Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
201/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta  kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.

Yksinäisiltä naisilta hikisiä kenkiä ja käytettyjä pikkareita..? Älä viitsi.

Vierailija
202/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä voi pyytä vaikka sukkahousut tai kaljacasen maksuksi (kahvipakettikeskustelu) jos haluaa. Ostaja ostaa jos haluaa sillä "hintaa",muuten on ostamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille käytetyille pikkareille tuntuu olevan kysyntää. Bisnesidea?

Muuten hyvä, mutta asiakkaiden joukossa voi olla niitä, joille et todellakaan halua ilmoittaa osoitettasi, puhelinnumeroasi, edes koko nimeäsi.

Sukulaiseni myi jotain nettikirppiksellä ja eräs ostajaehdokas oli kiinnostunut käytetyistä naisten hanskoista (näitä ei siis ollut sukulainen myymässä). Nimi on unohtunut mutta tulee mieleen tämä yksi julkisuudessa viimeaikoina ollut herrasmies, olikohan hän kyseessä.

Vierailija
204/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan! Huh mitä tyyppejä.

Vierailija
205/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä

Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.

Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.

Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla. 

Tuon 

Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.

Paskanmarjat.

T: synnytyssairaalassa töissä

Paskanmarjat sun paskanmarjoihin. Näin se menee meillä. Olet onnekas jos teillä on mitoitettu niin että ehdit taukoilla ja kirjoitella viestejä ja selailla kirppisryhmiä.

T: synnärillä töissä myös

Vierailija
206/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä luetunymmärtäminen?Tuollahan siitä kahvipaketista moni valittaa kun on niin vaikeeta...No jätä ostamatta jos on.

Vierailija
207/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä luetunymmärtäminen?Tuollahan siitä kahvipaketista moni valittaa kun on niin vaikeeta...No jätä ostamatta jos on.

No vielä kerran: Jos on vaihtoehtona vain kahvipaketti maksuna, moni kokee sen hankalammaksi kuin käteisen. Kun se kahvipaketti pitää käydä erikseen ostamassa jos ei satu kotona olemaan. Eikä kukaan ole valittanut ja todellakin voi jättää ostamatta. Tämä on keskustelu. Keskustelu=keskustellaan erilaisista asioista.

Vierailija
208/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin ilmoituksen, että etsiskelen Ikean Lackin pitkää mustaa pöytää (tarvitsin siis toisen, yksi löytyy jo). Sanoin, että voin hakea sen Helsingin alueelta, mutta en kauempaa, koska olen ajokortiton ja autoton. 

Saan viestin, jossa lukee vaan "Mul o. Vanha ja naarmui. 16e. Tuu hakee Keravalt."

Vastasin, että en todellakaan maksa käytetystä täyttä hintaa, varsinkaan naarmusesta ja kuluneesta, ja että haen vain HKI-alueelta (koska seutulippu maksaa jo 5,50€ yhteen suuntaan).

Vastaus "Mä maksoin tost 16e"

No ethän sinä hyvä ihminen pyydä KÄYTETYSTÄ JA RÄHJÄÄNTYNEESTÄ uuden tuotteen hintaan...

Kirpputoreilla tätä näkee alvariinsa.

Vierailija
209/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ostoilmoituksen pakastimesta.No useampaa viestiä pukkaa että tulisisivat jo huomenna hakemaan...siis minkä...

Vierailija
210/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava on ollut jo ketjussa monta kertaa, mutta minullekin kävi kerran tämä, että myin huonekalun, pariskunta tuli hakemaan sen ihan sovitusti ja maksoi tinkimättä. Nainen alkoi kuitenkin kierrellä asunnossamme ja kysellä "myisittekö tämänkin?" eri tavaroista, mm. (halvasta Ikean) senkistä, joka oli täynnä tavaraa.

