Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2481/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin muuton alta telkkarin pois ja kaikki tarvittava oli mainittu ilmoituksessa, kuten esim. toimivuus, tarkka malli, kaukosäätimen olemassaolo ja se, etten lähetä/tuo sitä mihinkään. Hinta oli alakanttiin, koska piti saada nopeasti myytyä. Oli vain jäänyt vähälle käytölle, eikä muuta vikaa. Suosio räjähti ihan täysin käsiin. Muutamassa tunnissa yhteydenottoja tuli kymmeniä ympäri maata ja joka ikinen lukutaidoton kysyi samat hiton asiat, jotka oli jo ilmoituksessa mainittu, yrittiin tinkiä jo muutenkin liian halvasta hinnasta tai yritettiin sopia kotiinkuljetusta. Myin sen lopulta ensimmäiselle, joka ei kysynyt yhtään mitään muuta kuin osoitteen, josta voi noutaa.

Mulla kävi yhden mopon myynnissä samallalailla, kyselyjä tuli lukuisia ympäri maata. Kaduin että ilmoitin sen torissa, olisi kannattanut ilmoittaa huutonetissä jossa olisivat saaneet huutaa ja korkeimman tarjouksen tehnyt sitten voittaja.

Etukäteen arvelin että ei se varmaan kaupaksi mene ollenkaan vaan pitäisi romu-ukolle viedä, mutta kokeillaan nyt...

Vierailija
2482/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin muuton alta telkkarin pois ja kaikki tarvittava oli mainittu ilmoituksessa, kuten esim. toimivuus, tarkka malli, kaukosäätimen olemassaolo ja se, etten lähetä/tuo sitä mihinkään. Hinta oli alakanttiin, koska piti saada nopeasti myytyä. Oli vain jäänyt vähälle käytölle, eikä muuta vikaa. Suosio räjähti ihan täysin käsiin. Muutamassa tunnissa yhteydenottoja tuli kymmeniä ympäri maata ja joka ikinen lukutaidoton kysyi samat hiton asiat, jotka oli jo ilmoituksessa mainittu, yrittiin tinkiä jo muutenkin liian halvasta hinnasta tai yritettiin sopia kotiinkuljetusta. Myin sen lopulta ensimmäiselle, joka ei kysynyt yhtään mitään muuta kuin osoitteen, josta voi noutaa.

Mulla kävi yhden mopon myynnissä samallalailla, kyselyjä tuli lukuisia ympäri maata. Kaduin että ilmoitin sen torissa, olisi kannattanut ilmoittaa huutonetissä jossa olisivat saaneet huutaa ja korkeimman tarjouksen tehnyt sitten voittaja.

Etukäteen arvelin että ei se varmaan kaupaksi mene ollenkaan vaan pitäisi romu-ukolle viedä, mutta kokeillaan nyt...

Edellinen jatkaa vielä, että en halunnut kertoa puhelinnumeroani ilmoituksessa, joten jokainen kiinnostunut tietysti kysyi sitä heti ensimmäisenä. Jengi oli sen verran ärhäkkää, joten hyvä, etten kertonut sitä kenellekään muulle kuin lopulliselle ostajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/2608 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lasten kenkiä ja kuvasin ne sängyllä fleece-huovan päällä. Yksi nainen halusi ostaa 3 paria ja saimme noudon sovittua ihmeen helpolla, kerron että liikun huonosti, joten 14v poikani tulee ovella antamaan kengät hänelle. Ostaja tuli oikeana aikana ja jopa ihan tasarahan kanssa, mutta kysyi sitten missä on se kangas joka näkyi kuvissa. Väitti pojalle että olin luvannut antaa huovan kaupanpäälle. Eipä sitten tajunnut, että kuuloni kyllä toimii vaikka jalka onkin paketissa ja pojan mukaan ostaja meni ihan punaiseksi ja hävisi ovelta, kun huusin keittiöstä että vain kengistä oli sovittu.

Vierailija
2484/2608 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä!

Vierailija
2485/2608 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin toukokuussa nettikirppiksellä tuotteen, joka kiinnosti. Otin yhteyttä myyjään. Hän kyseli, että noudanko vai haluanko tuotteen positettavan. Kerroin, että mieluummin postitettavan. Aikoi katsoa helpoimman tavan lähettää.

Meni kuukausi. Otin uudelleen yhteyttä ja totesin tuotteen ilmeisesti menneen jollekin toiselle. Myyjä kertoi tuotteen olevan vapaana, mutta olleen kiireitä, mutta lähettävän tuotteen samalla viikolla. Tavara otettiin pois myynnistä.

