Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Minun kokemukseni tori.fi:stä ostajana on positiivisella tavalla omituinen. Ostin taulun, josta myyjän kanssa kumpikin olimme valmiita hakemaan/tuomaan taulua, mutta emme olleet yhtään samaan aikaan paikkakunnalla, tai vapaalla töistä. Lopulta sovimme, että hän tuo taulun meille työpäiväni aikana, jättää ulko-oven viereen ja löytää rahat kirjekuoressa oven vieressä olevasta postilaatikosta. Sovittu taulu oli ilmestynyt ja rahakuori kadonnut.
En tiedä lasketaanko huuto.net, mutta kerron kuitenkin:
Menin hakemaan huutamaani huonekalua. Pihassa oli aika paljon autoja ja ovi auki, niin menin päivää huhuillen sisään. Paikalla kymmeniä ihmisiä, iloinen vanha nainen tulee kättelemään sydämellisesti ja sanoi, että olitpa nopea.
Siellä oli ristiäiset ja odottivat pappia!!!
Huutikseen oli jäänyt myyjällä vanha osoite, selvisi kun pirautin.
Sain muuten sieltä väärästä paikasta mukaan hyviä lohipasteijoita :D
N6 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kkk kirjoitti:
Ostaja maksoi ostokset etukäteen tilille,ei ole vieläkään hakenut tavaroita,tästä on jo vuosi aikaa. 😁
Tästä tuli mieleen oma myynti kokemus. Myin joitakin keittiövälineitä ja joku ne heti varasikin ja maksoi tilille etukäteen, sanoi tulevansa illalla hakemaan. Illalla laittoi, että tuleekin seuraavana päivänä. No ei kuulunut eikä näkynyt. Eipä ostajastakaan enää mitään kuulunut koskaan. Yritin soittaa, laitoin tekstiviestejä, sähköpostia, viestejä Facebookissa ja kaikkialla, mutten saanut minkäänlaista vastausta, vaikka tarjouduin palauttamaan rahat, en sitten tiedä mitä tapahtui.
Sairaskohtaus/kuolema?
Tämä minullakin kävi mielessä, mutta hänellä oli julkinen facebook profiili ja päivitteli ihan normaalisti tämän jälkeen sinne, joten tuskin kuolema ainakaan.
Minä myin Torin kautta ison määrän käsityötarvikkeita, useita ilmoituksia ja jokaisessa paljon erilaisia tuotteita. Varmaan parisen viikkoa otin kuvia ja laittelin ilmoituksia sitä mukaa kun sama asiakas niitä halusi ostaa. Sitten viikkojen päästä alkaa säätämään hinnan kanssa että otatko siitä tai tästä satsista pois sen ja sen ja paljonko nyt maksaa. Tätä jatkui ja jatkui ja lopulta minulla paloi päreet ja sanoin että antaa olla, en myy. Tuntikausia päivittäin kuvasin ja laadin ilmoituksia. Lisäksi hän ei itselleen merkinnyt ylös mitään mitä oli luvannut ostaa, minun piti nekin hänelle kerrata moneen kertaan. Hän halusi postipakettina kaiken kun asui toisella puolella Suomea ja valitteli postikulujen hintaa, niihinhän minä en voi vaikuttaa. Ilmaiseksi olisi varmaan pitänyt lähettää monen kilon paketti.
Kissani saivat pentuja useampi vuosi sitten, molempien piti olla poikia mutta toinen olikin tyttö ja ensimmäiset kissat kyseessä, joten ei tullut mieleen tarkistaa sukupuolia.
Kun pennut lähestyivät 12 viikon ikää, laitoin ilmoituksen toriin, että pentuja voi varata. Pentuja oli 5 ja 3 niistä sain myytyä hyviin koteihin ilman ongelmia.
Toisen "ongelma pennun" myynnissä oli se ongelma, että ostaja tuli paikalle, ihasteli pentua ja oli pakkaamassa pentua jo kuljetusboksiin, kun samalla totesi, että hän unohti nostaa rahaa, voi varmaan maksaa pennun tilille kotiin päästyään. Sanoin, ettei todellakaan käy ja otin pennun takaisin boksista.
Ostaja vaikutti kuitenkin ihan kunnolliselta ja siltä, että oikeasti oli unohtanut nostaa rahaa, joten neuvoin hänet lähikaupan pihaan, jossa voi nostaa rahaa. Ostajalla kesti tässä melkein kaksi tuntia, vaikka kauppaan oli muutama kilometri. Takaisin tultuaan sanoi, että kävi sitten samalla kaupassa kun siellä kerran oli. Olisi kyllä voinut ilmoittaa tuosta, mutta sain maksun tästä pennusta.
Sitten viimeisen pennun kanssa olikin ongelmia. Varasin pennun nuorelle naiselle, joka sanoi hakevansa pennun viikonloppuna, kun käy koiriensa kanssa jossakin suht lähellä näyttelyssä. Sanoi ajan milloin loppuu, että sen jälkeen tulee.
Odotin ja odotin, muttei ostajaa kuulunut. Laitoin viestejä, soitin, laitoin sähköpostia, mitään ei vain koskaan enää kuulunut hänestä. Laitoin pennun uudestaan myyntiin, mutta ennen kuin se julkaistiin, sain sähköpostia joltakin naiselta, joka sanoi, että kuuli tältä oharien tekijältä, että minulla on kissanpentu myynnissä. Aika outoa, mutta vastasin että niin on ja hän halusi sen ostaa, joten varasin pennun sitten hänelle.
Hän sanoi hakevansa pennun huomenna klo x. Tätäkään ostajaa ei kuulunut eikä näkynyt, joten laitoin viestiä onko tulossa. Oli kuulemma juuri lähdössä n.100km:n päästä, vaikka piti olla jo paikan päällä. No odottelin sitten puolisen tuntia ja ostajalta tulee viesti, että tuo pentu jonkun bensa-aseman pihaan 80km:n päähän, kun hän ei jaksa ajaa meille asti ja bensakin on niin kallista. En todellakaan lähtenyt viemään joten se kauppa jäi myös siihen. Laittoi vielä monta ruikutus viestiä, että enkö kuitenkin voisi, ja sitten alkoi tulla sitä nyyhkytarinaa siitä ja tästä ongelmasta. Jätin vastaamatta ja luovutti näiden viestien kanssa vajaan tunnin päästä.
Näistä viisastuneena kun laitoin pennun vielä kerran myyntiin, ilmoitin ottavani pennusta varausmaksun, jota en palauta jos ostaja peruu/ei tule paikalle/muuttaa lennosta noutoa tmv. syistä. Sain pennun myytyä mukavalle pariskunnalle, jotka olivat oikein onnellisia pennusta. Kaikki muut ostajat olivat oikein mukavia, mutta nämä kaksi kyllä aiheuttivat hiusten harmaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää odottele ostajia. Jos on sovittu vaikka että ostaja tulee aamulla, oletan hänen tulevan klo 10 mennessä. Kerran sain vihaisen ostajan tulemaan lankoja pitkin, koska hänen mielestään klo 10.30 on vielä aamu. Minusta ei ole, ei edes lauantaina, eikä oltu enää kotona. Voi olla että olisin odotellut hiukan aikaa mikäli ostaja ei olisi jo kerran siirtänyt hakua. Nyt sitten olikin jo matkalla meille.
Tästä viisastuneena ilmoitan nykyisin tarkasti, että olemme kotona klo 8-10 ja 20-21.
Mitenkään kokemustasi väheksymättä kyllä 10.30 on minusta edelleen aamu. Klo 11 on sitten jo aamupäivää.
Huusin huutonetistä yhden kirjan, ja maksoin huutoni ja postikulut heti tilinumeron saatuani. Myyjä laittoi kirjan postiin ja lähetti minulle paketin seurantakoodin. Minulla oli silloin talviloma alkamassa, ja olin lähdössä viikoksi reissuun, joten pääsin hakemaan paketin postista vasta reissusta palattuani. Laitoin myyjälle positiivista palautetta hyvin sujuneista kaupoista, mutta hän laittoi minulle negatiivisen palautteen, ja siinä kommenttikentässä luki että ”olisi kohteliasta noutaa paketti postista heti, eikä vasta viikon päästä”. Tyyppi oli siis kytännyt seurantakoodin kanssa että milloin noudan paketin, ja oli vissiin mennyt tunteisiin kun sitä ei oltu haettu saman tien.
Näin tori.fi:ssä aikaisemmin samana päivänä tulleen myynti-ilmoituksen Adidaksen lenkkareista. Kaveri möi kenkiä 5 eurolla, koska oli tilannut ne Kiinasta ja olivat osoittautuneet liian pieniksi. Ilmoituksessa oli ilmoitettu kenkien sisämitta, joka oli jalkaani sopiva, joten lähetin myyjälle sähköpostia ja kysyin, ovatko kengät yhä myynnissä. Myyjä vastasi kenkien olevan yhä myynnissä, mutta joku oli jo ehtinyt varata ne. Ihmettelin hieman, miksi joku halusi varata 5 euron lenkkarit sen sijaan, että olisi suoraan ostanut ne. Joka tapauksessa, myyjä kertoi, että mikäli varauksen tehnyt henkilö ei osta kenkiä, niin hän myy ne minulle.
Kyseinen myynti-ilmoitus oli edelleen Tori.fi:ssä yli viikon ajan, jolloin lähetin myyjälle uuden viestin, jossa kysyin, onko varaaja tullut jo ostamaan kengät. Myyjä vastasi, että ei ole vielä tullut ja hän odottaa vielä pari päivää. Kerroin tuolloin myyjälle, että antaa olla, en ole enää kiinnostunut kengistä. Vasta reilun viikon päästä ilmoitus oli kadonnut Tori.fi:stä, joten myyjä oli ilmeisesti saanut lopulta varaajan ostamaan kengät tai vain kyllästynyt odottamaan ja myynyt ne jollekin muulle.
Olen itsekin myynyt joitakin tavaroitani Huuto.net:ssä ja Tori.fi:ssä enkä ole aikaisemmin törmännyt tällaiseen varaussysteemiin. Itse en edes ottaisi mitään varauksia vastaan, jos joku yrittäisi sellaisen tavaroistani tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisessa roskalavaryhmässä eräs kyseli valaisimia kasveille, kunnolla ei väliä kunhan toimivat. Laitoin siihen kuvan itselleni turhasta lampusta, ja tämä tyyppi sitten että ihana, paljon maksaa. Vastasin että ei tietenkään mitään. Ihminen ei vastannut enää mitään, ilmeisesti esti minut.
LOL
Vierailija kirjoitti:
Näin tori.fi:ssä aikaisemmin samana päivänä tulleen myynti-ilmoituksen Adidaksen lenkkareista. Kaveri möi kenkiä 5 eurolla, koska oli tilannut ne Kiinasta ja olivat osoittautuneet liian pieniksi. Ilmoituksessa oli ilmoitettu kenkien sisämitta, joka oli jalkaani sopiva, joten lähetin myyjälle sähköpostia ja kysyin, ovatko kengät yhä myynnissä. Myyjä vastasi kenkien olevan yhä myynnissä, mutta joku oli jo ehtinyt varata ne. Ihmettelin hieman, miksi joku halusi varata 5 euron lenkkarit sen sijaan, että olisi suoraan ostanut ne. Joka tapauksessa, myyjä kertoi, että mikäli varauksen tehnyt henkilö ei osta kenkiä, niin hän myy ne minulle.
Kyseinen myynti-ilmoitus oli edelleen Tori.fi:ssä yli viikon ajan, jolloin lähetin myyjälle uuden viestin, jossa kysyin, onko varaaja tullut jo ostamaan kengät. Myyjä vastasi, että ei ole vielä tullut ja hän odottaa vielä pari päivää. Kerroin tuolloin myyjälle, että antaa olla, en ole enää kiinnostunut kengistä. Vasta reilun viikon päästä ilmoitus oli kadonnut Tori.fi:stä, joten myyjä oli ilmeisesti saanut lopulta varaajan ostamaan kengät tai vain kyllästynyt odottamaan ja myynyt ne jollekin muulle.