Vierailija
211/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin ostoilmoituksen pakastimesta.No useampaa viestiä pukkaa että tulisisivat jo huomenna hakemaan...siis minkä...

Useampi viesti? Silloin ostoviesti on varmaan ollut epäselvä.

Vierailija
212/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori luin yhtä huolimattomasti kuin kanssasi asioineet! Olit siis ostamassa pakastinta, et myymässä.

Vierailija
213/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin auton talvirenkaita vanteineen. Pyysin niistä 430€. Joku ostaja halusi pelkät vanteet ja halusi maksaa niistä 150€. Voisin kuulemma myydä kumit erikseen. Kerroin ystävällisesti, että ei ole mahdollista irrottaa kumeja ja myyn vanteet renkaineen päivineen. Sitten sama ostaja ehdotti koko pakettia hintaan 200€, koska on tulossa niin kaukaa(240 km )hakemaan. Että niinku matkakuluissa tulisin hieman vastaan. No en suostunut, niin sitten se ehdotti, että maksaisin hänelle 50€ ja saisin auton poppilaitteet ja hän saisi vanteet. Nää poppivehkeet oli kuin suoraa jostain pitsakuskin fiestan perästä revästyt. Kiitin kauniisti taas tarjouksesta ja kerroin ettei kauppoja tainnut tulla.

Toisella kertaa myin tyttöjen luistimia hintaan 10€. Kerroin, että ovat olleet käytössä koulun liikuntatunnilla kolme kertaa, eli ihan uuden veroiset. Vain nouto. Ostajakandidaatti pyysi tuomaan luistimet muutaman kilsan päähän ostarille saatesanoilla "jos viitsisit käydä terotuttamassa ne vielä". Just joo, kahdeksan kympin luistimet ja kympin suojukset kun myydään kympillä ja pitäisi vielä terottaa ja lähteä raahaamaan niitä ympäri kyliä.

Vierailija
214/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin suht pientä trampoliinia. Sovittiin ostajan kanssa tarkka aika milloin hän tulee.

Mä jotenkin huithapeloin jutun ja tuplabuukkasin muutakin sille ajalle. Ei pitäisi jättää mitään oman muistin varaan, vaan merkata ylös. ://

Ostaja viestitti sitten tosi vihaisena, että missä olen.

Joo, hävetti. Lupasin päästä paikalle 15-20 minuutissa, joka on mielestäni kohtuullinen. Ostajalla ei ollut ymmärrystä, ja sanoi, ettei tulee enää ikinä ja lähti pois.

Myöhemmin hän leppyi ja sopi Itse uuden ajan. Olin hyvissä ajoin paikalla.

Hän kaarsi autolla pihaan ja menin vastaan jotta hän löytää perille. Hän oli pyörinyt jonkun aikaa etsimässä, kun taloyhtiömme on hiukan hankala hahmottaa. Hän vaikutti taas vähän ärsyyntyneeltä, ja huikkasi jo autosta olenko mä ulkomaalainen kun näytäm vähän siltä, ja kuulostin puhelimessa kummalliselta!? Käytin kuulemma oudosti sanoja. Olen täysin suomalainen, enkä ole koskaan kuullut mitään vastaavaa. Oudot sanat taisivat olla hänen päässään.

Ostaja otti trampan, mutta kävikin niin, ettei se mahtunut hänen autoonsa. Yhtäkkiä hän otti esille puukon ja kysyi "sua ei varmaan haittaa jos mä palastelen tämän tässä?? Kun olet saanut rahatkin. " Olin hämmentynyt ja totesin että ei haittaa.

Ostaja alkoi hajottaa tramppaa siinä silmieni edessä. Hän jätti kaiken muun minulle roskikseen laitettavaksi ja otti pelkät jouset joita oli paljon.

Ostaja oli tullut paremmalle tuulelle trampan saatuaan ja juttelikin yllättäen niitä näitä. Hän sanoi tarvitsevansa itseasiassa pelkät jouset, kun rakentaa purjelautaa. Ne ovat halvempia trampan osina, kuin jos ostaisi yksittäin. Hän ei olisi edes käyttänyt tramppaa kokonaisuudessaan.