Tuote tuli parin kuukauden kuluttua takaisin myyntiin ja toimitusmuotona oli lähetys. Kerroin olevani edelleen kiinnostunut. Myyjä kertoi itsellään olleen kiireisen kesän, mutta lähettävän tuotteen ensi sijassa. Tuote poistui taas myynnistä.

Muutama viikko sitten se taas palautui myyntiin. En ottanut elää yhteyttä. Tuote ei ole harvinaisuus, paremminkin päinvastoin. Ihmettelen, kun se on myynnissä eikä sitä haluta minulle myydä. Rahasta emme ole puhuneet vielä ollenkaan.

Onko jollakin tällaiselle toiminnalle jotain selitystä.

Näyttää tuote, jota minulle ei haluttu myydä, olla myynnissä vieläkin.

Vierailija
2486/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2487/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tinkinyt, kun olen torista ostanut mutta myyjät ovat yrittäneet pakko myydä lisää.

Tätä pakkomyyntiä en ymmärrä.

Yleensä joudun kysymään, kun ostan lastenvaatteita, että onko eläimiä ja millä pesuaineella on pesty, kun kotona on lapsi allerginen niin on pakko olla tarkka.

Vierailija
2488/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin käyttämätöntä reppua ja ostaja ilmoitti, että ostaa sen ja voi tulla noutamaan. Sovittiin aika ja ilmoituksessa oli, että maksu mobilepay tai tilisiirto, ei käteinen. Ostaja laittaa viestiä että sopiiko maksaa käteisellä. Ilmoitan, että mielellään ei, että mobilepay tai tilisiirto. Hetken päästä ostaja laittaa viestiä, että missä voi käydä maksamassa tilisiirrolla, että hänellä ei ole nettiä. Vastasin, että en tiedä. Ostaja laittaa uudestaan viestiä, että menossa maksuautomaatille ja tulee sieltä noutamaan. Hetken päästä laittaa viestiä automaatilta, että miten se toimii tai miten saa maksun tehtyä. Soitan ostajalla ja neuvon. Lähtevät automaatilta minun luokseni ja odotan pihalla. Kestää ja kestää, mitään ei kuulu. Soitan ostajalle, että missä ovat niin toteaa että taloni edessä. Sanon että eivät ole koska seison itse taloni edessä ja ketään ei näy. Ostaja kysyy minulta, että olenko varma. Häh? Varma siitä että olenko taloni edessä. Jankutetaan tätä hetki ja totean, että en jaksa enää odottaa, on kylmä ja olisi muutakin tekemistä. Sitten selviää että ovat väärällä kadulla ja neuvon heitä tulemaan oikeaan paikkaan. Miksi ihmiset jotka ovat avuttomia kaikessa ostavat mitään netistä. Ei todellakaan kannattaisi. 

Mikä ihme siinä käteisessä oli vikana kun ei kelvannut? Olet kyllä aika outo.

Vierailija
2489/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin tuotteen x henkilölle. Kaupat sujuivat paremmin kuin hyvin mutta otti jälkeenpäin yhteyttä kiitellen kaupoista liitteenä naamakuvansa. Toivottavasti jäi ainoaksi kuvaksi :D

Vierailija
2490/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää mitään säätöä ostajien kanssa. Olen muuttamassa ja mieluummin lahjoitan muutaman huonekalun ja vaatteita hyväntekeväisyyteen kuin käytän aikaani ostajiin, jotka eivät tule sovitusti eivätkä ilmoita siitä.

Vierailija
2491/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin käyttämätöntä reppua ja ostaja ilmoitti, että ostaa sen ja voi tulla noutamaan. Sovittiin aika ja ilmoituksessa oli, että maksu mobilepay tai tilisiirto, ei käteinen. Ostaja laittaa viestiä että sopiiko maksaa käteisellä. Ilmoitan, että mielellään ei, että mobilepay tai tilisiirto. Hetken päästä ostaja laittaa viestiä, että missä voi käydä maksamassa tilisiirrolla, että hänellä ei ole nettiä. Vastasin, että en tiedä. Ostaja laittaa uudestaan viestiä, että menossa maksuautomaatille ja tulee sieltä noutamaan. Hetken päästä laittaa viestiä automaatilta, että miten se toimii tai miten saa maksun tehtyä. Soitan ostajalla ja neuvon. Lähtevät automaatilta minun luokseni ja odotan pihalla. Kestää ja kestää, mitään ei kuulu. Soitan ostajalle, että missä ovat niin toteaa että taloni edessä. Sanon että eivät ole koska seison itse taloni edessä ja ketään ei näy. Ostaja kysyy minulta, että olenko varma. Häh? Varma siitä että olenko taloni edessä. Jankutetaan tätä hetki ja totean, että en jaksa enää odottaa, on kylmä ja olisi muutakin tekemistä. Sitten selviää että ovat väärällä kadulla ja neuvon heitä tulemaan oikeaan paikkaan. Miksi ihmiset jotka ovat avuttomia kaikessa ostavat mitään netistä. Ei todellakaan kannattaisi. 

Ehkä hän ei vain jostain syystä halua käteistä jos sulle ei oikein ole käyttöä? Pointti on siinä, että myyjä on kirjoittanut maksutavat selkeästi ilmoitukseen ja jos tämä ei ostajalle maistu, ei kannata alkaa jankkamaan vaan siirtyä eteenpäin.

Vierailija
2492/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää mitään säätöä ostajien kanssa. Olen muuttamassa ja mieluummin lahjoitan muutaman huonekalun ja vaatteita hyväntekeväisyyteen kuin käytän aikaani ostajiin, jotka eivät tule sovitusti eivätkä ilmoita siitä.

Sama juttu. Onneksi ei ole enää paljon mitään myytävääkään. Tällä hetkellä kaksi kauppaa auki - ostajat ei lue viestejäni eikä vastaa - luultavasti sama feikkiostaja asialla eri nimimerkeillä. 

Vierailija
2493/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei vain jostain syystä halua käteistä jos sulle ei oikein ole käyttöä? Pointti on siinä, että myyjä on kirjoittanut maksutavat selkeästi ilmoitukseen ja jos tämä ei ostajalle maistu, ei kannata alkaa jankkamaan vaan siirtyä eteenpäin.

Ai käteiselle ei ole käyttöä!??? Minkä ikäisiä oikein olette? Tietääkseni lähes jokaisessa ruokakaupassa, baarissa, apteekissa, alkossa jne. käteinen käy edelleenkin maksuvälineenä.

Tuossa esimerkissä vaikeutettiin huomattavasti ostajan toimia, ja täysin turhaan.

Vierailija
2494/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on melko creepy.. ostin paikalliselta facebookin kirppikseltä lipaston. Myyjä oli mies ja kertoi lipaston olevan kesämökillä. Värväsin veljeni mukaan kuskiksi ja kantoavuksi. Sovittuna ostopäivänä laitoin viestin "me lähdetää nyt tulemaa" ja vastaus oli oudon vihaisen kuuloinen "miten niin ME?"  Ajattelin että ehkä vain kuvittelen. Kun pääsimme perille huomasin että myyjä oikeasti on vihainen. Veljeni läsnäolo tuntui tekevän hänet vihaiseksi. Sitten myyjä koetti saada minut kanssaan vintille katsomaan jotain patsaita,sanoin etten halua mitään patsasta. Tuli ihan kylkeen kiinni seisomaan ja nyppi paidastani muka hiuksia. Mietin että nyt on hämärä hyypiö tämä ja halusin vaan äkkiä pois.  Veljenkin ihmetteli kotimatkalla että johan oli.

Vierailija
2495/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin lasten kenkiä ja kuvasin ne sängyllä fleece-huovan päällä. Yksi nainen halusi ostaa 3 paria ja saimme noudon sovittua ihmeen helpolla, kerron että liikun huonosti, joten 14v poikani tulee ovella antamaan kengät hänelle. Ostaja tuli oikeana aikana ja jopa ihan tasarahan kanssa, mutta kysyi sitten missä on se kangas joka näkyi kuvissa. Väitti pojalle että olin luvannut antaa huovan kaupanpäälle. Eipä sitten tajunnut, että kuuloni kyllä toimii vaikka jalka onkin paketissa ja pojan mukaan ostaja meni ihan punaiseksi ja hävisi ovelta, kun huusin keittiöstä että vain kengistä oli sovittu.

Olipas erityisen törkeää.

Vierailija
2496/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akuutti kokemus. Olen parhaillaan yrittämässä ostaa tietoteknistä laitetta naiselta, joka antaa viesteihini aivan kummallisia vastauksia.

Minä: Hei, ostan laitteen, jos se on yhä myynnissä ja maksan käteisellä noudon yhteydessä, sopiiko tää.

Nainen:  Juu, on myynnissä ja käteinen käy. 

Minä: Hienoa. Mistä voi laitten noutaa ja milloin sinulle sopii?

Nainen: (antoi keskustan pitkän kadun nimen ilman korttelin numeroa) mulle sopii koska vain.

Minä: Ehdota jotain ajankohtaa ja tarkempaa paikkaa, niin sovitaan nouto.

Nainen: (oli lukenut viestin, mutta ei vastannut)

Nainen (monta tuntia myöhemmin):  Miten sulle sopii, kun mulle sopii milloin vaan?