Olen itsekin myynyt joitakin tavaroitani Huuto.net:ssä ja Tori.fi:ssä enkä ole aikaisemmin törmännyt tällaiseen varaussysteemiin. Itse en edes ottaisi mitään varauksia vastaan, jos joku yrittäisi sellaisen tavaroistani tehdä.
Ohis, mutta minun kokemukseni mukaan "varaus" tarkoittaa vain sitä, että noudosta sovittu silloin ja silloin. Itse en osta mitään, jos myyjä ei varaa tuotetta minulle kun kaupoista on sovittu, vaan myy ensimmäiselle joka paikalle kiitää. Asun sen verran kaukana "sivistyksestä" etten lähde huvikseni kilpailemaan jostain kenkäparista tai kirjahyllystä, joka saattaa olla mennyt siihen mennessä kun saavun paikalle. Huonekalujen kanssa täytyy vielä sopia pakun lainaamisesta tiettynä ajankohtana.
Chiliharrastuksesta jäi yli täydellinen lannoitesarja, joka maksoi mm. Chilitarvikkeessa 39 euroa. Laiton lannoitesatsista (3 x 1l) ilmoituksen Torille ja hinnaksi 20 euroa. Muutaman päivän päästä tuli englanninkielinen tekstari, jossa ostaja kertoi haluavansa yhtä komponenttia 1,5 dl, toista 1 dl ja kolmatta 2 dl. Vastasin, että kyseinen tsydeemi ei onnistu, koska myyn vain avaamattomat, täydet pakkaukset. Ostaja tekstasi, että hän voi maksaa 10 euroa, jos suostun hänen ehdotukseensa. Vastasin, että mikset maksa saman tien 20 euroa, niin saat litran kaikkia kolmea komponettia. Ostaja tekstasi, että ei ole kiinnostunut ostamaan kolmea litraa lannoitteita. Vastasin, että sitten ei voi mitään. Vähän ajan päästä tuli tekstari, jossa ostaja pyysi minua ilmoittamaan, jos muuttaisin mieleni. Vastasin ostajalle, että tuskinpa muutan mieltäni ja toivotin hyvää päivän jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.
Yksinäisiltä naisilta hikisiä kenkiä ja käytettyjä pikkareita..? Älä viitsi.
Sinä et tiedä kovinkaan paljoa noista seksuaalisista perversioista.
Mitä ihmettä? Ei noita hikisiä ja käytettyjä todellakaan osteta itselle päälle puettaviksi, vaan ihan muuhun tarkoitukseen. Mitä tässä en sinun mielestäsi ymmärrä? Vai onko sinusta transvestismi tai transsukupuolisuus sitä että kysellään naisten likaisia vaatteita nuuhkittaviksi?
Siis näitä käytettyjä naisten asusteitahan tilataan erilaisia seksuaalisia fetissejä varten. Ei niillä ole mitään tekemistä transsukupuolisuuden kanssa, että tiedoksi vaan sinullekin.
Ihan yleisesti ihmettelen näitä varaajia, jotka sopivat ostavansa ja sitten tekevät oharin ja ”katoavat”.
Täälläkin on lukijoissa heitä aivan pakko olla koska niin paljon heistä kirjoitetaan. Voisitteko kertoa miksi käyttäydytte näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minun kokemukseni mukaan "varaus" tarkoittaa vain sitä, että noudosta sovittu silloin ja silloin. Itse en osta mitään, jos myyjä ei varaa tuotetta minulle kun kaupoista on sovittu, vaan myy ensimmäiselle joka paikalle kiitää. Asun sen verran kaukana "sivistyksestä" etten lähde huvikseni kilpailemaan jostain kenkäparista tai kirjahyllystä, joka saattaa olla mennyt siihen mennessä kun saavun paikalle. Huonekalujen kanssa täytyy vielä sopia pakun lainaamisesta tiettynä ajankohtana.
Minulla sama, en ehtinyt järjestää vielä kyytiä kun myyjä sanoi että myy ensimmäiselle hakijalle. Jätin suosiolla väliin, ei riittänyt että olisin hakenut seuraavana päivänä. Tässä on se riski että useampi henkilö hakee tuotteen. Varaaminen järkevämpi systeemi.
Niin onhan tuo "varaaminen" seuraavaksi päiväksi kun noutaa niin ok, kunhan siis hakee sitten kanssa. Ei pidä varata jos kyydit epävarmat. Mutta näitä kadonneita kun riittää. Yksikin maton ostaja siirsi noutoaikaa kaksi kertaa ja sitten kolmannella laittoi viestiä tuntia ennen että lähtee ajelemaan sinnepäin...No ei koskaan tullut eikä enää vastannut viesteihin. Toinen oli takin ostaja joka teki täysin samoin. Onhan siis jollekin voinut sattua jotain, mutta kun näitä on useita...Joten se "En otakaan" viestin laittaminen on ylivoimaista, vaikka aluksi ollaan niin innolla viestittelemässä.
Myin hyväkuntoista hyllykkyä. Sain jonkin verran kyselyitä. Lupauduin kuitenkin myymään ensimmäiselle ja varasin tuotteen hänelle reiluksi viikoksi. Sovimme tietyn päivän mutta tarkemmasta ajasta piti sopia vielä erikseen. Kiiruhdin töistä kotiin kantamaan hyllykön eteiseen, jos vaikka ostaja olisikin ilmoittanut tulevansa hakemaan sen heti seuraavana aamuna. Seuraava päivä koitti ja ostajasta ei ollut kuulunut mitään. Laittoin tälle sitten viestiä mutta mitään vastausta ei kuulunut.
Sitten parin päivän päästä tämä tyyppi laittaa viestiä, että pahoittelee mutta oli kipeä ja, jos hän voi vielä ostaa hyllyn. En tiedä miksi suostuin mutta vastasin, että seuravaana päivänä käy haku iltapäivästä mutta ilmoitan vielä tarkemman ajan, kun olen itse kotona. Ilmoitin olevani kotona ja, kuinka hyllyn voisi tulla noutamaan mutta hänestä ei ikinä kuulunut enää mitään.
Sitten seuraava ostajaehdokas kyseli tiukkaa hintaa, jos tulisi heti hakemaan. Ilmoitin hinnan olevan sama kuin ilmoituksessa ja tervetuloa hakemaan. Sitten tulikin takaisin viestiä, kuinka pitää kysellä mieheltä mutta ilmoittaa sitten, jos on tulossa. Ilmeisesti kuvitteli, että istun kotona kaiken varalta kuitenkin odottelemassa häntä.
Sitten seuraava ostajaehdokas kyseli, jos tätä hyllyä voisi tulla katselemaan. En kuitenkaan suostunut tähän, kun tuotteesta oli tarkat kuvat ja tiedot.
Sitten viimeinen ostajaehdokas yritti tinkiä 30€ hinnasta 20€ pois. Suostuin antamaan 15€ alennusta, koska en vain yksinkertaisesti jaksanut sitä vääntämistä enää. Nainen tuli sitten sovittuna aikana noutamaan hyllykköä. Ensimmäiset sanat olivat"maksan 10€ tästä, jos vien tän nyt heti pois."
Olin vähän ihmeissäni, että tottakai hän vie hyllyn heti pois mutta ihan sillä hinnalla, kun on sovittu.
