Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
241/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendinä tuntuu olevan että aina pitäisi kuljettaa jonnekin...Esim.keskustaan.No kaikki ei ole keskustassa töissä ja sinne menee minullakin tunti matkoissa per suunta.Kun selvitän tämän niin olen kuulemma joustamaton...

Vierailija
242/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin fb-kirppiksellä vaatteita ja noin viiskymppinen nainen kiinnostui ja halusi tulla sovittamaan yhtä paitaa. Oli oikein tyytyväinen ja iloisen oloinen. Osti muutaman kerran pidetyn paidan kolmella eurolla. Parin viikon päästä huomasin, että paita on tiputettu postiluukusta. Paita oli edelleen normaalissa kunnossa eikä mitään selittelyjä ees fbssä. En sitten kysynyt itsekkään ja unohdin koko asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta  kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.

Yksinäisiltä naisilta hikisiä kenkiä ja käytettyjä pikkareita..? Älä viitsi.

Sinä et tiedä kovinkaan paljoa noista seksuaalisista perversioista.

Mitä ihmettä? Ei noita hikisiä ja käytettyjä todellakaan osteta itselle päälle puettaviksi, vaan ihan muuhun tarkoitukseen. Mitä tässä en sinun mielestäsi ymmärrä? Vai onko sinusta transvestismi tai transsukupuolisuus sitä että kysellään naisten likaisia vaatteita nuuhkittaviksi?

Vierailija
244/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä

Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.

Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.

Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla. 

Tuon 

Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.

Mutta ehtii selata nettikirppareita ja tehdä sen varauksen?

Missä vaiheessa täällä on keskusteltu, että ihmiset varailisi kesken työpäivän mitään? Kirjoitin aiemmin ihan selkeästi, että ed. työpaikassani minulla oli välillä tapana varata tuotteita matkalla junassa töihin ja palasin asiaan yleensä vasta palatessani junalla töistä. Ei minulla ole oma puhelin ollut missään vaiheessa työpäivän aikana kädessä. Harvalla on.

Vierailija
245/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku myi lapsen juhlapukua. Viestiteltiin ja sanoin että haluaisin ostaa . Ei vastausta . Meni 3 kk ja tuli viesti et mihin osoitteeseen laitetaan :D sanoin et ei kiitos enää tarvetta , juhlat oli jo 2 kk sitten :D :D

Vierailija
246/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.

No kun aika monella ei ole niitä vitosia. Itse käytän ainoastaan korttia maksaessani ja jos joudun automaatilta vitosia nostelemaan, niin joudun joka tapauksessa rikkomaan setelin kaupassa, koska automaatti ei vitosia sellaisenaan suostu sylkemään. :D Käyn useammin kaupassa kuin automaatilla, joten itselleni olisi itse asiassa helpompi vain napata se kahvipaketti kaupasta muiden ostosten ohessa. Sitä paitsi kauppa on omassa tapauksessani myös lähempänä kuin automaatti.

Kassallahan saa nostettua nykyään vaikka 2,80 euroa ainakin Keskon kaupoissa, ei tarvii rikkoa mitään.

Vierailija
247/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeastaan vain yksi outo kokemus. Myin yhtä lipastoa torissa ja joku nainen sitten otti yhteyttä sähköpostilla että voisi ostaa sen. Sovittiin että tulisivat hakemaan viikon päästä perjantaina 17:00 jälkeen samalla kun hakevat sukulaisiaan. Perjantaina sitten olin kytiksellä odottelemassa ja vasta kahdeksalta ilmeisesti naisen mies soitteli että joo, on lähdössä NYT hakemaan lipastoa ja kyseli mahtuuko se farmari autoon ja saako kantoapua. No ensinnäkin olin ilmoituksessa antanut mitat ja miehen vaimolle olin jo sanonut että kannattaa kantoapua ottaa mukaan (joiden piti olla nämä sukulaiset). Joten kerroin uudelleen ettei tuo lipasto tule mahtumaan kuin pakettiautoon tai peräkärryyn ja voin tietty auttaa kantamisessa mutta vaikeita siitä tulee. Mutta mies oli päättänyt tulla hakemaan sen ja sanoi että on yhdeksän jälkeen täällä. No oli kesä ja halusin lipastosta eroon niin suostui odottamaan yksiin asti. Meni puolitunta ja mies pisti viestiä että mittasi autonsa uudelleen ja totesi ettei se mahdu sinne joten ei tulekaan hakemaan sitä ja sovittiin että tulee seuraavana päivänä.

