Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2541/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi huonekaluja annoin, käyttökelpoista. Aina tulee joku, tullut jo monesti, jolle pitäisi tuoda ilmaiset huonekalut (tässä viimeisessä tapauksessa keittiön pöytä ja tuolit, eli olisin itsekin joutunut pakun hankkimaan) kotiin ja varmaan laittaa vielä paikalleenkin. Viesti on yleensä muotoiltu näin: "moi, oon vähävarainen yksinhuoltaja eikä oo autookaan eikä kavereillakaan oo ja asun täs viereisessä kaupungissa ni voitko tuoda nää mulle himaan?" Ilmoituksissa lukee AINA "vain haku". Huomaa, että vissiin päivät vietetään selaten kaikki ilmainen, mitä netissä annetaan ja kokeillaan kepillä jäätä, jos joku raijais heille ilmaiseks himaan. Oon yleensä sanonu, et voin kuljettaa, jos saan asianmukaisen rahallisen korvauksen kuljetuksesta. Se ei oo koskaan vielä kelvannut. Mietin vaan, et miten nää ihmiset on saanu olemassa olevat huonekalunsa sinne himaan? Kaikki vaan hyväntekeväisyydellä? Ärsyttää vaan joskus, kun ei edes pyydetä kauniisti, vaan lähinnä uhriudutaan ja melkein jo vaaditaan tuomaan.

Vierailija
2542/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Ostaja tuli hakemaan pienen paketin (en muista en mitä osta) taloltamme. En jaksanut ruveta juttelemaan ja sanoin puhelimessa, että löytää tietystä helposta paikasta etupihalta.  Kuulin kun auto ajoi pihaan ja vähän ajan päästä ihmettelin, ettei ollut vieläkään lähtenyt. Kurkistelin ikkunoista, että missä ihmeessä mies on, ja näin hänet tallustelemassa pitkin takapihaamme katsellen uteliaasti ympärilleen. Hän tutki joka paikan, myös portaiden alla olevat tavarat tarkkaan. Ehkä etsi muutakin ostettavaa:)

2. Ostaja oli tulossa hakemaan tavaraansa, mutta soitti matkalta, että minun pitäisi maksaa hänelle 20€ bensarahaa, koska oli pitkä matka. Ilmoitin etten maksa ja tuli kuitenkin ostamaan tavaran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien kaiken tarpeettoman tavaran kaatopaikalle. Ei enää koskaan sitä persaukisten tolvanoiden kanssa säätämistä, tinkaamista ja venkoilua.

Samat sanat, ainakin melkein. Ja ihmetyttää, kuinka pirun tiukalla ihmisillä voi olla talous, kun tingataan jostain euron ostoksesta, tai nähdään kauhea vaiva että saadaan joku parin euron mekko myytyä.

Itse kyllä vien esim. SPR:n kirpparille kaikki mitä en enää itse tarvitse, jos vaan sinne kelpaavat. Loput kaatopaikalle.

Jotkut ajattelevat ekologisesti ja haluavat käyttöön ne euron parin vaatteetkin. Täällä maalla ei niitä kierrätyskeskuksia ole lähimaillakaan, ehkä joku SRK kirppis jonne voi lahjoittaa. Onhan kirppistely joillekin harrastuskin jos on kotona pakosta päivät pitkät ja jos myy vaikka 10 kpl vaatteita 2€/kpl loppusumma on jo kivat 20€ jolla saa vaikka kassillisen ruokaa. Minäkin olen vuosia hiljalleen tyhjentänyt taloani ja myynyt kaikenlaista kodin rompetta. Säästän kaiken ja tuhansia euroja on tullut puskuria muun säästämisen lisäksi. Tänä kesänä konkretisoitui että puskuria hyvä olla kun tuli useamman tonnin lasku remontista. Huolettomana saa laskun maksettua.

Vierailija
2544/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoista verkkareista kehdataan vaatia 3 karkkipussia, a 7 euroa. Siis LAHJOITETAAN palstalla!!

Samoin loppuunkulutetuista kengistä. 

anna sitä anna tätä. Olevinnan muka lahjottamassa. En anna. Maksaisin upo uudesta jonkun hinnan en kulutetusta.