Minä (vähän ihmeissäni): Sopiiko sinulle ylihuomenna tai sitä seuraavana päivänä? Pääsen klo 16 jälkeen tulemaan keskustaan. (toivoin, että nainen ilmoittaisi tarkemman osoittteen)

Nainen (oli lukenut viestin, mutta ei vastannut)

Nainen (seuraavana päivänä): mulle käy kumpana päivänä tahansa. Milloin sulle sopii?

Minä (jo vähän tuskastuneena): Sovitaanko (naisen ilmoittaman kadun nimi ja risteävän kadun nimi) tuossa risteyksessä huomenna klo 16.30? (annoin puhelinnumeroni ja kehotin soittamaan, jos aika tai paikka ei sovi)

Nainen (monta tuntia myöhemmin, ei soittanut): mulle sopii mikä aika vaan, kun pyörin täällä kaupungilla nyt muutenkin.

Minä: (huoh)

Nyt täytyy sitten vain toivoa parasta, että nainen ilmaantuu ehdottamalleni paikalle ehdottamanani ajankohtana. En oikein ymmärrä, miksi nainen ei kertonut heti tarkempaa osoitetta noudolle. Se olisi ollut yksinkeratisinta. Naisen ilmoittamana katu on lisäksi vilkas, joten en viitsisi harhailla kadulla kyselemässä ihmisiltä, hei sovittinko kanssasi Torilla kaupat tietoteknisestä laitteesta.

Lähinnä tuli mieleen, että siinä myytiin varastettua tavaraa.

Vierailija
2497/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina tinkiminen on mennyt torissa ihan älyttömyyksiin. Laitan hinnat kohdilleen. En viitsi laittaa tinkivaraa valmiiksi hintaan mukaan, koska se voi karkoittaa potentiaalisia ostajia. Moni ei kehtaa tinkiä. Silti yleensä suostun niihin pieniin tinkimisiin, hinnasta muutama euro pois tai postikulut minun piikkiin. Mutta nykyään siis lähes joka toinen yhteydenottaja yrittää tinkiä jopa yli puolet hinnasta pois ja siihen vielä usein ne postikulutkin ilmaiseksi. Jos heitän vastatarjouksen, ei siihen koskaan vastata mitään.

Oikeastaan nykyään hämmennyn ja ihmettelen onko tämä tottakaan, jos joku maksaa suosiolla pyydetyn hinnan.

Sama juttu itselläkin nykyään. Aivan sama millä hinnalla myyn niin aina jotkut ostajat ehdottavat heti että myisin 50-70% halvemmalla tuotteet. Enää en edes vastaa mitään noille ostajille. Blokkiin vaan samantien.

Mulla on 2 vakkarivastausta

En myy osamaksulla, olen täältä oppinut

Toinen on tuplaan hinnan, kirjoitan my friend, special price, only for you tuplahinta

Näille, jotka sanoo kirppiksellä pitää tingata, laitan finlexin nettiosoitteen ja pyydän etsimään sen kohdan

Vierailija
2498/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin ilmaiseksi tuotteen tori.fissä, joku nainen laittoi viestiä että voisi tulla hakemaan, sovittiin päivä ja hänestä ei koskaan kuulunut vaikka perään kyselin. Ehkä viikko tästä nainen laittaa viestiä, että oli unohtanut, onnistuisiko uusi haku. Koska tuote ei ollut mennyt, sovittiin seuraava aika jolloin voisi tulla hakemaan ja ilmoitin poistuvani kotoa 17.00, että siihen mennessä tuote pitää olla haettuna. 17.15 sitten laitoin hänelle viestiä, että turha enää tulla hakemaan. Muutaman päivän päästä laittoi taas, että unihti, olisiko vielä mahdollista hakea. Kolmatta kertaa en samaan pelleilyyn lähtenyt.

Vierailija
2499/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020 olin lomautettuna ja myin paljon torissa tavaraa.

Tein joka päivä ilmoituksia.

En tiedä mikä silloin oli menossa, mutta ehkä 90% yritti tingata noutaessa.

Jos pyysin jostain 20 e, ehdotettiin 10 e. Kerroin kaupat on jo sovittu tähän hintaan. Otatko vai etkö. Sitten oli lompakko jäänyt kotiin jne. Vastasin asia selvä ja lähdin kotiin. Sovin treffit aina kodin läheisyydessä.

Kaikki muut löysivät sitten jostain rahaa, 1 ei suostunut maksamaan sovittua hintaa. Tää tuli julkisilla ja luult matka kesti n 1,5 h suunta

Vierailija
2500/2608 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lasten kengät, ilmoituksessa koko 33.

Maksoin etukäteen ja noudettuani kengät, huomasin niiden olevan kokoa 31 ! Vastaava tapahtunut useita kertoja. ( sukset, takki, kengät..jne )

Tuntuu tyhmältä kirjoittaa: av, tarkistatko onko koko varmasti se jonka ilmoitit??