te ihmiset oikein myytte, kun teillä on oikein varauksia jonossa? Minulla oli keväällä myynnissä kahdella eri kirppiksellä a. 3 puista palapeliä yhteishintaan 2€, kaikki palat tallella b. lasten lenkkarit ja lasten uudet tennarit, lenkkareissa hinta 2€, tennareissa 5€ c. Lasten vedenpitävä ulkoilutakki, pari kertaa käytetty hintaan 5€ d. lasten turvakaukalo autoon hintaan 10€ e. tyttöjen uusi juhlamekko, oli meille liian tiukka hintaan 5€ f. kokoelma kukkaruukkuja hintaan 1€. Ja voitteko uskoa: vain ne kukkaruukut meni kaupaksi. Tyttöjen juhlamekossa kävi yksi katsomassa, oli liian tiukka heidänkin tytölle. Ihmettelen, miksei tavarat kelpaa.
Ostin FB-kirppikseltä Converset, sellaista mallia, jota ei kaupoissa enää myydä ja jotka sopivat jalalleni hyvin. Nämä olivat vieläpä valkoiset ja uudenveroiset, eli juuri sellaiset kuin olin toivonut löytäväni. Hintakin oli edullinen. Myyjä vastaili viesteihini nopeasti ja hymiöiden kera, siihen saakka, että sai maksun. Sen jälkeen ei sitten kuulunutkaan mitään. Viikon päästä maksusta laitoin viestiä ja kysyin, että jokohan kengät ovat lähteneet postiin. Vastaus tuli parin päivän päästä, että "juu, on lähetetty". Kenkiä ei kuulunut, joten laitoin taas viestiä, että saisinko lähetystunnuksen, niin voisin katsoa missä menevät. Vastaus oli, että "juu, saat kun pääsen kotiin" ja tietenkään mitään ei taaskaan kuulunut. Kysyin uudelleen lähetystunnusta, ja parin päivän päästä sain kuvan jostakin postin kuitin alakulmasta, jossa ei suinkaan näkynyt lähetystunnusta tai mitään muutakaan, josta pystyi päättelemään, että paketti on lähtenyt juuri minulle. Myyjä ei enää vastannut viesteihini. FB-kirppiksen ylläpitäjäkin oli häneen yhteydessä, tuloksetta.
Ehkä viikkoa myöhemmin laitoin hänelle viestin, että olen yhteydessä poliisiin jos hän ei maksa rahoja takaisin x päivään mennessä. Hän ei edes lukenut viestiä. Löysin hänen nimellään googlettamalla myöskin hänen äitinsä puhelinnumeron, johon laitoin myös viestiä, että voisitko sanoa tyttärellesi, että lukee viestinsä ja vastaa niihin, ettei tarvitse olla yhteydessä poliisiin. Pian tulikin sitten viesti, että "maksan tiistaina". Ei mitään muuta, mutta lopulta sain rahani takaisin.
Vierailija kirjoitti:
No, meillä kävi eräs nainen kerran huonekalukaupoilla pari kertaa (olimme muuttamassa ja tyhjäsimme asuntoa). Tämä nainen kävi meillä sisällä olohuoneessa katsomassa jotain kaappia/sohvaa ja esim. otti sitten seinältä erään Arabian lautasen ja kysyi "Saisinko tämän kaupanpäälliksi?" , jotain muutakin oli haluamassa kaupanpäällisiksi, jotka eivät tod olleet kaupan.
Aika monilla aktiivisilla kaupanhierojilla vaikuttaa olevan pissaa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä teitä ihmiset, että miksi te alistutte hyppyytettäviksi?
Minä olen sen verran topakkaa sorttia, etten luista sovituista kellonajoista. Kun multa ei tulla hakemaan sovittuun aikaan niin tavara seuraavalle. Jos ilmoitellaan viime tipassa myöhästymisiä tms. Niin tavara seuraavalle. Hinnasta voi tinkiä mutta ei mun siihen tarvitse suostua jos en halua. Jos rahaa ei tule sovittuun päivään mennessä tilille tuote seuraavalle. En kuuna päivänä suositus odottelen kotonani kokopäivää että joku suvaitsee ehtiä luokseni parin euron kauppoja hieromaan. Enkä alkaisi kuskailemaan kamoja pitkin kyliä.Te opetatte näitä huonoon välinpitämättömään käytökseen sillä että taivutte ostajan oikuihin. Kaikki myyjät kärsii sellaisesta lopettakaa.