Vierailija
2545/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin käyttämätöntä reppua ja ostaja ilmoitti, että ostaa sen ja voi tulla noutamaan. Sovittiin aika ja ilmoituksessa oli, että maksu mobilepay tai tilisiirto, ei käteinen. Ostaja laittaa viestiä että sopiiko maksaa käteisellä. Ilmoitan, että mielellään ei, että mobilepay tai tilisiirto. Hetken päästä ostaja laittaa viestiä, että missä voi käydä maksamassa tilisiirrolla, että hänellä ei ole nettiä. Vastasin, että en tiedä. Ostaja laittaa uudestaan viestiä, että menossa maksuautomaatille ja tulee sieltä noutamaan. Hetken päästä laittaa viestiä automaatilta, että miten se toimii tai miten saa maksun tehtyä. Soitan ostajalla ja neuvon. Lähtevät automaatilta minun luokseni ja odotan pihalla. Kestää ja kestää, mitään ei kuulu. Soitan ostajalle, että missä ovat niin toteaa että taloni edessä. Sanon että eivät ole koska seison itse taloni edessä ja ketään ei näy. Ostaja kysyy minulta, että olenko varma. Häh? Varma siitä että olenko taloni edessä. Jankutetaan tätä hetki ja totean, että en jaksa enää odottaa, on kylmä ja olisi muutakin tekemistä. Sitten selviää että ovat väärällä kadulla ja neuvon heitä tulemaan oikeaan paikkaan. Miksi ihmiset jotka ovat avuttomia kaikessa ostavat mitään netistä. Ei todellakaan kannattaisi. 

Mikä ihme siinä käteisessä oli vikana kun ei kelvannut? Olet kyllä aika outo.

Ehkä hän ei vain jostain syystä halua käteistä jos sulle ei oikein ole käyttöä? Pointti on siinä, että myyjä on kirjoittanut maksutavat selkeästi ilmoitukseen ja jos tämä ei ostajalle maistu, ei kannata alkaa jankkamaan vaan siirtyä eteenpäin.

Ai käteiselle ei ole käyttöä!??? Minkä ikäisiä oikein olette? Tietääkseni lähes jokaisessa ruokakaupassa, baarissa, apteekissa, alkossa jne. käteinen käy edelleenkin maksuvälineenä.

Tuossa esimerkissä vaikeutettiin huomattavasti ostajan toimia, ja täysin turhaan.

Ainoa vaikeuttaja oli tuo pösilö ostaja, joka ei osaa lukea; jos etukäteen ilmoitetaan maksutavat, niin ne on sitten ne.

Niinpä. Mutta minusta myyjäkin on aika toope kun rajaa käteismaksajat ulkopuolelle. Ja heitä on paljon.

No mulla tää johtuu siitä, että en halua päivystää kotona jaa sopia mitään kummempaa aikaa. Laitan kamat kassissa rappusille ja nouto siitä. En yleensä kyllä myy mitään kallista.

En viiti laittaa kun täällä sen verran riskiä että lähtee jonkun muun matkaan ja ostaja tulisi turhaan (ehkä kaukaa)

Vierailija
2546/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sopinut hakevani tuotteen x myyjän kotoa. Sovimme päivän ja kellonajan myyjän kanssa, ilmoitin vielä ennen kotoa lähtemistä olevani tulossa. Pimpottelin ovikelloa eikä kukaan avaa ovea, pimpotin uudelleen eikä vieläkään. Lähdin sitten hämmentyneen ärtyisänä pois ja laitoin autossa viestiä olleeni oven takana eikä kukaan avannut. Myyjä laittoi hetken päästä viestiä, että puhui puhelua eikä siksi avannut ovea 🤦🏻

Vierailija
2547/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin täysipuista lipastoa 30e, jonka edellinen omistaja oli maalannut valkoiseksi ja itsessään helatkin maksoivat enemmän kuin tuo 30e. Pian sain lipastosta paljon ostajia ja yhden kanssa sovinkin jo noutoajankohdan. Tuntia ennen noutoa ostaja kysyy onko jalatkin maalattu. Jalkoja ei siis edes näkynyt vaan olivat pienet nysät lipaston alla. Totesin, että ei ole. Ostaja alkoi vaatimaan, että annan hänelle valkoista maalia tai vähennän kauppasummasta maalipurkin verran. Totesin, että ei tule kauppoja. Ostajalta tuli pilkallinen viesti perässä aivan kuin en saisi muuten myytyä lipastoa ellei hän sitä armollisesti ostaisi ehdoillaan. No lipasto meni kuitenkin heti seuraavassa jonossa olevalle.

Vierailija
2548/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhoista verkkareista kehdataan vaatia 3 karkkipussia, a 7 euroa. Siis LAHJOITETAAN palstalla!!

anna sitä anna tätä. Olevinnan muka lahjottamassa. En anna. Maksaisin upo uudesta jonkun hinnan en kulutetusta.

Joo, tää on "hauska" logiikka.

Lahjoitetaan palstalla ja ei kuulemma maksa mitään paitsi että 6 euron kahvipaketti pitäisi tuoda, tuotteesta joita yleensä myydään parin euron hintaan. En ole kiinnostunut näkemään sitä vaivaa että vielä jonkun tietyn kahvipaketin käyn metsästämässä kaupasta tätä varten.

Vierailija
2549/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nopeimmalle ostajalle". Vain poikkeustapauksissa muulla tavoin toimien.

Vierailija
2550/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten sattui hieman erikoisempi tapaus. Myin eräällä jo historiaan painuneella myyntipalstalla tietokoneen emolevyä. Hinta oli alhainen, koska kyseessä ei ollut mikään uusin tuote. Olisikohan hinta ollut 50€? Tuotteen kävikin henkilö hakemassa, ja sain rahat. Meni muistaakseni pari viikkoa aikaa, niin sain puhelun itselleni vieraasta numerosta. Heti, kun vastasin sieltä alettiin rähjätä ja kiroilla. Olin alkuun WTF, hetken päästä sytytti mistä kiikastaa. Henkilö joka haki emolevyn minulta oli lähettänyt sen kaverilleen 500 km:n päähän. Hän oli siis varsinainen ostaja. Nyt tämä kaveri riehui puhelimessa, että olen myynyt täyttä paskaa jne. Olin vaan, että sori, se lähti multa toimivana ja jos ei nyt toimi, niin kuulu minulle millään tapaa.

Toinen tapaus sattui opiskelukaverille. Hän oli ostanut kannettavan Huuto.net:stä ja meni noutamaan konetta. Kone oli aivan sitä, mitä myyjä oli sen kertonutkin olevan. Tuote vaihtoi omistajaa talon pihalla. Kaveri, kun oli antanut myyjälle rahat, niin tämä oli lähtenyt juoksemaan aivan tolkutonta vauhtia. Totesin vaan kaverille koulussa, että "kuinkakohan kuuman tuotteen menit ostamamaan"?

Vierailija
2551/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitetaan palstalla ja ei kuulemma maksa mitään paitsi että 6 euron kahvipaketti pitäisi tuoda, tuotteesta joita yleensä myydään parin euron hintaan. En ole kiinnostunut näkemään sitä vaivaa että vielä jonkun tietyn kahvipaketin käyn metsästämässä kaupasta tätä varten.

Mä en ymmärrä tän tipun logiikkaa.

Ihmiset lahjoittaa näitä ilmaiseksi. Mutta tipu haluaa karkkia, kahvia ja kaikkea hyvää.

Miksi tori sallii nämä ? Ilmainen on ilmainen eikä katkkipussit oo ilmaisia

https://www.tori.fi/vi/117217380.htm

Vierailija
2552/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on niin ärsyttäviä! Annetaan meinaa että se annetaan ilmaiseksi. Jos haluaa jotain miksei voi suoraan laittaa hintaa, karkkipussi/kahvipaketti ei ole ilmainen ja jossain on vielä tarkasti sanottu että sen ja tän merkkinen tämänpaahtoinen kahvi, ihan mikä tahansa kaapista löytyvä kahvi ei kelpaa.

Vierailija
2553/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksi huonekaluja annoin, käyttökelpoista. Aina tulee joku, tullut jo monesti, jolle pitäisi tuoda ilmaiset huonekalut (tässä viimeisessä tapauksessa keittiön pöytä ja tuolit, eli olisin itsekin joutunut pakun hankkimaan) kotiin ja varmaan laittaa vielä paikalleenkin. Viesti on yleensä muotoiltu näin: "moi, oon vähävarainen yksinhuoltaja eikä oo autookaan eikä kavereillakaan oo ja asun täs viereisessä kaupungissa ni voitko tuoda nää mulle himaan?" Ilmoituksissa lukee AINA "vain haku". Huomaa, että vissiin päivät vietetään selaten kaikki ilmainen, mitä netissä annetaan ja kokeillaan kepillä jäätä, jos joku raijais heille ilmaiseks himaan. Oon yleensä sanonu, et voin kuljettaa, jos saan asianmukaisen rahallisen korvauksen kuljetuksesta. Se ei oo koskaan vielä kelvannut. Mietin vaan, et miten nää ihmiset on saanu olemassa olevat huonekalunsa sinne himaan? Kaikki vaan hyväntekeväisyydellä? Ärsyttää vaan joskus, kun ei edes pyydetä kauniisti, vaan lähinnä uhriudutaan ja melkein jo vaaditaan tuomaan.

Itse oon kysynyt jos annetaan osastolla niin että pystyisikö tuomaan bensarahaa vastaan tms. Kenellekään ei ole käynyt ja oon kertonut että en autoa. Eli olisivat saaneet kuitenkin rahaa vaikka ilmaiseksi antavat tavaraa.

Vierailija
2554/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon kysynyt jos annetaan osastolla niin että pystyisikö tuomaan bensarahaa vastaan tms. Kenellekään ei ole käynyt ja oon kertonut että en autoa. Eli olisivat saaneet kuitenkin rahaa vaikka ilmaiseksi antavat tavaraa.

Koska eivät luota siihen että sinulla sitä rahaa kotona on. Tai että sinä kelpuutat sen tavaran kun näet. Kettumaista hommata vaikka sohvalle sopiva auto tai kärry ja kaveri kantamaan. Sitten perillä ostaja sanoo ettei ole kuin 50% hinnasta tai ettei otakaan kun sai muualta halvemmalla. Tai pahimmassa tapauksessa ei ole edes kotona sovittuna aikana. Lähdepä sitten kotiin ja kanna takaisin sisään ja maksa kaverille avusta ja bensatkin meni hukkaan. Näin varmasti tekisi joka toinen jos niitä kuskaisi ostajille.

2555/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat tilille etukäteen, niin tuon ovelle.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2556/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa akvaariota. Sovittiin kaupat. Myyjä ilmoitti myöhemmin peruvansa kaupat, koska omat kaupat isompaan peruuntui. Ihan ok selitys. Näin voi käydä. Löysin sit toisen tilalle ja kaikki hyvin.

Tämä eka myyjä kuitenkin jatkoi viestintää. Heitteli linkkejä muihin myynti-ilmoituksiin. Sanoin sopineeni jo kaupat. Sitten hän alkoi määräämään mitä kaloja minun tulisi hankkia. Pyysi kylään toiseen kaupunkiin katsomaan omia kalojaan ja yhdessä kävisimme noukkimassa lähistöltä kiviä mitä minun pitäisi siihen sitten laittaa. Viestejä tuli sen verran, että alkoi jo ahdistaa.

Itselläni oli visio, miten altaani sisustan ja vähän myöhemmin. En heti nyt just. Nyt tästä tuli joku hätäinen pakko sitä ja pakko tätä. Nyt nyt nyt. En lähtenyt kyläilemään, mutta myin puolen vuoden päästä akvaarioni, koska siitä oli se fiilis kadonnut heti alkuunsa, millä lähdin sitä ylipäätään hankkimaan.

Torissa.

Vierailija
2557/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan usein kasveja roskalavan kautta uusiin koteihin. Haku onnistuu yleensä hyvin jne. mutta seikka joka minua ihmetyttää, on tämä; ja sen kuulen poikkeuksetta: Kukista ei saa kuulemma kiittää!

Kiittäisivät sitten vaikka vaivannäöstä, kun olen kumminkin nähnyt vaivaa laittamalla kasvit valmiiksi noutoa varten ja ilmoittanut roskalavalla, sekä neuvotellut noudosta, usein päivien ajan.

Vierailija
2558/2608 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat sovittu, annettu osoite ja mobile payta varten puhelinnumero, kellonaika noudolle sovittu, noh.. ostaja ilmoittaa ettei pääsekään sovittuna aikana ja kysyy sopiiko ajankohta x, sanon et sopii, minkä jälkeen radiohiljaisuus.... En ymmärrä näitä. V*tuttaa että annoin tietoni turhaan.

Vierailija
2559/2608 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorehko mies osti minulta PVC-kiiltoiset leggingsit tyttöystävälleen noudolla. Alkoi sitten vinkumaan, kuinka on yksinäinen ja kuinka hänen paras ystävänsä on kuollut ja kysyy, voisinko olla hänen ystävänsä?

Kaverista tuli semmoinen säälittävä, vähän yksinkertaisen vaikutelma ja koska olen liian kiltti, sanoin että voimme olla fb-kavereita.

Alkoi sitten spämmäämään jotain SM-pervojuttuja ja lähettelemään itsestään ja tyttöystävästään kuvia kumivaatteissa. Lopulta estin henkilön, kun ei pyynnöstä huolimatta suostunut lopettamaan, enkä enää jaksanut.

On kuulemma tehnyt samaa myös muille, juurikin nettikirppiksillä kumi/PVC-vaatteita myyneille. Minuun otti fb:ssä yhteyttä joku hänen toinen uhrinsa.

Vierailija
2560/2608 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty kun myyn platformkorkokenkiä, että sopisiko tulla hiplailemaan jalkojani noissa kengissä ja mies sitten maksaisi siitä.

Kun olen myynyt leggingsejä, mies on pyytänyt lähettäämään videota itsestäni leggingsit jalassa. En lähettänyt, estin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän