Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE-uutiset: jokaisella pitäisi olla 14 paria kenkiä

Vierailija
05.05.2018 |

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, olen siis 42 v. ikäni töitä tehnyt hyin toimeen tuleva henkilö omista kyseise kengät

kumisaappaat

lenkkarit

korkkarit 

avokkaat

monot

remmikengät

kävely kengät kaupungille 

crogsit

pakkasile soveltuvat nilkkurit

vanhat lenkkarit joita käytän esim, lasten kanssa puistossa

En keksi mitkä kengät tarvitsisin lisää, neljä paria ilmeisesti ylen mielestä uupuu

Pointti on se, että kenkien pitää saada välillä levätä, että ne pysyisivät pidempään kunnossa. Ei pidä kulkea joka päivä samoissa kengissä.

Vierailija
22/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montahan paria mulla olis...?

1) kumpparit

2) juoksulenkkarit

3) citylenkkarit

4) conssit

5) toisenlaiset conssit

6) söpöt tennarit

7) halvat tennarit

8) työkorkkarit

9) kesäkengät

10) crocksit pihahommiin

11) goretexit

12) uggsit

13) saapikkaat

14) työkengät

15) nilkkurit

16) vaaleansiniset sandaalit

17) vaaleanpunaiset sandaalit

18) balleriinat

19) pitsikorkkarit

20) järkevät korkkarit

21) siistit sisäkorkkarit

22) sorelit

Nää nyt ainakin tulee mieleen. Näistä kirppariostoksia on kymmenisen paria. Mut siis vähemmälläkin pärjäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, olen siis 42 v. ikäni töitä tehnyt hyin toimeen tuleva henkilö omista kyseise kengät

kumisaappaat

lenkkarit

korkkarit 

avokkaat

monot

remmikengät

kävely kengät kaupungille 

crogsit

pakkasile soveltuvat nilkkurit

vanhat lenkkarit joita käytän esim, lasten kanssa puistossa

En keksi mitkä kengät tarvitsisin lisää, neljä paria ilmeisesti ylen mielestä uupuu

Pointti on se, että kenkien pitää saada välillä levätä, että ne pysyisivät pidempään kunnossa. Ei pidä kulkea joka päivä samoissa kengissä.

No eikö ne lepää pakkasilla pakkskengät sateella kumpparit lenkille lenkkari, kesällä remmikengät, kaupungille kävelykengät, lenkkareita tossa on kahdet ilmeisesti vanhat ja uudet jne... eli ei kaikki ole koko ajan käytössä tuskin mikään jokapäivä

Vierailija
24/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelen tuota kengät kestää jotain (alle) vuoden - väitettä. Mulla on helposti kymmenen vuotta vanhojakin puolisäännöllisessä käytössä.

Minullakin parhaat kengät on yli 10 v vanhoja.

Mutta jutussa korostettiinkin, että nykyään moni käsittelyaine on kielletty ympäristösyistä. Kengänpohjat, renkaat ym. kumiset materiaalit eivät kestä kuten ennen.

Meillä lapset kuluttavat kaudessa 1-2 paria kenkiä. Tämä uutinen oli huojentava, kun olen ajatellut että se on hirveän paljon. Eihän se oikeastaan olekaan niin kauheaa, vaan ihan ennakoitavissa, että näin tämä tulee menemään. Ei auta miten merkkituotetta ostaa, puhki menee kuitenkin tai vähintäänkin jää pieneksi.

Vierailija
25/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava juttu. Nykyisenä kulutukseen kannustavana aikana tuon pitäisi olla enemminkin "neljällä kenkäparilla pärjää oikein hyvin"

Vierailija
26/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet viesteistä poistettu. Miksi?

Vierailija
27/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla laskea..

En pysty laskemaan...

Etkö osaa laskea?

Vierailija
28/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet viesteistä poistettu. Miksi?

28/28 yhtään viestä ei ole poistettu.

Vierailija
29/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa tilaa kengille. Saapikkaat vie aika paljon tilaa ja ne olisi kiva saada säilytettyä siten, että varsi ei olisi rytyssä. Mulla on parikymmentä paria saapikkaita.. 