Luulin myös osaavani pitää puolia. Mutta siinä kohtaa, kun joku esim. omalla kotiovella alkaa tinkaamaan täysin syyttä niin sitä vain meni hämilleen. Kuitenkin jo varannut päivästä aikaa, eikä välttämättä jaksaisi enää uudestaan sopia toista tapaamista jonkun muun ostajan kanssa. Välttämättä niitä muita ostajia ei edes ole. Tätähän nämä paikan päällä tinkaajat nimenomaan käyttävät hyväkseen. Koittavat kepillä jäätä. Jatkossa yritän pitää periaatteista kiinni. En myy halvemmalla, enkä odottele myöhästyneitä, saatikka varaa toistamiseen tuotteita, jollei enesimmäiselläkään kerralla ole haettu.
Ei nyt ehkä varsinaisesti ärsytä mutta ihmetyttää nämä ostajat, jotka voivat isoja huonekaluja tulla hakemaan yksin ja automaattisesti olettavat, että tulen mukaan kantamaan.
Viimeksi oli eräs nainen, joka tuli isomman kokoista huonekalua noutamaan. Kertoi kuinka ei viitsinyt miesystävä vaivata asialla mutta onneksi kuulemma kahdestaan saamme huonekalun kuitenkin helposti kannettua hänen autolleen. Eipä siinä mitään, tottakai menen kantamaan. Mutta en minäkäkään välttämättä kaikista painavimpia jaksa kantaaa. Itse olen aina ostajana mennyt jonkun muun kanssa hakemaan huonekaluja. Mielestäni ainakin olisi kohteliasta kysyä etukäteen asiasta mutta ehkä olen turha nipottaja.
Nuo tennarit on typerä myyntiartikkeli, eikä niitä osta kukaan, paitsi jos ovat Vans tai Converset. Tennareista ei pääse edes lahjoittamalla eroon. Vinkkinä vaan tennareiden myyjille, että helpommalla pääsee viemällä suoraan keräykseen.
Myin nettikirppiksellä hyväkuntoisen mekon edullisesti, olisiko ollut 5€ pyynti. Tämä siksi että arvostan nopeita kauppoja, ei turhia sovitteluja jne. Ostaja tuli hakemaan ja kysyi voiko sovittaa. Sanoin että voi, mietin samalla että en kyllä haluaisi makuuhuoneeseen päästää (siellä siis iso peili) kun en ole siivonnutkaan. No enpä ehtinyt sanoa muuta kun hän oli jo riisunut paidan, oli siinä rintaliivisillään, housut piti jalassa. En tiedä huomasiko/välittikö että mies istui keittiössä parin metrin päässä ja olisi saattanut pelmahtaa paikalle milloin tahansa. No mutta mekko sopi ja kaupat tuli, oli vaan vähän hämmentävä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ehkä varsinaisesti ärsytä mutta ihmetyttää nämä ostajat, jotka voivat isoja huonekaluja tulla hakemaan yksin ja automaattisesti olettavat, että tulen mukaan kantamaan.
Viimeksi oli eräs nainen, joka tuli isomman kokoista huonekalua noutamaan. Kertoi kuinka ei viitsinyt miesystävä vaivata asialla mutta onneksi kuulemma kahdestaan saamme huonekalun kuitenkin helposti kannettua hänen autolleen. Eipä siinä mitään, tottakai menen kantamaan. Mutta en minäkäkään välttämättä kaikista painavimpia jaksa kantaaa. Itse olen aina ostajana mennyt jonkun muun kanssa hakemaan huonekaluja. Mielestäni ainakin olisi kohteliasta kysyä etukäteen asiasta mutta ehkä olen turha nipottaja.
Tämä! Olin myymässä isoa laatikostoa ja oltiin sovittu haku ostajan kanssa. Olin moneen otteeseen maininnut, että on iso ja tarvitsee kaksi kantajaa. Vähän ennen sovittua hakua laittaa viestiä, että olisi nyt tulossa, autanhan häntä kantamaan sen!? Kirjoitin, että olen monta kertaa sanonut, ettei saa kannettua yksin ja kannattaa ottaa kaveri mukaan kantoavuksi. "No olen tulossa suoraan töistä, en nyt saanut ketään tähän hätään". Selvä, et sitten voinut sopia hommaa niin, että olisit saanut sen kaverin. Sanoin, että ok, myyn seuraavalle, näkemiin.
Joku ei ilmestyny paikalle ostaan tuotetta. Sitten tuki viesti että sori ku en tullu, unohdus tuli. Selitysviesti oli ihan hirveän pitkä, kun hän oli ollu siellä ja täällä ja voi kamala ei muistanu sitten. Sitten ku sovittiin uusi aika, senkin unohti. Ei tullut viestiä. Myin seuraavalle. Lopetin varaamisen ihmisille tuolloin.