No kyselin lauantaina että milloin tulevat ja vastaus tuli 3 tunnin päästä etteivät pääsekään kun kuskaavat sukulaisiaan takaisin koteihinsa ja sovittiin sitten että tulevat sunnuntaina aamupäivällä. Joten sitten odotin sunnuntai aamulla ilmoitusta että milloin ovat tulossa . Kello 12 pistin jo kysymystä että tulevatko hakemaan lipastoa, eikä vatsaansa kuulunut kuin vasta klo 15:00 aikaan jolloin mies sanoi ettei pääse tulemaan koska heidän mökin remontti on pahasti kesken joten ei kerkeä lähtemään minnekkään. Pistin takaisin vain että ok, pistän lipaston seuraavalle ja kiitin ajan tuhlaamisesta. Vastaus oli siihen vain ok. Onneksi seuraavat jotka halusivat ostaa lipaston pystyivät päivässä järjestämään noudon ja ihanalle pariskunnalle lipasto menikin.

Mutta kyllä sitä ihmetyttää mikä helvetin ilo ihmisillä on tuhlata muiden aikaa?

Vierailija
248/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi halusi ehdottomasti Jopon. Jopot oli tuolloin todella suosittuja tuntui menevän kaupaksi hetkessä. Vihdoin löytyi myyjä jolla oli vielä pyörä. Sovittiin aika ja paikka kaupoille. Etsimme oikeaa osoitetta, katu löytyi mutta sopivaa talo ja rappunumeroa ei tuntunut oleva olemassakaan. Soitettiin myyjälle että ollaan pihalla mutta ei löydetä oikeaa rappua, myyjä sanoi tulevansa hetken kuluttua ulos. Siinä odotellessa paikalle ryntäsi pariskunta kauheassa kiireessä, hädissään tuntuivat etsivän samaa osoitetta kuin mekin. Kysyin mitä etsivät, olivat tulleet ostamaan jopoa samasta osoitteesta kuin mekin. Hetken katselin touhua ja myyjä ei arvatenkaan koskaan tullut ulos. Totesin että me tultiin huijatuksi. Myyjä ei enää vastannut puhelimeen. Todennäköisesti jotkut pojankoltiaisen katseli ikkunasta ja nauroivat makeasti kun ihmiset tulee ostamaan jopoa ja etsii olematonta osoitetta.

Lopulta saatiin ostettua jopo. Jonkun aikaa lapsi ajeli sillä ja totesi ettei ole hänen juttu ja pyörä myyntiin. Hetkessä tuli kymmeniä ostajia. Hirveä tappelu ja uhkailu yhdestä pyöränromusta. Tämän kokemuksen jälkeen en enää koskaan anna tori.fi:ssä omaa puhelinnumeroa.

Vierailija
249/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista löysin kivan tv-tason. Hinta 50€. Sovittiin kaupat, myyjä oli joku paremmin toimeentuleva mies. Me mentiin miehen kanssa hakemaan perusverkkareissa. Kun yritin maksaa ei suostunut ottamaan rahaa vastaan, saatiin sitten se tv-taso ilmaseksi. Tuli olo että mies jotenkin sääli meitä eikä kehdannut ottaa rahaa vastaan.

Vierailija
250/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kkk kirjoitti:

Ostaja maksoi ostokset etukäteen tilille,ei ole vieläkään hakenut tavaroita,tästä on jo vuosi aikaa. 😁

Tästä tuli mieleen oma myynti kokemus. Myin joitakin keittiövälineitä ja joku ne heti varasikin ja maksoi tilille etukäteen, sanoi tulevansa illalla hakemaan. Illalla laittoi, että tuleekin seuraavana päivänä. No ei kuulunut eikä näkynyt. Eipä ostajastakaan enää mitään kuulunut koskaan. Yritin soittaa, laitoin tekstiviestejä, sähköpostia, viestejä Facebookissa ja kaikkialla, mutten saanut minkäänlaista vastausta, vaikka tarjouduin palauttamaan rahat, en sitten tiedä mitä tapahtui.

Sairaskohtaus/kuolema?

Vierailija
251/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB-kirpparilla oli joskus ilmoitus kommentilla "Myyn kelle haluan". Huvitti, mutta ei naurattanut enää kun aloitin itse myynnin kirppareilla ja torissa. Säästyy paljolta kun laittaa kommentin ettei ota alustavia varauksia ja myy sille kenen kanssa sopiminen helpoiten onnistuu. Ja helpompaa kun pyytää edes vähän rahaa eikä anna ilmaiseksi, jostain syystä ilmaiset tavarat kerää näitä urpoja ja huvikseen säätäjiä. 

Vierailija
252/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille käytetyille pikkareille tuntuu olevan kysyntää. Bisnesidea?

Muuten hyvä, mutta asiakkaiden joukossa voi olla niitä, joille et todellakaan halua ilmoittaa osoitettasi, puhelinnumeroasi, edes koko nimeäsi.

Sukulaiseni myi jotain nettikirppiksellä ja eräs ostajaehdokas oli kiinnostunut käytetyistä naisten hanskoista (näitä ei siis ollut sukulainen myymässä). Nimi on unohtunut mutta tulee mieleen tämä yksi julkisuudessa viimeaikoina ollut herrasmies, olikohan hän kyseessä.

Aikoinaan huuto.netissä tuli useammankin kerran yksityisviesti jossa kysyttiin oisko myydä nahkahanskoja vaikkei mitään siihen viittaavaa ollut myynnissä. Olen miettinyt näin jälkeen päin että kuka niitä kyselikään..

Taisi olla sama tyyppi, sama palsta kyseessä!

Vierailija
253/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin kirppisryhmässä ilmoitukseen, jossa ilmoittaja halusi ostaa tulevalle kissalleen tarvikkeita. Tarjosin ilmaiseksi täysin käyttämätöntä kissan raapimislautaa ja olisin antanut mukaan vielä käyttämättömiä kissanleluja. Ilmoittaja vaikutti tyytyväiseltä ja sovittiin päivä ja aika jolloin tulee hakemaan. Laittoikin kyseisenä päivänä viestiä, että tuli yllättävä meno, joten tuleekin myöhemmin sinä päivänä. Eipä tullut, eikä kuulunut kyseisestä tyypistä enää mitään. Harmittaa kun meni itseltä koko päivä hukkaan häntä odotellessa. Ja harmittaa myös se, ettei ilmoittaja selvästikään arvostanut lainkaan sitä, että halusin ilmaiseksi lahjoittaa tavaraa hänelle.

Vierailija
254/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä oli ollut minulta viikon ainakin voittava huuto, ja kohde sulkeutui klo 07.09. Olin TÖISSÄ koko päivän ja palasin kotiin klo 19.30. Myyjä oli viestinyt useamman kerran ja laittanut "uhkauksen", että tuote menee uudestaan myyntiin, kun kauppoja ei saatu sovittua. Kasvoi metrin kokoinen kyrp* otsaan. Laitoin viestiin jotensakin ilkeästi, että osa meistä käy vielä töissä eikä loisi kotona yhteiskunnan kustannuksella, joten ei voida olla 24/7 huutoja vahtimassa, ja jos hän viitsii laittaa pankkitilinsä numeron, käyn siirtämässä myyjän pyytämän summan tilille tällä sekunnilla. Lopussa oli myös huomautus, että jos tähän viestiin vastaaminen kestää yli tunnin, oletan, ettei myyjä ole oikeasti kiinnostunut myymään.

Vierailija
255/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Lähdetään nyt ajelemaan sinnepäin.”

Tästä on nyt noin 8kk, eikä ostaja ole vieläkään hakenut kenkiä.

Vierailija
256/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kkk kirjoitti:

Ostaja maksoi ostokset etukäteen tilille,ei ole vieläkään hakenut tavaroita,tästä on jo vuosi aikaa. 😁

Tästä tuli mieleen oma myynti kokemus. Myin joitakin keittiövälineitä ja joku ne heti varasikin ja maksoi tilille etukäteen, sanoi tulevansa illalla hakemaan. Illalla laittoi, että tuleekin seuraavana päivänä. No ei kuulunut eikä näkynyt. Eipä ostajastakaan enää mitään kuulunut koskaan. Yritin soittaa, laitoin tekstiviestejä, sähköpostia, viestejä Facebookissa ja kaikkialla, mutten saanut minkäänlaista vastausta, vaikka tarjouduin palauttamaan rahat, en sitten tiedä mitä tapahtui.

Sairaskohtaus/kuolema?

Tää todella vaikuttaa siltä, että oikeesti on sattunut jotain vakavaa.

Vierailija
257/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vaatteitani fb-kirpparilla. Asuin silloin noin 15 km kaupungin keskustasta, eikä minulla ollut autoa. Yksi ostaja ei päässyt vaatetta hakemaan, joten päätin viedä vaatteen keskustaan, vaikkei minulla sinne oikeastaan olisi ollut muuta asiaa. Kyseessä oli kuitenkin 15e talvitakki, joten ajattelin jääväni kuitenkin voitolle, vaikka joudun bussiliput ostaa. 

Noh, menin bussilla sovitulle tapaamispaikalle, odottelin vartin sovitun ajan jälkeen. Sitten soitin ja laitoin viestiä. Viesti käytiin katsomassa, muttei koskaan vastattu. Lähdin sitten kahdenkymmenen minuutin odottelun jälkeen kotiin sateessa. Oli aika perseestä.

Nykyään olen tiukka, että vain haku käy.

Vierailija
258/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedustelin käytettyä merkkilaukkua Torissa. Sovittiin, että voisin tulla sitä katsomaan muutaman viikon päästä kun ollaan siellä seudulla ja pyysin myyjää ilmoittamaan jos menee kaupaksi tätä ennen. Päädyin kuitenkin ostamaan laukun uutena ja kun ilmoitin myyjälle, tuli sieltä kiukkuinen meili että nyt hänelle jäi paha maku tästä kauppojen peruuntumisesta ja oli jonkun Luxflea -Facebook-kirppiksen ylläpitäjä ja huomasi mun olevan ryhmän jäsen, joten kostona poisti minut ryhmästä. Mua nauratti tuo aikuisen ihmisen keskenkasvuisuus - en ollut edes tietoinen että olen ko. kirppiksen jäsenenä. Vastasin hänelle etten ollut koskaan luvannut laukkua ostaa, olin ilmoittanut että voi myydä muillekin ja että hänen pitäisi ymmärtää etten ole luvannut näkemättä ostaa n.500eur laukkua - kaupat olisi voinut peruuntua sen laukun tarkistelun yhteydessäkin. Toivottelin hänelle kasvua aikuiseksi ja laitoin meilinsä menemään roskapostiin. Raivoaa siellä varmaan vieläkin tuo aikuispissis.

Vierailija
259/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta  kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.

Ei siinä mitään jos haluaa vain pukeutua naiseksi, mutta jos muuten on epäilyttävä ja haluaa nimen omaan käytettyjä hikisiä naisten vaatteita, niin minua kyllä arveluttaisi päästää tämmöinen tyyppi kotiini.

Tarviiko tyyppiä päästää kotiin? Voittehan sopia tapaamisen esim. johonkin kauppakeskukseen tai muualle julkiselle paikalle. Vähemmällähän sinä pääset, jos vaatteet saavat olla pesemättömiä, haisevia.

Haloo, jos sillä on sun puhelinnumero, saa yleensä sun nimen ja osoitteen selville. Saatikka jos kaupanteon yhteydessä on jo saanut muutenkin toetoja myyjästä. Voi myös seurata sua kotiin. Saat kivan pikku stalkkerin arkeasi piristämään. :)

Vierailija
260/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitenkään omituista, mutta en ymmärrä ostajia, jotka tekevät alhaisia hintatarjouksia, ja sitten kun niihin suostuu, ostajasta ei enää kuulukaan.

Tyyliin, tavara myynnissä 50 e:llä, ostaja tarjoaa 30 e sisäänlukien postikulut, myyjä sanoo okei kun haluaa tavarasta viimein eroon... ja ostaja katoaa. Mitä järkeä oli ylipäätään kokeilla kepillä jäätä?