Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2461/2608 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina tinkiminen on mennyt torissa ihan älyttömyyksiin. Laitan hinnat kohdilleen. En viitsi laittaa tinkivaraa valmiiksi hintaan mukaan, koska se voi karkoittaa potentiaalisia ostajia. Moni ei kehtaa tinkiä. Silti yleensä suostun niihin pieniin tinkimisiin, hinnasta muutama euro pois tai postikulut minun piikkiin. Mutta nykyään siis lähes joka toinen yhteydenottaja yrittää tinkiä jopa yli puolet hinnasta pois ja siihen vielä usein ne postikulutkin ilmaiseksi. Jos heitän vastatarjouksen, ei siihen koskaan vastata mitään.

Oikeastaan nykyään hämmennyn ja ihmettelen onko tämä tottakaan, jos joku maksaa suosiolla pyydetyn hinnan.

Sama juttu itselläkin nykyään. Aivan sama millä hinnalla myyn niin aina jotkut ostajat ehdottavat heti että myisin 50-70% halvemmalla tuotteet. Enää en edes vastaa mitään noille ostajille. Blokkiin vaan samantien.

Vierailija
2462/2608 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa pijakirppikseltä lasimaljakkoa ja myyjä kertoi sen olevan todella vanha, nimittäin hänen 86-vuotias isoäitinsä oli sen antanut hänelle myytäväksi, muiden tavaroiden ohessa. Sanoi että ostan maljakon koska minulla on samanlainen, mutta eri värinen ja ostin omani kolme-neljä vuotta sitten Ikeasta. Myyjä sai miltei raivarin, otti rahan kyllä, ja miltei rikkoi maljakon kun paiskasi sen minulle. Huvittavinta oli että maljakon pohjassa on, mitäs muutakaan, kuin Ikean tarra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/2608 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti kokemus. Olen parhaillaan yrittämässä ostaa tietoteknistä laitetta naiselta, joka antaa viesteihini aivan kummallisia vastauksia.

Minä: Hei, ostan laitteen, jos se on yhä myynnissä ja maksan käteisellä noudon yhteydessä, sopiiko tää.

Nainen:  Juu, on myynnissä ja käteinen käy. 

Minä: Hienoa. Mistä voi laitten noutaa ja milloin sinulle sopii?

Nainen: (antoi keskustan pitkän kadun nimen ilman korttelin numeroa) mulle sopii koska vain.

Minä: Ehdota jotain ajankohtaa ja tarkempaa paikkaa, niin sovitaan nouto.

Nainen: (oli lukenut viestin, mutta ei vastannut)

Nainen (monta tuntia myöhemmin):  Miten sulle sopii, kun mulle sopii milloin vaan?

Minä (vähän ihmeissäni): Sopiiko sinulle ylihuomenna tai sitä seuraavana päivänä? Pääsen klo 16 jälkeen tulemaan keskustaan. (toivoin, että nainen ilmoittaisi tarkemman osoittteen)

Nainen (oli lukenut viestin, mutta ei vastannut)

Nainen (seuraavana päivänä): mulle käy kumpana päivänä tahansa. Milloin sulle sopii?

Minä (jo vähän tuskastuneena): Sovitaanko (naisen ilmoittaman kadun nimi ja risteävän kadun nimi) tuossa risteyksessä huomenna klo 16.30? (annoin puhelinnumeroni ja kehotin soittamaan, jos aika tai paikka ei sovi)

Nainen (monta tuntia myöhemmin, ei soittanut): mulle sopii mikä aika vaan, kun pyörin täällä kaupungilla nyt muutenkin.

Minä: (huoh)

Nyt täytyy sitten vain toivoa parasta, että nainen ilmaantuu ehdottamalleni paikalle ehdottamanani ajankohtana. En oikein ymmärrä, miksi nainen ei kertonut heti tarkempaa osoitetta noudolle. Se olisi ollut yksinkeratisinta. Naisen ilmoittamana katu on lisäksi vilkas, joten en viitsisi harhailla kadulla kyselemässä ihmisiltä, hei sovittinko kanssasi Torilla kaupat tietoteknisestä laitteesta.

Vierailija
2464/2608 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akuutti kokemus. Olen parhaillaan yrittämässä ostaa tietoteknistä laitetta naiselta, joka antaa viesteihini aivan kummallisia vastauksia.

Minä: Hei, ostan laitteen, jos se on yhä myynnissä ja maksan käteisellä noudon yhteydessä, sopiiko tää.

Nainen:  Juu, on myynnissä ja käteinen käy. 

Minä: Hienoa. Mistä voi laitten noutaa ja milloin sinulle sopii?

Nainen: (antoi keskustan pitkän kadun nimen ilman korttelin numeroa) mulle sopii koska vain.

Minä: Ehdota jotain ajankohtaa ja tarkempaa paikkaa, niin sovitaan nouto.

Nainen: (oli lukenut viestin, mutta ei vastannut)

Nainen (monta tuntia myöhemmin):  Miten sulle sopii, kun mulle sopii milloin vaan?

Minä (vähän ihmeissäni): Sopiiko sinulle ylihuomenna tai sitä seuraavana päivänä? Pääsen klo 16 jälkeen tulemaan keskustaan. (toivoin, että nainen ilmoittaisi tarkemman osoittteen)

Nainen (oli lukenut viestin, mutta ei vastannut)

Nainen (seuraavana päivänä): mulle käy kumpana päivänä tahansa. Milloin sulle sopii?

Minä (jo vähän tuskastuneena): Sovitaanko (naisen ilmoittaman kadun nimi ja risteävän kadun nimi) tuossa risteyksessä huomenna klo 16.30? (annoin puhelinnumeroni ja kehotin soittamaan, jos aika tai paikka ei sovi)

Nainen (monta tuntia myöhemmin, ei soittanut): mulle sopii mikä aika vaan, kun pyörin täällä kaupungilla nyt muutenkin.

Minä: (huoh)

Nyt täytyy sitten vain toivoa parasta, että nainen ilmaantuu ehdottamalleni paikalle ehdottamanani ajankohtana. En oikein ymmärrä, miksi nainen ei kertonut heti tarkempaa osoitetta noudolle. Se olisi ollut yksinkeratisinta. Naisen ilmoittamana katu on lisäksi vilkas, joten en viitsisi harhailla kadulla kyselemässä ihmisiltä, hei sovittinko kanssasi Torilla kaupat tietoteknisestä laitteesta.

Usein nämä kummat tyypit ovat juuri tätä lajia, että joutuu vaihtamaan sata viestiä varsin yksinkertaisesta asiasta ja aikaa menee tolkuttomasti. Eräs työkaverini on vähän samantyyppinen. Tuntuu, että joka asiaa täytyy lypsämällä lypsää ja menee ihan älyttömän kauan, että päästään asian ytimeen.

Vierailija
2465/2608 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyväkuntoinen uudehko perusmallinen astianpesukone myynnissä, muistaakseni hinta oli 20 euroa, halusin vaan tilaa varastoon kun hankittiin parempi tilalle. Joku ilmoitti vaan, että "joo, otan sen" tekstarilla. Sen jälkeen ei kuulunut mitään. Kysyin vielä, että koska haet, ei vastannut. Muitakin soittoja tuli, valitsin yh-äidin joka haki sen saman tien peräkärryllä. Sitten tämä tekstariukko tekstaa uudestaan n. klo 11. illalla, että "tuun pian hakeen sen". laitoin, että "valitettavasti meni jo".

Ukko soitti ja alkoi haukkua ja uhkailla, kertoi olevansa jo taloni ulkopuolella (siellä ei ollut ketään, enkä ollut kertonut osoitetta) ja minun pitäisi kuulemma maksaa auton vuokra ja bensat. No en maksanut. Tekstaili vielä seuraavana päivänä, että hyvä kun ei ostanut koska kaltaiseni mulkku olisi kuulemma myynyt rikkinäisen laitteen. No tämän jälkeen olen laittanut joka ilmoitukseen, että myyn ensimmäiselle joka tulee hakemaan, tekstarivaraukset jätän huomiotta.

Vierailija
2466/2608 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys, mutta onko kukaan muu saanut outoja viestejä yrittäessään myydä vanhoja muotilehtiä?