Joku oli tulossa ostamaan tuotetta, mutta ilmoittikin ettei ole rahaa vaikka tuotteen hinta vaan parikyt €. Kysyi että voisinko myydä myöhemmin. Sanoin että myyn jos joku ostaa etten voi taata sitä että varaan tuotteen hänelle. Viesti tuli 3 kk päästä. Tuotteen myin suunnilleen seuraavalla viikolla toiselle.
Erään kanssa oli sovittu hinta,mutta antoi tuplahinnan käteen. Kun sanoin että sori ei oo vaihtorahaa niin hän oli että ai, eikö se ollukkaa se hinta tuo minkä hän anto. Kerran niinkin:)
Sitten on nämä ihmiset jokka harrastaa tinkausta tällä tyyliin: muttakun otin rahaa vaan 12 e mukaan vaikka tuotteen hinta 25€ maksuhetkellä kaivellen viimeisiä kolikoita taskustaan. Sovin nykyään tarkan hinnan josta ei neuvotella jos tuote on oikeasti hyvässä kunnossa eikä siinä ole tinkimisvaraa.
Kerran tuli eräs mies sovittaan vaatetta ja päätti sitten vetäistä heti bokserisilleen eteisessä että sovittaa housuja. Olisin itse ehkä kysynyt missä voi sovittaa tai sanonut vaikka että sovitanpa näitä niin olisin mennyt siksi aikaa veks.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tennarit on typerä myyntiartikkeli, eikä niitä osta kukaan, paitsi jos ovat Vans tai Converset. Tennareista ei pääse edes lahjoittamalla eroon. Vinkkinä vaan tennareiden myyjille, että helpommalla pääsee viemällä suoraan keräykseen.
Kirjoitatko omien lasten puolesta - ite en voi sietää likaisia merkkitennareita. Mielestäni koko vaikuttaa paljon. Joskus kolmikutoset eivät mene kaupaksi, vaikka käyttämättömät.
Kerran myyjä paljastui lapseksi Torissa. Hän ei osannut neuvoa missä he asuvat, ja he asuivat todella syrjässä ja jopa navigaattorin kanssa oli hankala löytää perille ja antoi lopulta vanhempien numeron ja tavaran liittyvät adjektiivit oli aivan liian positiivisia tavaran kuntoon nähden. Hirveänä vaivannäköä turhaan. Tori on surkea, kun siellä ei voi arvostella myyjää. Lisäksi siellä myyjinä voi olla vähän mitä sattuu.
Nykyään tykkään soittaa myyjälle, koska siinä selviää minkälainen tapaus ja voi kysellä heti kaikki tarvittava.
Myin tavallisella kirppiksellä kännykotelon 4€. Koska tyttönen palasi ja halusi palauttaa koska ei sovi hänen iphonee 6:seen... teki mieli sanoa että painu helvetin kuuseen, koska ei vaihto eikä palautusoikeutta 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kerran myyjä paljastui lapseksi Torissa. Hän ei osannut neuvoa missä he asuvat, ja he asuivat todella syrjässä ja jopa navigaattorin kanssa oli hankala löytää perille ja antoi lopulta vanhempien numeron ja tavaran liittyvät adjektiivit oli aivan liian positiivisia tavaran kuntoon nähden. Hirveänä vaivannäköä turhaan. Tori on surkea, kun siellä ei voi arvostella myyjää. Lisäksi siellä myyjinä voi olla vähän mitä sattuu.
Nykyään tykkään soittaa myyjälle, koska siinä selviää minkälainen tapaus ja voi kysellä heti kaikki tarvittava.
Itsekin luulin ostavani aikuiselta pleikkaripelejä, paljastui lapseksi kun kysyessäni tilinumeroa vastasi "annan äidin tilinumeron", oli hellyyttävä 😁 Mutta oli kyllä asiallinen lapsonen.
"Myydään manuaalinen hautomakone
-Onko digitaalinen, samanlainen kuin kuvassa? (Ostajan lähettämä kuva digitaalisesta koneesta)"
"Myydään 445 litrainen akvaario. Vain nouto, omat kantajat mukaan
-Tuotko Ouluun? (Vain 500 km matkaa...)"
"Lahjoitetaan kolme kesyrottaa. Pohjois-Savo.
-Tuotko Vantaalle? Maksan 40 bensoja. (No toki...)