Vierailija
30/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ehkä riittävästi kenkiä:

- Talviulkoilukengät paksut, Lappiin tms käyttöön

- Kevyemmät talviulkoilukengät/vaelluskengät

- Talvilenkkarit (icebug-tyyppiset Salomonit) jääkelille

- Vaelluskengät, kesäisemmät

- Loskakelikengät (varret nahkaa ja kengasta, nyöritetty)

- Nokian kumisaappaat, mm. mustikkametsään 

- Hiihtokengät

- Golf-kenkiä 2 paria

- Salikengät 2 paria

- Maastolenkkareita 3 paria (syksy, kevät), Coretexit

- Kesäiset lenkkarit, valkoisia tms 4 paria

- Nahkasaapikkaat

- Nahkanilkkurit, 4 paria erilaisia

- MBT-lenkkarit (pyöreäpohjaiset)

- Wonders pumpseja 3 paria

- Purjehduskengät (Handsawn; kirppisostos)

- Clarksin kävelykengät, matalakantaiset löppänät

- Sandaalit 3 paria 

- Juhlakengät 4 paria (beiget, mustat kiiltonahkakengät, ruskeat, Rizzot 2 paria) 

- Kevyet tennarityyppiset (HH ja Halti) 2 paria, mm. pyöräilyyn

Apua. Ja minä kun luulin, että minulla ei ole mitään jalkaan pantavaa. En osta liian hienoja korkkareita enkä kertakäyttökenkiä, vaan tädille sopivia laadukkaita kenkiä. Tarjouksia ja alennusmyyntejä käyn aika paljon läpi. Muutamat uudet Rizzot löysin Emmyn nettikirppikseltä. Samoin nuo Handsawn-kengät. 

Vierailija
31/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaat tekstiä niille, joilla ei ole paljon varaa ostella. Keskiluokkainen täti varmaan taas ohjeistanut omasta kuplastaan käsin tämän asian.

Vierailija
32/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää oikein miettiä

4 erilaiset talvikengät

Nastalenkkarit

2 juoksulenkkarit

Sisälenkkarit

Kumisaappaat

3kävelykengät

5 ballerinat

8 korkokengät

3 eri tyyliset Sandaalit

Bootsit

Vaelluskengät, monot, tennarit

Eli yli kaksi kertaa tuo mitä ohjeistetaan. Kaikki ovat omalla tavallaan käytössä, eikä noita vielä kovin paljoa ole. Keski-ikäinen nainen olen.

Vierailija
33/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaas... 3x14 tekee.... Ööh... Tarttee vissiin potkaista mies tai poika mäkeen että saa kaikki patiinit mahtumaan asuntoon... Tietysti sitten se ei oliskaan enää kuin 2x14 ja sitä tilaakin jäis...

Taidetaanpa vaan mennä niin kuin ennenkin, talvi-, välikausi- ja kesäkengät jokaiselle ja niitä uusitaan kun sen tarve on, on jotensakin helpompaa.

Vierailija
34/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö se planeetta pelastuu että kaikki ostaa turhia kenkiä?

Vierailija
35/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuisella ihmisellä oikeasti on yli 14 paria kenkiä ne kestää vuosia itsellä esim. kahdet avokkaat mustat hautajaisiin valkoiset muihin juhliin molemmilla kenkä parilla ikää 10- 15 vuotta  käyttö kertoja molemmilla kengillä reilusti alle 50. Ajatonta mallia joten menee varmaan myös seuraavat 10 vuotta

Vierailija
36/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisapinan toimivissa terveissä jaloissa on iskunvaimennus ihan omasta takaa. Esi-isämme ja äitimme kävelivät paljain jaloin tai turkistossut lämmittimenä.

Jalan luut ja lihakset ovat sitä varten, että niitä käytetään. Jalkaterät eivät ole mitkään vauvat, jotka pitää kapaloida liikkumattomiksi. Sitten ihmellään, kun on vaivoja.

Ja ei, kengässä ei tarvitse olla korkoa. Naisilla.