En uskalla laittaa enää niitä myyntiin, kun tulee aina tosi levottomia viestejä samoilta tyypeiltä.

Nuorten naisten vaatteista ja kengistä varmasti tulee kaikenlaista yhteydenottoa, mutta olen aika yllättynyt, että fetissityyppejä kiinnostaa nykyään lehdetkin.

Vierailija
2467/2608 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en päästäisi varmaan ikinä ketään ostajaa kotiin sisälle. En haluaisi ventovierasta eteiseeni.

Tämän vuoksi vein kalliimmat vaatteet aiemmin suosiolla Punaisen ristin Konttiin, koska en todellakaan halua ketään luokseni sovittamaan vaatteita. Nykyään koetan myydä ja kohtuullistan hintaa reilulla kädellä. Kenkiä haluttaisiin tulla sovittamaan, mutta kun en vaan halua.

Hyi, tämä on kamalaa. Miksi joku edes kuvittelee, että vaatteita tai kenkiä saa tulla sovittamaan. Jos haluaa sovitella niin menköön kaupasta ostamaan. 

Vierailija
2468/2608 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin käyttämätöntä reppua ja ostaja ilmoitti, että ostaa sen ja voi tulla noutamaan. Sovittiin aika ja ilmoituksessa oli, että maksu mobilepay tai tilisiirto, ei käteinen. Ostaja laittaa viestiä että sopiiko maksaa käteisellä. Ilmoitan, että mielellään ei, että mobilepay tai tilisiirto. Hetken päästä ostaja laittaa viestiä, että missä voi käydä maksamassa tilisiirrolla, että hänellä ei ole nettiä. Vastasin, että en tiedä. Ostaja laittaa uudestaan viestiä, että menossa maksuautomaatille ja tulee sieltä noutamaan. Hetken päästä laittaa viestiä automaatilta, että miten se toimii tai miten saa maksun tehtyä. Soitan ostajalla ja neuvon. Lähtevät automaatilta minun luokseni ja odotan pihalla. Kestää ja kestää, mitään ei kuulu. Soitan ostajalle, että missä ovat niin toteaa että taloni edessä. Sanon että eivät ole koska seison itse taloni edessä ja ketään ei näy. Ostaja kysyy minulta, että olenko varma. Häh? Varma siitä että olenko taloni edessä. Jankutetaan tätä hetki ja totean, että en jaksa enää odottaa, on kylmä ja olisi muutakin tekemistä. Sitten selviää että ovat väärällä kadulla ja neuvon heitä tulemaan oikeaan paikkaan. Miksi ihmiset jotka ovat avuttomia kaikessa ostavat mitään netistä. Ei todellakaan kannattaisi. 

Vierailija
2469/2608 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään kauppa. Kun tulet hakemaan ostamaasi tuotetta, tuo tasaraha.

Vierailija
2470/2608 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myynyt nyt muutaman viikon sisällä paljon pikkutavaraa, että saisin maksettua oman puoliskoni auton remonttikuluista, joita yllättäen tuli melkein tonni. Tai ei yllättäen, kyllähän vanhassa autossa kuluvat osat toki hajoilevat. 

Fb-kirpulla oon nyt oottanut peräti kahdelta ostajalta rahaa jo toiselta viikon ja toiselta useamman päivän. Kumpikin ostivat tyyliin, ostan tämän ja tämän ja tuon ja vielä tuonkin. Minulla oli ilmoituksessa hyvin selkeästi , että maksu heti tai viimeistään seuraavana päivänä.

Miksi oi miksi pitää varata itselleen omaan rahapäiväänsä saakka kasa tavaraa? 