En suostunut hänen röyhkeyteensä niin sitten hän alkoi heiluttamaan tätä hyllykköä, kuinka se ei ole lainkaan tukeva. Kerroin sitten, että kuvauksessa oli kyllä mainittu, että hyllyn saa ruuveja kiristämällä tukevammaksi mutta itselläni ei ole edes ruuvimeisseliä niin en sitä ollut tehnyt. Lopulta sitten myin oman itsekunnioitukseni 10€ hintaan. En kyllä yleensä helposti ärsyynny mistään mutta tästä tapauksesta olin koko loppupäivän ärsyyntynyt. Lähinnä itselleni, kuinka tossukka olin, kun en kehdannut sanoa vastaan. Jotenkin sitä meni vain niin hämilleen, kun ylipäätään ensimmäistä kertaa mitään myi. Tämä kaikki vääntö ja paha mieli ei todellakaan ollut 10€ arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin hääpukuni myyntiin hyvien kuvien, mittojen ja selostuksen kera. Ilmoituksessa oli myös puh. nroni jos olisi lisäkysymyksiä. Ilmoituksen laitosta noin viikon päästä tuli soitto miespuoliselta henkilöltä. Hän kyseli puvusta ja minä selostin juurta jaksaen yksityiskohdista, ihmettelin vähän miksi hän kyselee asioita jotka olivat jo ilmoituksessa. Lopulta hän kysyi milloin voisi tulla sovittamaan pukua. Minä spontaanisti siihen: " öööö...mutta sinähän olet mies!" Oma mieheni joka istui lähelläni ja kuuli puheluni, silmät levähtivät pyöreiksi hämmästyksestä :D Yritin saada itseni koottua, ja ehdotin soittajalle, että sovitaan vaan joku sovitusaika, mutta soittaja katkaisi puhelun ilmeisesti tilanteesta nolostuneena.
No, hääpukuni on edelleen varastossani 18 vuoden jälkeen.
Mitä sillä on väliä, vaikka soittaja olisikin mies/kuulostanut mieheltä? En minäkään sulta ois mitään ostanut, jos oisit alkanut kyselemään tai arpomaan mun sukupuolta.
Rauhoitu. Olen itsekin hyvin avarakatseinen ihminen. Ei silloin parikymmentä vuotta sitten tiedetty Concita Wursteista tai Henry Harjusolista mitään, ainakaan siellä pikkukaupungissa jossa asuin.
Kontrasti soittajan äänen ja myymäni S koon hääpukuni välillä aiheutti spontaanin reaktioni.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää odottele ostajia. Jos on sovittu vaikka että ostaja tulee aamulla, oletan hänen tulevan klo 10 mennessä. Kerran sain vihaisen ostajan tulemaan lankoja pitkin, koska hänen mielestään klo 10.30 on vielä aamu. Minusta ei ole, ei edes lauantaina, eikä oltu enää kotona. Voi olla että olisin odotellut hiukan aikaa mikäli ostaja ei olisi jo kerran siirtänyt hakua. Nyt sitten olikin jo matkalla meille.
Tästä viisastuneena ilmoitan nykyisin tarkasti, että olemme kotona klo 8-10 ja 20-21.
Miksi paljon 👎.
Aamu on aamu, kymmeneltä alkaa a a m u p ä i v ä, koska keskipäivä on jo klo 12.00.
Vierailija kirjoitti:
”Lähdetään nyt ajelemaan sinnepäin.”
Tästä on nyt noin 8kk, eikä ostaja ole vieläkään hakenut kenkiä.
Ei ihme kun niitä paljaita jalkoja ajautuu Vancouverinlahdelle.
Kengälliset olis tullu lamppua hakemaan.
😀
Minä myin työpaikan intran kirpputoripalstalla kerrossänkyä, oli kaksi ostajaa, joista eka sanoi tulevansa hakemaan viikonloppuna. Sovimme tästä työsähköpostissa ja hän lähetti työpuhelimestaan jonkin sopimisviestin, sähköpostiin oli kirjoittanut oman numeronsa. Odottelimme kotosalla koko lauantain, joku oli aina kotona. Sunnuntaina iltapäivällä lähettelyn kyselyä, milloin aikoo tulla, ja koska vastausta ei kuulunut, myimme alkuillasta sängyn toiselle, joka haki heti saatuaan kuulla saavansa sängyn. Se eka soitteli sunnuntai-iltana, että olisi tulossa... ei ollut lukenut viestejäni, koska ne olivat menneet siihen työpuhelimeen...ei hän ollut kertonut, ettei käytä sitä numeroa viikonloppuna.
Minusta viikonloppuna hakeminen tarkoittaa, että viimeistään sunnuntaina puolen päivän jälkeen ilmoitellaan tarkempaa aikaa tai ilmestyvään paikalle, mieluummin jo lauantaina, ettei toiset odottele koko viikonloppua. Minulla ei kärsivällisyys riittänyt odottaa ikuisuuksia. ” Me myytiin se jo toiselle, kun sinusta ei kuulunut mitään”