Kaikkea sitä oppii.

Vierailija
215/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä

Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.

Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.

Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla. 

Tuon 

Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.

Mutta ehtii selata nettikirppareita ja tehdä sen varauksen?

Noinko vähän ihmisellä on mielikuvitusta? Sitä saattaa selata bussissa tms ennen vuorpa ja huomata tuotteen minkä haluaa juuri hetkeä ennen omaa pysäkkiä tai hetkeä ennen omaa vuoroa ja ehtiä juuri sanpmaan sen av yv ja sitten pitääkin sulkea puhelin. Pitäisi sen verran olla malttia myyjällä että odottaa perus työpäivän verran.

”Hei olen kiinnostunut tuotteesta, sovitaanko noudosta työpäiväni jälkeen”. Tähän viestiin meni noin 5 sekuntia. Ei ole yhdelläkään ihmisellä niin kiire ettei tuota ehdi tehdä. Ketä te minäminäminä-ihmiset oikein luulette olevanne? Minä ainakin myyn sille joka ekana laittaa sen viestin, ei mun tartte odotella sun työpäivää vaan koska olet ajankäytöllisesti niin älytön ettei sulla ole 5 sekuntia aikaa laittaa viestiä.

Näin.

Kun myyjänä sitä törmää kaikenlaisiin av-viestin lykkääjiin, jotka unohtavat sillä siunaamalla edes mitään alustavasti varanneensa, ja kuitenkin heidän käsissään on myyjän kaupat, kun ei voi av:ta noin vain ohittaa. Silloin voi olla kyse tunneista, joten ensin se työpäivän pituus (8-12 tuntia) riippuen, onko virka-aikatyö vai jokin yötyövuoro siellä synnärillä tms. Sen jälkeen sitten se aika, kun varailija nukkuu tai tekee jotain muuta tai käytännössä unohtaa koko varauksen. Sillä aikaa myyjä odottelee, että saisi ne "pikaiset kaupat" klousattua, koska tuotteelle voi olla jonottajia tai myyjällä voi olla oikeasti tarve päästä tavarasta nopeasti eroon.

Vierailija
216/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan: Olin koko päivän poissa kotoa juuri sinä päivänä, kun ostaja oli tulossa ostamaan minulta tavaraa. Selitys: Oli tosi huono kesä (kuten viime vuosina on ollut jo useamman kerran) ja oli luvattu kerrankin hyvää säätä, niin lähdettiinkin porukalla huvipuistoon. Kerroin tämän viestillä ostajalle, hän ymmärsi ja kaupat toteutui seuraavana päivänä.

Vierailija
217/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon 

Mutta ehtii selata nettikirppareita ja tehdä sen varauksen?

Noinko vähän ihmisellä on mielikuvitusta? Sitä saattaa selata bussissa tms ennen vuorpa ja huomata tuotteen minkä haluaa juuri hetkeä ennen omaa pysäkkiä tai hetkeä ennen omaa vuoroa ja ehtiä juuri sanpmaan sen av yv ja sitten pitääkin sulkea puhelin. Pitäisi sen verran olla malttia myyjällä että odottaa perus työpäivän verran.

”Hei olen kiinnostunut tuotteesta, sovitaanko noudosta työpäiväni jälkeen”. Tähän viestiin meni noin 5 sekuntia. Ei ole yhdelläkään ihmisellä niin kiire ettei tuota ehdi tehdä. Ketä te minäminäminä-ihmiset oikein luulette olevanne? Minä ainakin myyn sille joka ekana laittaa sen viestin, ei mun tartte odotella sun työpäivää vaan koska olet ajankäytöllisesti niin älytön ettei sulla ole 5 sekuntia aikaa laittaa viestiä.

Näin.

Kun myyjänä sitä törmää kaikenlaisiin av-viestin lykkääjiin, jotka unohtavat sillä siunaamalla edes mitään alustavasti varanneensa, ja kuitenkin heidän käsissään on myyjän kaupat, kun ei voi av:ta noin vain ohittaa. Silloin voi olla kyse tunneista, joten ensin se työpäivän pituus (8-12 tuntia) riippuen, onko virka-aikatyö vai jokin yötyövuoro siellä synnärillä tms. Sen jälkeen sitten se aika, kun varailija nukkuu tai tekee jotain muuta tai käytännössä unohtaa koko varauksen. Sillä aikaa myyjä odottelee, että saisi ne "pikaiset kaupat" klousattua, koska tuotteelle voi olla jonottajia tai myyjällä voi olla oikeasti tarve päästä tavarasta nopeasti eroon.

Mikä hemmetin klousattua. Käytä suomalaista sanaa suljettua tai viimeisteltyä tms.

Vierailija
218/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin huutonetistä 2 puutarhanojatuolia sekä settiin kuuluvan sohvan ja pöydän. Saatiin sovittua myyjän kanssa noutoaika. Myyjä asui eri kaupungissa kuin minä eikä itselläni myöskään ollut ajokorttia, joten jouduin hankkimaan noutoa varten pakun ja kuljettajan. Saavuttiin sovittuna ajankohtana noutamaan, jolloin myyjä ilmoitti yllättäen, että tuoleja onkin 3 kappaletta, joten hinta nousee nyt myös x eurolla. Olin ihan ihmeissäni. Itselläni ei ollut mitään tarvetta eikä tilaa enää kolmannelle tuolille, lisäksi olin tietenkin varannut käteismaksua varten tasarahan. Toisaalta kun kuitenkin olin joutunut jo maksamaan auton ja kuskin hankinnasta, niin tuntui hankalalta myös kokonaan perua kaupat. Lainasin siis kuskilta hetkeksi käteisrahaa, että sain ostettua sen kolmannenkin tuolin. Lisäksi koko puutarhakalustesetti oli ihan törkeän likaisessa kunnossa, vaikka ilmoituksessa kokonaisuutta oli luonnehdittu termillä siisti. Tiesin kuitenkin, että tulisin saamaan tavarat kotona puhdistettua, mutta kuvotti silti toisten ihmisten möhnät.

Vierailija
219/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vanhoja koruja ja tämä kerrottiin ilmoituksessa ja näkyi kuvissa, esim. 80-luvun korvakorusettejä. Sain palautteessa kuulla, että olivat "kulahtaneita". Vaikka palaute oli positiivinen, vedin ihan hirmuiset herneet nenääni ja taisin lopettaa huutonetin käytön siihen.

Olisin ymmärtänyt palautteen, jos olisin väittänyt kunnon olevan mint-tasoa ja kuvia ei olisi ollut. Kyllä, kasarikorviksiss voi olla vähän patinaa ja kulumaa.

Vierailija
220/2608 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muuton yhteydessä laitoin Toriin ilmoituksen, että annan ilmaiseksi eteenpäin muoviset parvekekalusteet. Yksi mies tulikin hakemaan niitä nopeasti ilmoituksen julkaisun jälkeen. Hän sitten alkoi asunnossamme ollessaan kysellä kohteliaasti, että tarvitsenko enää sitä ja tätä tavaraa. Kysyi jopa läppäristä, että tarvitsenko sitä. No, läppäristä en todellakaan luopunut, mutta moni muu tavara hänelle kyllä kelpasi - muun muassa avoparvekkeella säiden armoilla ollut likainen ja roskainen matto, joka olisi muuten mennyt roskiin :D Lopputulema oli kyllä oikein positiivinen, kun päästiin turhista roinista kerralla eroon eikä tarvinnut tuota mattoakaan kärrätä kaatopaikalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme