Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ostoilmoituksen pakastimesta.No useampaa viestiä pukkaa että tulisisivat jo huomenna hakemaan...siis minkä...
Sori luin yhtä huolimattomasti kuin kanssasi asioineet! Olit siis ostamassa pakastinta, et myymässä.
Nimenomaan ostamassa ja ilmoitus oli ostetaan osastolla ja itse ilmoituksessa luki sekä otsikossa että tekstissä ostetaan.
Oliko kyseessä jokin ruokapaikka? Muistelisin nimittäin lukeneeni tällaisen tarinan Feissarimokista, jossa juurikin myyjä sähläsi ja oli väärän Hesen tai vastaavan edessä.[/quote]
Tässä paikkana eräs second hand -vaateketju kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.
Ei siinä mitään jos haluaa vain pukeutua naiseksi, mutta jos muuten on epäilyttävä ja haluaa nimen omaan käytettyjä hikisiä naisten vaatteita, niin minua kyllä arveluttaisi päästää tämmöinen tyyppi kotiini.
Tarviiko tyyppiä päästää kotiin? Voittehan sopia tapaamisen esim. johonkin kauppakeskukseen tai muualle julkiselle paikalle. Vähemmällähän sinä pääset, jos vaatteet saavat olla pesemättömiä, haisevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille käytetyille pikkareille tuntuu olevan kysyntää. Bisnesidea?
Muuten hyvä, mutta asiakkaiden joukossa voi olla niitä, joille et todellakaan halua ilmoittaa osoitettasi, puhelinnumeroasi, edes koko nimeäsi.
Sukulaiseni myi jotain nettikirppiksellä ja eräs ostajaehdokas oli kiinnostunut käytetyistä naisten hanskoista (näitä ei siis ollut sukulainen myymässä). Nimi on unohtunut mutta tulee mieleen tämä yksi julkisuudessa viimeaikoina ollut herrasmies, olikohan hän kyseessä.
Aikoinaan huuto.netissä tuli useammankin kerran yksityisviesti jossa kysyttiin oisko myydä nahkahanskoja vaikkei mitään siihen viittaavaa ollut myynnissä. Olen miettinyt näin jälkeen päin että kuka niitä kyselikään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.
Yksinäisiltä naisilta hikisiä kenkiä ja käytettyjä pikkareita..? Älä viitsi.
Sinä et tiedä kovinkaan paljoa noista seksuaalisista perversioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉
Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä
Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.
Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.
Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla.
Tuon
Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.
Mutta ehtii selata nettikirppareita ja tehdä sen varauksen?
Noinko vähän ihmisellä on mielikuvitusta? Sitä saattaa selata bussissa tms ennen vuorpa ja huomata tuotteen minkä haluaa juuri hetkeä ennen omaa pysäkkiä tai hetkeä ennen omaa vuoroa ja ehtiä juuri sanpmaan sen av yv ja sitten pitääkin sulkea puhelin. Pitäisi sen verran olla malttia myyjällä että odottaa perus työpäivän verran.
”Hei olen kiinnostunut tuotteesta, sovitaanko noudosta työpäiväni jälkeen”. Tähän viestiin meni noin 5 sekuntia. Ei ole yhdelläkään ihmisellä niin kiire ettei tuota ehdi tehdä. Ketä te minäminäminä-ihmiset oikein luulette olevanne? Minä ainakin myyn sille joka ekana laittaa sen viestin, ei mun tartte odotella sun työpäivää vaan koska olet ajankäytöllisesti niin älytön ettei sulla ole 5 sekuntia aikaa laittaa viestiä.
Näin.
Kun myyjänä sitä törmää kaikenlaisiin av-viestin lykkääjiin, jotka unohtavat sillä siunaamalla edes mitään alustavasti varanneensa, ja kuitenkin heidän käsissään on myyjän kaupat, kun ei voi av:ta noin vain ohittaa. Silloin voi olla kyse tunneista, joten ensin se työpäivän pituus (8-12 tuntia) riippuen, onko virka-aikatyö vai jokin yötyövuoro siellä synnärillä tms. Sen jälkeen sitten se aika, kun varailija nukkuu tai tekee jotain muuta tai käytännössä unohtaa koko varauksen. Sillä aikaa myyjä odottelee, että saisi ne "pikaiset kaupat" klousattua, koska tuotteelle voi olla jonottajia tai myyjällä voi olla oikeasti tarve päästä tavarasta nopeasti eroon.
Mikä hemmetin klousattua. Käytä suomalaista sanaa suljettua tai viimeisteltyä tms.
Kaupat lyödään lukkoon.
Laitoin ostoilmoituksen esineestä kaupunginosan kirppikselle. Siellä on sääntö, että noudot pitää sopia kaupunginosan rajojen sisäpuolelle, ja yp valvoo sääntöä erittäin tiukasti. Sain pian vastauksen, että yhdellä ryhmäläisellä olisi myydä haluamani esine. Yv:ssä sitten kävi ilmi, että nainen oli jo ajat sitten muuttanut pois ko. alueelta, toiselle puolelle kaupunkia. Hän olisi halunnut sopia noudon samalle päivälle viereiseen kaupunginosaan. En olisi hänen ehdottamalla ajallaan ehtinyt samana päivänä esinettä noutamaan. Minua hieman ärsytti tuo, että halusi sopia kaupat sääntöjen vastaisesti, mutta en siitä huomauttanut, vaan ehdotin kauppoja seuraavalle päivälle ryhmän kaupunginosan alueelle. Siitä alkoi kahden päivän kädenvääntö noudosta, jossa myyjä hivutti koko ajan noutoaluetta lähemmäksi sen viereisen kaupunginosan aluetta. Hän ei siis edes asunut siellä, vaan ihan eri puolella kaupunkia. Aina kun ehdotin noutoa jostain ryhmän alueen sisältä aikaan x, myyjä totesi: "Tuo aika ei käy, mutta miten olisi tähän aikaan paikasta y" (joka siis viereisen alueen sisällä). Koko juttu kypsytti, mutta tarvitsin esineen itselleni mahdollisimman pian, joten koitin olla kärsivällinen.
Noutopäiväksi olimme sopineet sitten vihdoinkin noudon ryhmän alueen ja viereisen kaupunginosan melkein rajalle. Kun olin jo matkalla noutamaan esinettä, sain viestin: "Hei, voisitko sittenkin tulla paikkaan y" (aika lähellä ryhmän aluetta, mutta kuitenkin osa sitä viereistä kaupunginosaa). Siinä sitten vielä bussissa istuessani "neuvottelin" noudon lähelle hänen ehdottamaansa paikkaa, mutta sellaiseen pisteeseen, joka on vielä juuri ja juuri ryhmän alueen rajalla. En tiedä, mikä pakkomielle myyjällä oli hivuttaa tuota tapaamispaikkaa koko ajan viereiseen kaupunginosaan. Voi toki olla, että hänkin piti minua hankalana, mutta jos myy kaupunginosan ryhmässä, niin pitää olla valmis tulemaan sääntöjen mukaisesti ryhmän alueelle. Esine ei siis ollut mikään ihan kevyt tai pieni, joten sijainnilla oli minulle muutakin kuin periaatteellista merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉
Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä
Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.
Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.
Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla.
Tuon
Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.
Mutta ehtii selata nettikirppareita ja tehdä sen varauksen?
Noinko vähän ihmisellä on mielikuvitusta? Sitä saattaa selata bussissa tms ennen vuorpa ja huomata tuotteen minkä haluaa juuri hetkeä ennen omaa pysäkkiä tai hetkeä ennen omaa vuoroa ja ehtiä juuri sanpmaan sen av yv ja sitten pitääkin sulkea puhelin. Pitäisi sen verran olla malttia myyjällä että odottaa perus työpäivän verran.
”Hei olen kiinnostunut tuotteesta, sovitaanko noudosta työpäiväni jälkeen”. Tähän viestiin meni noin 5 sekuntia. Ei ole yhdelläkään ihmisellä niin kiire ettei tuota ehdi tehdä. Ketä te minäminäminä-ihmiset oikein luulette olevanne? Minä ainakin myyn sille joka ekana laittaa sen viestin, ei mun tartte odotella sun työpäivää vaan koska olet ajankäytöllisesti niin älytön ettei sulla ole 5 sekuntia aikaa laittaa viestiä.
Näin.
Kun myyjänä sitä törmää kaikenlaisiin av-viestin lykkääjiin, jotka unohtavat sillä siunaamalla edes mitään alustavasti varanneensa, ja kuitenkin heidän käsissään on myyjän kaupat, kun ei voi av:ta noin vain ohittaa. Silloin voi olla kyse tunneista, joten ensin se työpäivän pituus (8-12 tuntia) riippuen, onko virka-aikatyö vai jokin yötyövuoro siellä synnärillä tms. Sen jälkeen sitten se aika, kun varailija nukkuu tai tekee jotain muuta tai käytännössä unohtaa koko varauksen. Sillä aikaa myyjä odottelee, että saisi ne "pikaiset kaupat" klousattua, koska tuotteelle voi olla jonottajia tai myyjällä voi olla oikeasti tarve päästä tavarasta nopeasti eroon.
Mikä hemmetin klousattua. Käytä suomalaista sanaa suljettua tai viimeisteltyä tms.
Kaupat lyödään lukkoon.
Tiedän kyllä että tuo yritetään vääntää sanasta closed mutta kuulostaa sen verran tyhmältä että miksi turhaa vääntää kun suomeksikin löytyy hyviä sanoja kuvaamaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjaa... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mitään kovin omituista, mutta viime kesänä myin parvekelaattoja facebookin kierrätysryhmässä. Siihen muodostui heti jono ja ekan varaajan kanssa sovittiin nouto seuraavalle päivälle. Yöllä heräsin puhelimen piippauksiin, joku mies oli perustanut ryhmän "parvekelaatat" facebookiin. Pommitti siellä, että milloin voi hakea ne laatat. Hän ei ollut siis mennyt tavalliseen tapaan jonoon. Oli aikamoinen työ selvittää, etten myy niitä hänelle jonon ohi.
Ihan omaa typeryyttäsihän tää on. Olet laittanut parvekelaattasi myös kätevästi yhden napin painalluksella Marketplaceen, josta ostaja sen löytäessään laittaa sulle yv:n. Fb luo automaattisesti tämän yv:n teidän kahden ryhmäksi jonka nimenä on luonnollisesti "parvekelaatat". Ostajalle ei myöskään Marketplacessa näy mitkään jonotukset tai kommentit, ainoastaan ilmoitus, joten mistähän hänen olisi pitänyt ymmärtää olla "tavalliseen tapaan jonossa".
Okei?? Mä en ole koskaan kuullutkaan mistään Marketplacesta. Mä kuulun kuuteen eri kaupunginosan (Hki) kierrätysryhmään facessa ja paljon tehnyt kauppaa, ostanut ja myynyt. Tällainen ei ole mulle ennen koskaan tullut eteen. Mutta hyvä kun kerroit, etten tietämättäni näppäile jotain marketplacea. Outo juttu.
Kyllä mulla on fb kirppareillakin noita ryhmiä muodostunut, kun ostaja on laittanut sitä yv.
Sitten niitä on ylläpidetty sen aikaa, kun kaupat on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ostoilmoituksen esineestä kaupunginosan kirppikselle. Siellä on sääntö, että noudot pitää sopia kaupunginosan rajojen sisäpuolelle, ja yp valvoo sääntöä erittäin tiukasti. Sain pian vastauksen, että yhdellä ryhmäläisellä olisi myydä haluamani esine. Yv:ssä sitten kävi ilmi, että nainen oli jo ajat sitten muuttanut pois ko. alueelta, toiselle puolelle kaupunkia. Hän olisi halunnut sopia noudon samalle päivälle viereiseen kaupunginosaan. En olisi hänen ehdottamalla ajallaan ehtinyt samana päivänä esinettä noutamaan. Minua hieman ärsytti tuo, että halusi sopia kaupat sääntöjen vastaisesti, mutta en siitä huomauttanut, vaan ehdotin kauppoja seuraavalle päivälle ryhmän kaupunginosan alueelle. Siitä alkoi kahden päivän kädenvääntö noudosta, jossa myyjä hivutti koko ajan noutoaluetta lähemmäksi sen viereisen kaupunginosan aluetta. Hän ei siis edes asunut siellä, vaan ihan eri puolella kaupunkia. Aina kun ehdotin noutoa jostain ryhmän alueen sisältä aikaan x, myyjä totesi: "Tuo aika ei käy, mutta miten olisi tähän aikaan paikasta y" (joka siis viereisen alueen sisällä). Koko juttu kypsytti, mutta tarvitsin esineen itselleni mahdollisimman pian, joten koitin olla kärsivällinen.
Noutopäiväksi olimme sopineet sitten vihdoinkin noudon ryhmän alueen ja viereisen kaupunginosan melkein rajalle. Kun olin jo matkalla noutamaan esinettä, sain viestin: "Hei, voisitko sittenkin tulla paikkaan y" (aika lähellä ryhmän aluetta, mutta kuitenkin osa sitä viereistä kaupunginosaa). Siinä sitten vielä bussissa istuessani "neuvottelin" noudon lähelle hänen ehdottamaansa paikkaa, mutta sellaiseen pisteeseen, joka on vielä juuri ja juuri ryhmän alueen rajalla. En tiedä, mikä pakkomielle myyjällä oli hivuttaa tuota tapaamispaikkaa koko ajan viereiseen kaupunginosaan. Voi toki olla, että hänkin piti minua hankalana, mutta jos myy kaupunginosan ryhmässä, niin pitää olla valmis tulemaan sääntöjen mukaisesti ryhmän alueelle. Esine ei siis ollut mikään ihan kevyt tai pieni, joten sijainnilla oli minulle muutakin kuin periaatteellista merkitystä.
Siinä tapauksessa teillä sattua olemaan samanmoiset, hiukahkon pakonomaiset, intressit - "rajojahan EI ylitetä". :'D
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ostoilmoituksen pakastimesta.No useampaa viestiä pukkaa että tulisisivat jo huomenna hakemaan...siis minkä...
Nää samat ihmiset kirjottaa suu vaahdossa facebookin mainoksiin "osallistun" "mukana" jne. Onko jotenkin ymmärryksessä vikaa vai eikö enää malteta lukeakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa teillä sattua olemaan samanmoiset, hiukahkon pakonomaiset, intressit - "rajojahan EI ylitetä". :'D
Joo, voi olla että eri olosuhteissa oltaisiin tultu parhaiksi ystäviksi :D
232.
Laitoin kerran ilmoituksen face-kirppikselle jossa annoin ilmaiseksi itselleni tarpeettoman pikku pöydän. Sain heti noutajan sille, ja sovittiin nouto. Ennen hänen tuloansa vein pöydän ulos autotallin eteen. Puuhailin omiani sisällä, ja jossain vaiheessa puhelin piippasi viestiä. Hakija viestitti, että nouti pöydän jo, oli sitten omatoimisesti napannut sen ilman että vaivautui ovelle moikkaamaan. Mielestäni outoa käytöstä, en pidä siitä, että pihalta viedään valvomatta mitään. Ja ilmaiseksihan tietysti annoin, mutta olisin silti ilahtunut kiitoksesta jota en saanut edes viestin välityksellä 😄
Myin kerran toimivaa älypuhelinta torissa. Tyhmänä pistin puhelinnumeron ilmoitukseen. Ainoa kiinnostunut oli afrikkalainen mies, joka tarjosi puolia myyntihinnastani ja halusi että minä alaikäisenä opiskelijana lähden bussilla melkein sadan kilometrin päähän tuomaan hänelle puhelinta. En suostunut. Tyyppi ei kuitenkaan luovuttanut, vaan etsi minut whats appista ja alkoi kommentoimaan profiilikuvaani. Sanoin että joko ostaa puhelimen tai estän hänet niin hän alkoi vaatimaan lisää kuvia MINUSTA (ei puhelimesta), koska muuten ei kuulemma voi olla varma että olen oikeasti kuka väitän olevani. Vittuillakseni lähetin tyypille yhteiskuvan minusta ja melkein kaksimetrisestä kaverista (pojasta).Tyyppi suuttui ja estin hänet. Pari kuukautta myöhemmin yritti vielä ottaa yhteyttä facebookissa, kertoi tulleensa juuri matkoilta afrikasta ja nyt haluavansa oikeasti ostaa puhelimen. En lähtenyt enää mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mukana!
Myin muumimukia FB-kirpparilla ja eräs vanhempi mies tarjoutui ostamaan sen kalliimmalla hinnalla kuin pyysin, siis vaikka kyseessä ei ollut huutokauppa ja kilpatarjoajia ei ollut. Halusi myös tulla hakemaan mukin kotoani mahdollisimman pian. Katsoin tarkemmin miehen profiilia ja näytti olevan vielä alasti profiilikuvassaan, sen verran rajattu kuitenkin ettei ihan strategiset paikat näkyneet. Tuli outo fiilis ja halusin kaupat julkiselle paikalle keskelle kaupunkia. Yllätys olikin suuri kun mukia tuli ostamaan iloinen ja herttainen mummeli joka sanoi kirjoittaneensa miehensä tilillä :D Tiedä mikä huumoriveikko pappakin oli, nauratti vain lopulta omat vainoharhat.
Toinen tapaus tuli mieleen tori.fi:sta, myin huonekaluja muuton alla ja eräs nainen halusi ostaa muutaman kymmenen euron hyllyt. Sovittiin aika, ei tullut, mutta selitteli jälkeenpäin kuin mies uli unohtanut työmatkansa ja ei ollutkaan kotona. Siis huomaa vasta sovitun ajan jälkeen että mies onkin työmatkalla..?Sovittiin sitten toinen nouto, tällä kertaa muuttopäivälle vaikka säätöä onkin jakaa huonekaluja samalla kun muuttaa. Eiköhän taas oharit samalta rouvalta, nyt soitti ja löpisi kuinka poika on jalkapallotreeneissä ja mies on siellä auton kanssa ja ei nyt pääse hakemaan hyllyjä. Löpinää pojan treeneistä riitti vaikka ja kuinka, meni 10min kesken muuton ennen kun sain puhelun lopetettua ja silloinkin jouduin tekemään sen aika tylysti. Miten voi olla ihminen näin huono organisoimaan asioita ja miten kuvittelee että tuntematonta ihmistä kiinnostaa kuunnella löpinää hänen poikansa urheilutreeneistä kesken muuton. Myin hyllyt jollekin muulle ja rouvasta ei enää kuulunut
Annoin hyväkuntoisen sohvan muuton alta pois ilmaiseksi. Ilmoitukseen laitoin viimeisen mahdollisen hakuajan ja että kuljetus pitää itse hoitaa. Varauksia tuli useita, mutta 1-6 ensimmäistä ei päässytkään hakemaan. Suurimmalta osalta puuttui pakettiauto/kuljetusmahdollisuus, ihmettelen miksi varailivat tuotteita jos tiesivät etteivät voi noutaa. Osa olisi halunnut noutaa sohvan muuttoni jälkeen.
Lopulta laitoin kaikille ilmoitukseen vastanneille saman viestin että menee ensimmäiselle kuka noutaa, en ota varauksia. Yksi sitten soitti että varaa kuitenkin hänelle, pääsee seuraavana päivänä paikalle. Ok, varasin. Seuraavana päivänä ääneen ihmettelee miten sattuikin niin hyvä tuuri että sai kun saikin kuljetuksen järjestymään... Eli varatessa sitä kyytiä ei sitten kuitenkaan vielä ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.
No kun aika monella ei ole niitä vitosia. Itse käytän ainoastaan korttia maksaessani ja jos joudun automaatilta vitosia nostelemaan, niin joudun joka tapauksessa rikkomaan setelin kaupassa, koska automaatti ei vitosia sellaisenaan suostu sylkemään. :D Käyn useammin kaupassa kuin automaatilla, joten itselleni olisi itse asiassa helpompi vain napata se kahvipaketti kaupasta muiden ostosten ohessa. Sitä paitsi kauppa on omassa tapauksessani myös lähempänä kuin automaatti.
Aloittajalle tiedoksi, jos sun talous on 4 eurosta kiinni niin konkurssi on lähellä. Itse vien kierrätykseen kaikki ja en viitsi odotella kotiini 4 euron epämääräisiä ostelijoia, en edes päästäisi kotiini.