Todennäköisesti kumpikin kyllä ne maksavat, tuttuja ihmisiä molemmat harrastusryhmästä mutta ei vaan käynyt mielessä kysyä maksuaikaa etukäteen. Satasen molemmin puolin summat 

Vierailija
2471/2608 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä käy aina välillä, että sovittu kaupat ja ostaja tulee hakemaan tuotteen, sitten vähän ennen sovittua nouto aikaa tulee viesti, "jouduin liikenneonnettomuuteen "isäni joutui sairaalaan" tms

Vierailija
2472/2608 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin käyttämätöntä reppua ja ostaja ilmoitti, että ostaa sen ja voi tulla noutamaan. Sovittiin aika ja ilmoituksessa oli, että maksu mobilepay tai tilisiirto, ei käteinen. Ostaja laittaa viestiä että sopiiko maksaa käteisellä. Ilmoitan, että mielellään ei, että mobilepay tai tilisiirto. Hetken päästä ostaja laittaa viestiä, että missä voi käydä maksamassa tilisiirrolla, että hänellä ei ole nettiä. Vastasin, että en tiedä. Ostaja laittaa uudestaan viestiä, että menossa maksuautomaatille ja tulee sieltä noutamaan. Hetken päästä laittaa viestiä automaatilta, että miten se toimii tai miten saa maksun tehtyä. Soitan ostajalla ja neuvon. Lähtevät automaatilta minun luokseni ja odotan pihalla. Kestää ja kestää, mitään ei kuulu. Soitan ostajalle, että missä ovat niin toteaa että taloni edessä. Sanon että eivät ole koska seison itse taloni edessä ja ketään ei näy. Ostaja kysyy minulta, että olenko varma. Häh? Varma siitä että olenko taloni edessä. Jankutetaan tätä hetki ja totean, että en jaksa enää odottaa, on kylmä ja olisi muutakin tekemistä. Sitten selviää että ovat väärällä kadulla ja neuvon heitä tulemaan oikeaan paikkaan. Miksi ihmiset jotka ovat avuttomia kaikessa ostavat mitään netistä. Ei todellakaan kannattaisi. 

Miten voi ostaa netistä, jos ei ole nettiä?

Vierailija
2473/2608 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavoite tehdä väh 10 ilmoitusta kk, mutta joskus teen jopa 10 viikossa.

Oon tehnyt tätä kohta vuoden, tarkoittaa tavaran arvo heittelee.

Olen saanut useamman viestin, valitsee esim 15 tuotetta ja tarjoaa 100 e.

Halvin on 10 e ja muut 20 e ylöspäin, eli yht voi olla yli 300.

Rahat menevät suoraan asuntolainan lyhennykseen, mutta ihmettelen tätä kovasti. Ja näitä on paljon. Jos ostat monta, haluat maksaa vain 30%.

Teen töitä kotoa, minulla ei ole hsl lippua.

Jatkuvasti oyydetään tuoda, etenkin kotiäidit.

En voi liikkua, minulla on lapsi, siis vauva.

Vauvan kanssa voi hyvin liikkua, pääsee ilmaiseksi julkisissakin

Vierailija
2474/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin toukokuussa nettikirppiksellä tuotteen, joka kiinnosti. Otin yhteyttä myyjään. Hän kyseli, että noudanko vai haluanko tuotteen positettavan. Kerroin, että mieluummin postitettavan. Aikoi katsoa helpoimman tavan lähettää.

Meni kuukausi. Otin uudelleen yhteyttä ja totesin tuotteen ilmeisesti menneen jollekin toiselle. Myyjä kertoi tuotteen olevan vapaana, mutta olleen kiireitä, mutta lähettävän tuotteen samalla viikolla. Tavara otettiin pois myynnistä.

Tuote tuli parin kuukauden kuluttua takaisin myyntiin ja toimitusmuotona oli lähetys. Kerroin olevani edelleen kiinnostunut. Myyjä kertoi itsellään olleen kiireisen kesän, mutta lähettävän tuotteen ensi sijassa. Tuote poistui taas myynnistä.

Muutama viikko sitten se taas palautui myyntiin. En ottanut elää yhteyttä. Tuote ei ole harvinaisuus, paremminkin päinvastoin. Ihmettelen, kun se on myynnissä eikä sitä haluta minulle myydä. Rahasta emme ole puhuneet vielä ollenkaan.

Onko jollakin tällaiselle toiminnalle jotain selitystä.

Vierailija
2475/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin torissa digikameran. Tää oli aikaa kun käytännössä kaikilla alkoi olla älypuhelimet joten olin iloisesti yllättynyt kun joku mies laittoi viestiä että haluaa sen ostaa. Kävi hakemassa, ihan perus "tässäpä tää kamera", "tossa rahat, kiitos hei" . Jälkikäteen tuli viestiä että "oisin voinu kyllä antaa pusun kaupan päälle'. Hyi helvetti.

Myytiin vanhaa kirjoituspöytää. Ilmoituksessa oli erittäin selkeästi että pitää kantaa talon toisesta kerroksesta, omat kantajat, pitää olla monta kantajaa, on tosi painava. Vielä hakijalle itselleen vannotettiin että ota useampi kantaja mukaan. Tuli joku 15-vuotias tyttö ja äitinsä jolla käsi kipsattuna. Huoh.

Möin figuuria torissa. Joku nainen ilmoitti haluavansa ostaa. Maksua ei kuulunut eikä näkynyt. Mulla alkoi pari viikkoa myöhemmin kirppispöytä, joten vein sen lopulta sinne. Maksu tuli KUUKAUSI myöhemmin. Ilmoitin että figuuri on kyllä jo myyty, ostaja oli että harmi, hän myöhästyi. Ei ilmeisesti nähnyt tilanteessa mitään erikoista.

Joku kerta kun olin vielä työttömänä ja rahat tosi tiukalla laitoin pakettina myyntiin bullet journal-tarvikkeita: tarroja, kyniä, washiteippejä jne. Hinta oli tosi maltillinen. Joltain naiselta tuli just semmoinen säälinkerjäysviesti miten hänen täytyy saada nämä pilkkahintaan kun on menossa leikkaukseen ja ne tavarat auttaisi hänen aikuista tytärtään jotenkin käsittelemään sitä. Ärsytti, kun tiukkaa oli itselläkin. Laitan hinnaksi aina alimman hinnan jolla suostun luopumaan. Jatkoi vänkäämistä. Onneksi oli jonoksi asti ostajia niin sai ilmoittaa että ne on jo myyty.

Vierailija
2476/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaa päivää ja aikaa milloin sopisi tulla hakemaan,sen jälkeen ei kuulu enää koko ihmisestä tai yhtäkkiä vaan häviää,ei vastaa viesteihin tai kerro syytä,voihan sitä edes sen verran sanoa,että taidankin perua,en otakaan,kuin että häipyy sanomatta mitään :O

Vierailija
2477/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaa päivää ja aikaa milloin sopisi tulla hakemaan,sen jälkeen ei kuulu enää koko ihmisestä tai yhtäkkiä vaan häviää,ei vastaa viesteihin tai kerro syytä,voihan sitä edes sen verran sanoa,että taidankin perua,en otakaan,kuin että häipyy sanomatta mitään :O

Haihtuva ihminen. Törmään näihin tapauksiin työssäni tosi usein.  Asiakas vaan lipuu hiljaa ikuisiksi ajoiksi pois

Vierailija
2478/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB kirppiksillä vasta vissiin onkin aika häröjä tyyppejä:

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009284698.html

Vierailija
2479/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oi miksi pitää varata itselleen omaan rahapäiväänsä saakka kasa tavaraa? 

T

Miksi annat varailla? Ihan omaa syytä jos tulee ongelmia.

Vierailija
2480/2608 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin muuton alta telkkarin pois ja kaikki tarvittava oli mainittu ilmoituksessa, kuten esim. toimivuus, tarkka malli, kaukosäätimen olemassaolo ja se, etten lähetä/tuo sitä mihinkään. Hinta oli alakanttiin, koska piti saada nopeasti myytyä. Oli vain jäänyt vähälle käytölle, eikä muuta vikaa. Suosio räjähti ihan täysin käsiin. Muutamassa tunnissa yhteydenottoja tuli kymmeniä ympäri maata ja joka ikinen lukutaidoton kysyi samat hiton asiat, jotka oli jo ilmoituksessa mainittu, yrittiin tinkiä jo muutenkin liian halvasta hinnasta tai yritettiin sopia kotiinkuljetusta. Myin sen lopulta ensimmäiselle, joka ei kysynyt yhtään mitään muuta kuin osoitteen, josta voi noutaa.