Vierailija
37/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla työttömällä, on yhdet talvikengät, ja kesäksi risaiset tennarit ja varvastossut. Muista vaatteista puhumattakaan. Yritä näillä resuilla saada töitä tässä kilpailutilanteessa.

Ihan kaikella ystävällisyydellä, esim. H&M:ltä saa tennareita alkaen 10 e, niin ei tarvitse niissä rikkinäisissä töitä hakea. Kirpparit, myös Facebookin, kannattaa nekin tarkistaa, monesti löytää tosi edullisesti siistejä kenkiä. 

Työttömänä 55 v. naisena , kelan työttömyyskorvaus 518€ /netto. Ei ole varaa ostaa edes kirpputorin kenkiä. Pakko näillä ikälopuilla rytkyillä , ilman meikkejä tms. ylellisyystarvikkeita, yrittää pärjätä tässä työelämän hakuprosesseissa.

Aivan mahdottoman hankala uskoa, että et oikeasti pystyisi kirpparilta ostamaan vaikka neljän euron kenkiä. No, moni on varmaan ihan ilmaiseksikin valmis antamaan, jos oikeasti tulee sellainen ihminen vastaan joka tarvitsee työnhakua varten säädylliset vaatteet eikä vika ole rahankäyttötaidoissa, jos ei ole varaa edes kirpputorilta ostaa mitään ikinä. 

Vierailija
38/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää oikein miettiä

4 erilaiset talvikengät

Nastalenkkarit

2 juoksulenkkarit

Sisälenkkarit

Kumisaappaat

3kävelykengät

5 ballerinat

8 korkokengät

3 eri tyyliset Sandaalit

Bootsit

Vaelluskengät, monot, tennarit

Eli yli kaksi kertaa tuo mitä ohjeistetaan. Kaikki ovat omalla tavallaan käytössä, eikä noita vielä kovin paljoa ole. Keski-ikäinen nainen olen.

asutko ameriikassa, kun on sisälenkkarot? tuollapäin pitedään sisällä kenkiä.

Vierailija
39/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ballerinat

2. Ballerinat (eri väri)

3. Ballerinat (eri väri)

4. Sandaalit

5. Tennarit

6. Lenkkarit

7. Kumisaappaat

8. Pitkävartiset mokkasaappaat

9. Lyhytvartiset mokkasaappaat

10. Korolliset nahkasaappaat

11. Juhlakorkkarit

12. Töihin sopiva talvikengät

13. Ulkoiluun sopivat talvikengät

14. Syyskeleille sopivat korkkarit

15. Sisäliikuntalenkkarit

16. Nilkkurit

Vierailija
40/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla:

1. kumpparit, joita käytän aina märällä kelillä, n. 5 v vanhat ja vielä ehjät ja siistit

2. lenkkarit, käytössä päivittäin keväästä syksyyn lenkkeillessä, kestää pari vuotta

3. goret, lämpimät, talvella käytössä päivittäin lenkillä, kestää 3-4 v

4. kävelykengät, käytössä usein, taitavat olla lähes 10 v vanhat, hyvät edelleen

5. salikengät, muutaman vuoden ikäiset, ei mitään vikaa

6. nilkkurit syys- ja kevätkäyttöön, n. 5 v vanhat, vielä erinomaiset

7. talvisaappaat, ostin tänä keväänä alesta, entiset oli jo nuhjuiset, yli 10 v vanhat

8. tennarit, pari vuotta vanhat, pesin syksyllä ja ovat siistit

9. sandaalit, ainakin 5 v vanhat ja menee edelleen

10. juhlakengät, yli 10 v vanhat, sen verran vähän käytetyt, että menee vielä monta vuotta

11. korkkarit, myös yli 10 v vanhat, vähän käytetyt ja näyttää kuin uusilta

Olisipa hullun hommaa uusia kengät vuoden-parin välein. Ihan höpöä koko juttu. Mulla on ainakin terveet ja hyvinvoivat jalat vanhoista popoista huolimatta. Melkoista kulutushysteriaa tuollainen hömppä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi